Töysän konkurssi

Anonyymi

Kun katsoo edellisvuosien tappioita, ei voi kun ihmetellä valtion leväperäisyyttä. Yritys sai n.182 000€ korona avustuksia, joka siis oli ongelmissa jo kauan ennen koronaa. Oliko avustusten tarkoitus kuitenkin jokin muu, kuin että siirretään tulevia konkursseja? Minusta tuntuu että avustuksia olisi pitänyt jaella vastuullisiin yrityksiin jotka sen tarpeessa todella olivat, joiden tulot romahtivat rajoituksien yms myötä, ja jotka pysyvät pystyssä. Ei velkaisiin tulevaisuuden konkurssipesiin kannata sijoittaa, tyhmempikin sen ymmärtää. Olihan näistä juttua aikaisemminkin, myös pöytälaatikko-firmatkin saivat muhkeita summia liikevaihdon ollessa 0€.

280

9783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Töysä turvallisista kyydeissä kaikkina vuosikymmeninä.

    • Anonyymi

      Harvinaisen hyvä firma. Ei menestyneimpinä vuosinakaan elänyt paremmin kuin muut. Ihan esimerkki muille. Harmi kun loppuu. Linja-autovuorot on eri kaupungeista Keuruulle ja Keuruulta pois, olleet jo vuosia todella huonoja. Ennen pysty käymään töissä toisessa kaupungissa Keuruulta. Enää ei pysty. Onneksi on juna.

      • Anonyymi

        Juna vaan ei mahdollista töissä käymistä, esin Jyväskylässä. Linja-autot oli ennen mahdollisuus sellaiseen joka on nyt sitten asia joka ei ole mahdollista. Samaan aikaan kun isommissa kaupungeissa henkilöautoliikenne ajetaan alas, niin pienissä kaupungeissa siitä tehdään pakollista. Huono juttu. Ei ole oikein minkään kannalta kokonaisuutta ajatellen hyvä asia.


      • Anonyymi

        Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.

        Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella harmihan tämä on, varsinkin kun miettii kilpailun kannalta. Töysä oli pitkät perinteet omaava vakavarainen yritys vielä vuosia sitten, mutta uusi vetäjä ei saanut tuulta purjeiden alle. Siihen ei enää tukipaketit paljon auta.

        Ei uusiyrittäjä tuo uusia asiakkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uusiyrittäjä tuo uusia asiakkaita.

        Matkustajat vähenee vuosi vuodelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.

        Ja hämäykseksi Keuruun kaupungin kuljetuspäällikkö antaa yhden vuoron Jämsäläiselle Lampiselle, jota hänen isänsä ajaa, kaikki muuta Mäkelä ajanut jo 15v. Korruptio ja lahjonta toimii Keuruun kaupungin hallinnossa. Nyt tämä yksi puolisesti jaetut linjat Mäkelälle kostautuu, veronmaksajat maksavat enemmän kuljetuksisita, ja MutkaMäkelä nosti hinnat pilviin kun sai monopoli aseman Keuruun kaupungin kuljetustoimiston "avustuksella". Asiakkaat, asukkaat ja veronmaksajat maksavat nyt enemmän kun kilpailua ei ole enään. Olisi syytä harkita Keuruun kuljetustoimiston henkilöstön vaihtoa sekä tutkia isolla luupilla, miksi MetkuMäkelä saanut kaikki ajot Keuruun kaupungilt viim 15v aikana, lahjontaako? Etenkin kun MetluMäkelä on aiemmin epäiltynä korruptio Matkahuollon/linja-auto liiton skandaalissa epäiltynä.... eli johdon etiikka ja moraali on aika olematon.

        Ostin oman auton onneksi, en halua tukea korruptiota....


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Loistava yritys, työllistänyt satoja vuosikymmenten aikana, mukavat kyydit aina tarjonnut. Kiitos heille kaikista turvallisista kuljetuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Loistava yritys, työllistänyt satoja vuosikymmenten aikana, mukavat kyydit aina tarjonnut. Kiitos heille kaikista turvallisista kuljetuksista.

        Kiitoksia Töysän linjoille kaikista vuosista ja turvallisista kyydeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustajat vähenee vuosi vuodelta.

        Varsinkin kun hallitus rajoitti matkustajamääriä tai kielsi kokonaan joukkoliikenteen käytön sekä laittoi koululaiset etäoptukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkelähän saanut lähes kaikki koululaisvuorot kaupungilta jo 20v ajan, haisee ja näyttää oudolta, hyvin ovat "voidelleet" kunnanpäättäjät...mutta onko asiakkaiden/veronmaksajien edun mukaista, ei ole.

        Kaljurotta hoitanut tuota voitelua vuosikaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hämäykseksi Keuruun kaupungin kuljetuspäällikkö antaa yhden vuoron Jämsäläiselle Lampiselle, jota hänen isänsä ajaa, kaikki muuta Mäkelä ajanut jo 15v. Korruptio ja lahjonta toimii Keuruun kaupungin hallinnossa. Nyt tämä yksi puolisesti jaetut linjat Mäkelälle kostautuu, veronmaksajat maksavat enemmän kuljetuksisita, ja MutkaMäkelä nosti hinnat pilviin kun sai monopoli aseman Keuruun kaupungin kuljetustoimiston "avustuksella". Asiakkaat, asukkaat ja veronmaksajat maksavat nyt enemmän kun kilpailua ei ole enään. Olisi syytä harkita Keuruun kuljetustoimiston henkilöstön vaihtoa sekä tutkia isolla luupilla, miksi MetkuMäkelä saanut kaikki ajot Keuruun kaupungilt viim 15v aikana, lahjontaako? Etenkin kun MetluMäkelä on aiemmin epäiltynä korruptio Matkahuollon/linja-auto liiton skandaalissa epäiltynä.... eli johdon etiikka ja moraali on aika olematon.

        Ostin oman auton onneksi, en halua tukea korruptiota....

        Keuruun kaupungin hyvä..velijärjestelmä toimii...


    • Anonyymi

      Hyvä veli järjestelmä toimii.

      • Anonyymi

        Varmasti joidenkin firmojen kohdalla, tässä taisi olla kyse vain silkasta tietämättömyydestä kun eivät viitsineet tutkia yrityksiä kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti joidenkin firmojen kohdalla, tässä taisi olla kyse vain silkasta tietämättömyydestä kun eivät viitsineet tutkia yrityksiä kunnolla.

        Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.

        Juna, toki VR:llä ei ole aikomustakaan kehittää vuorojansa järkevämpään suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.

        Mäkelän hinnat pilvissä, 2 eur liput historiaa... liekö 20 euroa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.

        Nykypäivän kilpailu on vienyt yrityksiltäkannattavuuden. Jos kuljetusyhtiö kuljettaa nipinnapin hinnolla mistä puskurivara on kuten moottori tai laatikkoremontirahat otetaan raskastakalustoa kun käynäyttämässä korjaamolla 1000€ pikkuraha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykypäivän kilpailu on vienyt yrityksiltäkannattavuuden. Jos kuljetusyhtiö kuljettaa nipinnapin hinnolla mistä puskurivara on kuten moottori tai laatikkoremontirahat otetaan raskastakalustoa kun käynäyttämässä korjaamolla 1000€ pikkuraha.

        Keuruulainen korjaamo yrittäjä sanoi juuri, että autotehtaat pakottavat ostamaan uusia ohjelmistoja jne jatkuvasti ja ne maksaa järjettömästi, eikä pysy ammattitaito perässä, pitäisi olla autonasentajan ja koodarin taidot. Yrittävät saada autokorjaukset ns merkkikorjaamoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä tässä sylettää, niin nyt Keuruulla ei ole kilpailua ja se näkyy taatusti hinnoissa. Matkustaminen esimerkiksi Jyväskylään maksaa tästä edespäin maltaita. Olisi hyvä, jos joku toinen yhtiö tulisi mukaan liikennöintiin.

        Keuruun kaupunki on itse syypää supistumiseen, kun "antanut" automaattisesti yli 20v yhden yrityksen hoitaa kuljetuksia,...hyvin on "voideltu" ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keuruun kaupunki on itse syypää supistumiseen, kun "antanut" automaattisesti yli 20v yhden yrityksen hoitaa kuljetuksia,...hyvin on "voideltu" ....

        Matka-Mäkelä Oy oli kartelliepäiltyjen listalla, on syytä epäillä että epärehellinen toiminta jatkunut esim Keuruun palvelu ja koulukuljetuksissa, ei muuten ole mahdollista saada 20v ajella "kilpailutusten" mukaisesti....


    • Anonyymi

      Ei pääse bussilla enää täytyy vain tuvassa istua ja syöda korppua

    • Anonyymi

      Jos mahdollista niin Keuruu muuttuu entistä enemmän pussinperäksi.

      • Anonyymi

        Parenpi kun Keuruulaiset pysyy mökeisään, eikä uutta väkeä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parenpi kun Keuruulaiset pysyy mökeisään, eikä uutta väkeä muuta.

        Keuruuhan tunnetaan "vieraanvaraisuudestaan", ei haluta uusia asukkaita eikä yrityksiä.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy aapon ja isänsä elämäntyötä. Aikansa paras liikennöitsijä.

      • Anonyymi

        Töysän vanha kabinettibussi on käytössä Kaverille ei jätetä tv-sarjan jaksossa Leiwoset.


      • Anonyymi

        Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.

        Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.

        Heikot sortuu elontiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.

        Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.

        Töysältä loppui bensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.

        Jos ei matkustajia, ei uusia autojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.

        Hyvä on kotisohvalta huudella, kokeile ensin työllistää lähes 100 ihmistä... saat hiukan kokemusta johtamisesta.


      • Anonyymi

        Jussi ja Aapo aikansa rehtejä miehiä, hyviä liikennöitsijöitä, respect.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.

        Millä huollat kun ajetaannahkoineen.


      • Anonyymi

        Aapolle nostan aina hattua kaupassa kun näen, jämäkkä herrasmies ja reilu, ollut aina. Jämäkkä kädenpuristus.👍 Arvostan.


      • Anonyymi

        Valmiin paketin saa eikä osaa hyödyntää. Joutaa konkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on kotisohvalta huudella, kokeile ensin työllistää lähes 100 ihmistä... saat hiukan kokemusta johtamisesta.

        Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalusto huonossa kunnossa. Huolto laiminlyöty.

        Niin, ammattitaitoisia asentajia vaikea löytää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ymmärretty ajoissa saneerata. Raskas organisaatio, liikaa päälliköitä.

        Onneksi on yritysjohdon ammattilaiset Suomi24 Posti palstalla...varsinaiset talouden ammattilaiset....hahahaha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmiin paketin saa eikä osaa hyödyntää. Joutaa konkkaan.

        Saako näitä yrityksiä ilmaiseksi? Yritystalouden ja verotuksen järjen jättiläiset ovatkin täällä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.

        Onneksi on Suomi24 palstan yritys asiantuntijat, mihinkä yritykset joutuisikaan ilman näitä "asiantuntijoita"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo uusia autoja kyllä ostettiin, mutta vanhaan kaluston lukuun nähden aivan liian vähän.

        Asiantuntija yrittäjät onkin tällä palstalla...


      • Anonyymi

        Hyvinhän tuolla menee varmasti, kun myi yrityksensä oikeaan aikaan vuosia sitten jo kun ei ollut koronia tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montaako ihmistä sinä työllistä? Niin siinäpä se juuri on, että ei kaikista ole yrittäjiksi. Se kuka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Toimintaa olisi voitu aivan hyvin pienentää hallitusti ja tehostaa. Mutta mitäpä näitä kenenkään on spekuloida.

        300 hlöä. Mites siellä Makkara-Mäkelässä ? Korjaan kartelli-mäkelässä...vieläkö lahjonta toimii?


      • Anonyymi

        Liekö tuolla nyt huonosti mennä, myi yrityksensä sen ollessa huipulla, oiva veto, varakkaita eläkepäiviä.


    • Anonyymi

      No onneksi on Mäkelä ja VR.

      • Anonyymi

        Näissäkö ajetaan makkarapalkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissäkö ajetaan makkarapalkalla.

        Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla

        Taitaa käydä samoin kun Töysälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla

        Selvitystila on vakava juttu. Ikuinen silmätikku. Hanskat vaan naulaan, ei menesty pitkänpäälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkelä on käynyt itsekin selvitystilassa aikoinaan, sukulaiset painaa pienellä palkalla ja harmaammat ruokapalkalla

        Mäkelä mennyt ainakin 3 kertaa nurin, liikenne mäkelä jne nimi vaihtuu, homma jatkuu... Lisäksi Matka-Mäkelän nimi mainittiin kartelli epäiltyjen listalla... reilu meiniki...pokkaa on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa käydä samoin kun Töysälle.

        Mäkelä sai tukiaisia, saman verran teki tulosta, eli heikossa hapessa se on myös. Linja - auto ala on auringonlaskun ala, ellet toimi kaupunkiliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa käydä samoin kun Töysälle.

        Olisi Mäkelän linjan 4s konkka.


      • Anonyymi

        Onneksi VR ja kimppakyydit. Mäkelän hinta Keuruu Jyväskylä ylikallis lähes 20 eur/suunta. Ei, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi VR ja kimppakyydit. Mäkelän hinta Keuruu Jyväskylä ylikallis lähes 20 eur/suunta. Ei, kiitos.

        Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.

        Kiskobussi ei ole koskaan täynnä....käytän päivittäin, ilmastointi toimii, ei kuumaa kuten busseissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile matkustaa kesähelteellä täyteen ahdetussa, hitaassa, meluisassa ja kuumassa kiskobussissa. Istumapaikkoja penkeillä ei riitä kaikille.

        VR halvempi kuin Matka-Mäkelän törkeän kalliit lippujen hinnat. Ahneus ja ylpeys lopettaa bussiliikenteen Keuruulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvitystila on vakava juttu. Ikuinen silmätikku. Hanskat vaan naulaan, ei menesty pitkänpäälle.

        Väärin, selvitystilat ja konkurssit ovat vain työasioita, aivan kuten työntekijän saamat varoitukset ja potkut, ei kannata ottaa paineita. Uusi yritys ja eteenpäin.


      • Anonyymi

        Jätetään korruptio matka-mäkelä pois. Onneksi on VR.


    • Anonyymi

      Mutka Mäkelä Oy liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %. Tarkista tilikauden tulos

      • Anonyymi

        Mutka Mäkelällä on bensa lopussa.


      • Anonyymi

        Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.

