Onko normaalia, että sijoitusnarttu maksaa 500 euroa enemmän kuin "normaalit" (eli sellaiset, jotka kuitenkin sopivat näyttelyyn, ei väri- eikä karvanlaatuvirheitä yms.) saman pentueen pennut? Eli siis normipennut 1500 e ja sijoitusnarttu 2000 e?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Ei. Itse asiassa sijoituskoirasta peritään vain vakuusmaksu mikä on puolet tavallisesta hinnasta ja senkin saa takaisin kun sijoituspentueoptio käytetty.
- Anonyymi
No on ja ei. Käytä vähän enemmän aikaa ja vaivaa ulosantiisi, jos kaipaat eksakteja vastauksia. Sijoiuskoirahan ei käytännössä maksa mitään, joten ei se silloin voi ihan lähtökohtaisesti maksaa enempää. Sijoituskoirasta maksetaan vain vakuusmaksu eli "pantti", ja se voi olla enintään puolet koiran arvosta. Huomaa sana "arvo". Pennun arvo voi ilman muuta olla enemmän kuin pentuesisarusten, jos se on selvästi lupaavin, kuten sijoituspennut tapaavat olla. Kasvattajalla on täysi oikeus päättää ylipäätään pentujensa kauppahinta, ja jos sijoituspennun kauppahinta on katsottu olevan 500 euroa enemmän kuin muiden, niin sitten se on. Kauppahintaa ei kuitenkaan sijoituspennuista pyydetä, mutta se tulee tietää, jotta vakuusmaksu voidaan määritellä.
- Anonyymi
Alkaa ollakin kaikki "sijoituksia" kun tulee sirutusmaksut ja haittaverot, monta tonnia vuodessa!
Tarkoitat ilmeisesti koiran arvoa/ostohintaa?
Ei ole. Hinta on sama kuin muillakin ns."priimapennuilla". Pentueen ns."epäkurantit" myydään halvemmalla sitten. Tuo on yleisin käytäntö. Toki jokainen kasvattaja määrittää sitten viimekädessä, miten huseeraakin.
Minusta tuo selvästi korkeamman hinnan ollessa viittaa vähän siihen, että kasvattaja sillä saa/haluaa nostettua vakuusarvoa, jolla koiran antaa sijoitukseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa35986Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää77865- 162842
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27748Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40633- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42566Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu116536On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12505- 39485
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6480- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457