Entiset Toyotistit: mihin merkkiin olette vaihtaneet?

Anonyymi

Itse ostin Prius-plugarin sijaan Tesla Model 3 LR AWD:n, ainakin siksi aikaa kunnes Toyota valmistaa hyviä sähköautoja. Olen ollut Teslaan erittäin tyytyväinen, ongelmia ei ole ollut.

Mihin olette vaihtaneet ja miksi?

90

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enpä ole Toyotaa vaihtanut koskaan muuhun merkkiin, mutta rinnalla on ollut VW, Peogeot, Opel, Škoda.

      Corollamies

      • Anonyymi

        Oho! Enpä aiemmin ajatellut että nuo kaikki neljä ovat olleet tämän viimeisen Toyotan rinnalla. Sen lisäksi rinnalla on nyt eräs harvinainen automerkki ja töissä lisaksi Mersu.

        Corollamies


      • Anonyymi

        Mika Salo vaihtoi aikoinaan Toyotan - Ferrariin. Hieno mies.


    • Anonyymi

      Kolmen Toyotan jälkeen mitta tuli täyteen jo 80-luvulla. Siirryin Volkswageneihin ja Audeihin. Uudet Toyotat olen käynyt aina koeajamassa, mutta vetoa niihin takaisin ei ole tullut. Nyt on harkinnassa täyssähköauto jollaista Toyotalla ei edes ole.

      • Anonyymi

        Monenlaista kulkinetta on 50-vuoden aikana tullut väsytettyä monia ruotsalaisia ,saksalaisia ja japanilaisia. Volkkari oli öljysyöppö ja remppaa oli enemmän kuin olisi toivonut. Mersu oli kohtuu hyvä , Volvoille soppa kelpasi ja Ford, no jaa, taivaspaikan toivossa elellään. Nissanit melko harmittomia mutta Toyotat ovat valikoituneet kuitenkin loppuelämän menopeliksi. syystä että ei senioria kiinnosta olla enää kokeilijan roolissa kun huolettomin ja viattomin on löytynyt.


      • Anonyymi

        Jos sähkäreihin siirryt, älä tee sitä virhettä että VAG:in ostaisit. Teslat toimivat paljon paremmin. Siinä missä ID lataa vain max. 50 tai 125 kW teholla, Teslat yleensä pystyvät jopa 250 kW lataustehoon tyhjähköllä akulla.

        Varsinkin pikalataus Superchargereilla on nopein ja mukavin tapa ladata auto matkalla.


      • Anonyymi

        Tesla model s
        Onko ahtaampaa ja pienmää autoo sisätiloiltaan selaine mataal pieni hadas kirppu.
        Ei b ois edes verrata vorolan loistviin sisätiloijin a b aikka farmariin.
        Hintakin on halvempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähkäreihin siirryt, älä tee sitä virhettä että VAG:in ostaisit. Teslat toimivat paljon paremmin. Siinä missä ID lataa vain max. 50 tai 125 kW teholla, Teslat yleensä pystyvät jopa 250 kW lataustehoon tyhjähköllä akulla.

        Varsinkin pikalataus Superchargereilla on nopein ja mukavin tapa ladata auto matkalla.

        Tämä on kyllä viimeisin foorumi mistä imisin vaikutteita sähköautohankintaa varten, joten suosituksesi on yhtä turhaa kuin mopon joutokäynti.


    • Anonyymi

      Tämäkin ketju kertoo hyvin konkreettisesti millaisia uskovaishihhuleita tojotistit ovat. Normaali-ihminen ei tee noin suurta numeroa siitä jos on ostanut eilen yhdenmerkkisen auton ja tänään toisenmerkkisen.

      Tojotistille kyseessä on jonkinmoinen siirtyminen uskontokunnasta toiseen ja iso henkinen kynnys.

      Omasta historiasta löytyy useamman merkkisiä autoja ja en tunne että taivaspaikka olisi mennyt kun siirtyy merkistä toiseen. Kaikki ovat olleet hyviä autoja.

      Miksi juuri tojotistit ovat niin ripustaneet itsensä tähän yhteen automerkkiin? Ei vaikuta kovin terveeltä touhulta.

      • Anonyymi

        Kuinka niin "ripustaneet itsensä"? Jos on monen merkin kokeilun jälkeen todennut Toyotan harmittomimmaksi menopeliksi ja valinnut sen, niin eiköhän silloin ole harvinaisen tervejärkinen, niinkuin suurin osa maailmassa, yksittäisten merkkien osalta näyttäisi olevan niinkuin meillä Suomessakin. Se vaan nyt on niin vaikka kuinka petteriä harmittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin "ripustaneet itsensä"? Jos on monen merkin kokeilun jälkeen todennut Toyotan harmittomimmaksi menopeliksi ja valinnut sen, niin eiköhän silloin ole harvinaisen tervejärkinen, niinkuin suurin osa maailmassa, yksittäisten merkkien osalta näyttäisi olevan niinkuin meillä Suomessakin. Se vaan nyt on niin vaikka kuinka petteriä harmittaisi.

        "Kuinka niin "ripustaneet itsensä"? "

        No esimerkiksi siksi ettei minkään muun merkin palstoilla ole tällaisia pohdintoja siitä että vaihtaa merkkiä. Muille eri merkeillä ajaminen on luonnollinen asia. Aivan kun ostin eilen Arlan maitoa ja tänään Valion.

        Ainoastaan tojotistille tulee edes mieleen alkaa päivittelemään sitä että mihin merkiin Tojon jälkeen. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku mersu tai volvo mutta tojo on vain sellainen ladasta seuraava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin "ripustaneet itsensä"? Jos on monen merkin kokeilun jälkeen todennut Toyotan harmittomimmaksi menopeliksi ja valinnut sen, niin eiköhän silloin ole harvinaisen tervejärkinen, niinkuin suurin osa maailmassa, yksittäisten merkkien osalta näyttäisi olevan niinkuin meillä Suomessakin. Se vaan nyt on niin vaikka kuinka petteriä harmittaisi.

        Caeina , avensis ,rav hybriidi neliveto 222,hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin "ripustaneet itsensä"? Jos on monen merkin kokeilun jälkeen todennut Toyotan harmittomimmaksi menopeliksi ja valinnut sen, niin eiköhän silloin ole harvinaisen tervejärkinen, niinkuin suurin osa maailmassa, yksittäisten merkkien osalta näyttäisi olevan niinkuin meillä Suomessakin. Se vaan nyt on niin vaikka kuinka petteriä harmittaisi.

        Tojotismi on pääosin peritty sairaus ja se ei onneksi tartu kantaväestöön.
        Aivan oma rotunsa kaikella lailla tutkittuna.


    • Anonyymi

      90-luvun 3 Toyotan jälkeen on ollut pari volkkaria, kaksi pösöä sit audi, volvo ja nyt kolmas mese menossa. Olen kyllä Camryn käynyt kokeilemassa mutta ei iskenyt.

      • Anonyymi

        Jos on varaa mersuun miski ostaa vorolla .

        Saat enmmän vikoja vasyå t ineeksi rahalles


    • Anonyymi

      Vaihdoin vuoden vanhan Corollan vanhaan s80 Volvoon. Mukavuus ja ajettavuus aivan toiselta planeetalta, ei enää koskaan Toyotaa minulle tule.

      • Anonyymi

        S80 Volvolla ei juurikaan alle yhdeksän litran ajella sataa kilometriä jos on automaatilla niinkuin nykyauton pitää olla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa jos et tiennyt. Hybridi corollalla pääsee tupla matkan samoilla bensoilla ja autoilu on muutenkin helpompa Toyotan kanssa. Vaihdoit uudenkarhen Corollan vanhaan Volvoon ? Koskaan en elämässsäni ole joutunut vaihtamaan vanhempaan, Niin tiukkaa ei ole koskaan ollut rahasta. Siitä automyyjä saa naurun aihetta koko viikoksi.


      • Anonyymi

        Vaihdoin vuoden vanhan Corollan vanhaan s80 Volvoon. Mukavuus ja ajettavuus aivan toiselta planeetalta, ei enää koskaan Toyotaa minulle tule.

        *******

        Taidat olla todela hyvissä varoissa, kun sinun kannattaa polttaa ihan turhaan bensaa. Kokemuksesta tiedän, että Volvo S80 kokoluokkaan kuuluva automaattivaihteinen auto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km. Vuoden vanha Corolla vie vastaavassa ajossa 4 - 4,5 l/100 km, ja on vielä kaupungissa paljon mukavampi ajaa. Jokainnen saa tietysti tuhlata rahansa haluamallaan tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S80 Volvolla ei juurikaan alle yhdeksän litran ajella sataa kilometriä jos on automaatilla niinkuin nykyauton pitää olla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa jos et tiennyt. Hybridi corollalla pääsee tupla matkan samoilla bensoilla ja autoilu on muutenkin helpompa Toyotan kanssa. Vaihdoit uudenkarhen Corollan vanhaan Volvoon ? Koskaan en elämässsäni ole joutunut vaihtamaan vanhempaan, Niin tiukkaa ei ole koskaan ollut rahasta. Siitä automyyjä saa naurun aihetta koko viikoksi.

        6:n pintaan tuo vie seka-ajossa. Maantiellä mennään matalia vitosia. Konehuoneessa D5-kiisseli kevyesti piristeltynä. Vääntöä löytyy reilun kolmen tojotan verran ja tomaatti löytyy luonnollisesti. Kevyesti kiskoo venettä perässä. Cityhipsterit ulisee nokisesta nakupadasta mutta mitäs me niistä. Putkisto mintissä kunnossa niin eipä nuo hiukkaspäästöt kabiiniin pöllähtele. Äänieristyskin on kunnossa niin ei hipsterien ulina sisälle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin vuoden vanhan Corollan vanhaan s80 Volvoon. Mukavuus ja ajettavuus aivan toiselta planeetalta, ei enää koskaan Toyotaa minulle tule.

        *******

        Taidat olla todela hyvissä varoissa, kun sinun kannattaa polttaa ihan turhaan bensaa. Kokemuksesta tiedän, että Volvo S80 kokoluokkaan kuuluva automaattivaihteinen auto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km. Vuoden vanha Corolla vie vastaavassa ajossa 4 - 4,5 l/100 km, ja on vielä kaupungissa paljon mukavampi ajaa. Jokainnen saa tietysti tuhlata rahansa haluamallaan tavalla.

        "Kokemuksesta tiedän, että Volvo S80 kokoluokkaan kuuluva automaattivaihteinen auto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km."

        joku viime vuosituhannen Ford Scorpio. Milloin seniili pääset tälle vuosituhannelle? Nykyään autot eivät syö bensaa enää lainkaan jos haluaa minimoida bensankulutuksen. Ainoastaan Tojon latauskelvottomat kulkevat kokonaan bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kokemuksesta tiedän, että Volvo S80 kokoluokkaan kuuluva automaattivaihteinen auto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km."

        joku viime vuosituhannen Ford Scorpio. Milloin seniili pääset tälle vuosituhannelle? Nykyään autot eivät syö bensaa enää lainkaan jos haluaa minimoida bensankulutuksen. Ainoastaan Tojon latauskelvottomat kulkevat kokonaan bensalla.

        joku viime vuosituhannen Ford Scorpio. Milloin seniili pääset tälle vuosituhannelle? Nykyään autot eivät syö bensaa enää lainkaan jos haluaa minimoida bensankulutuksen. Ainoastaan Tojon latauskelvottomat kulkevat kokonaan bensalla.

        *****

        Kyllä minä elän ihan tällä vuosituhannella. Isojen bensiinikäyttöisten autojen kaupunkikulutukset ovat tänäkin päivänä erittäin suuria. Esimerkiksi Volvon suurehko ladattava hybridiauto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 12 - 14 l/100 km, kun akusta on varaus loppunut. Eipä noissa tavallisten autojen kulutuksissa suurta parannusta ole vuosien varrella tapahtunut. Ainoastaan itselataavat hybridi-Tojotat ovat kaupunkiajossa erittäin pieniruokaisia, koska jarrutusenergia pystytään ottamaan talteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S80 Volvolla ei juurikaan alle yhdeksän litran ajella sataa kilometriä jos on automaatilla niinkuin nykyauton pitää olla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa jos et tiennyt. Hybridi corollalla pääsee tupla matkan samoilla bensoilla ja autoilu on muutenkin helpompa Toyotan kanssa. Vaihdoit uudenkarhen Corollan vanhaan Volvoon ? Koskaan en elämässsäni ole joutunut vaihtamaan vanhempaan, Niin tiukkaa ei ole koskaan ollut rahasta. Siitä automyyjä saa naurun aihetta koko viikoksi.

        S 80 kympin kun laitaa parkkiruutuu ei pääse kappakeskuksess aulos.
        Kuitenkaan sisätila t bei jurikaan t ilavemmat kuin vorolassa.

        Onhanse isompi i lkomitoiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6:n pintaan tuo vie seka-ajossa. Maantiellä mennään matalia vitosia. Konehuoneessa D5-kiisseli kevyesti piristeltynä. Vääntöä löytyy reilun kolmen tojotan verran ja tomaatti löytyy luonnollisesti. Kevyesti kiskoo venettä perässä. Cityhipsterit ulisee nokisesta nakupadasta mutta mitäs me niistä. Putkisto mintissä kunnossa niin eipä nuo hiukkaspäästöt kabiiniin pöllähtele. Äänieristyskin on kunnossa niin ei hipsterien ulina sisälle kuulu.

        Volvon huollosa vaihetaa jika buosi bakaaja tandon koiran luut maksa yhden tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joku viime vuosituhannen Ford Scorpio. Milloin seniili pääset tälle vuosituhannelle? Nykyään autot eivät syö bensaa enää lainkaan jos haluaa minimoida bensankulutuksen. Ainoastaan Tojon latauskelvottomat kulkevat kokonaan bensalla.

        *****

        Kyllä minä elän ihan tällä vuosituhannella. Isojen bensiinikäyttöisten autojen kaupunkikulutukset ovat tänäkin päivänä erittäin suuria. Esimerkiksi Volvon suurehko ladattava hybridiauto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 12 - 14 l/100 km, kun akusta on varaus loppunut. Eipä noissa tavallisten autojen kulutuksissa suurta parannusta ole vuosien varrella tapahtunut. Ainoastaan itselataavat hybridi-Tojotat ovat kaupunkiajossa erittäin pieniruokaisia, koska jarrutusenergia pystytään ottamaan talteen.

        "Eipä noissa tavallisten autojen kulutuksissa suurta parannusta ole vuosien varrella tapahtunut"

        Olet jäänyt viime vuosituhannelle kun et ymmärrä että markkinoille on tullut autoja kotka eivät kuluta bensaa tippaakaan. Olet jämähtänyt tojon kanssa menneisyyteen koska sinun autosi kulkee pelkästään bensalla. Se on viime vuosituhannen ajattelua.
        Nyt tojota itkee Amerikassa viranomaisille että muut ovat edenneet liian kauaksi tojon vinkkelistä ja anelee ettei vanhanaikaisia fossiilipolttimia kiellettäisiin. Oma vika kun eivät ymmärtäneet ettei pelkästään bensan varaan ole pitänyt nojata enää moniin vuosiin. Perässähiihtäjälle tuli nyt pää vetävän käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvon huollosa vaihetaa jika buosi bakaaja tandon koiran luut maksa yhden tonnin.

        Ihan hyvä mutta saisiko saman suomeksi? #oikein kirotus #yhdys sanat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä mutta saisiko saman suomeksi? #oikein kirotus #yhdys sanat

        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.

        Tuossa sepustuksessa ei ole kyse pelkästään virheistä, vaan kuvastaa kirjoittajan äärimmäistä laiskuutta ja välinpitämättömyyttä kun ei viitsi tarkistaa mitä näppäimistöltään suoltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin vuoden vanhan Corollan vanhaan s80 Volvoon. Mukavuus ja ajettavuus aivan toiselta planeetalta, ei enää koskaan Toyotaa minulle tule.

        *******

        Taidat olla todela hyvissä varoissa, kun sinun kannattaa polttaa ihan turhaan bensaa. Kokemuksesta tiedän, että Volvo S80 kokoluokkaan kuuluva automaattivaihteinen auto kuluttaa kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km. Vuoden vanha Corolla vie vastaavassa ajossa 4 - 4,5 l/100 km, ja on vielä kaupungissa paljon mukavampi ajaa. Jokainnen saa tietysti tuhlata rahansa haluamallaan tavalla.

        Jos ottaa huomioon uuden Toyotan arvon alenemisen suhteessa vanhaan Volvoon, niin niin paljon ei kukaan ehdi ajaa, että Volvolla ajaminen tulisi kalliimmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvon huollosa vaihetaa jika buosi bakaaja tandon koiran luut maksa yhden tonnin.

        Koiranluut maksaa muutaman kympin ja vain 2000 alussa ne kuluivat nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiranluut maksaa muutaman kympin ja vain 2000 alussa ne kuluivat nopeasti.

        Ja vaihtotyö nolla euroa kun ite tekee. Ei todellakaan oo mitään rocket scienceä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S80 Volvolla ei juurikaan alle yhdeksän litran ajella sataa kilometriä jos on automaatilla niinkuin nykyauton pitää olla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa jos et tiennyt. Hybridi corollalla pääsee tupla matkan samoilla bensoilla ja autoilu on muutenkin helpompa Toyotan kanssa. Vaihdoit uudenkarhen Corollan vanhaan Volvoon ? Koskaan en elämässsäni ole joutunut vaihtamaan vanhempaan, Niin tiukkaa ei ole koskaan ollut rahasta. Siitä automyyjä saa naurun aihetta koko viikoksi.

        Kyllä minäkin valitsisin mieluummin vanhan Volvon, kun uuden Toyotan. Volvo on vanhanakin auto, mitä Toyota ei ole edes uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.

        Hyvä että asiani tuli sinulle selväksi. Sen sijaan en saanut selvää mitä oikein yritit tuolla ylempänä Volvosta sanoa. Ja kyllä: olen itse täydellisyys ja siksi ylempää kastia kuin sinä riisikipposi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä noissa tavallisten autojen kulutuksissa suurta parannusta ole vuosien varrella tapahtunut"

        Olet jäänyt viime vuosituhannelle kun et ymmärrä että markkinoille on tullut autoja kotka eivät kuluta bensaa tippaakaan. Olet jämähtänyt tojon kanssa menneisyyteen koska sinun autosi kulkee pelkästään bensalla. Se on viime vuosituhannen ajattelua.
        Nyt tojota itkee Amerikassa viranomaisille että muut ovat edenneet liian kauaksi tojon vinkkelistä ja anelee ettei vanhanaikaisia fossiilipolttimia kiellettäisiin. Oma vika kun eivät ymmärtäneet ettei pelkästään bensan varaan ole pitänyt nojata enää moniin vuosiin. Perässähiihtäjälle tuli nyt pää vetävän käteen.

        no se pluggari vehje tai täyssähkis on vaan huono voi syttyä tuleen ja lataus ei aina toimi mitäs sitten jos akku tyhjä ja et saanu virtaa? ite lataavassa camryssa saan aina latinkia ja vie bensaa 5 sataselle eikä tankkaus kestä kun 3 min ja aina saanu bensaa mittarilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no se pluggari vehje tai täyssähkis on vaan huono voi syttyä tuleen ja lataus ei aina toimi mitäs sitten jos akku tyhjä ja et saanu virtaa? ite lataavassa camryssa saan aina latinkia ja vie bensaa 5 sataselle eikä tankkaus kestä kun 3 min ja aina saanu bensaa mittarilta!

        Suomessa on noin 15000 täyssähköautoa. Toisaalta 2000 autoa palaa vuodessa, 2,7 miljoonasta.

        Tuolla suhdeluvulla laskiessa täyssähköautoja pitäisi palaa tänä vuonna 11 kpl — siis jos ne palaisivat yhtä todennäköisesti kuin polttomoottoriautot.

        Mutta täyssähköautoja palaa vuodesta toiseen massiiviset nolla (0) kappaletta. 1-3 taitaa olla palanut 10 vuoden aikana.

        Mikäköhän olikaan todennäköisemmin tuleen syttyvä?


    • Anonyymi

      On ihan tervettä, että ihmiset kokeilevat eri automerkkejä. Aktiivivuosien aikana monet touhuavat ja kiroilevat toimimattomien saksalaisten "laatuautojen" kanssa, mutta eläkeiän lähestyessä monet siirtyvät varmatoimiseen Tojotaan ja ajelevat sitten Tojotalla hautaan asti.

      Monille tutuilleni on käynyt näin, ja itsekin olen tukevasti samalla tiellä. Nykyinen hybridi-Tojotani on todennäköisesti viimeinen autoni, ellei se sitten vaurioidu korjauskelvottomaksi jossain kolarissa. Jos näin pääsee käymään, niin ostan sitten taas käytetyn hybridi-Tojotan kauppareissuilleni kokeilematta ollenkaan muita huonompia merkkejä.

    • Anonyymi

      Skodaan. Täytyy sanoa että se vasta on Auto wokkipannuihin verrattuna! Aiemmin ollu tojoa maksalaatikkoa ja datsunia. Karmeita rämiseviä pahvilaatikoita kaikki Japaninmaan keksinnöt!

    • Anonyymi

      Toisen Toyotan jälkeen kyllästyneenä vaihdoin Pösöihin ja niitä on ollut jo neljä ja siinä merkissä pysyn. Mukavaa kyytiä, luotettavia, eikö ruostu.

      • Anonyymi

        Karmeita kohtaloita "automiehillä" kun ovat joutuneet vaihtamaan vanhaan kiisselivolvoon ja ranskan rapeeisiin pököttimiin. Ihan selkäpiitä karmii kun ajattelee noin kovia kohtaloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeita kohtaloita "automiehillä" kun ovat joutuneet vaihtamaan vanhaan kiisselivolvoon ja ranskan rapeeisiin pököttimiin. Ihan selkäpiitä karmii kun ajattelee noin kovia kohtaloita.

        Siinähän kauhistelet keskenäs. Varo vaan ettei verenpaineesi nouse liikaa ja pumppusi prakaa kun harmaasta aasiankinnereiden massasta poikkeavia harhaoppisten ajoneuvoja kauhulla ajattelet. Voin sanoa että 15 vuotta vanha Volvo on todella viihtyisä sisältä ja rentouttava ajaa. Helppo huoltaa ihan ite ja käyttökulut muutenkin kohtuulliset. Pököttimet ja Sitikat myös aika jees kyytiä tarjoilevat eikä ruostu mihinkään, joskin sisustan materiaaleissa on hieman parantamisen varaa. Kovaksi kohtaloksi koen karuun ja jyrisevään mielensäpahoittajien riisikuppilimboon jumittumisen missä ei ole tietoa paremmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeita kohtaloita "automiehillä" kun ovat joutuneet vaihtamaan vanhaan kiisselivolvoon ja ranskan rapeeisiin pököttimiin. Ihan selkäpiitä karmii kun ajattelee noin kovia kohtaloita.

        Mutta jokainen on juttujen mukaan vaihtanut parempaan, mitä Toyotan omapoika tähän sanoo?


    • Anonyymi

      Huinday sähköllä menee hiljaisesti ,ei kuulu Toyota tynnyrin äänii. Ei tarvitse
      kuulosuojaimii niinku TOHJOSA.

      • Anonyymi

        HUINDAY? Mikäs merkki se on? taitaa sulla märkäkorva olla vasta apupyörät fillarissas


    • Anonyymi

      Kuinka paöljon käytte muu y oin korjauttamassa vaageneianne ylimääräiisissä vikahuolloissa normaalien huol y ojen välissä

      Minä käyn vaan vuosinhuollossa.

      Tojotan setämies

      • Anonyymi

        Kerro toki tarkemmin mitä ylimääräisiä korjauksia VW tarvitsee, ei ole tullut vastaan seitsemän vuoden akana vielä yhtään, huoltoja on tehty noin 1,5v vuoden välein keskimäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki tarkemmin mitä ylimääräisiä korjauksia VW tarvitsee, ei ole tullut vastaan seitsemän vuoden akana vielä yhtään, huoltoja on tehty noin 1,5v vuoden välein keskimäärin.

        Et näköjään osaa eroittaa omaa mielikuvitustasi todellisuudesta, ja tuo tauti on yleistymään päin. Valitettavasti!


    • Anonyymi

      Ihan perusbensa ja skodan ostin. Moottori 1.4. On hiljainen ja keskikulutus 5.5 - 6 ainakin maantieajossa. Juuri tulin reilun tuhannnen kilsan lenkiltä. Malli on kodiq. Vaihtoehto olisi ollut rav4 mutta melkein tuplaten kalliimpi ja ahtaampi. Miksi niistä käämikikkareista maksaisi kymppitonneja kun kulutus kuitenkin sama.

      • Anonyymi

        Elä vaan liika poleta tai kone sanoo poks. 1.4 ihan liian pieni noin isoon kolossiin. Varmasti voima riittää mutta koville joutuu pikkukone kuormitettuna.


      • Anonyymi

        Rav nelonen on nelivetoinen
        Kiihtyvyys 8 sek ja j kulutsu kaupunkiajissakin alle 5 l

        Lisäksi se on maailamn luoyetuimpia autoja esim ameriikan myydyin..

        Mari ja mokka muna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav nelonen on nelivetoinen
        Kiihtyvyys 8 sek ja j kulutsu kaupunkiajissakin alle 5 l

        Lisäksi se on maailamn luoyetuimpia autoja esim ameriikan myydyin..

        Mari ja mokka muna

        Vai että neliveto, no vain mainoksen mukaan. Se että jossain kaukana Trumppilandiassa myydään, ei kerro muuta kuin tyhmyydestä.
        Ladattava maksaa 65ke ja siinä on 20ke ylihintaa.
        Katso YouTubesta Rav vs. Honda, niin näet kuinka paljon surkeampi Toyota on.
        Pellit notkuu, peilit täriseen vartin kun oven lyö kiinni jne....
        Ken Toyotaan luotaa voi toivonsa heittää, sanoi jo isoisä aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä vaan liika poleta tai kone sanoo poks. 1.4 ihan liian pieni noin isoon kolossiin. Varmasti voima riittää mutta koville joutuu pikkukone kuormitettuna.

        Paljonko on hevosia pahvi loodassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on hevosia pahvi loodassa

        150 pollea näyttäis olevan:

        https://www.auto-data.net/fi/skoda-kodiaq-1.4-tsi-150hp-act-4x4-dsg-25866

        Muun liikenteen tahdissa tuolla saattaa pysyä mutta nuin hirviä viritysaste mopon moottorissa! 5-henkinen perhe matkatavarat suksiboksi päällä joutuu motti kovalle koetukselle Lapin reissulla. Meneeköhän nuissa kone vaihtoon 100 tonnin välein?


    • Anonyymi

      Ei ole tarvinut koskaan Toyotaan vaihtaa, eokä tarvi. Jotain rotia sentään. Ajelkoot kommarit niillä rottosilla.

    • Anonyymi

      Minä vaihdoin Aven Focukseen ja paluuta Toyotaan ei tule olemaan koskaan.
      Ford osaa tehdä nautittavia autoja ajajalle, eikä eteen ole tullut ensimmäistäkään asiaa jossa Ford olisi huonompi.

      • Anonyymi

        Minä vaihdoin 13 vuoden rav 4 :n Audin Q7 ja MITÄÄN EN OLE NIIN PALJON KATUNUT, AINA JOKU VIKA PÄÄLLÄ AUDISSA.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihmettelen vaan tojota palstan suosioo kun on niin palj o n sksalaita asiakskuntaa teollisuu vakoilemassa.

      Rav four

    • Anonyymi

      Kyllä minäkin ostasin nelive t o ravin jos olis varaa

      Vanha natsi vaakeni

      • Anonyymi

        Mutta saksalaista autoteollisuutta sinulla ei ole varaa elättää edes senkään vertaa....


    • Anonyymi

      Otin riskin ja vaihdoin Fiatiin, mutta kaikki on mennyt jo kolme vuotta loistavasti. Auto on parempi ja hyvin luotettava.

    • Anonyymi

      Toyotan "laatu" on vain muisto menneisyydestä, toki siihen muutamilla vieläkin usko riittää.

      Minun uskoni loppui uuden moottorin vaihdosta saamaani laskuun ja muilla merkeillä menoa jatkettu, toistaiseksi ilman ylimääräisiä laskuja.

    • Anonyymi

      Audiin, ei erityistä syytä, sattui vaan olemaan sopiva tarjolla.

    • Anonyymi

      Aven jälkeen ttul Peugeot 508 ja toistaiseksi pysyn tässä merkissä.

    • Anonyymi

      Auris lähti parivuotta sitten ja vaihtui Kia Ceediin, olen todella tyytyväinen valintaan. Auto on hiljaisempi, kulkee eleettömästi suoraan ja penkit sopii selälle hyvin. vikoja ei ole ollut ja huollot harvemmin.

    • Anonyymi

      Sähkö. Huinday ens viikol tuloo paras hiljainen.

    • Anonyymi

      Vaihdoin vuoden vanhan Camryn pari kuukautta sitten vrs Ocuun, olen erittäin tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Audi quattroon vaihdoin. Nyt pääsee tarvittaessa poliisia pakoon, kun on vieläpä lastutettu auto.

      • Anonyymi

        Paljonko kisoja mikä vuosimalli mitä msksoi


        Rav 4 å


    • Anonyymi

      Meillä on kotona ollut aina Toyotaa ja olen jatkanut isäni linjoilla. Joskus nuorena haaveilin bemareista ym mutta Toyotalla kaikki ajot on ajettu ja tullaan ajamaan koska parempaa autoa ei ole. Poika on siirtymässä autoiluun ja Toyotaa kattelee joten perinne säilyy ja mielenrauha pysyy.

      • Anonyymi

        Onko poika ostamassa itsetyydyttävää bensalla lataavaa ja luokkansa kalleinta huoltaa?


      • Anonyymi

        Niin se vahinko ja tyhmyys siirtyy jälkipolville, se on valitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko poika ostamassa itsetyydyttävää bensalla lataavaa ja luokkansa kalleinta huoltaa?

        ei vaan poika aikoo tyydyttäytyä itse ja ajaa toyotalla ikänsä sekä kuulemma asuu meillä vanhanapoikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko poika ostamassa itsetyydyttävää bensalla lataavaa ja luokkansa kalleinta huoltaa?

        Onko poika ostamassa itsetyydyttävää bensalla lataavaa ja luokkansa kalleinta huoltaa?

        *******

        On todella hyvä juttu, että muutamat nuoret pojatkin osaavat heti lähetä oikealle tielle. On suurta viisautta, että seikkailut toimimattomien saksalaisautojen kanssa jättää tekemättä. Minä hukkasin elämästäni saksalaisia romuja korjaillessani yli 20 vuotta. Jos minulla olisi alusta lähtien ollut varmatoiminen Tojota, niin olisin ehtinyt tehdä monta mukavaa asiaa.


    • Anonyymi

      Tässä viimeisimmät. kaikki udesta ostettuja 40-60ke.
      Toyota - > Skoda -> BMW -> Audi -> Toyota

      • Anonyymi

        Hihii, heikko provo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, heikko provo.

        Maanantai on taas trollilla surun ja murheen päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, heikko provo.

        Ei tuo ole provo. Tämä sama kaveri on kertonut miten BMW ei mennyt suoraan ja DSG-Audi oli hankala parkkeerata. Toivottavasti nykyinen RAV on unelmien täyttymys. Epäilen kyllä ergonomian, ajettavuuden ja melun osalta. Työn jälki kabiinissa tuskin myöskään yltää saksalaisten tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole provo. Tämä sama kaveri on kertonut miten BMW ei mennyt suoraan ja DSG-Audi oli hankala parkkeerata. Toivottavasti nykyinen RAV on unelmien täyttymys. Epäilen kyllä ergonomian, ajettavuuden ja melun osalta. Työn jälki kabiinissa tuskin myöskään yltää saksalaisten tasolle.

        Ravitoyotan ostaisin jos niin paljon autoon haluaisin sijoittaa. BMW on teinikikulien juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravitoyotan ostaisin jos niin paljon autoon haluaisin sijoittaa. BMW on teinikikulien juttu.

        Rav on ehkä kaikkein ylihinnotelluin auto Suomessa. Heikot ominaisuudet ja heppoiset pellit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole provo. Tämä sama kaveri on kertonut miten BMW ei mennyt suoraan ja DSG-Audi oli hankala parkkeerata. Toivottavasti nykyinen RAV on unelmien täyttymys. Epäilen kyllä ergonomian, ajettavuuden ja melun osalta. Työn jälki kabiinissa tuskin myöskään yltää saksalaisten tasolle.

        RAV4 on ajettavuuden suhteen yhdessä Audin kanssa paras noista.
        RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras.
        Ergonomialtaan myös Audin kanssa paras. Huonoin oli BMW.

        Melun suhteen kaikki olleet aika samalla tasolla kokonaisuutena.

        En osta imagoa vaan auton. Siksi ehkä vaikea monien ymmärtää. Merkillä ei merkitystä, vain sillä mitä konkreettista rahalla saan. Imago ei ole konkreettista, sillä ei voi ajaa eikä se tuo ajetttavuutta, tiloja, varusteita tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 on ajettavuuden suhteen yhdessä Audin kanssa paras noista.
        RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras.
        Ergonomialtaan myös Audin kanssa paras. Huonoin oli BMW.

        Melun suhteen kaikki olleet aika samalla tasolla kokonaisuutena.

        En osta imagoa vaan auton. Siksi ehkä vaikea monien ymmärtää. Merkillä ei merkitystä, vain sillä mitä konkreettista rahalla saan. Imago ei ole konkreettista, sillä ei voi ajaa eikä se tuo ajetttavuutta, tiloja, varusteita tms.

        ... Kabiinin työn jälki samalla tasolla kuin bemarissa. Audi oli kyllä "fiinimpi", paitti ne päälleliimatun näköiset pikavalintanumeronapit. Toisaalta Audissa ollut eniten vikoja joista puolet softavikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 on ajettavuuden suhteen yhdessä Audin kanssa paras noista.
        RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras.
        Ergonomialtaan myös Audin kanssa paras. Huonoin oli BMW.

        Melun suhteen kaikki olleet aika samalla tasolla kokonaisuutena.

        En osta imagoa vaan auton. Siksi ehkä vaikea monien ymmärtää. Merkillä ei merkitystä, vain sillä mitä konkreettista rahalla saan. Imago ei ole konkreettista, sillä ei voi ajaa eikä se tuo ajetttavuutta, tiloja, varusteita tms.

        "RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras."

        Eikö sua haittaa se että tojossa kuljettaja on matkustaja voimalinjan suhteen? Kun painaa kaasua niin jotain ehkä tapahtuu joskus ja jollakin tavalla. Moottorin kierroslukuseilaa miten sattuu ja sillä ei ole mitään suoraa yhteyttä voimantuottoon asvalttiin. Kuin ajaisi loivaliikkeisellä proomulla. Omasta mielestä aivan kamala viritelmä. Tehty mummoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 on ajettavuuden suhteen yhdessä Audin kanssa paras noista.
        RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras.
        Ergonomialtaan myös Audin kanssa paras. Huonoin oli BMW.

        Melun suhteen kaikki olleet aika samalla tasolla kokonaisuutena.

        En osta imagoa vaan auton. Siksi ehkä vaikea monien ymmärtää. Merkillä ei merkitystä, vain sillä mitä konkreettista rahalla saan. Imago ei ole konkreettista, sillä ei voi ajaa eikä se tuo ajetttavuutta, tiloja, varusteita tms.

        Ravin ajo-ominaisuudet on surkeat ja jopa vaarallisen heikot mutka teillä ja liukkaalla ei tahdo pysyä tiellä, lue talviautotesti ja moose testit. Neliveto on vain mainos, jos yksikin rengas on ilman pitoa, niin meno tyssää siihen. Sähköllä auto ei kulje metriäkään jos on -10 astetta pakkasta tai enemmän, eli todellista kuraa isolla rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravin ajo-ominaisuudet on surkeat ja jopa vaarallisen heikot mutka teillä ja liukkaalla ei tahdo pysyä tiellä, lue talviautotesti ja moose testit. Neliveto on vain mainos, jos yksikin rengas on ilman pitoa, niin meno tyssää siihen. Sähköllä auto ei kulje metriäkään jos on -10 astetta pakkasta tai enemmän, eli todellista kuraa isolla rahalla.

        "Ravin ajo-ominaisuudet on surkeat ja jopa vaarallisen heikot "

        Kävin koeajamassa. Jousitus on pintakova ja nypyttävä. Kuin jossain 15 tonnin daciassa. Ei kuulu tuohon hintaluokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "RAV4 voimalinjaltaa suvereenisti paras."

        Eikö sua haittaa se että tojossa kuljettaja on matkustaja voimalinjan suhteen? Kun painaa kaasua niin jotain ehkä tapahtuu joskus ja jollakin tavalla. Moottorin kierroslukuseilaa miten sattuu ja sillä ei ole mitään suoraa yhteyttä voimantuottoon asvalttiin. Kuin ajaisi loivaliikkeisellä proomulla. Omasta mielestä aivan kamala viritelmä. Tehty mummoille.

        Eikö sua haittaa se että tojossa kuljettaja on matkustaja voimalinjan suhteen? Kun painaa kaasua niin jotain ehkä tapahtuu joskus ja jollakin tavalla. Moottorin kierroslukuseilaa miten sattuu ja sillä ei ole mitään suoraa yhteyttä voimantuottoon asvalttiin. Kuin ajaisi loivaliikkeisellä proomulla. Omasta mielestä aivan kamala viritelmä. Tehty mummoille.

        ********

        Jos on tottunut ajamaan manuaalivaihteisella autolla, niin aluksi hybridi-Tojotan voimalinjan käyttäytyminen saattaa tuntua vähän oudolta. Tähän tottuu kuitenkin hyvin pian, ja sen jälkeen Tojotan nykäyksetön kulku alkaakin tuntua oikein nautittavalta.

        Jos on tottunut ajamaan oikealla automaatilla (vääntömomentinmuunnin ja palneettapyörästö), niin hybridi-Tojotan voimalinja herättää paljon vähemmän kummastusta. Varsinkin kaupunkiajossa HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjan toiminta on niin hienostunut, että eipä sitä kukaan halua enää tavalliseen automaattiin palata.


    • Anonyymi

      Tottakai olet tyytyväinen ethän voisi myöntää että olet tehnyt kehnoimman valinnan . Ego on motiivisi .

      • Anonyymi

        Aivan. Toyotaa ajava ei koskaan voi myöntää miten surkea valinta tuli tehtyä.


    • Anonyymi

      Jenkkifanit ajaa USA autoilla vaikka ne joutuisivat kustantamaan uusia lentotukialuksia vaikka maassa ei ole ilmaista "opiskelua ja ja terveydenhuoltoa"
      Jenkki diggarit vetäkää käteenne, sitä valtio ei maksa, toivottavasti !

    • Anonyymi

      Monilla on tullut ajettua. Yhdessä vaiheessa oli työsuhdeautona lexus 200h joka on käytännössä Prius. Siihen aikaan jännä vehje mutta jotenkin vähän raskaan oloinen ajaa. Tilaa ei ollut siihen nähden paljon, ja kulutuslukemat eivät poikenneet normaalista. Pääsin suht samoille lukemille seuraavalla autollani joka oli Peugeot 308sw. Nyt katselen sille seuraajaa. En usko että sekään tulee japanista.

    • Anonyymi

      Uusi Citroën C4 tuli hankittua Tojon tilalle.
      Tojo oli alkeellinen, vanhanaikainen ja ankea – Citroën taas on nykyaikainen, mukava ja selvästi ihmiselle tehty.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe