Tiskipöytä puhtaaksi

Anonyymi

On tuollainen röpelöpintainen Hackmannin tiskipöydän kansi jonka röpelöiden pohjille on pinttynyt likaa tai kalkkia vedestä. Lika on niin hyvin suojassa niissä pikku syvennyksissä ettei normaalilla pyyhkimisellä ole puhdistunut.
Mikä olisi oikea aine puhdistamiseen ja millä välineellä?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruostumattomalle teräkselle tarkoitetut aineet toimivat.

      Jos mikään muu ei toimi, niin ruostumattoman teräksen kemialliset kiilloitusaineet toimivat. Ne vaan ovat tappavan myrkyllisiä ja vaativat jokseenkin kaiken kattavan suoja-asun. Pisara tappaa.

      • Anonyymi

        Mikä marketin hyllystä löytyvä esimerkiksi?


    • Anonyymi

      Kyselyikäinen asialla, mitä seuraavaksi?

    • Anonyymi

      En tiedä tuosta tapauksesta, mutta itsellä on harjattupintainen rosteritiskipöytä. Kuvittelin että tuossa ei naarmut niin näkyisi, mutta kyllähän ne valitettavasti näkyy. Rosteri myös tummuu ajan myötä, mutta huomannut että mäntysaippua/ tolu kirkastaa pinnan. Oisko se aine emäksistä tai jotain. Toimiskohan siihen röpelöpintaankin jos kaataa mäntysaippuaa ja hinkkaa tiskiharjalla?

      • Anonyymi

        Rosterin ruosteenkestävyys perustuu kromiin. Rosterin hoitoaineet itse asiassa poistavat muita metalleja ja paljastavat kromin. Yleensä peittausaineet ovat happoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rosterin ruosteenkestävyys perustuu kromiin. Rosterin hoitoaineet itse asiassa poistavat muita metalleja ja paljastavat kromin. Yleensä peittausaineet ovat happoja.

        Luin mäntynestesaippuapullosta että ph noin 10 eli emäksinen ja kirkastaa ainakin minun rosteritasoni.


    • Anonyymi

      Erikoisinta tässä jutussa on se että muuten sameassa tiskipöydässä on pari pyöreää täplää jotka ovat aivan kirkkaita. Olen siis tipauttanut pöydälle jotain ainetta joka on ollut tehokasta puhdistamaan. En vaan tiedä mitä ainetta se olisi voinut olla, onko edes jotain ruoka-ainetta, vaiko olenko käsitellyt pöydällä jotain muuta nestettä.

    • Anonyymi

      Pirkka valkaisu ja puhdistusaine sisältää klooria joka kirkastaa teräspinnat lika irtoaa helposti kun harjaat ns. paneeliharjalla joka ei ole liian karhea jottei siivottava pinta naarmuuntuisi anna pesuaineliuoksen vaikuttaa hetkenaikaa ennen harjaamista ja huuhtele pinta senjälkeen saman harjan kans jolla pesit tason.tämän käsittelyn jälkeen näet onko tasolla kalkkisaostumia.Jos niitä on niin ne saa poistettua happamalla pesuaineella.Pidät esim. aineella kyllästettyä vanulappua saostuman päällä jopa yönyli sen jälkeen saostuma lähtee kevyesti rapsuttamalla pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe