Miksi kani tärisee ja aivastelee?

Anonyymi

Minulla on ollut kanini jo melkein puolitoista vuotta ja kani tärisee aina välillä kun makaa tai istuu. Olen ihmetellyt myös sitä että miksi aivastelee. Aloin huomaamaan hänen tärisyn ja aivastelua paremmin kun otin kanin sisätiloihin. En tiedä johtuuko se jostain stressistä, lämmöstä, juoksusta vai mistä? Jos on ollut kuuma olen jollain viltillä peittänyt häkin ettei aurinko paista tänne ja olen antanut kylmä pulloja myös. Kylmällä olen parhaan mukaan yrittänyt lämmittää jos on vaikuttanut siltä että on kylmissään. Kanilla kuitenki paksu pitkä karva joten ei yleensä ole ollut kylmä sisällä. Olen myös huomannut, että hän aivastelee yleensä kun käytän tuuletinta, voiko se johtua siitä? Vai onko jotain pölyä jota menee nenään? Aijon soittaa kyllä jonnekkin ja kysyä, mutta kysyn silti täällä jos on keinoja saada se loppumaan tai jos joku tietäisi syyn.

4

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos se tuuletin aiheuttaa vetoa?

      • Anonyymi

        Voi olla myös se tuuletin, mutta vaikka olen ottanut sen pois käytöstä niin se tärisee. Aivastelu on loppunut.


    • Anonyymi

      Olisiko ihan pölyä? Kenties jotenkin kania allergisoivaa? Laita kani ulos ja katso helpottaako?

    • Anonyymi

      Vie lääkäriin! <3 Jos kanin oot hankkinut, oot sitoutunut siihen, että rahaakin menee. Flunssa on kaneille hengenvaarallista, sillä jos sieraimet tukkeutuu räästä, kani ei saa henkeä ja tukehtuu. Kanit kun ei voi suun kautta hengittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe