Perukaa Kokkolan Viinijuhlat

Anonyymi

Perukaa Kokkolan Viinijuhlat, nyt on korkea aika tehdä se. Minusta on järjettömyyttä, että Keski-Pohjanmaan matalan tartuntaluvun maakunnassa saa pitää tuollaisen tapahtuman. Minä ymmärtäisin juhlat jonne pääsisi vain Keski-Pohjanmaan alueelta. Nyt tuodaan tätä erittäin tarttuvaa varianttia tänne ja seurauksena on kokkolalaisten yritysten sulkemista tai rajoituksia, yritysten toimintojen vaikeuutamista ja sairauspoissaoloja karanteenien vuoksi. Jos lähes 700 tapausta tänäpäivänäkin, niin luulisi jokaisella olevan vastuuta sen verran, että juhlat peruttaisiin ilman muuta. Näiden juhlien pitämisestä on Keski-Pohjanmaalle paljon suurempi vahinko pidettynä kuin peruttuna.

269

4952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkeä jos olisi, niin nyt ne pitäisi perua!
      Miksi tieten tahtoen uhataan tätä suhtkoht hyvää tilannetta?
      Kuka ottaa vastuun, jos virus alkaa leviämään?

      • Anonyymi

        " j o s virus alkaa leviämään?" Sehän alkaa leviämään !


    • Anonyymi

      Rokottakaa ihtennä niin ei tarvi pelijätä koronaa kaks rokotetta ja se on siinä nämä rokotekammoset ja muut epäilijät joutaa hautaan tai ainaki pitäs saaha allekirijotettu lupaus ettei tarvihte sairaalahoitua jos ei ota rokotetta.

      • Anonyymi

        On rokotettu.


      • Anonyymi

        Ne rokotetutkin voi sairastua.
        Ja onko kokkolassa deltavirusta ollut vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rokotetutkin voi sairastua.
        Ja onko kokkolassa deltavirusta ollut vielä?

        Toukokuussahan uutisoitiin, että Mustakarilta ympäri maakuntaa levinnyt koronaepidemia oli intian variantin eli nykyään deltavarianttina tunnetun virusmuunnoksen aiheuttama. Delta on siis tässä maakunnassa jo vanha juttu.


    • Anonyymi

      Heittäkää joku linkki mistä näkee ettei rokotetut saa/levitä koronaa kun en löydä mistään.Ps.kaksi tuttua 2 kertaa rokotettu sairaalassa koronan takia etelä-suomessa...

      • Anonyymi

        Ei sellaista linkkiä voi olla, koska rokotettu voi saada koronan, mutta tietty ehkä lievempänä.


      • Anonyymi

        Ruotsissa on yli 3000 täysin rokotettua saanut koronan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa on yli 3000 täysin rokotettua saanut koronan.

        oli kyllä mahhtava kännilauma ! - mahhhtava kännnnilauumma ! kerrrttakaiikkiaaann...


      • Anonyymi

        ootteko muuten kuulleet sitä juttuako suomalainen ruotsalainen norinalainen kanadalainen ja ugandalalainen meni kokkolassa saunaan ja sitte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootteko muuten kuulleet sitä juttuako suomalainen ruotsalainen norinalainen kanadalainen ja ugandalalainen meni kokkolassa saunaan ja sitte

        pelkialainen sano että laitetaanko kaikki mausteet , ni mustamaanio sano että ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelkialainen sano että laitetaanko kaikki mausteet , ni mustamaanio sano että ei

        yllättävän moni oli (rolling stounssissa) , ja kummi oli kingseissä ja veli vandaaleissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa on yli 3000 täysin rokotettua saanut koronan.

        Eihän se rokote sairastumista estäkkään , suojelee vaan mukamas vakavammalta muodolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista linkkiä voi olla, koska rokotettu voi saada koronan, mutta tietty ehkä lievempänä.

        Rokotus ei estä tartuntaa eikä sairastumista mutta että taudin saa tehohoitoa vaativana ja jopa kuolemaan johtavana riski pienenee huomattavasti.
        Eritoten vanhempi ikäluokka säästyy näiltä todennäköisesti. Eli rokotus pienentää tehohoidon ja kuolemanriskin vaaraa huomattavasti mutta mikään 100 %:n asiahan tämä ei ole niin kuin tässä elämässä ei mikään muukaan.


    • Anonyymi

      Ei taida onnistua, koska nyt on myyty jo 8000 lippua, ja pyrkivät 10 000 lippuun.

      • Anonyymi

        Loistavaa että väkeä on saatu liikkeelle.Johan tässä on kärvistelty puolitoista vuotta.Nyt bailataan,,fuck the korona .


    • Anonyymi

      Höpö höpö.Rock rules.

    • Anonyymi

      Eli käytännössä vaikka olisin ottanut kaksi rokotetta(kohta tulee kolmas ajankohtaiseksi)voin olla mahdollinen tartuttaja.Joten miten esim.koronapassi auttais koronan leviämiseen?Joku viisas vois selittää minulle tämän rautalangasta ja niitä linkkejä kiitos!50/50 otanko vai enkö ota piikkiä.Haluan kunnon selityksen,moni muukin miettii näitä samoja asioita......

      • Anonyymi

        Kyllä se rokote kannattaa ottaa, koska saat sen koronan lievempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se rokote kannattaa ottaa, koska saat sen koronan lievempänä.

        Ei sitä voi kukaan 100% varmuudella luvata että tartunta tulisi lievempänä jos on 2 rokotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä voi kukaan 100% varmuudella luvata että tartunta tulisi lievempänä jos on 2 rokotetta.

        känni on aina känni ! sitä ei sulta kukaa niin ota pois !


      • Anonyymi

        Passilaisethan sitä koronaa levitti kun Sanna Marin sanoi että nyt saa mennä ja tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se rokote kannattaa ottaa, koska saat sen koronan lievempänä.

        Tuokin on aivan typerä juttu koska kukaan ei voi 100% varmuudella sanoa että miten se kuhunkin ihmiseen vaikuttaa kun se voi vaikuttaa niin monin eri tavoin.
        Ihan ihmisestä itsestä riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on aivan typerä juttu koska kukaan ei voi 100% varmuudella sanoa että miten se kuhunkin ihmiseen vaikuttaa kun se voi vaikuttaa niin monin eri tavoin.
        Ihan ihmisestä itsestä riippuen.

        Sähän oikea einstein oot


    • Anonyymi

      Elokuussa nähdään sitten vajaa viikko viinijuhlien jälkeen, että uusia tartuntoja on yli 100.
      Vielä pahempaa tässä on se, että saapuvat tänne pahimmilta korona alueilta ja käyvät päivällä kokkolan kaupoissa levittämässä koronaa, tuskin maskeja käyttävät, kun tulevat makseille hälläväliä suhtutuvilta alueista, kuten etelä suomesta.
      Sitten, kun viinijuhlat on ohi ja tartuntoja tulee suuret määrät, niin sitten ovat jälkiviisaita ja toteavat, ettei olisi pitänyt tällaisia juhlia järjestää.
      Saisivat maksaa vahingon korvauskia kokkolalaisille, jotka ovat noudattaneet rajoituksia ja viinijuhlista kärsivät eniten ne, jotka eivät niille osallistu ja jotka ovat noudattaneet kaikkia rajoituksia ja kaikki kova työ ja vaiva menee taas hukkaan näiden viinabilettäjien takia, joista yksikään ei maskia käytä viinijuhlilla.
      Ne käsidesit on ihan turhia viinijuhlilla, kun ei se korona käsistä tartu, vaan hengityksen kautta.

      • Anonyymi

        Ai 100? Minä kyllä luulen, että niitä on noin 300 ja karanteenissa yli 1000. Kuka ottaa asiasta vastuun? Kuka maksaa oikeiden yrittäjien tappiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai 100? Minä kyllä luulen, että niitä on noin 300 ja karanteenissa yli 1000. Kuka ottaa asiasta vastuun? Kuka maksaa oikeiden yrittäjien tappiot?

        Ei yhtään tartuntaa vielä hahh! Siitäs saitte!


    • Anonyymi

      Monet tulleet järkiinsä. Regionlinessä runsaasti lipunmyynti-ilmoituksia. Yllättäen tullut päällekkäistä menoa.

      • Anonyymi

        Myös pääesiintyjien aloitus ajankohta vaikuttaa, ihan älytön! Aloitusajankohta on vastoin yleistä käytäntöä nykyään. On pyritty siihen että artistit aloittavat aiemmin, tästä ovat pitäneet niin artistit kuin yleisökin! Ihme moka järjestäjiltä. Kaljanmyyntiajan venytystäkö?


      • Anonyymi

        Oulussakin on vestivaalilippuja myynnissä netissä pilvinpimein edullisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oulussakin on vestivaalilippuja myynnissä netissä pilvinpimein edullisesti

        se tahtoo olla että sitä liitää kiitää kännissä , liitää kiitää kännissä , tahti on do you wanna dance kappaleesta mutta hitaampana virsiversiona


      • Anonyymi

        Ai että menoa päällekkäin! Jo ei varmaan oo koronaa missään muualla kuin viinijuhlissa


      • Anonyymi

        Ei oo kovin järkevä jos ensiks ostaa ja sitten myy. Köyhien touhu sanoisin


    • Anonyymi

      Nyt tarvittaisiin järkeä ja viranomaisilta toimia. Kokkola on kohta korontartuntojen keskus Suomessa.

      • Anonyymi

        Pysykää rokottamattomat suojassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää rokottamattomat suojassa.

        Antakaa ihmisten juhlia. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia nauttiiko viinijuhlista, vaikka siinä ohessa saisi koronatartunnan, tai taudinkantajana tartuttaisi sen muihin...
        Itse en aio osallistua, kuin sympatiasta, nauttimalla kotona itsetehtyjä, oman puutarhan tuotteista valmistettuja viinejä: Sekä punkkua, että valkkaria.
        Ovat muuten erinomaista laatutavaraa, ja taatusti uniikkia. Eli näitä laatuja ei löydy mistään muualta - ei koko maapallolta, nam. Vahvimmat laadut ovat 19,2 %:a. Kaikkia löytyy kuivana, puolikuivana ja makeana. Tervetuloa maistamaan te parhaimmat ystäväni ja kaverini, ja tälle ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa ihmisten juhlia. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia nauttiiko viinijuhlista, vaikka siinä ohessa saisi koronatartunnan, tai taudinkantajana tartuttaisi sen muihin...
        Itse en aio osallistua, kuin sympatiasta, nauttimalla kotona itsetehtyjä, oman puutarhan tuotteista valmistettuja viinejä: Sekä punkkua, että valkkaria.
        Ovat muuten erinomaista laatutavaraa, ja taatusti uniikkia. Eli näitä laatuja ei löydy mistään muualta - ei koko maapallolta, nam. Vahvimmat laadut ovat 19,2 %:a. Kaikkia löytyy kuivana, puolikuivana ja makeana. Tervetuloa maistamaan te parhaimmat ystäväni ja kaverini, ja tälle ei naureta!!!...

        Minä minä minä minä haluan, minä haluan, viis muista, kun minä minä haluan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa ihmisten juhlia. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia nauttiiko viinijuhlista, vaikka siinä ohessa saisi koronatartunnan, tai taudinkantajana tartuttaisi sen muihin...
        Itse en aio osallistua, kuin sympatiasta, nauttimalla kotona itsetehtyjä, oman puutarhan tuotteista valmistettuja viinejä: Sekä punkkua, että valkkaria.
        Ovat muuten erinomaista laatutavaraa, ja taatusti uniikkia. Eli näitä laatuja ei löydy mistään muualta - ei koko maapallolta, nam. Vahvimmat laadut ovat 19,2 %:a. Kaikkia löytyy kuivana, puolikuivana ja makeana. Tervetuloa maistamaan te parhaimmat ystäväni ja kaverini, ja tälle ei naureta!!!...

        Lisään tuohon edelliseen, että juhlikoon kukin niin että perse repeää, ja maksa paukkuu, mutta yö on rauhoitettava nukkumiseen. Ei kai viinijuhlat ole yöt kaupungilla luuhaavien "murkkujen" juhla (< 18 v). Terveet aikuiset menevät nukkumaan viimeistään kello 22.00 (itse menen nyt ja heti, klo 20.00, joten hyvää yötä, ja kauniita painajaisia...), hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä minä minä minä haluan, minä haluan, viis muista, kun minä minä haluan!!

        No no, rauhoitu hyvä ihminen. Mistä taas suutuit. Rehellisyydestäkö, totuuden kertomisesta, vai mistä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa ihmisten juhlia. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia nauttiiko viinijuhlista, vaikka siinä ohessa saisi koronatartunnan, tai taudinkantajana tartuttaisi sen muihin...
        Itse en aio osallistua, kuin sympatiasta, nauttimalla kotona itsetehtyjä, oman puutarhan tuotteista valmistettuja viinejä: Sekä punkkua, että valkkaria.
        Ovat muuten erinomaista laatutavaraa, ja taatusti uniikkia. Eli näitä laatuja ei löydy mistään muualta - ei koko maapallolta, nam. Vahvimmat laadut ovat 19,2 %:a. Kaikkia löytyy kuivana, puolikuivana ja makeana. Tervetuloa maistamaan te parhaimmat ystäväni ja kaverini, ja tälle ei naureta!!!...

        Ethän sinä käytä alkoholia pientä konjakkiryyppyä silloin tällöin lukuun ottamatta.
        Oletko taas valehdellut ja jatkuvassa kiljupönässä täällä kirjoittelet sekavia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä minä minä minä haluan, minä haluan, viis muista, kun minä minä haluan!!

        Mitä tämä "minä minä" asenne maksaa yhteiskunnalle ja oikeille yrittäjille. Paljonko on yhteiskunnalle vero-tai vientituloja tällaisista juhlista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa ihmisten juhlia. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia nauttiiko viinijuhlista, vaikka siinä ohessa saisi koronatartunnan, tai taudinkantajana tartuttaisi sen muihin...
        Itse en aio osallistua, kuin sympatiasta, nauttimalla kotona itsetehtyjä, oman puutarhan tuotteista valmistettuja viinejä: Sekä punkkua, että valkkaria.
        Ovat muuten erinomaista laatutavaraa, ja taatusti uniikkia. Eli näitä laatuja ei löydy mistään muualta - ei koko maapallolta, nam. Vahvimmat laadut ovat 19,2 %:a. Kaikkia löytyy kuivana, puolikuivana ja makeana. Tervetuloa maistamaan te parhaimmat ystäväni ja kaverini, ja tälle ei naureta!!!...

        Onko nämä viinijuhlat huumejuhla, nämä alkoholipitoiset pitoiset juomathan on kovaa huumetta. Joka näitä alkoholipitoisia juomia juo, hyväksyy ilmeisesti mielessään muutkin huumaavat aineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä käytä alkoholia pientä konjakkiryyppyä silloin tällöin lukuun ottamatta.
        Oletko taas valehdellut ja jatkuvassa kiljupönässä täällä kirjoittelet sekavia?

        Älä viitsi. Olen käynyt Alkossa viimeksi 15.5.2020, ja en tarvitse konjakkiryyppyjä, enkä missään tapauksessa joisi jotain kiljua, mitä ihmeen kiljua, mitä se on, ja mitä on olla "pönässä". Jos ja kun nautin aterialla itse tekemääni kotiviiniä oman puutarhan tuotteista, niin olisin jopa ajokunnossa, ja kyllä sinä sen tiedät, kuka oletkin.
        Tiedät, että olen Tosirealisti, Kokkolan Kingsi, VesiVelmu, Eläinystävä ja kaupunkisuunnittelija, ympäristöekspertti, kymmenien ideoitten ISÄ, Kokkolan kaupungin ehdoton kohteiden kehittäjä, Kokkojoen (entinen Suntti) puhdistaja ym ja ym ja jne, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Ruotsissa 380 sarjarokotettua on kuollut koronaan.

      • Anonyymi

        Se on hyvin vähäinen määrä aikaisempaan verrattuna. USAssakin yli 98% sairaalahoidossa olevista ovat rokottamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin vähäinen määrä aikaisempaan verrattuna. USAssakin yli 98% sairaalahoidossa olevista ovat rokottamattomia.

        Typerää vähättelyä , nämä kuolleet ihmiset ovat aina jonkun läheisiä , sukulaisia , ystäviä , eivät vain tyhjiä lukuja vaan oikeita ihmisiä.
        Miettikääpä omalle kohdalle läheisen ihmisen kuolema ja se että joku vähättelee sitä.


      • Anonyymi

        Jos oot saattohoidossa ja sairastut koronaan ja kuolet niin kuoleman syyksi laitetaa juurikin KORONAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää vähättelyä , nämä kuolleet ihmiset ovat aina jonkun läheisiä , sukulaisia , ystäviä , eivät vain tyhjiä lukuja vaan oikeita ihmisiä.
        Miettikääpä omalle kohdalle läheisen ihmisen kuolema ja se että joku vähättelee sitä.

        No meillepä sattui niin että viimeksi nähtiin isoäiti 1 1/2 v sitten ja ei kukaan päässyt tapamaan koska korona! Noh isoäiti kerkes kuolla toukokuussa ja viimeksi kun nähtiin oli vähän ennen kuin korona tuli tänne. Nykyään en välitä paskaakaan koko koronasta! Ei mulla muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No meillepä sattui niin että viimeksi nähtiin isoäiti 1 1/2 v sitten ja ei kukaan päässyt tapamaan koska korona! Noh isoäiti kerkes kuolla toukokuussa ja viimeksi kun nähtiin oli vähän ennen kuin korona tuli tänne. Nykyään en välitä paskaakaan koko koronasta! Ei mulla muuta

        Tuo nyt oli huono tekosyy olla käymättä mummon luona. Mummoja on päässyt katsomaan tavalla tai toisella koko koronan ajan! Jos siis halua on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt oli huono tekosyy olla käymättä mummon luona. Mummoja on päässyt katsomaan tavalla tai toisella koko koronan ajan! Jos siis halua on ollut.

        Ei kuule päässyt


    • Anonyymi

      Jos etätyösuositukset peruutetaan tämän viikonlopun jälkeen, niin piru on irti! Kaikista vastuuntuntottomimmat ovat siellä bilettämässä ja takuulla tulevat töihin vaikka olisi vain pikku flunssa.

    • Anonyymi

      Kokkolassa ei tarvita mitään uutta ja vastustetaan kaikkia muutoksia... Kaiken tulisi olla kuin 100 vuotta sitten...

    • Anonyymi

      Hyvin kerkeää vielä perua juhlat.

    • Anonyymi

      Tällaisten tapahtumien järjestäjille pitää lähettää lasku siitä, mitä heidän juhlansa on aiheuttanut korona tartuntoja ja niistä johtuvia tappioita, kun kaikki menee taas sulkutilaan.
      Nämä järjestäjät keräävät pusseihinsa kymmenien tuhansien voitot ja hipsivät karkuun, kun ilmenee, että heidän takiaan tuli satoja/tuhansia altistuksia ja tartuntoja.
      Keparissa oikein kehui, että tästä tulee hieno. Kyllä tulee hieno koronalinko siellä.

    • Anonyymi

      Saa perua välittömästi.
      Juomingit vain lisää tauteja, kun ei varota. Hyvä osoitus yämä pubialtistus.

      • Anonyymi

        Kävin katsomassa tänään 28.7. Toimintapuiston ensimmäisen tapahtuman valmisteluja.
        Paljon oli komeita kulisseja - telttoja, ja mitä lie myynti- ja ruokapisteitä. Jopa kaipaamani vessarivistö oli keskeisellä paikalla, vai oliko vielä odottamassa lopullista sijoitusta. Esimerkiksi parkkialueen metsäsaarekkeen reunaan...
        Joka ehtii kiertämään nuo kaikki kojut, ennen "tilttiä", niin taatusti on saanut viineistä kyllikseen. Ilmeisesti kussakin saa maistella eri laatuja, ja tietysti ostaa. Joten sinänsä hieno tapahtuma. MUTTA, se ikuinen mutta. Miksi kaikki hyvä pilataan öiseen hulluuteen, kauheaan musiikkimölyyn. Miten se pauhaava konsertti liittyy viinien maisteluun. Taustamusiikkia voisi soittaa päivällä, illalla. Sopivan rauhoittavaa, nautittavaa, ja jopa sellaista, että "vanhakin" voisi pyörähtää "asfalttilattialla" muutaman, wienervalssin, gigabon, jiven, jenkan, tangon ja polkan tahdissa. Muuten, mahtaa juhlien järjestäjä tehdä keskelle kenttää tanssilavan, esim 30x30 metriä, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi perua tapahtuma ja maksaa yrittäjän mahdolliset tappiot.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja nämä samat ihmiset eivät ole sitten liikkuneet missään muualla kuin vain baareissa ja terasseilla?Ääliömäistä ajattelua.Korona leviää myös kaupoissa ja marketeissa .Kaikkialla missä ihmiset liikkuvat .


    • Anonyymi

      Tämä on hyvä lista lähetettäväksi MaRan Lapille, eihän ravintolat, ei ei.

    • Anonyymi

      HS: THL:n Mika Salminen pudotti pommin terassien ystäville – korona tarttunut myös ulkona

      Terassi ei olekaan turvallinen paikka tavata, kertoo THL:n Mika Salminen Helsingin Sanomille.
      Erika Åkman
      14:29

      Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtaja Mika Salminen kertoo Helsingin Sanomissa huolestuttavia uutisia pääkaupungin koronatilanteesta.

      Uusien Helsingissä tehtyjen havaintojen mukaan virus leviää nyt baarien sisätilojen lisäksi myös terasseilla, joiden on vielä tähän mennessä uskottu olevan kohtalaisen turvallisia kohtaamispaikkoja.

      – Meillä on tietoja, että jopa ulkona terasseilla on syntynyt tartuntoja, Salminen toteaa HS:lle.

    • Anonyymi

      Hullua järjestää tämmöinen nyt.korona luvut nousussa ja Kokkolassa hyvä tilanne.äkkiä kauppaan jotta ei tarvitse viikonloppuna mahdollisten koronavieraiden kanssa samaan kauppaan.

      • Anonyymi

        Ei auta, koska jokainen tartunnan saanut tartuttaa taas seuraavan.
        Voi mennä kuukausia, ennenkuin saadaan hallintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta, koska jokainen tartunnan saanut tartuttaa taas seuraavan.
        Voi mennä kuukausia, ennenkuin saadaan hallintaan.

        Uskokaa jo. Koronaan ei ole lääkettä, eikä tarvitse ollakaan. Lumelääkkeillä vain hämätään kansalaisia. Korona on vain vahva "kulkutauti", kuten on ollut kymmenet muut aiemmin.
        Joten antakaamme ihmisten elää, ja jatkaa elämää. Ei kai joku kiusallinen parasiitti voi ihmisten elämää pysäyttää. Joten rakkaat kansalaiset. Jatketaan elämää kuten tähänkin saakka, ja antaa koronan riehua, jos on riehuakseen. Riittää, kun pidämme oman hygienian kunnossa, ja vältämme kansankokoontumisia - "Suviseuroja, ja Viinijuhlia", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa jo. Koronaan ei ole lääkettä, eikä tarvitse ollakaan. Lumelääkkeillä vain hämätään kansalaisia. Korona on vain vahva "kulkutauti", kuten on ollut kymmenet muut aiemmin.
        Joten antakaamme ihmisten elää, ja jatkaa elämää. Ei kai joku kiusallinen parasiitti voi ihmisten elämää pysäyttää. Joten rakkaat kansalaiset. Jatketaan elämää kuten tähänkin saakka, ja antaa koronan riehua, jos on riehuakseen. Riittää, kun pidämme oman hygienian kunnossa, ja vältämme kansankokoontumisia - "Suviseuroja, ja Viinijuhlia", hah hah haaa!!!...

        Miten olet tutkinut asiat, jotta voit väittää esittämiäsi todeksi? Pelkkä päästä kumpuava maalais"järki" ei riitä perusteeksi. Ootko kateellinen rokotteen kehittäjille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olet tutkinut asiat, jotta voit väittää esittämiäsi todeksi? Pelkkä päästä kumpuava maalais"järki" ei riitä perusteeksi. Ootko kateellinen rokotteen kehittäjille?

        Täysin vastuutonta!!!

        Eikö kaupungin johdossa kukaan uskalla laittaa stoppia tällaiselle SUURtapahtumalle, jossa myös juovutaan hiukan ja kontrollit ja turvavälit pettää.


        Vappuvahingosta päästiin vielä vähällä,
        nytkö riskeerataan taas kaikki juomien alttarille.
        Erityäin piittaamatonta kaupinginjohtamista.

        Viinien menekki ei pienene, vaikka ne nautittaisii n pienemmissä porukoissa, että kaupallisuuteen ja talouteen ei voi vedota.

        Ei voi vedota mihinkään .Tämän hetken koronan levittäjiä ovat baarit ravintolat ja yökerhot 20- 30 vuotiaitten avustuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olet tutkinut asiat, jotta voit väittää esittämiäsi todeksi? Pelkkä päästä kumpuava maalais"järki" ei riitä perusteeksi. Ootko kateellinen rokotteen kehittäjille?

        Olen "tutkinut" tilastoja, koronan levinneisyyttä, keskittymistä, ja syitä siihen, miksi se ei iske normaalielämää viettäviin kansalaisiin. Vain "kapakoita" kiertävät, yökerholaiset, baareissa notkuvat, terasseilla istuvat yms ovat koronan "tautipesäkkeitä"...
        Ei ole mitään todisteita koronalääkkeen vaikutuksista. Korona leviää kulovalkean tavoin. Pahimmat alueet ovat edelleen Helsingin seutu, Uusimaa, Pirkanmaa ja Varsinais-Suomi, ja miksi. Tuonhan tietää jokainen järkevä ihminen, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Pietarsaaressa tänään 8 tartuntaa, testaukset eivät vedä kaikkia testaukseen haluavia. Juhlitaan me kokkolalaiset vain, eikö totta?

      • Anonyymi

        Juhla järjestetään. Pitää vaan huolehtia ettei itse saa tartuntaa. Juhlien jälkeen voimme vain manailla tartuntamääriä sekä vain huolehtia ettei itse saa tartuntaa. Rokottamattomat varmasti ovat asiassa nyt niitä kovaäänisimpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhla järjestetään. Pitää vaan huolehtia ettei itse saa tartuntaa. Juhlien jälkeen voimme vain manailla tartuntamääriä sekä vain huolehtia ettei itse saa tartuntaa. Rokottamattomat varmasti ovat asiassa nyt niitä kovaäänisimpiä.

        Pitäisi perua kaikki juhlat ja saada kunnon sulkutilat, koska osa väestösta ei rokotetta ota.


    • Anonyymi

      Kokkolalehdessä järjestäjä toteaa, että eteenpäin pitää mennä, sillä korona on jo vienyt niin paljon.

      Tietysti näin, mutta suurempaa menetystä tulee, kun virus pääsee sen vuoksi valloilleen.

      • Anonyymi

        Niinpä,on vienyt hupibisnekseltä paljon tuloja. Mielestäni se on merkityksetöntä siihen verrattuna,että tällaiset koronafestarit vievät joiltain hengen tai terveyden. Ei minun ainakaan tarvi ansaita penniäkään toisen terveyden kustannuksella.


      • Anonyymi

        Ei se korona sillä lähde että järjestetään tapahtumia jossa on riskit sairastua.
        Jos tämä delta variantti tarttuu helposti terasseilla niin miks ei myös festareilla.


    • Anonyymi

      Pysykää vaan siellä perunakuopissanne mihin osa porukasta näyttää kaivautuneen. Mitä sitä pitää tunkea ihmisten ilmoille jos ei taho!

    • Anonyymi

      mutta ko nämä juhulijat levittää sitä tartuntaa työpaikoilla ja kouluisa ja sitte me tervehet tehään tuplavuoroja ko ne on sairahana tai karanteenisa.

    • Anonyymi

      Kokkola-lehdessä oli viinijuhlien katsomosta kuva istuimet kiinni toisissaan,ei pienintäkään aikomusta noudattaa turvavälejä. Pääasia että promoottori tienaa,ihmisten terveys sivuseikka.

      • Anonyymi

        Saman huomion tein. Ei minkäänlaisia välejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman huomion tein. Ei minkäänlaisia välejä.

        Ei siellä varmaan maskejakaa ole , ainakaan muualta tulleilla.


      • Anonyymi

        Otitko selvää asiasta? Puhuit taas vaikka et tiedä miten OIKEASTI ne tuolit sielä oli tapahtuman aikana. Turha provo taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä varmaan maskejakaa ole , ainakaan muualta tulleilla.

        Ei oo mitään maskipakkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo mitään maskipakkoa

        Kyse ei olekkaan siitä että olis maskipakko vaan siitä että kyllä se on suositus tällä alueella tuollaisessa tapahtumassa missä on paljon ihmisiä.
        Maski suojaa toisia ihmisiä sinun mahdollisilta pöpöiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei olekkaan siitä että olis maskipakko vaan siitä että kyllä se on suositus tällä alueella tuollaisessa tapahtumassa missä on paljon ihmisiä.
        Maski suojaa toisia ihmisiä sinun mahdollisilta pöpöiltä.

        Voi sinua aivopesty raukkaa


    • Anonyymi

      Vaikka tartuntoja onkin, sairaanhoito ei näytä kuormittuvan. Lievänä tai oireettomana podetaan kun rokotukset kohillaan.

      • Anonyymi

        Lievänä ja oireetyomana ?

        On nuoria urheilua harrastavia korkeadti koulutettuja, itsensä hyvin hoitaneita, jotka sairastavat heikkoina puoli vuotta.

        Korona on kuolemanvakava sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lievänä ja oireetyomana ?

        On nuoria urheilua harrastavia korkeadti koulutettuja, itsensä hyvin hoitaneita, jotka sairastavat heikkoina puoli vuotta.

        Korona on kuolemanvakava sairaus.

        Pysykää poissa juhlista ja varokaa edelleen tartuntaa te jotka ette sitä halua sekä noudattakaa valtiovallan jo vanhentuneita tiukkoja ohjeistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää poissa juhlista ja varokaa edelleen tartuntaa te jotka ette sitä halua sekä noudattakaa valtiovallan jo vanhentuneita tiukkoja ohjeistuksia.

        Mitä se auttaa, että pysyy juhlista erossa??
        Ei nämä juhlijat pysy juhlien jälkeen neljän seinän sisällä, vaan menevät töihin , kauppaan, tarhaan ym.

        Kukaan ei ole siis turvassa tartunnoilta, kun juhlijat arkena levittäytyvät eri puolille.


    • Anonyymi

      Nyt ollaan menossa bilettämään.Hienoa että on tälläinen mega tapahtuma .

    • Anonyymi

      765 tartunnat Suomessa ja 3 Kokkolassa, viikonpäästä Kokkolassa 200-300 tartuntaa.
      Kenen vastuuu, kuka maksaa vientiyritysten tappiot? Nämä huvitukset eivät auta Suomen vientiä yhtään ja mitä hyötyä on 500 työllistetyn 2 päivän työllistyminen? Lopettakaa tämä höpönpöly, ellei muut pysty siihen niin AVI pystyy, penkit vieri vieressä ilman minkään laista väliä. Nuoret aikuiset työllistävät nyt jo terveydenhoitoa loma aikaan, paljonko lisäkuluja yhteiskunnalle?

      • Anonyymi

        Älkää nyt vielä tuomitko. "Ei hutkita, ennen kuin on tutkittu". Katsotaan Viinijuhlien "tulos ja saldo" viikon kuluttua, eikö, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Elokuussa rikotaan 1000 tartunnan päiväkohtasia ennätyksiä.
        Eikö se koronarokote autakaan, jos auttaisi, niin ei tällaisia tartuntalukuja paukkuisi, kun yli puolet suomalaisista on jo rokotettu yhdellä annoksella.


    • Anonyymi

      Toivottavasti tulee perjantaina ja lauantaina taivaalta vettä, kuin saavista kaataen ja kova ukonilma kovine tuulineen ja kaikki alueen teltat ja pystytykset lentävät tuulen mukana, että menee v*tuiks koko vinijuhlat, kun eivät muuten peru viinijuhlia.

      • Anonyymi

        Toiveesi toteutuu. Neljä seuraavaa vuorokautta saamme nauttia ukkosesta (huomenna, pe) ja ajoittain jopa runsaista sateista. Tosin juhlijat eivät suuremmin säästä välitä, kun ovat lippunsa maksaneet. Myrskyä en lupaa, ja uskon, että teltat pysyvät pystyssä. Vain yllättävä paikallinen trombi voi teltat heittää vaikka Sunttiin, tai Nirristaniin, tai...
        Silti toivotan ensimmäisille viinijuhlille, ja uudelle toimintapuiston "avajaisille" menestystä, ja nyt ei naureta!!!...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sama hysteerinen virsi teillä rokottamattomilla oli kokkola-cupinkin alla. Pelkäätte koronaa ja pelkäätte rokotetta, pelkäätte kaikkea koko elämämme.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu! Pilaavat vaan muiden elämää.


    • Anonyymi

      Perukaa koko juhla, uskokaa jo, että leikitte muiden yritysten toiminnan vaarantamisella.

      IS Kotimaa
      Oulussa todettu ennätysmäärä koronatartuntoja – satoja Qstock-lippuja kaupataan internetissä nyt pilkkahintaan

      Qstockin toimitusjohtaja Jouni Loponen uskoo, että koronatilanne on yksi monista syistä lippujen kiivaalle jälleenmyynnille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oulussa todettu ennätysmäärä koronatartuntoja – satoja Qstock-lippuja kaupataan internetissä nyt pilkkahintaan. Iltasanomat uutisoi.

    • Anonyymi

      Miksi pitää leikkiä ihmishengillä? Jotta porukka pääsee ryyppäämään ja rellestään eikö tuon voi tehdä kotonakin?

      • Anonyymi

        No miksi pitää käydä vappu brunssilla väkisin?


      • Anonyymi

        Pitää saada juoda viinaa aina minkäkin syyn varjolla.


    • Anonyymi

      Hah, kun tehtaat pysähtyy tämän takia on Kokkola vakavan paikan edessä

      • Anonyymi

        Ei se näemmä haittaa, kun ihmiset vain saavat sen kahden päivän känninsä.


    • Anonyymi

      Miksi tällaisten juhlien järjestämisen mielekkydestä ei kysytä niiltä yrityksiltä jotka tuovat leivän keskipohjalaisille. Jätetään joutavat huvijuhlat siihen aikaan kun kaikki halukkaat on rokotettu.

      • Anonyymi

        Miksi vappu brunssin järjestämisestä ei kysytty yrityksiltä jotka tuovat leivän keskipohjalaisille?


    • Anonyymi

      Nyt on oikea aika kunnon festivaaleille .Tottakai mennään ja isolla joukolla .

      • Anonyymi

        Hah, hah, haaa, sataisipa vettä koko illan ja yön ja huomennakin saisi sataa vettä koko päivän, niin on ihan oikein tälle koronan levitys viinijuhlalle, kun siellä viinan kanssa lotraavat kastuvat.
        On kyllä hyvää mainosta tapahtumapauistolle, heti ensimmäinen tapahtuma on sellainen, että lotrataan alkoholin kanssa.
        Ei ole kokkola nuorten ja lasten kaupunki, tällä tapahtumalla halutaan osoittaa, että tapahtumapuisto on uusi ryyppypuisto ja vain aikuisille ryyppäämiseen tarkoitettu alue, jossa ryyppyjuhlia järjestetään.


    • Anonyymi

      Koska THL ym. huutavat, että Prismat ja Citymarketit sekä kaikki kauppakeskukset ovat vaarallisia paikkoja?

    • Anonyymi

      Nyt juhlitaan .Joukolla

      • Anonyymi

        Jouko on meiä hevone , ei tiiviste


    • Anonyymi

      Korona on mummojen tauti ei haittaa nuoria .

    • Anonyymi

      Mikä on testijono viikonpäästä Soiten testiasemalla?

      IS Kotimaa
      Yhdysvaltain tautikeskus: Deltamuunnos on yhtä tarttuva kuin vesirokko – ”Sota on muuttunut”

      Deltamuunnos leviää helposti, ja rokotetutkin voivat tartuttaa, kertoo Yhdysvaltain tautikeskus CDC:n uusi raportti.
      Kaisla Kuuskoski
      10:18

      Deltamuunnos leviää kuin vesirokko, Yhdysvaltojen tautikeskus CDC on sisäisessä raportissaan kuvaillut, ja se tarttuu ihmisestä toiseen helpommin kuin mers, sars, ebola, tavallinen nuhakuume ja isorokko. Isorokko tosin on rokotteiden avulla hävitetty maapallolta.
      Yksi rokoteannos ei vielä anna kovin hyvää suojaa viruksen deltamuunnokselta, ja vaikka täysi rokotesarja antaa hyvän suojan deltamuunnokselta, ei sen antama suoja ole sataprosenttinen.

      Myös oireettoman tai lievän tartunnan saaneet rokotetut ihmiset voivat levittää deltamuunnosta.

    • Anonyymi

      Nyt turvat kiinni. Juhla on alkanut, joten tämä keskustelu loppuu tähän. Onko selvä. No hyvä. Ja tämä on Kokkolan Kingsin, kenraalin käsky, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juhlat, kyllä se on liian juhlallinen nimi tuollaisille riekkujaisille ja koronalingolle.

    • Anonyymi

      ihanaa, kun pääsee pitkästä aikaa kuulemaan elävää musiikkia. Eiköhän siellä ole tilaa pitää turvavälejä. Ja maskia voi hyvin pitää naamalla kun seisoskelee ja kuuntelee musaa. Eläkää välillä tekin. Näkee, mitä sekoamista pelkkä kotona koronan pelossa eläminenkin aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Sääliksi käy niitä , jotka elävät vain viinijuhlien aikaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy niitä , jotka elävät vain viinijuhlien aikaan!

        Ei kannata sääliä, jos joillekin elävä musiikki ja ihmisten parissa (turvallisesti) liikkuminen on tärkeää. Varsinkin, jos on elänyt varsin eristettyä elämää koko korona-ajan. -> Sitä saa sääliä, koska ihminen on laumaeläin - ja jossakin kohtaa tulee eristäytyneisyydenkin raja vastaan. Liiasta pelosta ja eristyksissä olemisesta sairastuu keho ja mieli. Siitä toipuminen kestää kauan. Vankilassakin on eristysselli, ja se on pahin rangaistuksen muoto ihmiselle. Kukaan meistä ei tiedä, mikä on 100 % oikein tässä covidin valtaamassa maailmassa. Terveysviranomaisten neuvoja noudattaen taiteillaan. Ihmiset ovat kammottavan jyrkkiä nykyään mielipiteissään. Kannattaisiko ajatella hieman muita ymmärtäväisemmin joskus? Elämä kun ei ole niin mustavalkoista.


    • Anonyymi

      Porukkaa oli Vaasasta, Pietarsaaresta ja Helsingistä ainakin.
      Näin kertoi kepari.

    • Anonyymi

      Kuinka monta ihmistä on tänä kesänä joutunut sairaalahoitoon alkoholin nauttimisen seurauksena? Kuinka monta ihmistä on kuollut hukkumalla, koska helteet ovat houkutelleet rannalle? Kuinka monta on saanut turpaansa, koska eristäytyminen on aiheuttanut pääkopan leviämistä? Siis ihan oikeesti .

      • Anonyymi

        Nämä humalaiset tai hukkuneet eivät aiheuta menetyksiä kuin omassa perheessään, mutta tällaisten juoppojuhlien jälkeen kärsii koko yhteiskunta, sairaanhoito kuormittuu, jonot kasvavat ja sairaat joutuvat odottamaan hoitoon pääsyä. Työpaikat kärsivät kun poissaolot kasvavat karanteenien vuoksi. Vaikuttaa suoraan yhteiskunnan hyvinvointiin ja tuottavuuteen. Nämä huvitus- ja juomajuhlat pitäisi pystyä kieltämään yhteiskuntaa vahingoittavana tapahtumana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä humalaiset tai hukkuneet eivät aiheuta menetyksiä kuin omassa perheessään, mutta tällaisten juoppojuhlien jälkeen kärsii koko yhteiskunta, sairaanhoito kuormittuu, jonot kasvavat ja sairaat joutuvat odottamaan hoitoon pääsyä. Työpaikat kärsivät kun poissaolot kasvavat karanteenien vuoksi. Vaikuttaa suoraan yhteiskunnan hyvinvointiin ja tuottavuuteen. Nämä huvitus- ja juomajuhlat pitäisi pystyä kieltämään yhteiskuntaa vahingoittavana tapahtumana.

        Höpö höpö.Turha panikoida .


    • Anonyymi

      Englanti poisti koronarajoitukset, tartunnat lähes puolittuneet kahdessa viikossa

    • Anonyymi

      Koronavirus ei tule koskaan poistumaan maapallolta ja tartuntoja ja uusia aaltojakin tulee ilmaantumaan vastedes säännöllisesti aivan kuten perinteistä influenssaa. Jossain vaiheessa tartuntoja ei enää ole järkevää yrittää tukahduttaa kokonaan erilaisilla rajoituksilla, jos rajoitusten vaikutukset ovat pahemmat kuin itse taudin.

    • Anonyymi

      Lisää viiniä.

      • Anonyymi

        Voisi tehdä sinulle myös lasi viiniä hyvää!


    • Anonyymi

      Kertokaahan nyt miten tämä koko korona edes testataan kun ei ole edes veden pitävään testausta olemassa....

      • Anonyymi

        Ylilääkärit sen kertoo kerran päivässä, vaikeammistakin asioista saadaan selvä täs mailmas..älä oo tomppeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylilääkärit sen kertoo kerran päivässä, vaikeammistakin asioista saadaan selvä täs mailmas..älä oo tomppeli.

        Joka paikkakunnalla, missä nyt on massatapahtumia ollut, tartunnat ovat räjähtäneet kasvuun.


    • Anonyymi

      Virusta ei saada pois rajoituksilla.Tartuu aina siellä missä ihmiset liikkuu.Maailman loppuun saakka .

    • Anonyymi

      Onhan nuo viinijuhlat pidettävä että pääsee paikallinen tubettaja Janita K kuvaamaan vlogiaan ja tulee muutakin juttua instaan kuin asuntovaunu juttuja. Korona leviää koska ihmiset on väsyneet kotona nyhjäämiseen ja halutaan bailata ja iloita kuumasta kesästä..käyttäkää maskeja,kiitosL

      • Anonyymi

        Mitään muuta ei kansa haluakkaan kuin bailata eli juopotella ja räyhätä ynnä rata hoolla j ailman.

        kuinka lapsellinen pitää ihmisen olla kaiken muun kurjan lisäksi hankitaan uutta kurjuutta, olett e selvästi neroja juhlienn e kanssa.


    • Anonyymi

      penniäkään en tuo kokkollaan mihinkään liikkeeseen, ainoa liike on pois kokkolasta, kun ei ole järkeä päättäjillä niin ei ole j a piste siihen.

      • Anonyymi

        sama ajatus on varmasti monella


    • Anonyymi

      Nuoret ihmisetkin sairastuvat koronaan, nyt lähes 100 suomalaista sairaalassa, nousua perjantaista 30. Kiitos juhlijoille ja festareille.

      • Anonyymi

        Taitavat vain potea krapulaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitavat vain potea krapulaa .

        Tietysti aina voi olla krapulaa, koronaa, kuppaa tai muuten vaan pääkipua ihan tilanteen mukaan.


    • Anonyymi

      Juhlat oli j meni

      • Anonyymi

        ja pohjanma on tulipunanen kartalla !

        kyllä kannatti ryypätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja pohjanma on tulipunanen kartalla !

        kyllä kannatti ryypätä.

        Joo ja paljon oli vielä porukkaa


    • Anonyymi

      Ja ensi kesänä mm. Tehosekoitin, Maija Vilkkumaa ja Haloo Helsinki Karleby Vinetto Partyssa.

      • Anonyymi

        mihin noita tarvitaan... en menisi isostakaan rahasta ede slähimaille joss aturhakkeet kiekuu omaa tyhjyyttään !


    • Anonyymi

      Minä en myöskään ymmärrä miksi jotkut viinijuhlat tai muut sellaiset ovat niin tärkeitä, että niillä riskeerataan oma ja muiden elämä, yhteiskunnan tärkeiden organisaatioiden tärkeä toiminta. Vähän niin kuin tanssia haudoilla.

      • Anonyymi

        Ensi kesänä toivottavasti on koronan suhteen ainakin yhtä hyvä kuten menneenä kesänä viinijuhlien aikaan.

        Suotakoon ihmisille nautintoja niin eilisessä puoliseitsemän ohjelmassa pappi myös oli sitä mieltä että ennen vanhaan on ollut raittius sitä että nautitaan kohtuudella kunnes se muutettu täysraittiudeksi jolloin ei saa nauttia lainkaan,,. Pappi haluaa että palataan siihen vanhaan aikaan kun raittius oli kohtuudella ottamista, hän oli viiniasiantuntija oikein.


    • Anonyymi

      Haminan mursun voisi tuoda viinijuhlille.

    • Anonyymi

      Kalliit ovat viinijuhlat, katsokaa lippujen hintoja... Viinit on loppuneet kesken muissa viinijuhlissa, täytyy jonottaa joka paikkaan...

      • Anonyymi

        Meillä olisi 30 litraa Kokkolan parasta kotiviiniä; luomutuotetta ja vahvaa (18,2 %).
        Kustannukset vain 20 euroa. Viinijuhlien lipun hinnallahan saisi 100 litraa...


      • Anonyymi

        No, eipä sinne sitten kukaan mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä olisi 30 litraa Kokkolan parasta kotiviiniä; luomutuotetta ja vahvaa (18,2 %).
        Kustannukset vain 20 euroa. Viinijuhlien lipun hinnallahan saisi 100 litraa...

        Laitapa ressu sauna lämpiämään. Tullaan pian maistelemaan viiniä.


    • Anonyymi

      Täytyy perua, kun viini loppui...

    • Anonyymi

      Viini loppui...

      • Anonyymi

        Hakekaa Kokkolan kirkoista. Niistä ei viini lopu kesken...


    • Anonyymi

      Wappu-brunssi ja viinijuhlat ovat tärkeimmät tapahtumat Kokkolassa.

    • Anonyymi

      Artistien peruuntuminen alkanut.Ohjelmatoimistot eivät ole saaneet rahojaan.Peruuntuuko koko tapahtuma vuodelle 2023 ?

    • Anonyymi

      Vaasanpoika sai pitkästi yli miljoonan koronatukia.Artistit peruu kun keikkapalkkiot jää maksamatta .

    • Anonyymi

      Yle Keski-Pohjanmaa

      Kokkolan Viinijuhlat supistuu taloudellisista syistä: kahdeksan artistin esiintymiset perutaan kesän festareilta

      Esiintyjäkaartista jäävät pois muun muassa Anna Puu, Juha Tapio ja Tommi Läntinen. Kahden lavan sijasta ohjelmaa on vain yhdellä lavalla.

      Päivitetty 14:01

      Kokkolan Viinijuhlat järjestetään yllättäen tänä vuonna selvästi alkuperäistä suunnitelmaa pienempänä.

      Järjestäjätaho Nordic Live Productions kertoo mediatiedotteessaan, että juhlien ohjelma tiivistyy tuotannollis-taloudellisista syistä yhdelle esiintymislavalle kahden sijaan.

      Alkuperäisestä kattauksesta jäävät pois Anna Puu, Tommi Läntinen, Juha Tapio, Klamydia, Osmo Ikonen, Mr. President, Kuningasidea sekä Esme.

      Esiintyjäkaarti supistuu neljääntoista.

      Lippujen hinnat halpenevat ja jo aiemmin lipun hankkineet saavat hyvistystä kalliimmasta lipusta. Myös artistien esiintymisajat muuttuvat jonkin verran.

      Yle kertoi alkuvuodesta, että Tommi Mäen johtamalla järjestäjätaho Nordic Live Productionilla on maksuhäiriöitä yli 100 000 euron edestä.

      Nordic Live Productionin toimitusjohtaja Mäki kertoi tuolloin Ylelle, että yhtiön maksuhäiriöitä selittää muutama suuri ja yllättävä kulu, jotka ovat näkyneet hetkellisesti kassavirrassa.

      Yle ei tavoittanut Tommi Mäkeä kommentoimaan asiaa.

      • Anonyymi

        Hetkellinen " kassavaje "on ollut jo syksystä .


    • Anonyymi

      Nyt on lopun alkua.Saa nähdä peruuntuuko koko tapahtuma.Ihmiset pyytävät jo lippurahoja takaisin .

      • Anonyymi

        Ei Viinijuhlat ehkä ole parasta mainosta kaupungille?

        Jotain sisätöä pitäisi tapahtumissa olla- paikallista osaamista. Mustakari Memories on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Viinijuhlat ehkä ole parasta mainosta kaupungille?

        Jotain sisätöä pitäisi tapahtumissa olla- paikallista osaamista. Mustakari Memories on hyvä.

        Ooppetakesä olisi ollut ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Viinijuhlat ehkä ole parasta mainosta kaupungille?

        Jotain sisätöä pitäisi tapahtumissa olla- paikallista osaamista. Mustakari Memories on hyvä.

        Fuck osuuskauppa .


    • Anonyymi

      Peruuntuu kaikki.Nyt näyttää pahalta .

    • Anonyymi

      Tietääkseni ne on jo peruttu.

      • Anonyymi

        tilalle on jo tulossa puurokarin perunateatteri


    • Anonyymi

      Vaasalaisen festivaaliyrityksen tulevaisuus ei näytä tällä hetkellä kovin valoisalta. ...

    • Anonyymi

      Taitaa käydä samoin kuin seinäjoen pojalle .

    • Anonyymi

      Kassa on tyhjä .

    • Anonyymi

      Saa nähdä onko viinijuhlia enään kokkolassa .Vaasalaisen festivaaliyrityksen tulevaisuus ei näytä tällä hetkellä kovin valoisalta. ...

    • Anonyymi

      Kaksi kertaa riittää .Kolmatta ei tule .

      • Anonyymi

        Jep, me maalta tänne muuttaneet halutaan vain näivettää kokkola.


    • Anonyymi

      Viinijuhlia ei voi enää järjestää, koska ei saatu tänne sitä maankuulua Hybridiareenaa...!

    • Anonyymi

      Nyt se hybridiareena äkkiä pystyyn!
      Ja jokaiselle istumapaikalle oma letku, joka otetaan suuhun.
      Letkusta viini virtaa suoraan suuhun, tämä on todellista kokkolalaista tunnelmaa ja unelmaa...

    • Anonyymi

      Rahaa ei ole .

    • Anonyymi

      Kaupunginhallitus!
      Nyt äkkiä HYBRIDIAREENA pystyyn
      ja viini virtsaamaan...!!

    • Anonyymi

      Kassa on tyhjä .

      • Anonyymi

        On ollut kauan jo .


    • Anonyymi

      Taitaa vouti viedä rahat .Iso on velkasaldo .

    • Anonyymi

      Allaoleviin tapahtumiin liittyvät musiikin käyttömaksut ovat maksamatta, joten emme voi tilittää niitä alkuperäisen aikataulun mukaisesti joulukuussa 2023. Yrityksen musiikinkäyttösopimus on irtisanottu.

      • Anonyymi

        Koronan seurausta.


    • Anonyymi

      Konkurssi tulossa ?

    • Anonyymi

      Tapahtumapuistossa tullaan joka tapauksessa järjestämään vastaavia festareita muiden järjestäjien toimesta. Ei näistä eroon päästä. Sellaista on turha kuvitellakaan.

      • Anonyymi

        Kauhea paikka koko tapahtumapuisto.Kaukana puistosta .


    • Anonyymi

      Hybridiareena tarvitaan tulevia viinijuhlia varten...!

    • Anonyymi

      Taitaa peruuntua .Osa artisteista on jo peruneet .Hirveä velkamäärä .Loppu tuli .Aikansa kutakin .

    • Anonyymi

      Pakko ne on perua ihan naurettavat kekkerit josa ns kokkolan kermaprseet yrittää päteä,surkeaa sakkia ne on kaikki ja se juhla on veronmaksajien rahojen haaskausta

    • Anonyymi

      Huonolta näyttää.Velkamäärä on suuri .

      • Anonyymi

        Korona aiheutti. Toiset järjestäjät sitten tulevat hoitamaan festareita tapahtumapuistoon. Kenttä ei suinkaan siis hiljene.


    • Anonyymi

      Täytyy tehdä omatoimiset viinijuhlat ensi kesänä. Laitetaan kotiviiniä talven aikana ja mennään juomaan sitä sinne kentälle...
      Toivoa ei ole vielä menetetty...!

    • Anonyymi

      Olen saanut varmistuksen Lippu.fi:ltä, että meidän rahat on jo kesällä maksettu Nordic Livelle. Yhtiöltä olemme kuulleet vain, että heillä ei ole konkreettista uutta annettavaa.
      Seuraavaksi teemme asiasta rikosilmoituksen .

    • Anonyymi

      Saiko kaupunki tapahtumapuiston vuokran ?
      Velkaa Nordic Live Productionsille on kertynyt yli viisi miljoonaa euroa ja yritys on käytännössä maksukyvytön.

      • Anonyymi

        Eiköhän saanut koska ei vekojana ole ja yleisö toi moninkertaisesti vielä lisäksi rahaa kaupunkiin. Hienoa ainakin että Kokkolassa on tuollaisella ihanteellisella paikalla kenttä, missä näitä vastaavia tapahtumia jatkossa tullaan järjestämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän saanut koska ei vekojana ole ja yleisö toi moninkertaisesti vielä lisäksi rahaa kaupunkiin. Hienoa ainakin että Kokkolassa on tuollaisella ihanteellisella paikalla kenttä, missä näitä vastaavia tapahtumia jatkossa tullaan järjestämään.

        Kokkolan Viinijuhlien järjestäjä on velkaa myös Kokkolan kaupungille


    • Anonyymi

      Kokkolan veloista ei tietoa,mutta Festivaaliyhtiö Nordic Live Productions on velkaa myös Vaasan stadionille .

      • Anonyymi

        Konkkapulju, ei tule selviämään. Kokkola sai saatavansa ja tapahtuma toi suuret yleisöt, eli meidän kannalta kaikki ok.


    • Anonyymi

      Mihin ovat rahat kadonneet??Rahaa on kateissa miljoonia .

      • Anonyymi

        Se on sitten rikollisten ongelma seuraamuksineen, mikäli tällaista ilmenee ja pikkasen yhteiskunnan piikkiin luonollisesti.


    • Anonyymi

      Nordic Live Productions on yksiselitteisesti maksukyvytön. Yhtiöllä on velkaa reilut 5,2 miljoonaa euroa, ja pelkästään viime vuonna yhtiö teki tappiota 2,2 miljoonaa euroa.

      • Anonyymi

        Se on loppu se ja piste.


    • Anonyymi

      Eihän kukaan tule esiintymään kun palkkiot jää maksamatta.Kaikki jää maksamatta .

      • Anonyymi

        Siinä on toisille järjestäjille fasiliteetit olemassa. Viinijuhlat lienee juhlittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on toisille järjestäjille fasiliteetit olemassa. Viinijuhlat lienee juhlittu.

        Tämä viinijuhlafirma on veloissa Kokkolan kaupungillekin.

        Kenen on vastuu, että tällaisia haalitaan veronmaksajien ylläpidettäväksi. Milsei taustoja tarkisteta ennen sopimuksia.
        Nyt päitä vadille, tekis mieli sanoo, mutten sano.

        Voi prkl!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viinijuhlafirma on veloissa Kokkolan kaupungillekin.

        Kenen on vastuu, että tällaisia haalitaan veronmaksajien ylläpidettäväksi. Milsei taustoja tarkisteta ennen sopimuksia.
        Nyt päitä vadille, tekis mieli sanoo, mutten sano.

        Voi prkl!

        Veti paljon ihmisiä eli, rahaa kaupunkiin. Tuskin on tappiolle jääty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veti paljon ihmisiä eli, rahaa kaupunkiin. Tuskin on tappiolle jääty.

        Onko rahat ohjattu ulkomaille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rahat ohjattu ulkomaille ?

        Kokkola sijaitsee Suomen länsirannikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veti paljon ihmisiä eli, rahaa kaupunkiin. Tuskin on tappiolle jääty.

        Ei kai kaupunni ilmoita, että on saatavia, ellri ole !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kaupunni ilmoita, että on saatavia, ellri ole !!

        On perinnässä 3 tonnia .Kaupunki velkoo .Tapahtumapuiston vuokra .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On perinnässä 3 tonnia .Kaupunki velkoo .Tapahtumapuiston vuokra .

        Tietysti velan on oltava perinnässä tuon 3 tonniakin, mutta plussalle on jääty ja miljoonainvestointi alueeseen ei tietenkään heti maksa itseään takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rahat ohjattu ulkomaille ?

        Kysykää Jutta Urpilaiselta...


    • Anonyymi

      Muinaiset keski-pohjalaiset kasvattivat viiniköynnöksiä.

    • Anonyymi

      Pidän harhaanjohtavana, että ensi kesän liput ovat myynnissä. Miten he voivat esimerkiksi rekrytoida henkilöstöä?

    • Anonyymi

      Miten tuonne kukaan lähtee esiintymään kun rahojen saanti on täysin epävarmaa .Saatikka ostaa edes lippua .

    • Anonyymi

      Kun yritys on konkurssikypsä,mistä rahat esiintyjie,tekniikan,logistiikan,tarjoilujen kuluihin??? KUSETUS .

      • Anonyymi

        Eiköhän touhu liene loppu ja se siitä. Eipä ole ainut konkurssitapaus maailmassa tämäkään.


    • Anonyymi

      Näyttää kyllä epätodennäköiseltä,että ilman rahaa toteutuisi enää mitkään festarit.Eihän kukaan osta eikä lähde esiintymään ilman maksua .Ja rahaa ei ole .

    • Anonyymi

      Urpilasta voi mollata, mutta ei kokoomusedustajista voi mainita.

    • Anonyymi

      En osta lippuja.On niin epävarmaa että peruuntuu kaikki.Millä maksavat kun rahaa ei ole ?Käytännössä varaton tapahtumanjärjestäjä .

    • Anonyymi

      Emme aio työskennellä Nordic Live Productionsille, ennen kuin velat on maksettu.

    • Anonyymi

      Yritys on varaton.Millä se maksaa kesän festivaalit? Lippu tuloihin ei voi luottaa.Niillä ei makseta juuri mitään .

    • Anonyymi

      Velkasumma on niin iso ettei tuosta selviä.Ja kun on epävarmaa,ei lippukauppa käy .

    • Anonyymi

      Tänne .
      Satamarock taas ensi kesänä Himangalla – Mukana muun muassa Dingo ja Menneisyyden vangit

      • Anonyymi

        kenen ne vangit oli ?


    • Anonyymi

      Eipä ole enää mainoksia näkynyt .Taisi jäädä keparin ilmoitukset maksamatta .

    • Anonyymi

      Hiljaista on mainonnan suhteen ??En uskalla ostaa lippuja .

    • Anonyymi

      Ei taida lippukauppa käydä .

    • Anonyymi

      Ei Kokkolaan mielellään tällaista. Nämä on jo täällä nähty sikailuineen päivineen ja metelikin on aivan kauhea. Kaustisella on jotain tapahtumaa ja Lappeenrannassa humppafestivaalit ja kaikkea, menkää sinne.

      • Anonyymi

        Ihan sopiva kesään tuo olisi vaikka en itse mene viinijuhlille, mutta suvaitsen silti että tällainen kesä tapahtuma järjestyy.


    • Anonyymi

      Kyllä näyttää olevan lippuja vielä runsaasti jäljellä, joten ei ole vielä loppuunmyyty!

      Kaikki ehtivät vielä saada lippunsa!

    • Anonyymi

      Eipä ole mainoksia näkynyt ?

    • Anonyymi

      Aion ostaa nyt heti liput ennenkuin loppuvat. Siellä on paisgirls ja kaikki kovat!

    • Anonyymi

      Kivitipulla edessä konkurssi – Vuoden takainen yrityssaneeraushakemus peruttu .

    • Anonyymi

      .Legendaarinen rock-yhtye saapuu Kokkolaan.Esiintyy Yxpihlaja Areenalla .

    • Anonyymi

      Ei näy mainoksia ?

    • Anonyymi

      Onko vielä lippuja saatavilla vai joko on loppuunmyyty?

    • Anonyymi

      Epävarmalta näyttää koko touhu ?

    • Anonyymi

      Miten lakot vaikuttaa viini juhliin? Joutuuko peruuttaa?

    • Anonyymi

      Hyvä bileet tulossa! Huioou artistit ja fiilis! Liput kantsis ostaa hyvissä ajoin ennen kuin loppuunmyyty!

    • Anonyymi

      Onko siellä viinijuhlilla mitään ohjelmaa...?

      • Anonyymi

        EI OLE.Sunttia voi ihailla.Siinä ohjelma .


      • Anonyymi

        kokkolan nimi on jo vaihdettu

        - hhiiiikaa sitte

        nimi on kolkkola

        nimittäin kolkko fiilis täällä aina tulee

        aina.


    • Anonyymi

      Miksei mitään mainoksia ole enää Kokkolan Viinijuhlista? Olen ostnut liput jo aika päiviä sitten ja nyt alkaa kyllä vähän pelottaa tämä Viinijuhla!

      Miten muut? Onko monella liput jo ostettuna?

      • Anonyymi

        Saattaa peruuntua.Kassa on tyhjä.Sinne meni lippurahat .


    • Anonyymi

      Kyllä pahalta näyttää nyt .

      YLE tietää kertoa tämän vuoden alussa jo näin :

      "Yksi vaikeuksiin joutuneista on Svenska Ylen tavoittama vaasalaisyrittäjä, joka esiintyy jutussa nimettömänä, mutta vahvistaa Viiasen kertoman:

      – Olimme kaikissa Nordic Live Productionsin järjestämissä tapahtumissa yhtä lukuun ottamatta. Laskutimme noin 100 000 euroa, mutta meille maksettiin noin 75 000 euroa. Melkein joka kerta maksut ovat tulleet myöhässä ja vasta painostuksen jälkeen, yrittäjä kertoo.

      Kuten Viihdekolmiolla, myös tämän yrityksen osalta verojen ja eläkemaksujen maksamisessa oli ongelmia.

      – Se on meille konkurssi. Emme todennäköisesti voi jatkaa liiketoimintaa.

      Nordic Live Productions ilmoittaa yrityssaneeraushakemuksessaan, että ensi kesän kymmenen tapahtuman lipunmyynti sujuu edellisvuotta paremmin, johtoryhmän palkkiot on puolitettu ja tämän vuoden liikevaihdon odotetaan olevan 11,4 miljoonaa euroa eli miljoona euroa enemmän kuin viime vuonna.

      Vaasalaisyrittäjä sanoo, että hänen on vaikea uskoa suunniteltujen kesäkonserttien toteutumiseen:

      – Pidän harhaanjohtavana, että ensi kesän liput ovat myynnissä. Miten he voivat esimerkiksi rekrytoida henkilöstöä? "

      - Eli saapa nähdä ? Mutta onhan sinne kuitenkin esiintyjiä jo julkistettu.

      • Anonyymi

        Toivottavasti viinijuhlat järjestetään, kyllä jotain tapahtumia pitää Kokkolan kesään tulla, vaikka sitten tappiota tuottaisi järjestäjälle.
        Sopivat kesätapahtumiin mitä parhaiten, joten toivotaan parasta vaikka itse en niihin osallistu mutta on paljon porukkaa jotka odottavat viinijuhlia ja ovat menossa, hyvä niin.


    • Anonyymi

      Ei mitään mainontaa.Loppui kuin seinään .

      • Anonyymi

        Nyt taas kerran - turvat tukkoon. Tätä aihetta on käsitelty vuosia, ja se on loppuun kaluttu jo ajat sitten. Tapahtuu mitä tapahtuu, niin silti TURRVAT KIINNI. Tämä on kenraalin, Kokkolan Kingsin käsky. Onko selvä, hah hah haaa!!!...
        JK LEPO!


    • Anonyymi

      Kuningas alkoholi on monien esiintyvien taiteilijoiden sekä monen, monen muunkin suomalaisen suurin itsehoitolääke tänä päivänäkin sekä nykyjään myös huumeet.

      • Anonyymi

        Se oli ennen sitä että esiintyjiä odotti takahuoneessa väkevät viinat, josta syystä moni artistilla alkoi vääränlainen alkoholin käyttö ja oli menoa.
        Nykyään osataan nauttia viinin kera ruoka ja seurustelu siinä ohessa, eikä siinä ole mitään pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli ennen sitä että esiintyjiä odotti takahuoneessa väkevät viinat, josta syystä moni artistilla alkoi vääränlainen alkoholin käyttö ja oli menoa.
        Nykyään osataan nauttia viinin kera ruoka ja seurustelu siinä ohessa, eikä siinä ole mitään pahaa.

        Etkö sinä saatana usko. Tämä aihe on loppuun kaluttu. Joten pidä turpasi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä saatana usko. Tämä aihe on loppuun kaluttu. Joten pidä turpasi kiinni.

        Jos tuollainen aiheuttaa tuollaisen kommenttisi niin hakeudu hoitoon.


    • Anonyymi

      Moneltako Spice girs esiintyy?

      • Anonyymi

        Saa nähdä tuleeko edes.Einin voisi palkata paikkaamaan .


    • Anonyymi

      Kokkolan Viinijuhlat, etusivu:
      siinä nuoret naiset juovat siideriä suoraan tölkistä...
      Sitä juomaa saa kaupastakin, viinistä ei ole tietoakaan...

      • Anonyymi

        Tottakai saa kaupastakin kyseisiä juomia ja viiniä siellä kyllä on ollut viinijuhlilla.


    • Anonyymi

      Nordic Live Productions tarvitsee lisäaikaa saneerausohjelmalleen .

    • Anonyymi

      Onko liput jomyynnissä. Osta ja pety.

    • Anonyymi

      Joko ne viinijuhlat oli ?

    • Anonyymi

      Tällä menolla tuskin toteutuu .

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe