Kanalinnut ovat kauniita

peränoro

Moi, mun mielestä kaikenlainen metsästely on päin vääryyttä. Miksi ihmeessä ilketä ilkat ja punahilkat metsästävät mahtavia linnustomme antimia? Olen sitä mieltä, että kanalintujen jälkiä ja jäkäliä kannattaa ainoastaam seurata seurasaaren selillä ja saariselällä. Mä ite hen.koht. saapastaan ja laahustan ja laatastan lapissa lahna-lasse lehtisen lerssin lekotellessa leiskuvalla pohjantaivaalla. Ponteva poro porvari poussu pokelehti poimukudos kullittaja kuurankukka keisari keisarinnan rintaruokinnanssa rukoileva rusinoita runttaava ruonansuu.

7

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

      no sun ei sit kannata alkaa metsästämään!!!

    • Diaknoosi

      Mee ensiksi vaikka lääkäriin ja kato mitä se sulle sanoo ?

      • Paukahtaa

        kun teeri tai pyy näkkyy, metsosta puhumattakaan.


      • metsätyttö-92
        Paukahtaa kirjoitti:

        kun teeri tai pyy näkkyy, metsosta puhumattakaan.

        mut jos lintui tulee liikaa ne kuolee tauteihin ja ruoka loppuuu sen takii eläimii mettästetään... mun mielestä ne on eläin rääkkääjii jotka antaisivat esim. lintujen vain lisääntyä. sit ne kuolee tuskallisesti joihinki tauteihi tai nälkään... sama juttu muidenki eläinten kanssa jänikset saa ruttoja ja kun kasvin syöjät kuolee näläkään kuolee myös peto eläimet. sitä paitsi mettästys on ollu vanha tapa hankkia ruokaa. Jos olisit kivikaudelki eläny ja et olis tappanu yhtäkään eläintä sä olisit kuollu silloin!


      • -metsänainen-
        Paukahtaa kirjoitti:

        kun teeri tai pyy näkkyy, metsosta puhumattakaan.

        Joo ihan varmasti paukahtaa jos kohalle sattuu. Eihän siinä kattelemisessa oo mitään järkeä. Mettosta saa vielä niin hyvän paistinki :)


    • :))

      tosiaan, onhan se enemmän oikein tappaa (ja syödä) vaikkapa niitä kanoja joita kasvatetaan pienissä tiloissa vain sitä varten, että ne sit tapetaan ja ruuaksi laitetaan. Mitä kanalintuja muuten bongaat Seurasaaren selältä?

      • parempi

        olla sittenkin siellä hullujen taiteilijoiden runopalstalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe