Olen luokanopettaja alakoulun puolella ja aineenopettaja yläkoulun puolella. Minua kiinnostaisi tietää mitä te eri-ikäisten lasten vanhemmat haluaisitte lastenne opettajilta. Entä onko jotakin asiaa, jota opettajan ei missään nimessä mielestänne pitäisi tehdä/sanoa?
Kiitos kommenteista.
Mitä toivoisitte lapsenne opettajalta/koululta top 5
5
566
Vastaukset
- Anonyymi
1. Napakkaa puuttumista kiusaamiseen ja häiriköintiin
2. Innostavaa opetustapaa ja asennetta
3. Tasapuolisuutta ja reiluutta
4. Aktiivista tiedottamista/yhteydenpitoa vanhempiin
5. Persoonanlukutaitoa, eli opetuksessa huomioitaisiin mahdollisuuksien mukaan oppilaiden persoonalliset piirteet ja niiden tuomat edut ja rajoitteet. - Anonyymi
Ja mitä ei pitäisi tehdä... Palautteen annossa täytyy olla erityisen rakentava. Ei nöyryytystä, etenkään ryhmän edessä.
- Anonyymi
Älä opeta lapsia kulttuurimarxistisen agendan mukaisesti, vaikka se kuuluukin nykyään opetussuunnitelmaan.
- Anonyymi
Kannattaa lukea ajatuksen kanssa.
https://www.magneettimedia.com/kouluista-tehtiin-poliittisia-aivopesukeskuksia-ketka-ovat-syyllisia/ - Anonyymi
Nykyajan yläasteikäisistä on tullut silmätikkuja käyttäytymisen ja onnistumistensa tai epäonnistumisen suhteen.
Vanhempana saa kuvan että koulussa panostetaan enemmään lapsen toiminnan kyttäämiseen kuin itse opiskeluun.
Wilmaan tulee helposti miinus merkintä, jotka muuten yleensä ovat kirkuvilla väreillä verrattuna onnistumiseen sinivihrein värein.
Nämä merkinnät myös näkyvät aina avattaessa pitkään alkunäytössä muistuttaen että muistatkos silloin kun epäonnistuit.
Wilma on mielestäni tärkeä siinä millaisen suhteen luot opiskelijaan. Millaiseen viestintään sitä käytät ja kuin paljon. Mitkä asiat ovat sinun ja oppilaan välisiä ja mitkä kuuluvat vanhemmille.
Lapsen yksityisyys ja käyttäytymisen arvioinnin koskemattomuus ovat mielestäni aikuiseksi kehittyvän nuoren mielelle erittäin tärkeä seikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618110- 1334614
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353936- 213258
- 232832
- 292767
- 532487
- 252230
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3972171- 322119