Matkalla Hollantiin töihin...

Yodi

Hei!

Olen 17-vuotias lukiolainen ja tahtoisin kovasti kesäksi töihin Hollantiin 18-vuotiaan kaverini kanssa. Puhumme molemmat melko hyvin englantia ja hieman saksaa. Onko kenelläkään kokemusta oleskelusta/ työskentelemisestä/ lomailusta missä päin tahansa hollantia?

Mitä kautta kannattaa varata matkat? Mikä olisi edullisin matkustustapa? Entä mistä hommasitte asunnon ja kuinka arvokasta on asua n.kaksi kuukautta siellä?

Onko kenties jo liian myöhäistä etsiä töitä Suomesta käsin? Löytyykö ehkä joitain työnvälittäjiä minkä kautta saisi myös asunnon?

Oletko kenties juuri hollannissa? Onko edes käytännössä mahdollista tulla sinne kesätöihin? Vaikkemme saisi töitä Suomesta käsin, todennäkösesti silti tulisimme. Onko se aivan päätöntä, vai voiko paikan päältä löytää paremmin töitä?


Pienetkin neuvot tulevat tarpeeseen. Kiitos jo etukäteen.


Voitte ottaa yhteyttä myös sähköpostilla osoitteeseen: [email protected]

7

5582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papi
      • Yodi

        Vau. Se oli nopeeta toimintaa. Olenkin jo katsellut noita sivustoja, muttei oikeen mitään pysyvää ole tullu tehtyä. Ehkä lentoliput pitäis tilata tai tehdä edes jotain asian hyväks. Toi merimieskirkko oli eka vaihtoehto, mut siel on niin paljo vapaaehtoistyötä. Asuntolinkkejäkin sieltä löyty, mutta elän toivossa että työn ohella saisi myös asunnon.

        Suurkiitos vastauksestasi! :)


    • Johanna

      Moi!

      Te varmasti olette jo etsineet jokaisesta mahdollisesta nettiosoitteesta... joten varmasti olette käyneet Euresinkin sivustoillakin:)). En tiedä minkätyyppistä työtä te etsisitte mutta siellä ainakin haettiin mm.tarjoilijoita yms.

      Lomailusta Hollannissa minulla olisi paljon kokemuksia(vasta palasin taas viikon reissulta..) mutta työskentelystä tai työn löytämisestä ei kovinkaan paljon vaikka olen itsekkin katsellut paikkoja. Joka vuosi ne ovat hakeneet työntekijöitä kausiluontoisiin hommiin(puutarha yms.).

      Mutta etsitte siis ensisijaisesti töitä sieltä kesäksi vaikka lähdettekö KUITENKIN maahan lomailemaan? Siinä asiassa voin ainakin auttaa:).

      Halvin tapa matkustaa(ainakin minusta)on lentokone nopein tietenkin. Olen maksanut aina 160-max 230 e. Olen matkustanut maahan myös linja-autolla(!), tosin Lontoosta vaan;) ja tällöin hinnaksi tuli 50 euroa:). Täisi olla Eurolines jos oikein muistan. Niitä lähtee Hollantiin Ruotsista, Tanskasta jne.

      Ja tietenkin laivalla voi mennä(Superfast, Silja Line yms.).

      Kannattaa lähteä! Me teemme tyttöporukalla joka kesä lomamatkan Hollantiin ja taas on suunnitteilla tuleva kesä! Lisäksi matkustelen paljon itsekseni siellä tapaamassa ystäviä jne... Hieno maa!

      • Yodi

        kuule, olis kiva jutella hiukka enemmän noista sun hollanti kokemuksista. Laittaisitko mulle sähköpostia, tai voinko kirjottaa sulle johonkin osotteesee?

        jos haluat mulle kirjottaa, ni osote on: [email protected]

        Todellakin ollaan etitty varmaan kaikista sivustoista..mutta tarjoilijat on menny multa ihan kokonaan ohi?!? Siinä kyl varmaan tarvii osata hollantia ellei se oo joku kansainvälinen, missä pärjää englannilla. Juuh. Olis kiva jutella lisää, mut se onnistuu varmaa tosiaan paremmin sähköpostilla.

        Kuulumisiin! :)


    • Johanna

      Vuokra-asuntoja voi etsiä ainakin täältä:
      www.directwonen.nl

      Oletteko käyneet www.maailmalle.net? Sieltä voisi löytyä ehkä jotain vinkkiä....

    • Johanna

      kertoisin kokemuksistani mutta minkälaista "tietoa"kaipaat? Paikoista jne.vai?
      Laitan sulle huomenna postia aiheesta:).

      Niin se Eures, sieltä mä aina tutkin noita työpaikkoja. Se tarjoilijan homma minkä näin oli todellakin Zandvoortin rantakaupungissa ja kielivaatimuksina oli edes välttävä englannin kielen taito. Tunti palkka oli 9,50 e. Tänään en sitä paikkaa tosin enää nähnyt:(((((((. Menevät varmasti aika nopeasti. Mutta käy siellä vielä kattomas; siellä on kaikki mahdolliset alat. osoite: www.europa.eu.int/eures

      Kyllähän niitä löytyy kaikenlaisilta sivustoilta mutta se on aika työ käydä kaikki läpi! Toivottavasti tärppäisi! Mutta laitan pian!

      • Yodi

        Hejssan!

        Mainitsinko muuten että minä ja kaveri haluttaisiin samalle työpaikalle? No jokatapauksessa näin on! :)
        Eräs setä laitto viestiä että kannattaa kysyä paikallisista ...jonkinnäkösistä työvoimatoimistoista, ja että sieltä saa aika hyvin asunnonkin. Siinä on vaa se huono puoli et se on paikan päällä eikä voi olla varma...hmm.

        Nii, ja se millasta "tietoa" kaipaan. Sä varmaan osaat noista kaupungeista kertoa. Tai siis kun me ei olla tosiaankaa käyty siellä ikinä, niin olis varmaan ihan hyvä tietää. Toisen suomalaisen näkökulmasta sen saakin kai paremmin kun näistä nettisivuilta, tosin hienoja kuvia löytää netistä!

        Juu, mut katellaan lisää sitten sähköpostitse, tai miten vaan! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe