Ilto 650 -käyttöohjeessa lukee näin:
"ILTO -ilmanvaihtajan ohjauspaneelissa on kaksi lämpömittaria. Ylempi näyttää ulospuhallettavan jäteilman lämpötilan. Alempi näyttää sisään puhallettavan tuloilman lämpötilan (pitää olla 15 - 20 asteen välillä)."
Minulla jäteilma 28 ja tuloilma 26. Mitä tästä pitäisi nyt ymmärtää. Talo on tosi kuuma, vaikka ulkona tänään 21 ja pari päivää jo ollut vilpoista.
Ilto 650 -kone & tuloilman lämpötila
8
121
Vastaukset
- Anonyymi
Nosto: voisiko joku jeesata tumpeloa...?
- Anonyymi
Jos tuloilma on useampia asteita ulkoilmaa lämpimämpää niin todennäköisesti IV-koneessa ei ole lämmönvaihtimen oihitus päällä, eli ns. "kesasento", "kesäpelti".
Tuolla kesäasennolla voi asuntoa jonkinverran viilentää laittamalla IV-konelle isolle puhallukselle/teholle yön ajaksi, ja pienelle teholle hellepäivien ajaksi. Yön aikainen läpiveto avoimista ikkunoista viilentää kuitenkin vielä paremmin.
InsinööriX- Anonyymi
Minä käytän ilmanvaihtokonetta niin, että helteillä kone on päivällä pois päältä ja ilmalämpöpumppu hoitaa jäähdytyksen. Olisi hölmöä puhaltaa päivällä kuumaa ilmaa sisään ja jäähdyttää sitä toisella koneella. Jokainen kykynsä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän ilmanvaihtokonetta niin, että helteillä kone on päivällä pois päältä ja ilmalämpöpumppu hoitaa jäähdytyksen. Olisi hölmöä puhaltaa päivällä kuumaa ilmaa sisään ja jäähdyttää sitä toisella koneella. Jokainen kykynsä mukaan.
Aika paljon pitää sillä ILP:llä viilentää, ettei asukkaiden tarvitse hengittää ollenkaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon pitää sillä ILP:llä viilentää, ettei asukkaiden tarvitse hengittää ollenkaan...
Terveystieteen tohtori jakaa tietoaan niille jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Kiitos siitä!
- Anonyymi
7. Lämmöntalteenottokennon ohitus on laitteeseen rakennettu ominaisuus, jolla voidaan estää kuumina kesäpäivinä tapahtuvaa huonetilan liiallista lämpenemistä. Ohitus kytkeytyy toimintaan automaattisesti termostaatin ohjaamana, kun ulkolämpötila nouseeyli 17 °C. Tällöin lämmin poistoilma ohjautuu lto -kennon ohi ulos
Eli kyllä siellä pitäisi olla ohitus eli kesäasento päällä.
Jos sisääntuleva putki on oikein pitkä niin voi kestää kauemmin, että saat saman lämpöistä ilmaa koneeseen.- Anonyymi
Itseasiassa....
Kun ulkona on 30 ja sisällä jäähdytetty 24 asteeseen, kannattaa sillä viileällä poistoilmalla jäähdyttää sitä tuloilmaa, eikä ohjata sitä ulkoilmaa 30 asteisena suoraan sisään. - Anonyymi
Jos helteellä sisäilmaa jäähdytetään niin poistoilma on viileämpää kuin tuloilma. Näin ollen poistoilma viilentää tuloilmaa jos lämmönvaihdin on toiminnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362466- 372431
- 951741
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51185Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2731061- 551013
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747