        Olisi mennyt jo nurin, oli kartelli epäiltyjen listalla, jollain konstilla välttyivät.... reilu meiniki. Nytkin menee tappiolla. Ei kukaan matkusta bussissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutka Mäkelällä on bensa lopussa.

        Hyvin mahdollista, ala on suurissa vaikeuksissa, korona lisäsi ahdinkoa. Ihmiset ostivat oman auton kun linja-autot eivät kulkeneet ja takaisin linjurin kyytiin useat eivät palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mahdollista, ala on suurissa vaikeuksissa, korona lisäsi ahdinkoa. Ihmiset ostivat oman auton kun linja-autot eivät kulkeneet ja takaisin linjurin kyytiin useat eivät palaa.

        Kimppakyydit toimii Jyväskylään hyvin. Ei uskalla oikein vieläkään mennä busseihin, liikaa nuorisoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimppakyydit toimii Jyväskylään hyvin. Ei uskalla oikein vieläkään mennä busseihin, liikaa nuorisoa.

        Itse taas välttelen vanhuksia viimeiseen asti, juoruamis kynnyksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.

        Linja-Liikenne Mäkelä, Metku-Mäkelä jne nimi vaihtunut tiuhaan, 3 konkkaa ja kartelli epäilyt päälle, vilunki firma...jatkoa seuraa...varmasti. Keuruulla ajanut viim 15v lähes kaikki koulukyydit systemaattisesti, herättää epäilyksiä/kysymyksiä uudesta kartellista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.

        Konkka häämöttää Ketku-Mäkelän linjureita...taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikasemmassa viitattiin noin 20-vuotta takaisiin selvitystiloihin. Nyt näyttää kulkevan.

        Kulkee toki kun korruptio jyllää Keuruun kuljetusten kilpailutuksissa, ei muuten ajelisi yksi ja sama liikennöitsijä yli 20v...


      • Anonyymi

        Noista luvuista poistetaan koronatuet, tilanne muuttuukin jo negatiiviseksi...


      • Anonyymi

        Ja sai lähes 80 000 eur kustannustukea, eli /- nolla hommaa ...


    • Anonyymi

      Linja-autot on katoavaa kansanperinnettä.

      • Anonyymi

        Se on juuri näin. Sähkö ja vety autot vie loputkin matkustajat. Kaupungin bussiliikenne matkustajat vie sähköpyörät.


    • Anonyymi

      Maksavista matkustajista on huutava puute. Muuta syytä ei konkurssiin tarvita.

      • Anonyymi

        Kyllä hätä on keinot aina keksinyt, ehkäpä juuri sen takia saisi olla sukanvarressa vähän ylimääräistä ettei pienestä tuulesta kumoon tempauduta.


    • Anonyymi

      Keuruulla kartelli muuttui diktatuuriksi . Siis tilausajot.

      • Anonyymi

        Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...

        Pekkala Ähtäristä, Ykspetäjä Virroilta... on valinnanvaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...

        Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.

        Suomessa vois siis vapaasti harrastella liikennöintiä valtion avustamana. Mielestäni sopeutumiseläke pitäisi ehdottomasti poistaa kokonaan. Tämäkin tekee töitä ja pyörittää yritystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Lampinen Jämsästä ja Mäntän tilausliikenne...

        Petäjävedellä/Kuohulla tilausajot ajanut useasti Viitasaaren tilausliikenne, kuulemma edullisin. Ikävä tuo Töysän lopetus, toivottavasti jatkaa vaikka uudella nimellä, toki matkustajat aikas vähissä nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petäjävedellä/Kuohulla tilausajot ajanut useasti Viitasaaren tilausliikenne, kuulemma edullisin. Ikävä tuo Töysän lopetus, toivottavasti jatkaa vaikka uudella nimellä, toki matkustajat aikas vähissä nyt.

        Tuota et usko enää itsekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota et usko enää itsekkään.

        Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.

        Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.

        Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.

        Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.

        Varsinkin nyt Töysän kaatumisen jälkeen, ei ainakaan halpene ellei kunnon kilpailutuksia tehdä. Ylpeitä ovat kyllä ja ison auton oikeuksilla liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää paikkansa. Heillä linja-autoja Jyväskylässä. Petäjävesi n 35km Jkl:stä.

        Ruokapalkalla jaksaa kyllä ajella, jos ei parempaa ole tarjolla. Polttoaineen hinnat hipoo pilviä sairaan poliittisen linjan takia. Kohta käy sama kuin rahtipuolella, virolaiset ajelevat linja-autojakin täällä.. Asettakaa kypärät ja nauttikaa kyydistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin nyt Töysän kaatumisen jälkeen, ei ainakaan halpene ellei kunnon kilpailutuksia tehdä. Ylpeitä ovat kyllä ja ison auton oikeuksilla liikenteessä.

        Keuruulla ei edes kilpailuteta kuten muissa kunnissa, Keuruun kaupungin kuljetustoimisto on Matka-Mäkelän käsikassara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.

        Itsellä erittäin huonoja kokemuksia Matka-Mäkelästä, hinta laatusuhde huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.

        Matka Mäkelällä menee ne, jotka haluavat tukea kartelleja ja epärehellistä liiketoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäntän tilausliikenteellä kulkee kaikki ne, keitä eivät kiinnosta toimitusjohtajan saamat hulppeat kansanedustajan sopeutumisrahat.

        Matka-Mäkelällä kulkee kaikki ne jotka haluavat tukea kartelleja...ja korruptiota...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.

        Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metku-Mäkelä liian kallis. Ylpeitä.

        Jkl-Keuruu Mäkelällä kallis, olikohan 18,- egee jo....omalla autolla halvempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jkl-Keuruu Mäkelällä kallis, olikohan 18,- egee jo....omalla autolla halvempaa.

        15 egee oli viime viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 egee oli viime viikolla.

        Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...

        Ja edelleen 15 egee ;).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen 15 egee ;).

        Hirveä hinta...ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen 15 egee ;).

        Juna VR 3,60eur Keu-Jkl ...Matka-Mäkelän monopolihinnat ei kiinnosta, 5x kalliimpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.

        samaa mieltä oon! minäkin työttömänä mäkelällä matkustan päivärahallani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka Mäkelällä menee ne, jotka haluavat tukea kartelleja ja epärehellistä liiketoimintaa.

        pakko mennä sillä millä pääsee jos pääsee. ei autoa ole ittellä. tosin pyhänä usein messuja, nyttelyitä. mut ei kulje kun 1 linkki keuruu-jyväskylä illasta. viimeinen 17.10 jyväskylästä. no kaupt auki 23. asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...

        eläkeläiset ajaa bussia. eläkeläinen saa eläkkeen ja palkan! TYÖTÖN KUN TEKEE TYÖTTÖMYYSAIKANA TYÖTÄ VIRALLISESTI VÄHÄN. VIEDÄÄN LOPUTKIN PÄIVÄRAHAT. SOSSUT KELAT TUKEE VAIN PUMMEJA, JUOPPOJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä viikolla 18,- egee...ei kiitos...kimppataksikin halvempaa...

        2 EKEN HINNAT OLI VAIN HOUKUTUS, MAINOS MAKSAA AUTOSSA, KAVERI VIE KUPILLA KAHVIA KUN KÄY ITTE OSTOKSILLA YM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juna VR 3,60eur Keu-Jkl ...Matka-Mäkelän monopolihinnat ei kiinnosta, 5x kalliimpaa.

        JUST KATTELIN PETÄJÄVESI-JYVÄSKYLÄ VR HINTAA JOULUVIIKOLLE. 2.70 EKEE. ELI MEEN SIT JUNALLA JOULUN VIETTOON.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUST KATTELIN PETÄJÄVESI-JYVÄSKYLÄ VR HINTAA JOULUVIIKOLLE. 2.70 EKEE. ELI MEEN SIT JUNALLA JOULUN VIETTOON.

        Matka-Mäkelä Oy:n 16-19 eur Keu -Jyväskylä per hlö. VR hinta 3,60 eur per hlö sama väli.

        Matka-Mäkelä suuri vitsi....ei kts.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.

        Linja-auto yritys Lampinen on paras Keuruulla tällä hetkellä, ajaa tilausajot Keuruulla tästä eteenpäin, loistava palvelu ja hinta laatusuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samaa mieltä oon! minäkin työttömänä mäkelällä matkustan päivärahallani!

        Käytä junaa tai lataa kimppakyyti sovellus puhelimeesi, kimppakyydillä minäkin käyn Jyväskylässä, koska Matka-Mäkelä on nostanut hinnat pilviin, liian kallis, kun on kartellimonopolin asemassa lähes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakko mennä sillä millä pääsee jos pääsee. ei autoa ole ittellä. tosin pyhänä usein messuja, nyttelyitä. mut ei kulje kun 1 linkki keuruu-jyväskylä illasta. viimeinen 17.10 jyväskylästä. no kaupt auki 23. asti.

        Lataa kimppakyyti sovellus puhelimeesi, helpoin ja edullisin tapa liikkua Keuruu-Jyväskylä välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkellisesti voi olla halpa. Uusia asiakkaita kaivataan varmasti. Suosittelen silti kilpailuttamaan, koska peli senkus kovenee.

        Matka-Mäkelältä ei kannata edes kysyä, kallis. Itse tilasimme viimeksi Ykspetäjältä, toki Lampinen ajaa Keuruullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keuruulla ei edes kilpailuteta kuten muissa kunnissa, Keuruun kaupungin kuljetustoimisto on Matka-Mäkelän käsikassara.

        Rehti ja rehellinen jääkiekko perhe yhdistää Keuruulla...eihän jääkiekon "ystäviä" jätetä....Hyvä veli verkosto suojelee Keuruulla, niin hyvin että uusia yrityksiä ei Keuruulle tule.

        Huono mainos Keuruun elinkeinotoiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on hyvä firma matkustella ja ystävällisiä.

        Matka Mäkelä Oy saapunut kommentti yllä. Buahahaha...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa jättää kumminkin Matka-Mäkelä pois listoilta...hinta ylikallis kun on kartelli monopolissa. Vanhat linja-autot. Koulukyydeissäkin pitäisi olla Euro 6 tason autoja, vaan eipä ole...koijari koijjaa...

        Eipä muuta kun ilmoitusta kaupungille. Sakkoja sakkoja


    • Anonyymi

      Pikkusummia, kyseinen yritys työllistänyt rehellisesti lähes 80v ajan satoja ihmisiä, olisi varmaan kannattanut tukea vieläkin enemmän. Korona vei matkustajat, muutenkin hiipuvalta alalta. Harmi, hieno yritys, hienolla historialla.

      • Anonyymi

        Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.

        Onneksi Keuruun yritysten talouden parhaimmat ammattilaiset ja yrityksen pyörittämisen ammattilaiset löytyvät tältä palstalta ja kotisohvalta... Lähes kaikki yritykset kärsivät koronasta. Etenkin linja-auto yritykset ja matkailuala, kaikki saivat tukiasia, osa selviää osa ei. Osalle yrityksille annettiin tukiaisia vaikka oli uusi yritys eikä liiketoimintaa.

        Kuten Keski-Suomalaisessa mainittiin, kyseisen yrityksen varat riittävät kattamaan velat...vanha yritys, isot omaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Keuruun yritysten talouden parhaimmat ammattilaiset ja yrityksen pyörittämisen ammattilaiset löytyvät tältä palstalta ja kotisohvalta... Lähes kaikki yritykset kärsivät koronasta. Etenkin linja-auto yritykset ja matkailuala, kaikki saivat tukiasia, osa selviää osa ei. Osalle yrityksille annettiin tukiaisia vaikka oli uusi yritys eikä liiketoimintaa.

        Kuten Keski-Suomalaisessa mainittiin, kyseisen yrityksen varat riittävät kattamaan velat...vanha yritys, isot omaisuudet.

        Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.

        Toisilla on lukutaitoa, toisilla ei.


      • Anonyymi

        Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.

        Lisään... Etenkin Keuruulaiset.... vielä kun jollakin menisi vieläkin huonommin, olisi se onnen päivä. Zeesus näitä kommentteja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla on lukutaitoa, toisilla ei.

        Taisi loppua sinunkin tarinat siihen, kun et pystykään faktojasi todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen on aina iloinen, kun jollakin menee huonosti.

        Todennetaan tähän samaan myös se tosiasia, että suomalaiset ovat kovia keksimään tekosyitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.

        Keskisuomalainen 2.8.21: Töysän Linjan velat yli 500.000 e. Suurimmat velkojat ovat pankki, verottaja ja työeläkeyhtiö. Varat samaa tasoa tai hiukan enemmän velkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.

        Ravintola ja tapahtuma ala saanut eniten, ja kaikki eivät ole selvinneet, seuraavaksi ottaa osumaa rakennus ja metalli ala, ei tuet sitten riitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sinä olet saanut sen käsityksen, että kyseisen yrityksen omaisuus kattaa velat. Kenellekään ei jäisi saatavia? Samaa mieltä, kuten sinäkin puhut tietämättömiä tällä samalla palstalla. Tyytyy myös opettaa se sinulle, että kaikki yritykset eivät todellakaan saaneet avustuksia. Asiansa hyvin hoitaneet eivät saaneet ollenkaan, tai saivat huomattavasti vähemmän.

        Makkara Mäkeläläisille on toki vierasta rehellisyys ja tosiasioiden myöntäminen vaikiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin onkin aikoinaan ollut. Tyhmä täytyy olla jos konkurssikypsään yritykseen pumppaa enää yhtään enempää. Valtio pumppasi jo valtavasti ja tässä huomattiin, että kun rakenteet ei kanna ei se raha ihmeitä tee. Moni muukin yritys selvinnyt koronasta ominavuin. Näin niinkun tiedoksi.

        Noin niinkuin tiedoksi lähes 10 000 yritystä ei ole selvinnyt koronasta, lisää tulee konkursseja joka päivä.


      • Anonyymi

        Kiitoksia Töysän linjan henkilökunnalle ja omistajille hyvästä ja laadukkaasta palvelusta kymmenet vuodet. Matkanjohtajana mukana useat reissut.


    • Anonyymi

      Kelan rahoilla kotisohvalta hyvä huudella...

      • Anonyymi

        Omilla rahoilla vielä mukavempaa


      • Anonyymi

        Elvytys rahoilla vielä mukavampaa t:Töysän linja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elvytys rahoilla vielä mukavampaa t:Töysän linja

        Harmittaako kun itse et saanut? Toiset sai ja sinä kituutat makkarapalkalla....hahahah


    • Anonyymi

      Koronatilanne on koetellut ja koettelee vielä jatkossakin linja-autoalan yrityksiä ja työntekijöitä, selviää Linja-autoliiton jäsenkyselystä.

      Vastanneista 85 prosenttia ilmoitti yrityksen liikevaihdon vähentyneen yli 30 prosenttia eli ylittäneen hallituksen yrityksille esittämän kustannustuen rajan. Kaksi kolmasosaa yrityksistä ilmoitti liikevaihdon vähentyneen yli 50 prosenttia.

      Lisäksi kahdella kolmasosalla liiton jäsenyrityksistä on edelleen henkilöstöä lomautettuna ja lähes 90 prosenttia on poistanut linja-autojaan liikennekäytöstä.

      • Anonyymi

        Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.

        Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä levy päälle, ota lisää lonkeroa...taisit puhua muunneltua totuutta, ei näkynytkään missään, jokainen kävi katsomassa.

        Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.

        Ota toinen lonkero ja vaihda tv kanavaa. Edelleen ei löytänyt jokainen. Valehtelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.

        Asiatieto maksullinen, ei löytänyt jokainen kuten lupasit. Valehtelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.

        Taitaa tulla nämä spämmi copy paste toistoviestit toisesta linjuri yhtiöstä kun on oikein maksettu Asiakastiedolle. Reilu meininki Keuruulla, kuten aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tulla nämä spämmi copy paste toistoviestit toisesta linjuri yhtiöstä kun on oikein maksettu Asiakastiedolle. Reilu meininki Keuruulla, kuten aina.

        Todennäköisesti pois potkittuja ex työntekijöitä, jommalta kummalta liikennöitsijältä. Nim. merkki "En ole katkera, mutta kuitenkin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiatieto maksullinen, ei löytänyt jokainen kuten lupasit. Valehtelit.

        En minä ainakaan näistä tiedoista mitään maksanut. Jos et löydä, on se sinun yksinkertaisuudesta kiinni ei muusta. Toisille faktat on kovia sulattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti pois potkittuja ex työntekijöitä, jommalta kummalta liikennöitsijältä. Nim. merkki "En ole katkera, mutta kuitenkin".

        Tarvitseeko tämmöiseen keskusteluun todella olla joku näin painava intressi, epäilen.. Osa Töysän kuskeista näyttävät ajavan Mäkelällä, kun sinne tuli pula. Keksikää nyt vielä jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko tämmöiseen keskusteluun todella olla joku näin painava intressi, epäilen.. Osa Töysän kuskeista näyttävät ajavan Mäkelällä, kun sinne tuli pula. Keksikää nyt vielä jotain muuta.

        Vain osa, suurin osa kortistoon. Huono juttu Keuruulle, lisää työttömiä, ei kohta muita olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on varaakin ottaa vielä lonkeroa, kun näkö on kuitenkin jäänyt päälle. Käypä itse tai avustajasi kanssa tutkimassa asiakastieto.fi.

        Mukava ottaa lonkeroa ja tutkia asiakastieto sivuja ? Lue poika lue, voit oppiakin jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim 2017 vuonna 250k tappiota ja sama homma 2019.. 250k tappiota. 2020 vuonna kun koronakin jo oli - vuosi.

        Matka-Mäkelästä tulee totuus...


    • Anonyymi

      Oli vuosia zombi eikä ainut keurusseudulla. Koko pitäjä zombi. Konkka tarjosi hetken hengähdystauon toiselle keuruulaiselle firmalle. Alkuvuodesta sektori syttyy liekkeihin. Suomen pankin mukaan koko maassa firmojen lainakanta supistunut ja hoitamattomat kasvussa.

      • Anonyymi

        Fakta on tosiaan, että lama vasta alussa. Seuraava konkurssi aalto tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fakta on tosiaan, että lama vasta alussa. Seuraava konkurssi aalto tulossa.

        Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?

        Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %

        Ketku-Mäkelä on osuvampi nimi. BbbuHahahaha....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?

        Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?

        Matka - Kartelli - Mäkelä Oy uusi nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka - Kartelli - Mäkelä Oy uusi nimi?

        Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.

        Mitäs nyt, alkoiko koko viestipazka ketjun aloitus harmittamaan? Ikävää jos olet saanut kenkää, get over it.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs nyt, alkoiko koko viestipazka ketjun aloitus harmittamaan? Ikävää jos olet saanut kenkää, get over it.

        Luit näköjään tarkkaan mihin tämä kommentti oli suunnattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?

        Matkahuollolla on ollut aina suosikkifirmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luit näköjään tarkkaan mihin tämä kommentti oli suunnattu.

        Niin, se joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön... hahahaha....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön... hahahaha....

        Kyllä huomaa että hoitoa tarvitsevat ihmiset eivät sitä tällä hetkellä Suomesta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartelli Mutka-Mäkelä seuraavaksi konkkaan?

        Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
        Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkuilua varmasti on, mutta tämä ei silti valaise riittävästi.

        Matka-Mäkelä Oy = Kartelli-Mäkelä Oy

        Erikoisalana kartelli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
        Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.

        Toivottavasti tullee joku muu Mäkelän tilalle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
        Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.

        Kyllä jaksaa niin kauan kun korruptio toimii Keuruun kaupungin suuntaan. Pieni lahja vain ja homma käy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkahuollolla on ollut aina suosikkifirmat.

        Matka -Mäkelä Oy oli Matkahuollon kartelli epäiltyjen listalla, samaa ketkuilua tuolta yritykseltä, eipä ollut yllätys....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
        Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.

        On ikävää että jo kartellista epäiltynä ollut yritys jatkaa ja vielä kaupungin "edesauttamana". Korruptio toimii näköjään Keuruullakin. Huono mainos Keuruulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %

        Ketku-Mäkelä sai tukiaisia tuon 80 000 eur, tappiolla pyyhkii....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka Mäkelä Oy (0912033-2) liikevaihto oli - euroa 2020 ja työllisti 19 henkilöä. Liiketoiminnan voitto oli 81 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -. Yhtiön omavaraisuusaste oli 33 %

        Tuosta vähennät Matka-Mäkelän saamat koronatuet, n 80 000, taitaakin mennä tappiolle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valaiseppa vähän tätä "kartelli" hommaa. Muistaakseni jopa matkahuolto ja useita firmoja oli mukana tässä. Joutuiko kukaan vastuuseen?

        Matka-Mäkelä voi alkaa Keuruullaa kursseja vetämään, kuinka selviydyt poliisi kuulusteluista koskien kartellia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Matka-Mäkelä jaksaa jatkaa!
        Kylläpä keuruulaiset nauttivat toisten vaikeuksista.

        Matka-Mäkelässä nautitaan, älä sekoita Keuruulaisiin.


    • Anonyymi

      Ketku-Mäkelä toimistossa herätty. Uutta kartellia pystyyn. Ota aamu lonkero.

    • Anonyymi

      Keuruun kaupungin super-päättäjät sitetöi vuosituhannen tyhminpiä sähköverkkokauppoja kymppimillien alihintaan korruptioin kuninkaille, niin samaan aikaan tässä ketjutta vatvotaan jotain yksityistä konkkaa ja muita alan yrityksiä täysin alatyyliin, jotka eivät tuota kenellekkään keuruulaiselle lantinkaan tappiota.

      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa, mutta kun Keuruulainen nauttii, kun jollakin menee huonosti tai jonkun firma menee konkkaan, toisen epäonnesta saa voimaa, kuten Suomessa tapana, etenkin pienissä kunnissa, kuten Keuruu. Keuruulainen asukas ei ymmärtänyt edes mitä tapahtui sähköverkkokaupassa. Kohta ymmärtävät kun siirto hinta tapissa ja kunnallisvero.


      • Anonyymi

        Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....

        Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ylläolevasta roskaposti keskustelijoista, ei ymmärrä edes, että Töysän lopetus lisäsi työttömyyttä Keurusseudulle, väheni ostot, liikenneyhteydet heikkeni, kunnan verotulot väheni, palvelut heikkeni, kilpailu väheni jne. Iso negatiivinen vaikutus Keuruulle. Ikävä homma koko Keuruulle, mutta onneksi ylläolevat kommentoijat nauttivat toisen epäonnesta, tuo siten jollekin Keuruulaiselle edes vahingoniloa....

        Kuskit on työllistyneet muihin firmoihin. Johtoporras joutaa sossun luukulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa, mutta kun Keuruulainen nauttii, kun jollakin menee huonosti tai jonkun firma menee konkkaan, toisen epäonnesta saa voimaa, kuten Suomessa tapana, etenkin pienissä kunnissa, kuten Keuruu. Keuruulainen asukas ei ymmärtänyt edes mitä tapahtui sähköverkkokaupassa. Kohta ymmärtävät kun siirto hinta tapissa ja kunnallisvero.

        Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.

        Ei mennyt Mäkelälle vaan kortistoon, suurin osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.

        Onko joukkoliikenne joskus pyörinyt ilman tukiaisia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskit on työllistyneet muihin firmoihin. Johtoporras joutaa sossun luukulle.

        Enpä usko että tarvitsee, yrityshän myytiin jo 20v sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.

        Matka-Mäkelässä taisi mennä ihon alle, on syytäkin, kun yrityksen kartelli moraali ja etiikka perustuu koijjaamiseen. Epärehellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskaposti keskustelijoista.. Voi sua kun tuntuu ottavan koville. Itse en ainakaan nauti yhdestäkään konkurssista, mutta jos tahallaan haluaa väärin ymmärtää niin ok. Tässä nyt vaan ollaan avattu tätä juttua vähän syvemmältä. Jonkun mielestä tätä velkaista yritystä olisi pitänyt tukea vieläkin enemmän. Sitten joku puhuu vielä menetetyistä veroeuroista. Kyllä valtio olisi tässä enempi menettänyt, jos olisi yhtään enempää vielä laittanut. Kannattava yritystoiminta on mitä hienointa, kun se ei pyöri tukien varassa vaan omavaraisesti.

        Ay väki tietää miten saadaan yritys kuin yritys nurin, mukavaa kun on verovapaat Kojamot sun muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmempikin keuruulainen ymmärtää, ettei ne asiakkaat eikä koululaiset ovat Töysän jälkeen karanneet, ne vain ajaa joku muu? Juuri tämä työttömyys kysymys, osa kuskesta meni Mäkelälle ajamaan "vanhoja" vuorojansa. Mikä siinä on kun ei ymmärretä? Eikä tässä ole kyse mistään ilosta, onnesta tai yhtään mistään vastaavasta jos joku kertoo faktoja pöytään, ei tarvitse siitä mieltänsä pahottaa? Sinunlaisista ihmisistä saan itse voimaa, että vielä tyhmempiäkin on olemassa.

        Ai ei ole kadonnut asiakkaat? Kun hallitus päättää rajoittaa matkustaja määriä ja laittaa koululaiset etäopetukseen, silloinhan ne katoaa.

        Kyllä Ay-urpo on älykkyyden huippu....


    • Anonyymi

      Hävetköön tämänkin viestiketjun aloittaja. Voimia yrittäjällä vaikeassa tilanteessa.

      • Anonyymi

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.

        Matka-Mäkelä Oy:ssä herätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka-Mäkelä Oy:ssä herätty.

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on bensa lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on bensa lopussa.

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on raha lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka-Mäkelä Oy:ssä on diesel lopussa.

        Ja matkustajat lopussa... Matka-Måkelä konkurssiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.

        Aivan, Matka-Mäkelä 3 x konkurssi, kohta 4s ja kartelli syytökset päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.

        Ay liike änkyrät iloitsevat aina kun saavat kaadettua yrityksen nurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.

        Niin, kateus on maailman suola, ja toisen epäonni, on toisen onni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat ovat tosiasioita ja niistä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka täällä kitisisit. Mene tarjoamaan olkapäätä, jos siltä tuntuu.

        Matka-Mäkelästä tulee kommenttia.


    • Anonyymi

      Fyrkka kasan tultua firmaan se kannattaa lopettaa , niin toimivat useat koronasta seuranneiden avustus miljoonien kanssa .

      • Anonyymi

        Porsaanreiät on käytetty.


    • Anonyymi

      seuraava konkka ei samalla toimialalla

      • Anonyymi

        Se on kohta kaikilla aloilla konkurssi aalto, kun velkavetoinen talous "kasvu" loppuu....foliohatut syvemmälle...


    • Anonyymi

      Minkäs teet kun maksavat asiakkaat jäävät kotiin mutta kulut eivät lopu. Vaikka muuta puhutaan, niin konkurssille on aina syy, joka juontaa ehkä vuosien takaa mm. kasautuvina laskupinoina. Ellei ole tuloja, niin ei voi maksaa kuluja.

      • Anonyymi

        Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.

        Kenelläkään ei mistä saneerata riittävästi eikä puskurimassia tilillä edes vappuun saakka. Esimerkki ilman inflaatiota, pääoman tuotto vakio 10%. Tonnin velka, korko 5% (50eur), netto 50 egee. Jos noi korot nousisi, uusi korko 6%, nettotuotto 40 euroa, 20 % netosta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelläkään ei mistä saneerata riittävästi eikä puskurimassia tilillä edes vappuun saakka. Esimerkki ilman inflaatiota, pääoman tuotto vakio 10%. Tonnin velka, korko 5% (50eur), netto 50 egee. Jos noi korot nousisi, uusi korko 6%, nettotuotto 40 euroa, 20 % netosta pois.

        Hyvä pointti, nykyään ei paljoa puhuta puskurimasseista vaikka syytä olisi. Velaksi elää niin ihmiset, kuin yrityksetkin ja sitten kun jotain tapahtuu ollaan heti hädässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.

        Onneksi meillä on Suomi24 palstan yritystalouden ja liikennesuunnittelun ammattilaiset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää saneerata. Ymmärtää lopettaa vuoro jos ei kannata.

        Onneksi meillä on Suomi24 palstan saneeraus spesialisti...


    • Anonyymi

      Mäkelän monopoliasema alkaa näkyä kohta hinnoissa. Ellei jo näy?

      • Anonyymi

        2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.

        Ja huono palvelu, ei kiitos, menen mieluummin omalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 euroa muuttunut varmaan 20 euroksi, kannattaa ostaa oma auto tai mennä kimppakyydeillä. Mäkelän lippujen hinnat liian kalliita.

        Ei ole kilpailua enään, Matka-Mäkelän liput liian kalliita, omalla autolla edullisempaa tai junalla.


    • Anonyymi

      Konkurssi on uuden alku

      • Anonyymi

        kupla poksahtaa ennen joulua, pankit vaatii useammalta firmalta lisävakuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kupla poksahtaa ennen joulua, pankit vaatii useammalta firmalta lisävakuuksia

        Konkurssi aalto pyyhkäisee kunnolla vuoden vaihteessa, kun jälkipotku iskee.


      • Anonyymi

        Konkursseja tulee vielä lisää, alkusoittoa. Konkurssi ei ole enään mitään, uutta putkeen vaan. Kuuluu liiketoiminta riskeihin. Uusi yritys vaan.


    • Anonyymi

      Matka-Mäkelä oy kaatuu seuraavaksi. Kun jää kiinni Keuruun kaupungin kartellista.

      • Anonyymi

        Matka-Mäkelällä on bensa lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka-Mäkelällä on bensa lopussa.

        Matka-Mäkelällä matkustajat lopussa.


      • Anonyymi

        Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?

        Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??

        Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?

        Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??

        Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa?

        Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.

        Mutta kun Korruptio jyllää, valinnan tekijät tod näk korruptiota nauttivat, ei ole edes tilastollisesti mahdollista että sama yritys ajanut ja voittanut kaikki lähes 20v ajan., Keuruulla on, onko syytä epäillä kartellia tai korruptiota? Epäilen molempia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nämä kilpailutetaan, tai ainakin pitäisi. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä kuka tahansa. Eläkekuskille saattaa riittää palkaksi täysi maha.

        Näennäisesti kilpailutetaan, asiaan vaikuttaa valinnan suorittavat henkilöt voivat "vaikuttaa" ja heihin voi "vaikuttaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisikin syytä tutkia, miten on mahdollista että Matka-Mäkelä Oy ajanut Keuruu kaupungin kaikki palvelulinjat ja koulukyydit viim 20v ajan? Korruptiota?

        Muissa kunnissa vaihtuu muutaman vuoden välein liikennöitsijä, mutta ei Keuruulla....??

        Muutaman etelän matkan antaa vuodessa Keuruun kaupungin kuljetustoimistoon niin saa ilm ajella rauhassa?

        Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.

        Tämä lahjonta on ihan "normi" jo rakennnus, jäte, maansiirto hankkeissa....uskoisin että koskee jo joukkoliikennettäkin....kallista konjakkia joululahjaksi sekin auttaa jo....Hankintapäätös kokoukset pitäisi nauhoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjonta ja korruptio ovat tehokkaita markkinoiden jakajia hyvin maksaville. Italia, Romania, Bulgaaria, Venäjä yms. ovat oivallisia esimerkkejä korruption voimasta. Jos edellinen kirjoittaja tietää jotain keuruulaisesta "kilpailutuksesta" , niin tiedot olisi hyvä saattaa julkisuuteen.

        Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
        oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
        oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää.

        Tällaiset "pitkät" sopimukset antavat kunnasta negatiivisen kuvan.
        Huono mainos kunnalle; "Älä tule tänne yrittämään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiset "pitkät" sopimukset antavat kunnasta negatiivisen kuvan.
        Huono mainos kunnalle; "Älä tule tänne yrittämään".

        Juuri näin, kunnan päättäjät eivät ymmärrä tai ymmärtävät mutta eivät välitä Kunnan julkisuuskuvasta. Antaa kuvan että asiat on "sovittu" jo vuosikymmenten ajan, äläkää tulko tänne yrittämään ja sekoittamaan asioita, meillä pienet sisäpiirit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin entisenä julkisen hallinnon työntekijänä sanoisin, jos yksi yritys voittaa kaikki tarjoukset yli 10v ajan,
        oli kilpailutuksen ala mikä tahansa, korruption tms väärinkäytöksen riskiepäily on vahva, perustuen tilastoihin. Pienessä kunnassa on riski on aina suurempi. Ottamatta kantaa Keuruun kilpailutuksiin sen enempää.

        Asia on epäilemättä juuri noin ja sama on tilanne taloyhtiöissä. Osakkaiden olisi hyvä jo pelkästään omien rahojensa puolesta kiinnostua jos yhtiössä on yksi sama hallitus sekä sen puheenjohtaja kauemmin kuin kolme vuotta. Jos samaan aikaan kiinteistönhoitoa ja isännöintiä ei kilpailuteta, niin on syytä epäillä korruptiota. Yli 5 vuotta tuollaista hallintoa niin on kohtuullisen varmaa, että voiteluraha on liikkunut. Sitä ei saa poikki muutoin kuin vaihtamalla hallitus kokonaisuudessaan ja, että uusi hallitus kilpailuttaa kaikki merkittävät sopimukset.

        Veronmaksajien ja taloyhtiöiden osakkaiden on hyvä seurata kuka on kenenkin kaveri ja verrata sitä siihen keneltä ostetaan palveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lahjonta on ihan "normi" jo rakennnus, jäte, maansiirto hankkeissa....uskoisin että koskee jo joukkoliikennettäkin....kallista konjakkia joululahjaksi sekin auttaa jo....Hankintapäätös kokoukset pitäisi nauhoittaa.

        Lisäksi tutkia ketkö henkilöt käyneet katsomassa tarjouksia ennen päätöskokousta...tietotekniikassa hyvä puoli, aina jää jälki...


      • Anonyymi

        Siihen ei mene kuin tovi, kun katsoo millä tasolla Matka-Mäkelästä tulevat keskustelut, kuten tämänkin viestiketjun aloitus. Naurettavaa porukkaa, sääliksi käy, ei mitään käytöstapoja.


    • Anonyymi

      seuraava lopettava ei saman alan firma, tämä ei tule päättymään hyvin

    • Anonyymi

      Ennen mahtavia firmoja Töysä Keuruulla ja Kivelä Multialla, ei ole paljoa niistäkään jäljellä

      • Anonyymi

        Hyvät frmat mennyt kurkusta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät frmat mennyt kurkusta alas.

        Vähän kuin ne "hyvät työntekijät"....?


    • Anonyymi

      Tulossa yrityskonkurssien aalto.

    • Anonyymi

      Hankkiutukaa mahdollisimman paljon eroon velkataakastanne. Korkokatto ei välttämättä kata.

      • Anonyymi

        Nyt kannattaa juoda bulju kurkusta alas.


      • Anonyymi

        Pankit käyttäytyy miten haluavat, koska heillä ei ole liiketoiminta vastuuta, kuten muissa länsimaissa, täten tuo korkokatto vastuu muuttuu lainanottajalle päinvastoin....kun lama alkaa rouhia kunnolla... lapsen (pankin) mieli muuttuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankit käyttäytyy miten haluavat, koska heillä ei ole liiketoiminta vastuuta, kuten muissa länsimaissa, täten tuo korkokatto vastuu muuttuu lainanottajalle päinvastoin....kun lama alkaa rouhia kunnolla... lapsen (pankin) mieli muuttuu...

        Heikot firmat kaatuu elontiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikot firmat kaatuu elontiellä.

        Kotitalouksien kannattaa hankkia korkosuojaus, jos mahdollista. Ei varmuutta kuinka se pitää pankkikriisin aikana, lainojen irtisanomista se ei estä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalouksien kannattaa hankkia korkosuojaus, jos mahdollista. Ei varmuutta kuinka se pitää pankkikriisin aikana, lainojen irtisanomista se ei estä.

        Se ei pidä kun lama alkaa rouhia yksityistalouksia kunnolla...pankit ei pidä lupauksiaan, jos asuntolainaa on, niin voi voi....


    • Anonyymi

      jokainen meistä on joskus ollut töysäläisen kyydissä.

      • Anonyymi

        Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?


      • Anonyymi

        Kyllä, hyvät kyydit antanut kymmeniä vuosia. Toivottavasti laittavat uuden firman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?

        Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...

        Muutaman Ay Akt änkyrän vahingossa rekrytoi, alamäki on valmis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman Ay Akt änkyrän vahingossa rekrytoi, alamäki on valmis...

        Akt kaataa isonkin buljun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akt kaataa isonkin buljun.

        Liitoilla liikaa valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?

        Ainakin pehmeämpi kyyti se oli kun naapurissa, toki taisi olla naapurissa #pehmeäkonkurssi aikanaan. #kartellimäkelä #pehmeätkyydit


      • Anonyymi

        #kolmiontakaaeteen #liikenneturvallisuus #mäkelä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitoilla liikaa valtaa.

        Jaa että onnikkakuskillako liian hyvä palkka,? verottaja ennen kaatoi firmoja. No yhtä huuhaa puheita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?

        Liian monta Ay änkyrää rekrytoinut vahingossa ja koronat päälle, konkurssi tie on valmis. Eikä jatkajia ollut ilmeisesti.


      • Anonyymi

        Kyllä olen ollut ja useasti. Kiitoksia Töysän linjoille hyvästä palvelusta lähes vuosisadan ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä oli kyyti mutta oliko hyvä yritysjohto vaikkapa viimeiset 10 vuotta?

        Asiakkaan näkökulmasta jo 29v, oikein hyvin homma toimi kaikki vuodet, palvelu luotettavaa. Harmillista että loppui.


      • Anonyymi

        Valitettavasti kerran jouduin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentista päätellen, huonoja rekrytointeja...

        Kun muutaman Ay puupään ottaa töihin, ne saa kaadettua firman kuin firman.


    • Anonyymi

      Outoa että nimenomaan toinen bussifirma rommaisi heti perään ellei ole ihan zombi. Mutta Ekp:n koronnosto saa aikaan yrityskonkurssien aallon koko Suomessa. Fivalta alkuvuodesta tarkennettuja vakauslinjauksia. Jo nyt tiukennuksia vakuus ja maksukykyvaatimuksiin. Viranomiasten finanssikriisien yhteistyöasiakirjaa (Fiva, Rvv, STM, VM) uudistettiin. Edellinen asiakirja v 2007.

      • Anonyymi

        Suomen suurin bussiyritys, rommasi jo myös, myytiiin ennen konkurssia, Koiviston auto.


      • Anonyymi

        #3xkonkurssi #zombimäkelä #pehmeäkorruptiokyyti #keuruu #kuljetustoimisto #mutkamäkelä #ketkumäkelä #matkamäkelä #matkahuoltokartellimäkelä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #3xkonkurssi #zombimäkelä #pehmeäkorruptiokyyti #keuruu #kuljetustoimisto #mutkamäkelä #ketkumäkelä #matkamäkelä #matkahuoltokartellimäkelä

        Ei näytä löytyvän eläke kuljettajille tarpeeksi roisia vahvuuksia laseihin. Monia vaarantilanteita nähneenä, täytyy kyllä ihmetellä tätä "ammattitaitoa". Suosittelisin ainakin kaupungin ostamaan lapsille kypärät koulukyyteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä löytyvän eläke kuljettajille tarpeeksi roisia vahvuuksia laseihin. Monia vaarantilanteita nähneenä, täytyy kyllä ihmetellä tätä "ammattitaitoa". Suosittelisin ainakin kaupungin ostamaan lapsille kypärät koulukyyteihin.

        Jostakin se on Mäkelänkin kate revittävä. Näillä polttoaineen hinnoilla voi kuljettaja löytyä jopa vanhustalosta.


    • Anonyymi

      Keruun pimeät taksit palvelee edullisesti.

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Kiitos Töysan linjoille, yrittäjälle ja henkilökunnalle kaikista vuosikymmenistä! Terveisin Keuruu -Tampere vakiomatkustaja.

    • Anonyymi

      Kommunistit kaataa isonkin firma.

      • Anonyymi

        Onneksi Keuruulla on hyvä pimeiden taksien verkosto.


    • Anonyymi

      piti ajaa alas firma kun ei kukaan ostanut enää aurinkokeräimiä joten kyllä tämä suomi on konkurssikypsä "hyvinvointivaltio".

    • Anonyymi

      Miten nyt pääsee halviten tallinnaan? Oli mukavia ne 40euron matkat mihin kuului vielä bussikyydit?

      • Anonyymi

        Näillä polttoaineen hinnoilla ei kannata bussiliikenne saatikka laivaliikenne. 40eur risteilyt historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä polttoaineen hinnoilla ei kannata bussiliikenne saatikka laivaliikenne. 40eur risteilyt historiaa.

        Näin on! Inflaatio ja pienemmät matkustajamäärät, nyt satasen reissu.


    • Anonyymi

      Töysän Linjat tarjosivat meille Kuohulaisille vuosikymmeniä hyvät yhteydet kaupunkiin. Kiitos kuljettajille ja omistajille. Nyt Jyväskylän liikenne ajaa.

      • Anonyymi

        Kilpailua tarvittaisiin.


      • Anonyymi

        Ja nyt loppuu Jyväskylän liikennekin, Koiviston auto myyty ilm ennen konkkaa sijoittajille....


    • Anonyymi

      Tuossa moititte niin Töysän Linjaa kun Matka-Mäkelää ...vilpittömästi yrittivät ja yrittävät tehdä liiketoimintaa ja kuljettaa ihmisiä. Joskus yritys menestyy ja joskus ei. Pisteet kaikille rehellisille yrittäjille 👍. Parhaansa varmasti jokainen tekee, ei sitä tahallaan yritystä alas ajeta jos vilpittömästi yrittää. Kusettajat erikseen ja niitä löytyy aina...Keuruultakin

      • Anonyymi

        Kyllä Töysän Linja oli lähes vuosisadan hyvä liikennöitsijä Keski-Suomessa, rehellinen ja rehti, ei edes osallistunut Matkahuollon ja Linja-autoliiton kartelliin. Iso respect suoraselkäisyydestä.👍


    • Anonyymi

      Moni firma alalla kuin alalla ennakoi kesällä 2020 kustannusten 10% vuosinousua.

      • Anonyymi

        Näin kyllä, ja nythän kustannusten nousulla ei rajoja ole minkäänlaista. ei taida riittää edes 20%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kyllä, ja nythän kustannusten nousulla ei rajoja ole minkäänlaista. ei taida riittää edes 20%

        Tåmä on tilpäistä. Kyllä asiat järjestyy maailmassa lopulta meilläkin... Malttia kaikessa. Älkää hassatko rahaa tuulivoimaan ne on kelvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tåmä on tilpäistä. Kyllä asiat järjestyy maailmassa lopulta meilläkin... Malttia kaikessa. Älkää hassatko rahaa tuulivoimaan ne on kelvottomia.

        Hidastunut CPI muutos mutta ei kaikkialla. Nykyhallituksen ESG ja MMT ideologia supistanut tarjontaa ja kysyntää. Ilmastoagendan mukainen energian hintojen tietoinen korottaminen tuo stagflaation. Ainut tie ilmastotavoitteiden saavuttamiseen hallituksen aikataululla.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1423
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1215
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1179
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1100
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1061
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      315
      981
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      889
    Aihe