Peruskorjausurakka - Kannattaako muuttaa?

Anonyymi

Olen vuokralla kerrostaloyksiössä ja kyseisessä talossa olisi nyt alkamassa koko talon kattava peruskorjausurakka. Oman kämpän kohdalla urakan kesto olisi n. 3kk ja sen ajan asunnossa asuminen siis kiellettyä. Kokonaisuudessaan remontin kesto kuitenkin n. vuoden ja talo ilmeisesti muuttumassa aikamoiseksi työmaaksi. Mitään vuokranalennusta ei ilmeisesti ole tulossa, paitsi tuolta 3kk:n ajalta ei vuokraa tarvitse maksaa. Mietin kannattaako tuo remppa kestää vai lähdenkö hyvällä omallatunnolla vaan lätkimään? Tykkään todella asua tässä kämpässä, mutta vuokra on jo nyt vähän kipurajoilla ja hieman kalliimpi kuin alueella keskimäärin. Pelkään myös, että rempan valmistuttua vuokranantaja päättää vielä korottaa vuokraa. Haluaisin kokemuksia vastaavien remonttien "läpikäynneistä" sekä nousiko teillä vuokrat rempan jälkeen?

4

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kämpässä ei pysty asumaan 3 kk ja koko projekti kestään vuoden. Kuulostaa perinteisen mallin putkiremontilta - jossa voi olla muutakin ohjelmaa (pihan mylläystä ym) siinä sivussa.

Yhden kylpyhuonelinjan (päällekkäiset KPH:t) remontti vie tuon 3 kk, mutta sitä ennen ja sen jälkeen nautit metelistä, kun edellistä/seuraavaa linjaa rempataan seinän takana. Luvassa voi olla myös katkoja veden/viemärien käytössä, piha-aluetta/parkkipaikkoja osin pois käytöstä tai voit joutua välillä muuttamaan toisen rapun asuntoon.

Sitkeä sissi ja/tai umpihullu pitää olla asuakseen talossa tällaisen raskaan remontin aikana. Eikä siinä ole itseasiassa mieltä remontinkaan kannalta. Sen saisi hoidettua nopeammin ja halvemmalla, jos ei tarvitisi tehdä mitään tilapäisiä järjestelyitä muutaman sissin asumisen turvaksi.

• Anonyymi

Niin, ja se vuokrakin nousee remontin jälkeen lähes varmasti. Etenkin siinä tapauksessa, että remontissa nostetaan asunnon tasoa (saadaan esim. järjestettyä kylppäriin paikka pesukoneelle, jos ei ole ennen ollut), uusitaan kulahtanut keittiö tms.

• Anonyymi

No siinä asunnossa ei olisi tarvinnut kuin ainoastaan lisätä ääni eristeet ja sisustus. Että ihan hyvä olisi ollut se asunto sellaisenaan

• Anonyymi

No, meillä yksi vuokralainen irtisanoutui vuodeksi ja tuli takaisin rempattuun asuntoon ja ehdotti itse vuokrankorotusta.

Nämähän ovat sopimusluontoisia asioita. Kysy, pysykö vuokra, mikäli jäät. Jos olet hyvä vuokralainen voi hyvinkin käydä.

Vuokralaisten hankinta on aina riesa. Hyvästä kannattaa pitää kiinni vaikka sitten pienemmällä vuokralla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2388
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      54
      2160
    3. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      207
      1676
    4. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      32
      1660
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1630
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      18
      1469
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      86
      1394
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      8
      1379
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1304
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1291
    Aihe