Leikkauksien katuminen yleistä

Anonyymi

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sametti-32-luuli-syntyneensa-vaaraan-sukupuoleen-ja-aloitti-korjaushoidot-10-vuoden-paasta-tajusikin-olevansa-lesbo-mika-kerran-leikataan-irti-ei-kasva-enaa-takaisin/7294026#gs.760jkn

Jokaisen joka harkitsee leikkausta tulisi miettiä kahteen kertaan. Mielestäni korjausleikkauksille tulisi asettaa 35 vuoden ikäraja koska moni nuori on hukassa identiteetiltään.

jutun henkilöllä on myös tubessa videoita ja blogi. erittäin fiksua puhetta vaikeista asioista. koskettaa itseäkin vaikka olenkin valkoinen heteromies joka syö lihaa. älykkäitä puheita tubevideoissa ja surku tulee niitä nuoria kohtaan jotka niin varmoina asiasta haluaa leikkauksiin jotka on peruuttamattomia ja vaikuttaa myös terveyteen heikentävästi.

55

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet kirjoittanut tuosta tänne jo aiemmin, eikä sillä ole mitään merkitystä kenenkään elämään.

      Terveisin lihaa syövä, valkoinen heteromies (t-taustainen)

    • Anonyymi

      Otsikkosi on väärä. Oikeammin pitää puhua että katuminen on harvinaista. Ei pidä yleistää asioita yhden ihmisen henkilökohtaisten mielipiteiden perusteella.

    • Anonyymi

      Jos ihminen katuu, tämä katuu prosessia eikä mitään yksittäistä leikkausta.

      Katuminen on harvinaisista, vaikka toki nyt tämän buumin aikaan näitä voi valitettavasti tulla enemmän.

      Et kai luule, että ihmiset vaan juoksevat hoitoihin harkitsematta asiaa? Hoitoihin pääsee vasta täysi-ikäisenä ja haastatteluissa menee vähintään vuosi, että näitä asioita on kyllä yleensä pohdittu useita vuosia ennen hoitoihin hakeutumista.

      Lihaa syövä, valkoinen heteromies olen itsekin, ei se ole mikään transihmisen vastakohta, vaikka joitakin aktivisteja katsomalla voi muuta luullakin.

      • Anonyymi

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.

        Eikös tuo Sametti erota muistaakseni "perinteisen" transsukupuolisuuden (jossa on kaksi sukupuolta mutta henkilö vain tuntee olevansa väärässä kehossa) ja sitten nämä uutuudet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.

        En menisi kehumaan älykkääksi koska lähti koko prosessiin hyvin huteralta pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.

        Eivät kosketa minuakaan, olen tavallinen lihaa syövä heteromies vaimoineen ja lapsineen. Jos sinusta lesbo, joka kuvitteli olevansa mies ja katui on älykäs niin meitä on moneen junaan. En itsekään tiedä mistään sukupuolia on enemmän kuin kaksi-hömpötyksestä, mutten viitsi kritisoida sitä, koska kyseessä on asia, josta en itse tiedä yhtään mitään. Olen itse aina ollut binääriin kuuluva poika ja korjasin sukupuoleni heti, kun se oli mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.

        Kyllähän asia koskettaa sinua, saatat hyvinkin olla hänen kengissään myöhemmin elämässäsi, sitten kun sinäkin ymmärrät että elät nyt valheessa.
        Toivon että sinäkin löydät itsesi, kuin Sametti.
        Ehkä pelkäät alkavaksi katumaan ja siksi yrität etäännyttää itsesi asiasta.
        On merkitystä että katumisesta puhutaan, moni varmasti katuu myös hiljaa.
        Katujia eivät ole vain detransitioitujat, koskettaa se muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo Sametti erota muistaakseni "perinteisen" transsukupuolisuuden (jossa on kaksi sukupuolta mutta henkilö vain tuntee olevansa väärässä kehossa) ja sitten nämä uutuudet?

        Se on minustakin järkevä erotus tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on minustakin järkevä erotus tehdä.

        Ei ole "uutuuksia", aina on ollut ihmisiä sukupuolten välissä tai sukupuoliominaisuuksia on joustettu suuntaan tai toiseen. Nykyisin on nämäkin tulleet enemmän tunnetuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia koskettaa sinua, saatat hyvinkin olla hänen kengissään myöhemmin elämässäsi, sitten kun sinäkin ymmärrät että elät nyt valheessa.
        Toivon että sinäkin löydät itsesi, kuin Sametti.
        Ehkä pelkäät alkavaksi katumaan ja siksi yrität etäännyttää itsesi asiasta.
        On merkitystä että katumisesta puhutaan, moni varmasti katuu myös hiljaa.
        Katujia eivät ole vain detransitioitujat, koskettaa se muitakin.

        Tuo kirjoittaja, jolle nyt vastaat on cismies, joka ei ole koskaan ollut prosessissa eikä haluakaan. Oletko siis aivan varma, että hän elää valheessa ja pitäisi myöntää olevansa transnainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia koskettaa sinua, saatat hyvinkin olla hänen kengissään myöhemmin elämässäsi, sitten kun sinäkin ymmärrät että elät nyt valheessa.
        Toivon että sinäkin löydät itsesi, kuin Sametti.
        Ehkä pelkäät alkavaksi katumaan ja siksi yrität etäännyttää itsesi asiasta.
        On merkitystä että katumisesta puhutaan, moni varmasti katuu myös hiljaa.
        Katujia eivät ole vain detransitioitujat, koskettaa se muitakin.

        Tosiaan tuo kyseinen kirjoittaja oli ap, samettia symppaava cismies. Mutta vastaan nyt kuitenkin prosessin läpikäyneenä, että tuntuisi tosi oudolta, että katuisin tätä, koska olen jo yli 40 enkä ole ajatellut sukupuolia lähes 20 vuoteen. Lapsuuteni ja nuoruuteni oli kärsimystä väärässä sukupuolessa ja kärsimys loppui prosessiin. Siitä eteenpäin olen elänyt vain ihmisenä, harvoin edes ajattelen olevani mies. Ostan kyllä vaatteet miesten osastolta ym, mutta se tulee niin luonnostaan, ettei sitä ajattele. Joten kyllä aika paha mielenhäiriö saisi olla, jotta vaihtaisin sukupuoleni naiseksi - tuskin pääsisin tutkimuksista läpi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa syövällä heteromiehellä halusin korostaa sitä ettei nämä asiat kosketa itseäni mitenkään. tunnen vain myötätuntoa samettia kohtaan koska on älykäs ja puhuu avoimesti näistä hömpötyksistä. esimerkiksi se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on naurettavaa aikalaishömppää vailla todellisuuspohjaa.

        Mitä vittua? :D Vaikka suurin osa transmiehistä on lihaa syöviä heteromiehiä :D


    • Anonyymi

      Mihikä tämä maailma menisi jos nuo hörhöt saisivat vielä lapsia , onneksi eivät !!

      • Anonyymi

        Onhan noita siunaantunut, eivät ole perineet ominaisuutta. Mutta osaavat ymmärtää poikkeuksellisia ihmisiä paremmin kuin tavisnuoret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita siunaantunut, eivät ole perineet ominaisuutta. Mutta osaavat ymmärtää poikkeuksellisia ihmisiä paremmin kuin tavisnuoret.

        Tuskin olet vaihtunut miehestä naiseksi. Vai joko mieskin synnyttää ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olet vaihtunut miehestä naiseksi. Vai joko mieskin synnyttää ????

        En ole tuo jolle kommentoit, mutta kaikki voivat hankkia lapsia ennen prosessia mutta erityisesti heteroilla transmiehillä voi hyvin olla perhe prosessin jälkeen, koska ovat komeita miehiä ja kumppaneillaan on usein kohtu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olet vaihtunut miehestä naiseksi. Vai joko mieskin synnyttää ????

        Enpä tiedä miesten synnyttämisestä, kun friikkien asiat ei tavallisena heteromiehenä kiinnosta, meillä oli kyllä ihan nainen, joka synnytti perheemme lapset hedelmöityshoitoklinikan käynnin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olet vaihtunut miehestä naiseksi. Vai joko mieskin synnyttää ????

        Olen juridisesti lasteni isä, mutta en heidän äitinsä (olen nainen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo jolle kommentoit, mutta kaikki voivat hankkia lapsia ennen prosessia mutta erityisesti heteroilla transmiehillä voi hyvin olla perhe prosessin jälkeen, koska ovat komeita miehiä ja kumppaneillaan on usein kohtu.

        Mihin perustat tuon komeita ja vielä miehiä?
        Itse en pidä edes naisellista miestä komeana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juridisesti lasteni isä, mutta en heidän äitinsä (olen nainen).

        Koska seuraava sukupuolen vaihto , ajattele lapsiasi oletko heille isä vai äiti järkyttävää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat tuon komeita ja vielä miehiä?
        Itse en pidä edes naisellista miestä komeana.

        Joo, 160-senttinen, soikeanaamainen ja naisen rangalla varustettu "mies" on komea (parta ja höyläkalju tietysti tähän mukaan vakuuttavuutta tuomaan) on ihan sairaan komea, samoin 190-senttinen, leveäharteinen ja leveäleukainen mieskroppainen "nainen" on ihqun kaunis. Ainakin siis tässä fantasiamaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska seuraava sukupuolen vaihto , ajattele lapsiasi oletko heille isä vai äiti järkyttävää !!

        Ei sukupuolta vaihdella, itsekin olen aina ollut nainen, olen vaan joutunut elämään alussa miehen roolia esittäen. Niin ja lapseni ovat tukeneet minua aikoinaan korjausprosessissani. En voi olla lasteni äiti, koska heidän äitinsä on synnyttänyt heidät. CIS-ihmisten pää menee tietenkin tässä vaiheessa sekaisin eivätkä he osaa ymmärtää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, 160-senttinen, soikeanaamainen ja naisen rangalla varustettu "mies" on komea (parta ja höyläkalju tietysti tähän mukaan vakuuttavuutta tuomaan) on ihan sairaan komea, samoin 190-senttinen, leveäharteinen ja leveäleukainen mieskroppainen "nainen" on ihqun kaunis. Ainakin siis tässä fantasiamaailmassa.

        Ei pituus liity siihen onko kasvoiltaan komea. Moni tuntemani transmies vaan on hyvin mukavannäköinen ja osa näytti aivan tavallisilta miehiltä jo ennen hoitoja. Sinkku heistä ei ole yksikään.

        Minä en muuten päättänyt kaljuuntua ollakseni uskottava mies :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, 160-senttinen, soikeanaamainen ja naisen rangalla varustettu "mies" on komea (parta ja höyläkalju tietysti tähän mukaan vakuuttavuutta tuomaan) on ihan sairaan komea, samoin 190-senttinen, leveäharteinen ja leveäleukainen mieskroppainen "nainen" on ihqun kaunis. Ainakin siis tässä fantasiamaailmassa.

        Transmiehet, joista puhuin ovat 170-183-senttisiä, hoikkia, tuuheatukkaisia eivätkä pidä partaa. Ovat niitä, joille aina huudettiin ratikassa, että turha yrittää siskosi lipulla matkustaa. Niitä, jotka eivät ole somessa avoimia taustastaan ja joista ei ikinä uskoisi, että ovat t-miehiä. Perheellisiä miehiä kaikki. Toki niin ovat myös tuntemani 150-senttiset transmiehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat tuon komeita ja vielä miehiä?
        Itse en pidä edes naisellista miestä komeana.

        No vaikka siihen, että ovat helvetin komeita ja kumppaninsa ovat haluttuja naisia, jotka eivät ota ketä tahansa, vaikka nyt siihen perustan.

        Olen tuntenut transmiehiä 90-luvulta lähtien ja meitä on aivan kaikenlaisia. On lyhyttä, pitkää, laihaa, lihavaa. Juu, me ollaan kaikki nähty ne 157-senttiset leveätakamuksiset pride-lippuja heiluttavat muunsukupuoliset Kallion kaduilla. He ymmärtävät itsekin, etteivät blendaa miehinä, tuskin he muuten kulkisivat fuck the cistem-paidoissaan. He ovat myös jättäneet hormonihoidot kesken saadakseen vain osan hoitojen vaikutuksista, joten sekin hämää ja luo illuusion, että ovat transmiehiä, jotka eivät näytä ollenkaan miehiltä. Toisaalta olen vuosien saatossa tavannut myös erittäin pieniä t-miehiä, joilla prosessista on jo aikaa, mutta näyttävät vain parrakkailta naisilta. Heihin käsityksesi transmiehistä todennäköisesti perustuukin. He eivät ole ihmisinä sen huonompia kuin muutkaan, miehellä ei ole velvollisuus olla yhtään minkäännäköinen. Mutta he ovat vähemmistö, he ovat ne, jotka pistävät silmään siinä missä tavismiehen oloiset transmiehet kävelevät ohi herättämättä huomiota. Transtaustaisia naisia on myös enenevässä määrin aivan tavallisen, ihan mukavankin näköisiä, kun hoitoihin pääsee jo nuorena. Kiitos kaltaistesi 70-luvussa roikkujien me kaikki blendaamme hyvin, koska et voi kuvitella, että joku meistä näyttääkin ihan tavalliselta eikä karikatyyriltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka siihen, että ovat helvetin komeita ja kumppaninsa ovat haluttuja naisia, jotka eivät ota ketä tahansa, vaikka nyt siihen perustan.

        Olen tuntenut transmiehiä 90-luvulta lähtien ja meitä on aivan kaikenlaisia. On lyhyttä, pitkää, laihaa, lihavaa. Juu, me ollaan kaikki nähty ne 157-senttiset leveätakamuksiset pride-lippuja heiluttavat muunsukupuoliset Kallion kaduilla. He ymmärtävät itsekin, etteivät blendaa miehinä, tuskin he muuten kulkisivat fuck the cistem-paidoissaan. He ovat myös jättäneet hormonihoidot kesken saadakseen vain osan hoitojen vaikutuksista, joten sekin hämää ja luo illuusion, että ovat transmiehiä, jotka eivät näytä ollenkaan miehiltä. Toisaalta olen vuosien saatossa tavannut myös erittäin pieniä t-miehiä, joilla prosessista on jo aikaa, mutta näyttävät vain parrakkailta naisilta. Heihin käsityksesi transmiehistä todennäköisesti perustuukin. He eivät ole ihmisinä sen huonompia kuin muutkaan, miehellä ei ole velvollisuus olla yhtään minkäännäköinen. Mutta he ovat vähemmistö, he ovat ne, jotka pistävät silmään siinä missä tavismiehen oloiset transmiehet kävelevät ohi herättämättä huomiota. Transtaustaisia naisia on myös enenevässä määrin aivan tavallisen, ihan mukavankin näköisiä, kun hoitoihin pääsee jo nuorena. Kiitos kaltaistesi 70-luvussa roikkujien me kaikki blendaamme hyvin, koska et voi kuvitella, että joku meistä näyttääkin ihan tavalliselta eikä karikatyyriltä.

        Nämä transihmisten ulkonäön ja pituuden halventajat ovat poikkeuksetta itsensäkieltäjiä. Ymmärrän, että se on rankkaa. Itse olen pärjännyt elämässä ihan hyvin ja minut otetaan vakavasti cismiesporukassani, jossa elän stealthina 160-senttisenä miehenä. Ei se ole tuollaisesta kiinni ja kannattaa oikeasti miettiä onko elämä sen arvoista, että elää kituuttaen naisena, jos on vahva tarve pyöriä transpalstoilla herjaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä transihmisten ulkonäön ja pituuden halventajat ovat poikkeuksetta itsensäkieltäjiä. Ymmärrän, että se on rankkaa. Itse olen pärjännyt elämässä ihan hyvin ja minut otetaan vakavasti cismiesporukassani, jossa elän stealthina 160-senttisenä miehenä. Ei se ole tuollaisesta kiinni ja kannattaa oikeasti miettiä onko elämä sen arvoista, että elää kituuttaen naisena, jos on vahva tarve pyöriä transpalstoilla herjaten.

        Aika surkeaa kyökkipsykologiaa, täysin metsään meni!
        Olen nainen enkä ikinä haluaisi olla mies!
        En voi ymmärtää miksi te naiset haluatte olla miehiä?
        Ja vielä hankkia jalkoväliin roikkumaan jonkun hankalan ulokkeen!
        Miehillä on paljon vaikeampaa kuin kuin naisilla, on ihana olla naisellinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika surkeaa kyökkipsykologiaa, täysin metsään meni!
        Olen nainen enkä ikinä haluaisi olla mies!
        En voi ymmärtää miksi te naiset haluatte olla miehiä?
        Ja vielä hankkia jalkoväliin roikkumaan jonkun hankalan ulokkeen!
        Miehillä on paljon vaikeampaa kuin kuin naisilla, on ihana olla naisellinen nainen.

        En itsekään ymmärrä miksi nainen haluaa olla mies, naisena olisi paljon helpompaa. Valitettavasti synnyin pojaksi tytön kroppaan, sitä en ole valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itsekään ymmärrä miksi nainen haluaa olla mies, naisena olisi paljon helpompaa. Valitettavasti synnyin pojaksi tytön kroppaan, sitä en ole valinnut.

        No totta maar poikana ihailet tyttöjä sehän on ihan luonnollista, eihän olisi ihmiskuntaa jos tämä ei olisi totta !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta maar poikana ihailet tyttöjä sehän on ihan luonnollista, eihän olisi ihmiskuntaa jos tämä ei olisi totta !!

        En ymmärrä kommenttiasi etkä sinäkään tainnut ymmärtää minun. Olen kyllä kiinnostunut naisista ei siinä mitään, en nyt sen kummemmin ihaile. Mutta ihan kiva, että olet sitä mieltä, että pimpsallisen ihmisen on luonnollista ihastua naisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika surkeaa kyökkipsykologiaa, täysin metsään meni!
        Olen nainen enkä ikinä haluaisi olla mies!
        En voi ymmärtää miksi te naiset haluatte olla miehiä?
        Ja vielä hankkia jalkoväliin roikkumaan jonkun hankalan ulokkeen!
        Miehillä on paljon vaikeampaa kuin kuin naisilla, on ihana olla naisellinen nainen.

        Tulihan se sieltä! Miksi ihmeessä transsukupuolisia syrjivät henkilöt ovat lähes aina naisia. Mikä näitä cis-naisia oikein nyppii transsukupuolisissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se sieltä! Miksi ihmeessä transsukupuolisia syrjivät henkilöt ovat lähes aina naisia. Mikä näitä cis-naisia oikein nyppii transsukupuolisissa?

        Huomaa myös, kuinka hän kirjoittaa naista kolmannessa persoonassa, "te naiset". Taisi olla pieni lipsahdus miespuoliselta trollilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttiasi etkä sinäkään tainnut ymmärtää minun. Olen kyllä kiinnostunut naisista ei siinä mitään, en nyt sen kummemmin ihaile. Mutta ihan kiva, että olet sitä mieltä, että pimpsallisen ihmisen on luonnollista ihastua naisiin.

        Mitä sitten höpötät syntyneesi pojaksi. Minkin luulin syntyneeni gorillaksi sen verran karvainen olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten höpötät syntyneesi pojaksi. Minkin luulin syntyneeni gorillaksi sen verran karvainen olen.

        Jep oikeat naiset tykkää oikein karvaisista miehistä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten höpötät syntyneesi pojaksi. Minkin luulin syntyneeni gorillaksi sen verran karvainen olen.

        Kannatais lukea lauseet loppuun ja ylipäätään sisäistää keskustelut, joihin ottaa kantaa, toki ymmärrän, että keskiverto transfoobikon äo:lla se on vaikeaa. Puhe oli transmiehistä ja siinä luki, että henkilö on syntynyt pojaksi tytön kroppaan. Eli syntyi kyllä siis pojaksi, mutta luultiin aluksi tytöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatais lukea lauseet loppuun ja ylipäätään sisäistää keskustelut, joihin ottaa kantaa, toki ymmärrän, että keskiverto transfoobikon äo:lla se on vaikeaa. Puhe oli transmiehistä ja siinä luki, että henkilö on syntynyt pojaksi tytön kroppaan. Eli syntyi kyllä siis pojaksi, mutta luultiin aluksi tytöksi.

        No jos tuo tyyppi on minkki, joka luuli syntyneensä gorillaksi niin ei ehkä kannata yllättyä äo-vajauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep oikeat naiset tykkää oikein karvaisista miehistä !!

        Kyllä, nykyisin karvaisena miehenä eläessäni olen sen ilokseni huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa myös, kuinka hän kirjoittaa naista kolmannessa persoonassa, "te naiset". Taisi olla pieni lipsahdus miespuoliselta trollilta.

        Luonnollisesti kirjoitin "Te naiset " koska itse en kuulu niihin naisiin jotka haluaisivat olla miehiä vaan normaaleihin naisiin.
        Suurin osa MEISTÄ naisista kun hyväksymme sukupuolemme ja tykkäämme siitä!
        Onko jotenkin vaikea hyväksyä että nainen ei usko väärään sukupuoleen syntymisiin ja muutoshoitoihin ja yhtä-aikaa itse viihtyy sukupuolessaan mainiosti?
        Miksi se on teistä kummallista? Luuletteko että vain miehet ovat sukupuolisekoilua vastaan?

        Outoa ja yhtä ontuvaa kuin abortti-palstalla kirjoitan aborttia vastustavana, minua väitetään mieheksi! Aivan kuin iso osa naisista ei muka myös olisi aborttia vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatais lukea lauseet loppuun ja ylipäätään sisäistää keskustelut, joihin ottaa kantaa, toki ymmärrän, että keskiverto transfoobikon äo:lla se on vaikeaa. Puhe oli transmiehistä ja siinä luki, että henkilö on syntynyt pojaksi tytön kroppaan. Eli syntyi kyllä siis pojaksi, mutta luultiin aluksi tytöksi.

        Ei vaan syntyi tytöksi mutta vain itse luulee itseään pojaksi, mutta luulo voi muuttua.
        Varsinkin jos vanhemmat ovat viisaat ja vastuulliset eivätkä mene mukaan hommaan mitätöimään tytön oikeaa sukupuolta ja kehollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan syntyi tytöksi mutta vain itse luulee itseään pojaksi, mutta luulo voi muuttua.
        Varsinkin jos vanhemmat ovat viisaat ja vastuulliset eivätkä mene mukaan hommaan mitätöimään tytön oikeaa sukupuolta ja kehollisuutta.

        Pointti oli, että kirjoitin syntyneeni pojaksi tytön kroppaan ja tämä kirjoittaja luki vain puolet lauseesta ja oletti minut amabiksi (syntynyt peniksellä varustettuna, näin suomeksi sanottuna :D) Juu mä en luule yhtään mitään, tiedän olevani fyysisesti nainen mutta identiteetiltäni mies. Olen elänyt mieheksi tulkittuna nyt reilu 15 vuotta ja täysi-ikäinen olen ollut reilusti yli 20 vuotta joten ei tässä vanhemmat enää hirveästi vastusta, varsinkin, kun huomasivat, kuinka ahdistuneesta tyttärestä tuli onnellinen poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti kirjoitin "Te naiset " koska itse en kuulu niihin naisiin jotka haluaisivat olla miehiä vaan normaaleihin naisiin.
        Suurin osa MEISTÄ naisista kun hyväksymme sukupuolemme ja tykkäämme siitä!
        Onko jotenkin vaikea hyväksyä että nainen ei usko väärään sukupuoleen syntymisiin ja muutoshoitoihin ja yhtä-aikaa itse viihtyy sukupuolessaan mainiosti?
        Miksi se on teistä kummallista? Luuletteko että vain miehet ovat sukupuolisekoilua vastaan?

        Outoa ja yhtä ontuvaa kuin abortti-palstalla kirjoitan aborttia vastustavana, minua väitetään mieheksi! Aivan kuin iso osa naisista ei muka myös olisi aborttia vastaan!

        Tottakai cisnainen viihtyy kropassaan eikä halua olla mies, se on päivänselvää. Mutta ymmärrätkö sinä, miltä esimerkiksi sinusta tuntuisi kuulla päivittäin lesbon (jos olet heteronainen) kertomuksia siitä, kuinka petti itseään heterosuhteessa ja kuinka jokaisen naisen tulisi myöntää oma lesboutensa, koska kun hän on lesbo, kaikkien muidenkin on sitä oltava ja jokainen miehen kanssa oleva nainen vain pettää itseään kuten hänkin. Hän ei ymmärtäisi ollenkaan, että heteronaiset ovat erilaisia kuin hän eivätkä voi vaan päättää ryhtyä lesboksi, kun eivät sitä aidosti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti kirjoitin "Te naiset " koska itse en kuulu niihin naisiin jotka haluaisivat olla miehiä vaan normaaleihin naisiin.
        Suurin osa MEISTÄ naisista kun hyväksymme sukupuolemme ja tykkäämme siitä!
        Onko jotenkin vaikea hyväksyä että nainen ei usko väärään sukupuoleen syntymisiin ja muutoshoitoihin ja yhtä-aikaa itse viihtyy sukupuolessaan mainiosti?
        Miksi se on teistä kummallista? Luuletteko että vain miehet ovat sukupuolisekoilua vastaan?

        Outoa ja yhtä ontuvaa kuin abortti-palstalla kirjoitan aborttia vastustavana, minua väitetään mieheksi! Aivan kuin iso osa naisista ei muka myös olisi aborttia vastaan!

        Mietin sitä, kun et usko muutoshoitoihin, että mitä uskomista siinä siis on? Itse koin, että kykenen elämään vain mieheksi tulkittuna ja olin masentunut ja apaattinen, vietin vuosia psykiatrisella osastolla. Apatia ja masennus poistui, kun pääsin hoitoihin ja minut alettiin nähdä miehenä. Pystyin opiskelemaan, kun sain tehdä sen omana itsenäni, mieheksi tulkittuna. Ensimmäistä kertaa elämässäni sain ystäviä, kun pääsin osaksi miesporukkaa mieheksi tulkittuna. Ensimmäistä kertaa elämässäni koin, miltä tuntuu kiihottua seksistä, kun sain harrastaa sitä omana itsenäni, mieheksi nähtynä. Elämäni on nyt, ja on ollut jo 15 vuotta onnellista, on ystäviä, seksiä, työpaikka, elämäniloa ja valoisat tulevaisuudennäkymät. Ilman prosessia maksaisin jossain osastolla tai haudassa. Joten en oikein ymmärrä mitä tarkoitat sillä, ettet "usko" prosessiin. Ei siihen tarvitse mitenkään uskoa, mutta itse elän mieluummin onnellisena veronmaksajana kuin taakkana yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti kirjoitin "Te naiset " koska itse en kuulu niihin naisiin jotka haluaisivat olla miehiä vaan normaaleihin naisiin.
        Suurin osa MEISTÄ naisista kun hyväksymme sukupuolemme ja tykkäämme siitä!
        Onko jotenkin vaikea hyväksyä että nainen ei usko väärään sukupuoleen syntymisiin ja muutoshoitoihin ja yhtä-aikaa itse viihtyy sukupuolessaan mainiosti?
        Miksi se on teistä kummallista? Luuletteko että vain miehet ovat sukupuolisekoilua vastaan?

        Outoa ja yhtä ontuvaa kuin abortti-palstalla kirjoitan aborttia vastustavana, minua väitetään mieheksi! Aivan kuin iso osa naisista ei muka myös olisi aborttia vastaan!

        Toisessa ketjussa tosin paljastit olevasi tiitti, joka on aikoinaan halunnut olla nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa ketjussa tosin paljastit olevasi tiitti, joka on aikoinaan halunnut olla nainen.

        Tuo ei ole minä .(huomauttaa se tiitti, johon ilmeisesti viitataan)

        Tämä N kappaletta "anonyymia" nimimerkkiä on yhtä sekasotkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole minä .(huomauttaa se tiitti, johon ilmeisesti viitataan)

        Tämä N kappaletta "anonyymia" nimimerkkiä on yhtä sekasotkua.

        Eräät henkilöt tällä palstalla väittävät tunnistavan jokaisen anonyyminä kirjoittavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät henkilöt tällä palstalla väittävät tunnistavan jokaisen anonyyminä kirjoittavan.

        Lähinnä kyse on vain siitä, että eläkeläisen provot tunnistettiin. Nyt kun olet leikkauttanut munasi olet rauhoittunut eikä ole enää tarvetta provoilla.


    • Anonyymi

      No sellanen raja ois aikamoista helvettiä oikeille transsukupuolisille, siinä kohtaa varmasti päättäsi päivänsä niin moni enemmän kuin nyt. Katujia on ja se on hyvä ottaa puheeksi, erityisesti nuorille, alle 18v yms. joilla dysforia vaan yllättäen puhjennut eikä ole ollut lapsuudessa. Mutta ei voi vaan sanoa että tommoset rajat ja ei hoideta oikeita transseksuaaleja enää. Mieti vähän. Arvostan Samettia, olen lukenut ja kuunnellut hänen juttujaan jo vuosia, mutta on myös ihmisiä jotka transitioituvat ja vasta sitten voivat kunnolla elää ja ovat tyytyväisiä siitä elämiensä loppuun asti.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo muutoshoitolinja on epäeettinen, esim. siitä syystä että koskaan ei voida luotettavasti ennakoida kuka tulee katumaan ja kuka ei tulisi.
        Uskon että katumista ilmenee valtavan paljon enemmän kuin sitä tulee julki, monella ei ole voimiakaan lähteä enää uuteen operaatioon takaisinkorjauksessa.
        Myös häpeällä on oma osansa, ei ole helppoa myöntää olleensa väärässä.
        Katumushan voi tulla missä vaiheessa vain, joskus vasta kymmenien vuosienkin päästä, ja usein jos henkilö tulee uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo muutoshoitolinja on epäeettinen, esim. siitä syystä että koskaan ei voida luotettavasti ennakoida kuka tulee katumaan ja kuka ei tulisi.
        Uskon että katumista ilmenee valtavan paljon enemmän kuin sitä tulee julki, monella ei ole voimiakaan lähteä enää uuteen operaatioon takaisinkorjauksessa.
        Myös häpeällä on oma osansa, ei ole helppoa myöntää olleensa väärässä.
        Katumushan voi tulla missä vaiheessa vain, joskus vasta kymmenien vuosienkin päästä, ja usein jos henkilö tulee uskoon.

        Juuri sitä varten nykyisin tutkimukset ovat riittävän pitkät ja perusteet tiukat jotta saadaan karsittua pois henkilöt jotka voisivat jälkikäteen katua korjausprosessiaan. Mm. Sametti tiettävästi opiskeli kuviot päästäkseen läpi ja seuraukset oli huonot. Joskus aiemmin mm. Englannissa (ja ehkä jossain vieläkin) diagnoosi annettiin käytännössä kertaistumalla psykiatrin kanssa. Tällöin läpi pääsi ihmisiä joiden perusteet olivat kevyitä ja syntyi katumisia.

        Moni "katuminen" ei kohdistu korjausprosessiin, niin että haluttaisiin korjata takaisin alkuperäiseen sukupuoleen, vaan siihen että on odotettu elämän muuttuvan auvoiseksi. Kun sitten elämä onkin samaa pakertamista ja tulee vieläpä jotain uusia ongelmia niin kadutaan että on lähdetty korjausprosessiin. Todellinen transsukupuolinen ymmärtää tämän jo prosessiin lähtiessään eikä odota mitään valtavaa euforiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä varten nykyisin tutkimukset ovat riittävän pitkät ja perusteet tiukat jotta saadaan karsittua pois henkilöt jotka voisivat jälkikäteen katua korjausprosessiaan. Mm. Sametti tiettävästi opiskeli kuviot päästäkseen läpi ja seuraukset oli huonot. Joskus aiemmin mm. Englannissa (ja ehkä jossain vieläkin) diagnoosi annettiin käytännössä kertaistumalla psykiatrin kanssa. Tällöin läpi pääsi ihmisiä joiden perusteet olivat kevyitä ja syntyi katumisia.

        Moni "katuminen" ei kohdistu korjausprosessiin, niin että haluttaisiin korjata takaisin alkuperäiseen sukupuoleen, vaan siihen että on odotettu elämän muuttuvan auvoiseksi. Kun sitten elämä onkin samaa pakertamista ja tulee vieläpä jotain uusia ongelmia niin kadutaan että on lähdetty korjausprosessiin. Todellinen transsukupuolinen ymmärtää tämän jo prosessiin lähtiessään eikä odota mitään valtavaa euforiaa.

        Just joo, jos noin olisi miksi silti katujia vaan tulee aina lisää.
        Ei ole olemassa oikeita transsukupuolisia, koko homma on henkinen terveysongelma josta osa paranee.
        Sitäpaitsi on todettu että muutokset eivät auta näitä ihmisiä tilastollisesti.
        Varmasti ovat sen sijaan aiheuttaneet paljon itsemurhia katumisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, jos noin olisi miksi silti katujia vaan tulee aina lisää.
        Ei ole olemassa oikeita transsukupuolisia, koko homma on henkinen terveysongelma josta osa paranee.
        Sitäpaitsi on todettu että muutokset eivät auta näitä ihmisiä tilastollisesti.
        Varmasti ovat sen sijaan aiheuttaneet paljon itsemurhia katumisen vuoksi.

        Suomessa katujia on äärimmäisen vähän, ulkomaillakin prosessin läpikäyneiden määrään nähden vähän. Koska transprosessiin hakeutuu koko ajan enemmän henkilöitä, katujiakin tulee lukumääräisesti enemmän. Joissakin maissa katumisia syntyy sen vuoksi että elämä korjattuna transsukupuolisena on vaikeaa, tätä ongelmaa ei ole Suomessa eikä monissa muissakaan Euroopan maissa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En muista täältä poistettaneen yhtäkään ketjua viime vuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista täältä poistettaneen yhtäkään ketjua viime vuosina.

        Pahus. Sivua ei löytynyt.
        Tarkista kirjoittamasi osoite ja yritä uudelleen. Mikäli arvelet että kyseessä on meidän virheemme, hae apua opastussivuiltamme.

        Poistettu tai muuten hukattu sama asia !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe