Kun katsoo edellisvuosien tappioita, ei voi kun ihmetellä valtion leväperäisyyttä. Yritys sai n.182 000€ korona avustuksia, joka siis oli ongelmissa jo kauan ennen koronaa. Oliko avustusten tarkoitus kuitenkin jokin muu, kuin että siirretään tulevia konkursseja? Minusta tuntuu että avustuksia olisi pitänyt jaella vastuullisiin yrityksiin jotka sen tarpeessa todella olivat, joiden tulot romahtivat rajoituksien yms myötä, ja jotka pysyvät pystyssä. Ei velkaisiin tulevaisuuden konkurssipesiin kannata sijoittaa, tyhmempikin sen ymmärtää. Olihan näistä juttua aikaisemminkin, myös pöytälaatikko-firmatkin saivat muhkeita summia liikevaihdon ollessa 0€.
Töysän konkurssi
280
9783
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos Töysä turvallisista kyydeissä kaikkina vuosikymmeninä.
- Anonyymi
Harvinaisen hyvä firma. Ei menestyneimpinä vuosinakaan elänyt paremmin kuin muut. Ihan esimerkki muille. Harmi kun loppuu. Linja-autovuorot on eri kaupungeista Keuruulle ja Keuruulta pois, olleet jo vuosia todella huonoja. Ennen pysty käymään töissä toisessa kaupungissa Keuruulta. Enää ei pysty. Onneksi on juna.
- Anonyymi
Juna vaan ei mahdollista töissä käymistä, esin Jyväskylässä. Linja-autot oli ennen mahdollisuus sellaiseen joka on nyt sitten asia joka ei ole mahdollista. Samaan aikaan kun isommissa kaupungeissa henkilöautoliikenne ajetaan alas, niin pienissä kaupungeissa siitä tehdään pakollista. Huono juttu. Ei ole oikein minkään kannalta kokonaisuutta ajatellen hyvä asia.
- Anonyymi
Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.
Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.
Ei uusiyrittäjä tuo uusia asiakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uusiyrittäjä tuo uusia asiakkaita.
Matkustajat vähenee vuosi vuodelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.
Ja hämäykseksi Keuruun kaupungin kuljetuspäällikkö antaa yhden vuoron Jämsäläiselle Lampiselle, jota hänen isänsä ajaa, kaikki muuta Mäkelä ajanut jo 15v. Korruptio ja lahjonta toimii Keuruun kaupungin hallinnossa. Nyt tämä yksi puolisesti jaetut linjat Mäkelälle kostautuu, veronmaksajat maksavat enemmän kuljetuksisita, ja MutkaMäkelä nosti hinnat pilviin kun sai monopoli aseman Keuruun kaupungin kuljetustoimiston "avustuksella". Asiakkaat, asukkaat ja veronmaksajat maksavat nyt enemmän kun kilpailua ei ole enään. Olisi syytä harkita Keuruun kuljetustoimiston henkilöstön vaihtoa sekä tutkia isolla luupilla, miksi MetkuMäkelä saanut kaikki ajot Keuruun kaupungilt viim 15v aikana, lahjontaako? Etenkin kun MetluMäkelä on aiemmin epäiltynä korruptio Matkahuollon/linja-auto liiton skandaalissa epäiltynä.... eli johdon etiikka ja moraali on aika olematon.
Ostin oman auton onneksi, en halua tukea korruptiota.... - Anonyymi
Samaa mieltä. Loistava yritys, työllistänyt satoja vuosikymmenten aikana, mukavat kyydit aina tarjonnut. Kiitos heille kaikista turvallisista kuljetuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Loistava yritys, työllistänyt satoja vuosikymmenten aikana, mukavat kyydit aina tarjonnut. Kiitos heille kaikista turvallisista kuljetuksista.
Kiitoksia Töysän linjoille kaikista vuosista ja turvallisista kyydeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustajat vähenee vuosi vuodelta.
Varsinkin kun hallitus rajoitti matkustajamääriä tai kielsi kokonaan joukkoliikenteen käytön sekä laittoi koululaiset etäoptukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.
Kaljurotta hoitanut tuota voitelua vuosikaudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hämäykseksi Keuruun kaupungin kuljetuspäällikkö antaa yhden vuoron Jämsäläiselle Lampiselle, jota hänen isänsä ajaa, kaikki muuta Mäkelä ajanut jo 15v. Korruptio ja lahjonta toimii Keuruun kaupungin hallinnossa. Nyt tämä yksi puolisesti jaetut linjat Mäkelälle kostautuu, veronmaksajat maksavat enemmän kuljetuksisita, ja MutkaMäkelä nosti hinnat pilviin kun sai monopoli aseman Keuruun kaupungin kuljetustoimiston "avustuksella". Asiakkaat, asukkaat ja veronmaksajat maksavat nyt enemmän kun kilpailua ei ole enään. Olisi syytä harkita Keuruun kuljetustoimiston henkilöstön vaihtoa sekä tutkia isolla luupilla, miksi MetkuMäkelä saanut kaikki ajot Keuruun kaupungilt viim 15v aikana, lahjontaako? Etenkin kun MetluMäkelä on aiemmin epäiltynä korruptio Matkahuollon/linja-auto liiton skandaalissa epäiltynä.... eli johdon etiikka ja moraali on aika olematon.
Ostin oman auton onneksi, en halua tukea korruptiota....Keuruun kaupungin hyvä..velijärjestelmä toimii...
- Anonyymi
Hyvä veli järjestelmä toimii.
- Anonyymi
Varmasti joidenkin firmojen kohdalla, tässä taisi olla kyse vain silkasta tietämättömyydestä kun eivät viitsineet tutkia yrityksiä kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti joidenkin firmojen kohdalla, tässä taisi olla kyse vain silkasta tietämättömyydestä kun eivät viitsineet tutkia yrityksiä kunnolla.
Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.
Juna, toki VR:llä ei ole aikomustakaan kehittää vuorojansa järkevämpään suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.
Mäkelän hinnat pilvissä, 2 eur liput historiaa... liekö 20 euroa riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.
Nykypäivän kilpailu on vienyt yrityksiltäkannattavuuden. Jos kuljetusyhtiö kuljettaa nipinnapin hinnolla mistä puskurivara on kuten moottori tai laatikkoremontirahat otetaan raskastakalustoa kun käynäyttämässä korjaamolla 1000€ pikkuraha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykypäivän kilpailu on vienyt yrityksiltäkannattavuuden. Jos kuljetusyhtiö kuljettaa nipinnapin hinnolla mistä puskurivara on kuten moottori tai laatikkoremontirahat otetaan raskastakalustoa kun käynäyttämässä korjaamolla 1000€ pikkuraha.
Keuruulainen korjaamo yrittäjä sanoi juuri, että autotehtaat pakottavat ostamaan uusia ohjelmistoja jne jatkuvasti ja ne maksaa järjettömästi, eikä pysy ammattitaito perässä, pitäisi olla autonasentajan ja koodarin taidot. Yrittävät saada autokorjaukset ns merkkikorjaamoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.
Keuruun kaupunki on itse syypää supistumiseen, kun "antanut" automaattisesti yli 20v yhden yrityksen hoitaa kuljetuksia,...hyvin on "voideltu" ....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keuruun kaupunki on itse syypää supistumiseen, kun "antanut" automaattisesti yli 20v yhden yrityksen hoitaa kuljetuksia,...hyvin on "voideltu" ....
Matka-Mäkelä Oy oli kartelliepäiltyjen listalla, on syytä epäillä että epärehellinen toiminta jatkunut esim Keuruun palvelu ja koulukuljetuksissa, ei muuten ole mahdollista saada 20v ajella "kilpailutusten" mukaisesti....
- Anonyymi
Ei pääse bussilla enää täytyy vain tuvassa istua ja syöda korppua
- Anonyymi
Jos mahdollista niin Keuruu muuttuu entistä enemmän pussinperäksi.
- Anonyymi
Parenpi kun Keuruulaiset pysyy mökeisään, eikä uutta väkeä muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parenpi kun Keuruulaiset pysyy mökeisään, eikä uutta väkeä muuta.
Keuruuhan tunnetaan "vieraanvaraisuudestaan", ei haluta uusia asukkaita eikä yrityksiä.
- Anonyymi
Sääliksi käy aapon ja isänsä elämäntyötä. Aikansa paras liikennöitsijä.
- Anonyymi
Töysän vanha kabinettibussi on käytössä Kaverille ei jätetä tv-sarjan jaksossa Leiwoset.
- Anonyymi
Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.
Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.
Heikot sortuu elontiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.
Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.
Töysältä loppui bensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.
Jos ei matkustajia, ei uusia autojakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.
Hyvä on kotisohvalta huudella, kokeile ensin työllistää lähes 100 ihmistä... saat hiukan kokemusta johtamisesta.
- Anonyymi
Jussi ja Aapo aikansa rehtejä miehiä, hyviä liikennöitsijöitä, respect.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.
Millä huollat kun ajetaannahkoineen.
- Anonyymi
Aapolle nostan aina hattua kaupassa kun näen, jämäkkä herrasmies ja reilu, ollut aina. Jämäkkä kädenpuristus.👍 Arvostan.
- Anonyymi
Valmiin paketin saa eikä osaa hyödyntää. Joutaa konkkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on kotisohvalta huudella, kokeile ensin työllistää lähes 100 ihmistä... saat hiukan kokemusta johtamisesta.
Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.
Niin, ammattitaitoisia asentajia vaikea löytää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.
Onneksi on yritysjohdon ammattilaiset Suomi24 Posti palstalla...varsinaiset talouden ammattilaiset....hahahaha!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmiin paketin saa eikä osaa hyödyntää. Joutaa konkkaan.
Saako näitä yrityksiä ilmaiseksi? Yritystalouden ja verotuksen järjen jättiläiset ovatkin täällä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.
Onneksi on Suomi24 palstan yritys asiantuntijat, mihinkä yritykset joutuisikaan ilman näitä "asiantuntijoita"....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.
Asiantuntija yrittäjät onkin tällä palstalla...
- Anonyymi
Hyvinhän tuolla menee varmasti, kun myi yrityksensä oikeaan aikaan vuosia sitten jo kun ei ollut koronia tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.
300 hlöä. Mites siellä Makkara-Mäkelässä ? Korjaan kartelli-mäkelässä...vieläkö lahjonta toimii?
- Anonyymi
Liekö tuolla nyt huonosti mennä, myi yrityksensä sen ollessa huipulla, oiva veto, varakkaita eläkepäiviä.
- Anonyymi
No onneksi on Mäkelä ja VR.
- Anonyymi
Näissäkö ajetaan makkarapalkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissäkö ajetaan makkarapalkalla.
Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla
Taitaa käydä samoin kun Töysälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla
Selvitystila on vakava juttu. Ikuinen silmätikku. Hanskat vaan naulaan, ei menesty pitkänpäälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla
Mäkelä mennyt ainakin 3 kertaa nurin, liikenne mäkelä jne nimi vaihtuu, homma jatkuu... Lisäksi Matka-Mäkelän nimi mainittiin kartelli epäiltyjen listalla... reilu meiniki...pokkaa on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa käydä samoin kun Töysälle.
Mäkelä sai tukiaisia, saman verran teki tulosta, eli heikossa hapessa se on myös. Linja - auto ala on auringonlaskun ala, ellet toimi kaupunkiliikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa käydä samoin kun Töysälle.
Olisi Mäkelän linjan 4s konkka.
- Anonyymi
Onneksi VR ja kimppakyydit. Mäkelän hinta Keuruu Jyväskylä ylikallis lähes 20 eur/suunta. Ei, kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi VR ja kimppakyydit. Mäkelän hinta Keuruu Jyväskylä ylikallis lähes 20 eur/suunta. Ei, kiitos.
Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.
Kiskobussi ei ole koskaan täynnä....käytän päivittäin, ilmastointi toimii, ei kuumaa kuten busseissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.
VR halvempi kuin Matka-Mäkelän törkeän kalliit lippujen hinnat. Ahneus ja ylpeys lopettaa bussiliikenteen Keuruulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvitystila on vakava juttu. Ikuinen silmätikku. Hanskat vaan naulaan, ei menesty pitkänpäälle.
Väärin, selvitystilat ja konkurssit ovat vain työasioita, aivan kuten työntekijän saamat varoitukset ja potkut, ei kannata ottaa paineita. Uusi yritys ja eteenpäin.
- Anonyymi
Jätetään korruptio matka-mäkelä pois. Onneksi on VR.
- Anonyymi
Mutka Mäkelä Oy liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %. Tarkista tilikauden tulos
- Anonyymi
Mutka Mäkelällä on bensa lopussa.
- Anonyymi
Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.
Olisi mennyt jo nurin, oli kartelli epäiltyjen listalla, jollain konstilla välttyivät.... reilu meiniki. Nytkin menee tappiolla. Ei kukaan matkusta bussissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutka Mäkelällä on bensa lopussa.
Hyvin mahdollista, ala on suurissa vaikeuksissa, korona lisäsi ahdinkoa. Ihmiset ostivat oman auton kun linja-autot eivät kulkeneet ja takaisin linjurin kyytiin useat eivät palaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin mahdollista, ala on suurissa vaikeuksissa, korona lisäsi ahdinkoa. Ihmiset ostivat oman auton kun linja-autot eivät kulkeneet ja takaisin linjurin kyytiin useat eivät palaa.
Kimppakyydit toimii Jyväskylään hyvin. Ei uskalla oikein vieläkään mennä busseihin, liikaa nuorisoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kimppakyydit toimii Jyväskylään hyvin. Ei uskalla oikein vieläkään mennä busseihin, liikaa nuorisoa.
Itse taas välttelen vanhuksia viimeiseen asti, juoruamis kynnyksen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.
Linja-Liikenne Mäkelä, Metku-Mäkelä jne nimi vaihtunut tiuhaan, 3 konkkaa ja kartelli epäilyt päälle, vilunki firma...jatkoa seuraa...varmasti. Keuruulla ajanut viim 15v lähes kaikki koulukyydit systemaattisesti, herättää epäilyksiä/kysymyksiä uudesta kartellista...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.
Konkka häämöttää Ketku-Mäkelän linjureita...taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.
Kulkee toki kun korruptio jyllää Keuruun kuljetusten kilpailutuksissa, ei muuten ajelisi yksi ja sama liikennöitsijä yli 20v...
- Anonyymi
Noista luvuista poistetaan koronatuet, tilanne muuttuukin jo negatiiviseksi...
- Anonyymi
Ja sai lähes 80 000 eur kustannustukea, eli /- nolla hommaa ...
- Anonyymi
Linja-autot on katoavaa kansanperinnettä.
- Anonyymi
Se on juuri näin. Sähkö ja vety autot vie loputkin matkustajat. Kaupungin bussiliikenne matkustajat vie sähköpyörät.
- Anonyymi
Maksavista matkustajista on huutava puute. Muuta syytä ei konkurssiin tarvita.
- Anonyymi
Kyllä hätä on keinot aina keksinyt, ehkäpä juuri sen takia saisi olla sukanvarressa vähän ylimääräistä ettei pienestä tuulesta kumoon tempauduta.
- Anonyymi
Keuruulla kartelli muuttui diktatuuriksi . Siis tilausajot.
- Anonyymi
Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...
Pekkala Ähtäristä, Ykspetäjä Virroilta... on valinnanvaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...
Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.
Suomessa vois siis vapaasti harrastella liikennöintiä valtion avustamana. Mielestäni sopeutumiseläke pitäisi ehdottomasti poistaa kokonaan. Tämäkin tekee töitä ja pyörittää yritystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...
Petäjävedellä/Kuohulla tilausajot ajanut useasti Viitasaaren tilausliikenne, kuulemma edullisin. Ikävä tuo Töysän lopetus, toivottavasti jatkaa vaikka uudella nimellä, toki matkustajat aikas vähissä nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petäjävedellä/Kuohulla tilausajot ajanut useasti Viitasaaren tilausliikenne, kuulemma edullisin. Ikävä tuo Töysän lopetus, toivottavasti jatkaa vaikka uudella nimellä, toki matkustajat aikas vähissä nyt.
Tuota et usko enää itsekkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota et usko enää itsekkään.
Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.
Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.
Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.
Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.
Varsinkin nyt Töysän kaatumisen jälkeen, ei ainakaan halpene ellei kunnon kilpailutuksia tehdä. Ylpeitä ovat kyllä ja ison auton oikeuksilla liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.
Ruokapalkalla jaksaa kyllä ajella, jos ei parempaa ole tarjolla. Polttoaineen hinnat hipoo pilviä sairaan poliittisen linjan takia. Kohta käy sama kuin rahtipuolella, virolaiset ajelevat linja-autojakin täällä.. Asettakaa kypärät ja nauttikaa kyydistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin nyt Töysän kaatumisen jälkeen, ei ainakaan halpene ellei kunnon kilpailutuksia tehdä. Ylpeitä ovat kyllä ja ison auton oikeuksilla liikenteessä.
Keuruulla ei edes kilpailuteta kuten muissa kunnissa, Keuruun kaupungin kuljetustoimisto on Matka-Mäkelän käsikassara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.
Itsellä erittäin huonoja kokemuksia Matka-Mäkelästä, hinta laatusuhde huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.
Matka Mäkelällä menee ne, jotka haluavat tukea kartelleja ja epärehellistä liiketoimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.
Matka-Mäkelällä kulkee kaikki ne jotka haluavat tukea kartelleja...ja korruptiota...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.
Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.
Jkl-Keuruu Mäkelällä kallis, olikohan 18,- egee jo....omalla autolla halvempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jkl-Keuruu Mäkelällä kallis, olikohan 18,- egee jo....omalla autolla halvempaa.
15 egee oli viime viikolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 egee oli viime viikolla.
Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...
Ja edelleen 15 egee ;).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen 15 egee ;).
Hirveä hinta...ei kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen 15 egee ;).
Juna VR 3,60eur Keu-Jkl ...Matka-Mäkelän monopolihinnat ei kiinnosta, 5x kalliimpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.
samaa mieltä oon! minäkin työttömänä mäkelällä matkustan päivärahallani!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka Mäkelällä menee ne, jotka haluavat tukea kartelleja ja epärehellistä liiketoimintaa.
pakko mennä sillä millä pääsee jos pääsee. ei autoa ole ittellä. tosin pyhänä usein messuja, nyttelyitä. mut ei kulje kun 1 linkki keuruu-jyväskylä illasta. viimeinen 17.10 jyväskylästä. no kaupt auki 23. asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...
eläkeläiset ajaa bussia. eläkeläinen saa eläkkeen ja palkan! TYÖTÖN KUN TEKEE TYÖTTÖMYYSAIKANA TYÖTÄ VIRALLISESTI VÄHÄN. VIEDÄÄN LOPUTKIN PÄIVÄRAHAT. SOSSUT KELAT TUKEE VAIN PUMMEJA, JUOPPOJA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...
2 EKEN HINNAT OLI VAIN HOUKUTUS, MAINOS MAKSAA AUTOSSA, KAVERI VIE KUPILLA KAHVIA KUN KÄY ITTE OSTOKSILLA YM.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juna VR 3,60eur Keu-Jkl ...Matka-Mäkelän monopolihinnat ei kiinnosta, 5x kalliimpaa.
JUST KATTELIN PETÄJÄVESI-JYVÄSKYLÄ VR HINTAA JOULUVIIKOLLE. 2.70 EKEE. ELI MEEN SIT JUNALLA JOULUN VIETTOON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JUST KATTELIN PETÄJÄVESI-JYVÄSKYLÄ VR HINTAA JOULUVIIKOLLE. 2.70 EKEE. ELI MEEN SIT JUNALLA JOULUN VIETTOON.
Matka-Mäkelä Oy:n 16-19 eur Keu -Jyväskylä per hlö. VR hinta 3,60 eur per hlö sama väli.
Matka-Mäkelä suuri vitsi....ei kts. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.
Linja-auto yritys Lampinen on paras Keuruulla tällä hetkellä, ajaa tilausajot Keuruulla tästä eteenpäin, loistava palvelu ja hinta laatusuhde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
samaa mieltä oon! minäkin työttömänä mäkelällä matkustan päivärahallani!
Käytä junaa tai lataa kimppakyyti sovellus puhelimeesi, kimppakyydillä minäkin käyn Jyväskylässä, koska Matka-Mäkelä on nostanut hinnat pilviin, liian kallis, kun on kartellimonopolin asemassa lähes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pakko mennä sillä millä pääsee jos pääsee. ei autoa ole ittellä. tosin pyhänä usein messuja, nyttelyitä. mut ei kulje kun 1 linkki keuruu-jyväskylä illasta. viimeinen 17.10 jyväskylästä. no kaupt auki 23. asti.
Lataa kimppakyyti sovellus puhelimeesi, helpoin ja edullisin tapa liikkua Keuruu-Jyväskylä välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.
Matka-Mäkelältä ei kannata edes kysyä, kallis. Itse tilasimme viimeksi Ykspetäjältä, toki Lampinen ajaa Keuruullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keuruulla ei edes kilpailuteta kuten muissa kunnissa, Keuruun kaupungin kuljetustoimisto on Matka-Mäkelän käsikassara.
Rehti ja rehellinen jääkiekko perhe yhdistää Keuruulla...eihän jääkiekon "ystäviä" jätetä....Hyvä veli verkosto suojelee Keuruulla, niin hyvin että uusia yrityksiä ei Keuruulle tule.
Huono mainos Keuruun elinkeinotoiminnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.
Matka Mäkelä Oy saapunut kommentti yllä. Buahahaha...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...
Eipä muuta kun ilmoitusta kaupungille. Sakkoja sakkoja
- Anonyymi
Pikkusummia, kyseinen yritys työllistänyt rehellisesti lähes 80v ajan satoja ihmisiä, olisi varmaan kannattanut tukea vieläkin enemmän. Korona vei matkustajat, muutenkin hiipuvalta alalta. Harmi, hieno yritys, hienolla historialla.
- Anonyymi
Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.
Onneksi Keuruun yritysten talouden parhaimmat ammattilaiset ja yrityksen pyörittämisen ammattilaiset löytyvät tältä palstalta ja kotisohvalta... Lähes kaikki yritykset kärsivät koronasta. Etenkin linja-auto yritykset ja matkailuala, kaikki saivat tukiasia, osa selviää osa ei. Osalle yrityksille annettiin tukiaisia vaikka oli uusi yritys eikä liiketoimintaa.
Kuten Keski-Suomalaisessa mainittiin, kyseisen yrityksen varat riittävät kattamaan velat...vanha yritys, isot omaisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Keuruun yritysten talouden parhaimmat ammattilaiset ja yrityksen pyörittämisen ammattilaiset löytyvät tältä palstalta ja kotisohvalta... Lähes kaikki yritykset kärsivät koronasta. Etenkin linja-auto yritykset ja matkailuala, kaikki saivat tukiasia, osa selviää osa ei. Osalle yrityksille annettiin tukiaisia vaikka oli uusi yritys eikä liiketoimintaa.
Kuten Keski-Suomalaisessa mainittiin, kyseisen yrityksen varat riittävät kattamaan velat...vanha yritys, isot omaisuudet.Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.
Toisilla on lukutaitoa, toisilla ei.
- Anonyymi
Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.
Lisään... Etenkin Keuruulaiset.... vielä kun jollakin menisi vieläkin huonommin, olisi se onnen päivä. Zeesus näitä kommentteja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisilla on lukutaitoa, toisilla ei.
Taisi loppua sinunkin tarinat siihen, kun et pystykään faktojasi todistamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.
Todennetaan tähän samaan myös se tosiasia, että suomalaiset ovat kovia keksimään tekosyitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.
Keskisuomalainen 2.8.21: Töysän Linjan velat yli 500.000 e. Suurimmat velkojat ovat pankki, verottaja ja työeläkeyhtiö. Varat samaa tasoa tai hiukan enemmän velkojen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.
Ravintola ja tapahtuma ala saanut eniten, ja kaikki eivät ole selvinneet, seuraavaksi ottaa osumaa rakennus ja metalli ala, ei tuet sitten riitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.
Makkara Mäkeläläisille on toki vierasta rehellisyys ja tosiasioiden myöntäminen vaikiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.
Noin niinkuin tiedoksi lähes 10 000 yritystä ei ole selvinnyt koronasta, lisää tulee konkursseja joka päivä.
- Anonyymi
Kiitoksia Töysän linjan henkilökunnalle ja omistajille hyvästä ja laadukkaasta palvelusta kymmenet vuodet. Matkanjohtajana mukana useat reissut.
- Anonyymi
Kelan rahoilla kotisohvalta hyvä huudella...
- Anonyymi
Omilla rahoilla vielä mukavempaa
- Anonyymi
Elvytys rahoilla vielä mukavampaa t:Töysän linja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elvytys rahoilla vielä mukavampaa t:Töysän linja
Harmittaako kun itse et saanut? Toiset sai ja sinä kituutat makkarapalkalla....hahahah
- Anonyymi
Koronatilanne on koetellut ja koettelee vielä jatkossakin linja-autoalan yrityksiä ja työntekijöitä, selviää Linja-autoliiton jäsenkyselystä.
Vastanneista 85 prosenttia ilmoitti yrityksen liikevaihdon vähentyneen yli 30 prosenttia eli ylittäneen hallituksen yrityksille esittämän kustannustuen rajan. Kaksi kolmasosaa yrityksistä ilmoitti liikevaihdon vähentyneen yli 50 prosenttia.
Lisäksi kahdella kolmasosalla liiton jäsenyrityksistä on edelleen henkilöstöä lomautettuna ja lähes 90 prosenttia on poistanut linja-autojaan liikennekäytöstä.- Anonyymi
Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.
Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.
Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.
Ota toinen lonkero ja vaihda tv kanavaa. Edelleen ei löytänyt jokainen. Valehtelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.
Asiatieto maksullinen, ei löytänyt jokainen kuten lupasit. Valehtelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.
Taitaa tulla nämä spämmi copy paste toistoviestit toisesta linjuri yhtiöstä kun on oikein maksettu Asiakastiedolle. Reilu meininki Keuruulla, kuten aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tulla nämä spämmi copy paste toistoviestit toisesta linjuri yhtiöstä kun on oikein maksettu Asiakastiedolle. Reilu meininki Keuruulla, kuten aina.
Todennäköisesti pois potkittuja ex työntekijöitä, jommalta kummalta liikennöitsijältä. Nim. merkki "En ole katkera, mutta kuitenkin".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiatieto maksullinen, ei löytänyt jokainen kuten lupasit. Valehtelit.
En minä ainakaan näistä tiedoista mitään maksanut. Jos et löydä, on se sinun yksinkertaisuudesta kiinni ei muusta. Toisille faktat on kovia sulattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti pois potkittuja ex työntekijöitä, jommalta kummalta liikennöitsijältä. Nim. merkki "En ole katkera, mutta kuitenkin".
Tarvitseeko tämmöiseen keskusteluun todella olla joku näin painava intressi, epäilen.. Osa Töysän kuskeista näyttävät ajavan Mäkelällä, kun sinne tuli pula. Keksikää nyt vielä jotain muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitseeko tämmöiseen keskusteluun todella olla joku näin painava intressi, epäilen.. Osa Töysän kuskeista näyttävät ajavan Mäkelällä, kun sinne tuli pula. Keksikää nyt vielä jotain muuta.
Vain osa, suurin osa kortistoon. Huono juttu Keuruulle, lisää työttömiä, ei kohta muita olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.
Mukava ottaa lonkeroa ja tutkia asiakastieto sivuja ? Lue poika lue, voit oppiakin jotakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.
Matka-Mäkelästä tulee totuus...
- Anonyymi
Oli vuosia zombi eikä ainut keurusseudulla. Koko pitäjä zombi. Konkka tarjosi hetken hengähdystauon toiselle keuruulaiselle firmalle. Alkuvuodesta sektori syttyy liekkeihin. Suomen pankin mukaan koko maassa firmojen lainakanta supistunut ja hoitamattomat kasvussa.
- Anonyymi
Fakta on tosiaan, että lama vasta alussa. Seuraava konkurssi aalto tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on tosiaan, että lama vasta alussa. Seuraava konkurssi aalto tulossa.
Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?
Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %
Ketku-Mäkelä on osuvampi nimi. BbbuHahahaha....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?
Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?
Matka - Kartelli - Mäkelä Oy uusi nimi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka - Kartelli - Mäkelä Oy uusi nimi?
Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.
Mitäs nyt, alkoiko koko viestipazka ketjun aloitus harmittamaan? Ikävää jos olet saanut kenkää, get over it.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs nyt, alkoiko koko viestipazka ketjun aloitus harmittamaan? Ikävää jos olet saanut kenkää, get over it.
Luit näköjään tarkkaan mihin tämä kommentti oli suunnattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?
Matkahuollolla on ollut aina suosikkifirmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luit näköjään tarkkaan mihin tämä kommentti oli suunnattu.
Niin, se joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön... hahahaha....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön... hahahaha....
Kyllä huomaa että hoitoa tarvitsevat ihmiset eivät sitä tällä hetkellä Suomesta saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?
Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.
Matka-Mäkelä Oy = Kartelli-Mäkelä Oy
Erikoisalana kartelli... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.Toivottavasti tullee joku muu Mäkelän tilalle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.Kyllä jaksaa niin kauan kun korruptio toimii Keuruun kaupungin suuntaan. Pieni lahja vain ja homma käy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkahuollolla on ollut aina suosikkifirmat.
Matka -Mäkelä Oy oli Matkahuollon kartelli epäiltyjen listalla, samaa ketkuilua tuolta yritykseltä, eipä ollut yllätys....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.On ikävää että jo kartellista epäiltynä ollut yritys jatkaa ja vielä kaupungin "edesauttamana". Korruptio toimii näköjään Keuruullakin. Huono mainos Keuruulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %
Ketku-Mäkelä sai tukiaisia tuon 80 000 eur, tappiolla pyyhkii....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %
Tuosta vähennät Matka-Mäkelän saamat koronatuet, n 80 000, taitaakin mennä tappiolle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?
Matka-Mäkelä voi alkaa Keuruullaa kursseja vetämään, kuinka selviydyt poliisi kuulusteluista koskien kartellia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.Matka-Mäkelässä nautitaan, älä sekoita Keuruulaisiin.
- Anonyymi
Ketku-Mäkelä toimistossa herätty. Uutta kartellia pystyyn. Ota aamu lonkero.
- Anonyymi
Keuruun kaupungin super-päättäjät sitetöi vuosituhannen tyhminpiä sähköverkkokauppoja kymppimillien alihintaan korruptioin kuninkaille, niin samaan aikaan tässä ketjutta vatvotaan jotain yksityistä konkkaa ja muita alan yrityksiä täysin alatyyliin, jotka eivät tuota kenellekkään keuruulaiselle lantinkaan tappiota.
- Anonyymi
Olet täysin oikeassa, mutta kun Keuruulainen nauttii, kun jollakin menee huonosti tai jonkun firma menee konkkaan, toisen epäonnesta saa voimaa, kuten Suomessa tapana, etenkin pienissä kunnissa, kuten Keuruu. Keuruulainen asukas ei ymmärtänyt edes mitä tapahtui sähköverkkokaupassa. Kohta ymmärtävät kun siirto hinta tapissa ja kunnallisvero.
- Anonyymi
Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....
Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....
Kuskit on työllistyneet muihin firmoihin. Johtoporras joutaa sossun luukulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, mutta kun Keuruulainen nauttii, kun jollakin menee huonosti tai jonkun firma menee konkkaan, toisen epäonnesta saa voimaa, kuten Suomessa tapana, etenkin pienissä kunnissa, kuten Keuruu. Keuruulainen asukas ei ymmärtänyt edes mitä tapahtui sähköverkkokaupassa. Kohta ymmärtävät kun siirto hinta tapissa ja kunnallisvero.
Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.
Ei mennyt Mäkelälle vaan kortistoon, suurin osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.
Onko joukkoliikenne joskus pyörinyt ilman tukiaisia....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuskit on työllistyneet muihin firmoihin. Johtoporras joutaa sossun luukulle.
Enpä usko että tarvitsee, yrityshän myytiin jo 20v sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.
Matka-Mäkelässä taisi mennä ihon alle, on syytäkin, kun yrityksen kartelli moraali ja etiikka perustuu koijjaamiseen. Epärehellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.
Ay väki tietää miten saadaan yritys kuin yritys nurin, mukavaa kun on verovapaat Kojamot sun muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.
Ai ei ole kadonnut asiakkaat? Kun hallitus päättää rajoittaa matkustaja määriä ja laittaa koululaiset etäopetukseen, silloinhan ne katoaa.
Kyllä Ay-urpo on älykkyyden huippu....
- Anonyymi
Hävetköön tämänkin viestiketjun aloittaja. Voimia yrittäjällä vaikeassa tilanteessa.
- Anonyymi
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
Matka-Mäkelä Oy:ssä herätty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka-Mäkelä Oy:ssä herätty.
Matka-Mäkelä Oy:ssä on bensa lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka-Mäkelä Oy:ssä on bensa lopussa.
Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.
Matka-Mäkelä Oy:ssä on raha lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.
Ja matkustajat lopussa... Matka-Måkelä konkurssiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
Aivan, Matka-Mäkelä 3 x konkurssi, kohta 4s ja kartelli syytökset päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
Ay liike änkyrät iloitsevat aina kun saavat kaadettua yrityksen nurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
Niin, kateus on maailman suola, ja toisen epäonni, on toisen onni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.
Matka-Mäkelästä tulee kommenttia.
- Anonyymi
Fyrkka kasan tultua firmaan se kannattaa lopettaa , niin toimivat useat koronasta seuranneiden avustus miljoonien kanssa .
- Anonyymi
Porsaanreiät on käytetty.
- Anonyymi
seuraava konkka ei samalla toimialalla
- Anonyymi
Se on kohta kaikilla aloilla konkurssi aalto, kun velkavetoinen talous "kasvu" loppuu....foliohatut syvemmälle...
- Anonyymi
Minkäs teet kun maksavat asiakkaat jäävät kotiin mutta kulut eivät lopu. Vaikka muuta puhutaan, niin konkurssille on aina syy, joka juontaa ehkä vuosien takaa mm. kasautuvina laskupinoina. Ellei ole tuloja, niin ei voi maksaa kuluja.
- Anonyymi
Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.
Kenelläkään ei mistä saneerata riittävästi eikä puskurimassia tilillä edes vappuun saakka. Esimerkki ilman inflaatiota, pääoman tuotto vakio 10%. Tonnin velka, korko 5% (50eur), netto 50 egee. Jos noi korot nousisi, uusi korko 6%, nettotuotto 40 euroa, 20 % netosta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelläkään ei mistä saneerata riittävästi eikä puskurimassia tilillä edes vappuun saakka. Esimerkki ilman inflaatiota, pääoman tuotto vakio 10%. Tonnin velka, korko 5% (50eur), netto 50 egee. Jos noi korot nousisi, uusi korko 6%, nettotuotto 40 euroa, 20 % netosta pois.
Hyvä pointti, nykyään ei paljoa puhuta puskurimasseista vaikka syytä olisi. Velaksi elää niin ihmiset, kuin yrityksetkin ja sitten kun jotain tapahtuu ollaan heti hädässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.
Onneksi meillä on Suomi24 palstan yritystalouden ja liikennesuunnittelun ammattilaiset...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.
Onneksi meillä on Suomi24 palstan saneeraus spesialisti...
- Anonyymi
Mäkelän monopoliasema alkaa näkyä kohta hinnoissa. Ellei jo näy?
- Anonyymi
2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.
Ja huono palvelu, ei kiitos, menen mieluummin omalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.
Ei ole kilpailua enään, Matka-Mäkelän liput liian kalliita, omalla autolla edullisempaa tai junalla.
- Anonyymi
Konkurssi on uuden alku
- Anonyymi
kupla poksahtaa ennen joulua, pankit vaatii useammalta firmalta lisävakuuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kupla poksahtaa ennen joulua, pankit vaatii useammalta firmalta lisävakuuksia
Konkurssi aalto pyyhkäisee kunnolla vuoden vaihteessa, kun jälkipotku iskee.
- Anonyymi
Konkursseja tulee vielä lisää, alkusoittoa. Konkurssi ei ole enään mitään, uutta putkeen vaan. Kuuluu liiketoiminta riskeihin. Uusi yritys vaan.
- Anonyymi
Matka-Mäkelä oy kaatuu seuraavaksi. Kun jää kiinni Keuruun kaupungin kartellista.
- Anonyymi
Matka-Mäkelällä on bensa lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matka-Mäkelällä on bensa lopussa.
Matka-Mäkelällä matkustajat lopussa.
- Anonyymi
Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?
Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??
Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?
Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??
Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa?Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.
Mutta kun Korruptio jyllää, valinnan tekijät tod näk korruptiota nauttivat, ei ole edes tilastollisesti mahdollista että sama yritys ajanut ja voittanut kaikki lähes 20v ajan., Keuruulla on, onko syytä epäillä kartellia tai korruptiota? Epäilen molempia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.
Näennäisesti kilpailutetaan, asiaan vaikuttaa valinnan suorittavat henkilöt voivat "vaikuttaa" ja heihin voi "vaikuttaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?
Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??
Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa?Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.
Tämä lahjonta on ihan "normi" jo rakennnus, jäte, maansiirto hankkeissa....uskoisin että koskee jo joukkoliikennettäkin....kallista konjakkia joululahjaksi sekin auttaa jo....Hankintapäätös kokoukset pitäisi nauhoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.
Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää.Tällaiset "pitkät" sopimukset antavat kunnasta negatiivisen kuvan.
Huono mainos kunnalle; "Älä tule tänne yrittämään". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaiset "pitkät" sopimukset antavat kunnasta negatiivisen kuvan.
Huono mainos kunnalle; "Älä tule tänne yrittämään".Juuri näin, kunnan päättäjät eivät ymmärrä tai ymmärtävät mutta eivät välitä Kunnan julkisuuskuvasta. Antaa kuvan että asiat on "sovittu" jo vuosikymmenten ajan, äläkää tulko tänne yrittämään ja sekoittamaan asioita, meillä pienet sisäpiirit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää.Asia on epäilemättä juuri noin ja sama on tilanne taloyhtiöissä. Osakkaiden olisi hyvä jo pelkästään omien rahojensa puolesta kiinnostua jos yhtiössä on yksi sama hallitus sekä sen puheenjohtaja kauemmin kuin kolme vuotta. Jos samaan aikaan kiinteistönhoitoa ja isännöintiä ei kilpailuteta, niin on syytä epäillä korruptiota. Yli 5 vuotta tuollaista hallintoa niin on kohtuullisen varmaa, että voiteluraha on liikkunut. Sitä ei saa poikki muutoin kuin vaihtamalla hallitus kokonaisuudessaan ja, että uusi hallitus kilpailuttaa kaikki merkittävät sopimukset.
Veronmaksajien ja taloyhtiöiden osakkaiden on hyvä seurata kuka on kenenkin kaveri ja verrata sitä siihen keneltä ostetaan palveluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lahjonta on ihan "normi" jo rakennnus, jäte, maansiirto hankkeissa....uskoisin että koskee jo joukkoliikennettäkin....kallista konjakkia joululahjaksi sekin auttaa jo....Hankintapäätös kokoukset pitäisi nauhoittaa.
Lisäksi tutkia ketkö henkilöt käyneet katsomassa tarjouksia ennen päätöskokousta...tietotekniikassa hyvä puoli, aina jää jälki...
- Anonyymi
Siihen ei mene kuin tovi, kun katsoo millä tasolla Matka-Mäkelästä tulevat keskustelut, kuten tämänkin viestiketjun aloitus. Naurettavaa porukkaa, sääliksi käy, ei mitään käytöstapoja.
- Anonyymi
seuraava lopettava ei saman alan firma, tämä ei tule päättymään hyvin
- Anonyymi
Ennen mahtavia firmoja Töysä Keuruulla ja Kivelä Multialla, ei ole paljoa niistäkään jäljellä
- Anonyymi
Hyvät frmat mennyt kurkusta alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät frmat mennyt kurkusta alas.
Vähän kuin ne "hyvät työntekijät"....?
- Anonyymi
Tulossa yrityskonkurssien aalto.
- Anonyymi
Hankkiutukaa mahdollisimman paljon eroon velkataakastanne. Korkokatto ei välttämättä kata.
- Anonyymi
Nyt kannattaa juoda bulju kurkusta alas.
- Anonyymi
Pankit käyttäytyy miten haluavat, koska heillä ei ole liiketoiminta vastuuta, kuten muissa länsimaissa, täten tuo korkokatto vastuu muuttuu lainanottajalle päinvastoin....kun lama alkaa rouhia kunnolla... lapsen (pankin) mieli muuttuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankit käyttäytyy miten haluavat, koska heillä ei ole liiketoiminta vastuuta, kuten muissa länsimaissa, täten tuo korkokatto vastuu muuttuu lainanottajalle päinvastoin....kun lama alkaa rouhia kunnolla... lapsen (pankin) mieli muuttuu...
Heikot firmat kaatuu elontiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikot firmat kaatuu elontiellä.
Kotitalouksien kannattaa hankkia korkosuojaus, jos mahdollista. Ei varmuutta kuinka se pitää pankkikriisin aikana, lainojen irtisanomista se ei estä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotitalouksien kannattaa hankkia korkosuojaus, jos mahdollista. Ei varmuutta kuinka se pitää pankkikriisin aikana, lainojen irtisanomista se ei estä.
Se ei pidä kun lama alkaa rouhia yksityistalouksia kunnolla...pankit ei pidä lupauksiaan, jos asuntolainaa on, niin voi voi....
- Anonyymi
jokainen meistä on joskus ollut töysäläisen kyydissä.
- Anonyymi
Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?
- Anonyymi
Kyllä, hyvät kyydit antanut kymmeniä vuosia. Toivottavasti laittavat uuden firman!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?
Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...
Muutaman Ay Akt änkyrän vahingossa rekrytoi, alamäki on valmis...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman Ay Akt änkyrän vahingossa rekrytoi, alamäki on valmis...
Akt kaataa isonkin buljun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akt kaataa isonkin buljun.
Liitoilla liikaa valtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?
Ainakin pehmeämpi kyyti se oli kun naapurissa, toki taisi olla naapurissa #pehmeäkonkurssi aikanaan. #kartellimäkelä #pehmeätkyydit
- Anonyymi
#kolmiontakaaeteen #liikenneturvallisuus #mäkelä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitoilla liikaa valtaa.
Jaa että onnikkakuskillako liian hyvä palkka,? verottaja ennen kaatoi firmoja. No yhtä huuhaa puheita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?
Liian monta Ay änkyrää rekrytoinut vahingossa ja koronat päälle, konkurssi tie on valmis. Eikä jatkajia ollut ilmeisesti.
- Anonyymi
Kyllä olen ollut ja useasti. Kiitoksia Töysän linjoille hyvästä palvelusta lähes vuosisadan ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?
Asiakkaan näkökulmasta jo 29v, oikein hyvin homma toimi kaikki vuodet, palvelu luotettavaa. Harmillista että loppui.
- Anonyymi
Valitettavasti kerran jouduin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...
Kun muutaman Ay puupään ottaa töihin, ne saa kaadettua firman kuin firman.
- Anonyymi
Outoa että nimenomaan toinen bussifirma rommaisi heti perään ellei ole ihan zombi. Mutta Ekp:n koronnosto saa aikaan yrityskonkurssien aallon koko Suomessa. Fivalta alkuvuodesta tarkennettuja vakauslinjauksia. Jo nyt tiukennuksia vakuus ja maksukykyvaatimuksiin. Viranomiasten finanssikriisien yhteistyöasiakirjaa (Fiva, Rvv, STM, VM) uudistettiin. Edellinen asiakirja v 2007.
- Anonyymi
Suomen suurin bussiyritys, rommasi jo myös, myytiiin ennen konkurssia, Koiviston auto.
- Anonyymi
#3xkonkurssi #zombimäkelä #pehmeäkorruptiokyyti #keuruu #kuljetustoimisto #mutkamäkelä #ketkumäkelä #matkamäkelä #matkahuoltokartellimäkelä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
#3xkonkurssi #zombimäkelä #pehmeäkorruptiokyyti #keuruu #kuljetustoimisto #mutkamäkelä #ketkumäkelä #matkamäkelä #matkahuoltokartellimäkelä
Ei näytä löytyvän eläke kuljettajille tarpeeksi roisia vahvuuksia laseihin. Monia vaarantilanteita nähneenä, täytyy kyllä ihmetellä tätä "ammattitaitoa". Suosittelisin ainakin kaupungin ostamaan lapsille kypärät koulukyyteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä löytyvän eläke kuljettajille tarpeeksi roisia vahvuuksia laseihin. Monia vaarantilanteita nähneenä, täytyy kyllä ihmetellä tätä "ammattitaitoa". Suosittelisin ainakin kaupungin ostamaan lapsille kypärät koulukyyteihin.
Jostakin se on Mäkelänkin kate revittävä. Näillä polttoaineen hinnoilla voi kuljettaja löytyä jopa vanhustalosta.
- Anonyymi
Keruun pimeät taksit palvelee edullisesti.
- Anonyymi
👍👍👍
- Anonyymi
Kiitos Töysan linjoille, yrittäjälle ja henkilökunnalle kaikista vuosikymmenistä! Terveisin Keuruu -Tampere vakiomatkustaja.
- Anonyymi
Kommunistit kaataa isonkin firma.
- Anonyymi
Onneksi Keuruulla on hyvä pimeiden taksien verkosto.
- Anonyymi
piti ajaa alas firma kun ei kukaan ostanut enää aurinkokeräimiä joten kyllä tämä suomi on konkurssikypsä "hyvinvointivaltio".
- Anonyymi
Miten nyt pääsee halviten tallinnaan? Oli mukavia ne 40euron matkat mihin kuului vielä bussikyydit?
- Anonyymi
Näillä polttoaineen hinnoilla ei kannata bussiliikenne saatikka laivaliikenne. 40eur risteilyt historiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä polttoaineen hinnoilla ei kannata bussiliikenne saatikka laivaliikenne. 40eur risteilyt historiaa.
Näin on! Inflaatio ja pienemmät matkustajamäärät, nyt satasen reissu.
- Anonyymi
Töysän Linjat tarjosivat meille Kuohulaisille vuosikymmeniä hyvät yhteydet kaupunkiin. Kiitos kuljettajille ja omistajille. Nyt Jyväskylän liikenne ajaa.
- Anonyymi
Kilpailua tarvittaisiin.
- Anonyymi
Ja nyt loppuu Jyväskylän liikennekin, Koiviston auto myyty ilm ennen konkkaa sijoittajille....
- Anonyymi
Tuossa moititte niin Töysän Linjaa kun Matka-Mäkelää ...vilpittömästi yrittivät ja yrittävät tehdä liiketoimintaa ja kuljettaa ihmisiä. Joskus yritys menestyy ja joskus ei. Pisteet kaikille rehellisille yrittäjille 👍. Parhaansa varmasti jokainen tekee, ei sitä tahallaan yritystä alas ajeta jos vilpittömästi yrittää. Kusettajat erikseen ja niitä löytyy aina...Keuruultakin
- Anonyymi
Kyllä Töysän Linja oli lähes vuosisadan hyvä liikennöitsijä Keski-Suomessa, rehellinen ja rehti, ei edes osallistunut Matkahuollon ja Linja-autoliiton kartelliin. Iso respect suoraselkäisyydestä.👍
- Anonyymi
Moni firma alalla kuin alalla ennakoi kesällä 2020 kustannusten 10% vuosinousua.
- Anonyymi
Näin kyllä, ja nythän kustannusten nousulla ei rajoja ole minkäänlaista. ei taida riittää edes 20%
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kyllä, ja nythän kustannusten nousulla ei rajoja ole minkäänlaista. ei taida riittää edes 20%
Tåmä on tilpäistä. Kyllä asiat järjestyy maailmassa lopulta meilläkin... Malttia kaikessa. Älkää hassatko rahaa tuulivoimaan ne on kelvottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tåmä on tilpäistä. Kyllä asiat järjestyy maailmassa lopulta meilläkin... Malttia kaikessa. Älkää hassatko rahaa tuulivoimaan ne on kelvottomia.
Hidastunut CPI muutos mutta ei kaikkialla. Nykyhallituksen ESG ja MMT ideologia supistanut tarjontaa ja kysyntää. Ilmastoagendan mukainen energian hintojen tietoinen korottaminen tuo stagflaation. Ainut tie ilmastotavoitteiden saavuttamiseen hallituksen aikataululla.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631423Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491215Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241179Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111100- 1261061
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315981- 42929
- 72895
- 73889