Kissani ei vaan syönyt..?

Anonyymi

Hei, onko kenelläkään kokemusta siitä kun kissa lopettaa syömisen? Nyt viikko sitten menehtynyt kissani alkuun vähensi syömistä kunnes ei enää syönyt. Eläinlääkärissä käytiin, verikokeet oli muuten ok mutta tulehdusarvot ensin lähellä sataa ja seuraavassa kontrollissa melkein 150 (normaalisti 10 luokkaa). Saatiin paria eri antibioottia, ei auttaneet ja lääkettä mikä olisi nostanut ruokahalua mutta ei sekään auttanut. Ennenkuin tehtiin jatkotutkimisia kissan kunto romahti. Jälkikäteen eläinlääkärit epäili syöpää. Asia on jäänyt vielä vaivaamaan ja aattelin josko jollain ollut jotain vastaavaa? Kiitos!

48

6199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, oma kissani menehtyi 3 päivää sitten. Jo aiemmin oli havaittavissa huonoa ruokahalua, kissani oli 16 vuotias ja lievä munuaisvika. Edellisenä päiväni kissani lopetti myös syömisen, pahoinvointi lääkkeellä sain sen syömään vähän. Myös minun kissalla pari päivää aiemmin otetut labra-arvot romahtivat täysin. Kissa oksensi verta ja ilmeisesti myös joku kasvain ja lymfooma epäily . Luulen että kissa lopettaa syömisen ennen kuolemaansa jonka tietää olevan tulossa, niinkuin ihminenkin, kun loppu on lähellä, ei enää ruoka maita, kissat ovat tosi fiksuja ja tietävät milloin niiden on aika lähteä. Nyt oli meidän kisujen aika. Syvä osanottoni, tiedän miltä tuntuu, itse en meinaa päästä tästä yli millään. Voimia ja jaksamista!

      • Anonyymi

        Hei, kiva kun jaksoit vastata ja kertoa kissasi menetyksestä. Otan osaa menetyksestä ja tiedän miltä sinusta tuntuu. Oma kissani pääsi pois 9 päivää sitten, itkettää ja edelleen mietin näitä asioita olisiko jotain voinu tehdä toisin, kun muutamassa viikossa kissan kunto huononi. Mutta tosiaan ne kissat osaa piilottaa oloaan:( Noin 4-5 viikkoa sitten huomasin että kissani oli hieman laihtunut ja että ruoka ei maittanut entiseen malliin. Oli nämä kauheet helteet niin ajattelin sen johtuvan siitä. Kun aloin tarkemmin seurata kissaa niin huomasin myös että hän ei myös pessyt itseään. Eläinlääkärillä käytiin ja niinkuin kerroin että muuten veriarvot ok mutta oli lämpöö ja tulehdusarvot koholla. Oliko kissallasi noita?
        Toisella kerralla lääkärissä tulehdusarvot vaan oli noussut ja lämpöä edelleen. Sai toisen lääkkeen, mutta ei sekään auttanut kun kissani kunto sitten romahti. Se ei enää viimesellä viikolla syönyt, yritettiin ruiskullakin antaa ruokaa mutta se vaan tursusi samalla pois. Ja kyllä huomasi että ei enää voimia oikein ollu kun ei pistänyt silloinkaan vastaan vaikka pyyhkeeseen käärittiin. Seuraavaan kontrolliaikaan kissa ei enää kaksanut. Takajalat ei enää kantanut ja kaatua kepsahti olohuoneen lattialle. Jälkikäteen eläinlääkäri epäili että olisi ollut kasvain. Ja se syömättömyys mua on häirinny, että ksi sellainen tekee jo kissan sisuskaluillekin jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiva kun jaksoit vastata ja kertoa kissasi menetyksestä. Otan osaa menetyksestä ja tiedän miltä sinusta tuntuu. Oma kissani pääsi pois 9 päivää sitten, itkettää ja edelleen mietin näitä asioita olisiko jotain voinu tehdä toisin, kun muutamassa viikossa kissan kunto huononi. Mutta tosiaan ne kissat osaa piilottaa oloaan:( Noin 4-5 viikkoa sitten huomasin että kissani oli hieman laihtunut ja että ruoka ei maittanut entiseen malliin. Oli nämä kauheet helteet niin ajattelin sen johtuvan siitä. Kun aloin tarkemmin seurata kissaa niin huomasin myös että hän ei myös pessyt itseään. Eläinlääkärillä käytiin ja niinkuin kerroin että muuten veriarvot ok mutta oli lämpöö ja tulehdusarvot koholla. Oliko kissallasi noita?
        Toisella kerralla lääkärissä tulehdusarvot vaan oli noussut ja lämpöä edelleen. Sai toisen lääkkeen, mutta ei sekään auttanut kun kissani kunto sitten romahti. Se ei enää viimesellä viikolla syönyt, yritettiin ruiskullakin antaa ruokaa mutta se vaan tursusi samalla pois. Ja kyllä huomasi että ei enää voimia oikein ollu kun ei pistänyt silloinkaan vastaan vaikka pyyhkeeseen käärittiin. Seuraavaan kontrolliaikaan kissa ei enää kaksanut. Takajalat ei enää kantanut ja kaatua kepsahti olohuoneen lattialle. Jälkikäteen eläinlääkäri epäili että olisi ollut kasvain. Ja se syömättömyys mua on häirinny, että ksi sellainen tekee jo kissan sisuskaluillekin jotain.

        Minkä ikäinen kissasi oli? Etenkin vanhoilla kissoilla kunto saattaa romahtaa päivässä, etenkin jos on perussairautta taustalla. Teit kaikkesi kissan eteen, et olisi voinut tehdä enempää, älä syyllistä itseäsi. Omalla kissallani i ei ollut lämpöä ja tulehdus arvot oli ok, mutta punasoluarvot romahtivat päivässä ja maksa arvo kohosi taivaisiin. Kissat ovat mestareita piilottamaan oireensa, koska ovat saaliseläimiä ja luonnon oloissa ei voi näyttää heikkoutta tai sairautta tai joutuu saaliiksi. Omalla kohdallani kävi myös tuo että alkoi huojumaan ja kaatuili eikä pysynyt kunnolla pystyssä. Sitten kun lähdön hetki tuli ja tuotiin eutanasia huoneeseen, tsemppasi ja näytti pirteällä, ei halunnut huolestuttaa minua! Nyt kuitenkin kisuillamme ei ole enää kipuja ja on hyvä olla vaikka meillä on valtava ikävä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen kissasi oli? Etenkin vanhoilla kissoilla kunto saattaa romahtaa päivässä, etenkin jos on perussairautta taustalla. Teit kaikkesi kissan eteen, et olisi voinut tehdä enempää, älä syyllistä itseäsi. Omalla kissallani i ei ollut lämpöä ja tulehdus arvot oli ok, mutta punasoluarvot romahtivat päivässä ja maksa arvo kohosi taivaisiin. Kissat ovat mestareita piilottamaan oireensa, koska ovat saaliseläimiä ja luonnon oloissa ei voi näyttää heikkoutta tai sairautta tai joutuu saaliiksi. Omalla kohdallani kävi myös tuo että alkoi huojumaan ja kaatuili eikä pysynyt kunnolla pystyssä. Sitten kun lähdön hetki tuli ja tuotiin eutanasia huoneeseen, tsemppasi ja näytti pirteällä, ei halunnut huolestuttaa minua! Nyt kuitenkin kisuillamme ei ole enää kipuja ja on hyvä olla vaikka meillä on valtava ikävä!

        Kiitos taas viestistä!
        Kissani olisi eilen täyttänyt 11 vuotta.
        Niinhän tuo kissani taisi tehdä että piilotteli niin hyvin sairauttaan että huomasin vasta kun oli loppu lähellä:( Mutta tuo loppu tuli jotenkin niin nopeesti että tässä miettii mitä olisi tehnyt toisin ja mitä olisi pitänyt vielä tehdä.
        On kiva just saada näin keskustella toisen kanssa kuka kokenut samaa. Ehkä sitä pystyy pikku hiljaa keskittymään vaan niihin yhteisiin muistoihin kun itsensä syyttämiseen. Muistan siitä viimeisestä päivästä kun kissani oli niin viileä ja rönötti sylissäni, ei jaksanut olla pystyssä.
        Kiitos paljon tsempeistä! <3


    • Anonyymi

      Kiitos itsellesi😁On tosiaan hyvä että voi jakaa kokemuksen samassa tilanteessa olevalle, joka oikeasti ymmärtää mitä käyt läpi. Itse jouduin lähtemään kesken työpäivän kotiin kun ei itkusta ja pahasta olosta tullut loppua. Niin kai se on että aika parantaa haavat, mutta tuntuu niin surulliselta ettei kisuli tule enää koskaan takaisin, ja minunkin kissani kohdalla lopetus päätös tuli kuitenkin yllättäen, vaikka eihän siitä hyvää seuraa jos kissa oksentaa verta ja verihyytymiä ison määrän ja ikäänkuin oli jo 16v. Paljon tsemppiä sinne, minä olen valvonut 3 yötä, toivottavasti saisi edes vähän nukuttua ensi yönä😴😴

      • Anonyymi

        Hyvin ymmärrettävää, itse en myös pystyisi olee töissä, ikävä ja suru kova🥺😢 olen kotona tällä hetkellä pienen tytön kanssa, niin en ole töissä.
        Kyllä kissa joka hetki tulee mieleen, ja edelleen kun tuun kotiin niin melkein tulee itku silmään kun kissa ei ole vastassa😢
        Eipä tähän muu auta kuin aika.. kunhan pääsen tästä entä jos sittenkin 😔ajatuksesta pois.

        ”Mä annan sut pois, mä annan sut pois, vaikka sattuu, mä päästän sut pois, mä päästän sut pois, kaikkeen tottuu”😭


    • Anonyymi

      Hei, kyllä minullakin kissa on koko ajan mielessä ja kaikki on niin tyhjää kun kissa on kuulunut jokapäiväiseen elämään, sen kanssa on tehnyt arjen askareita,käynyt ulkona ja oma kissani oli oikea sylikissa, aina hyppäsi syliin ja halusi olla lähellä. Sen ihana silkin pehmeä turkki oli ihana silittää. Kohta viikko mennyt ja ei maita ruoka eikä huvita mikään. Onnexi sinulla on pieni tyttö jonka kanssa touhutessa saa muuta ajateltavaa. Miten kissasi haudataan, oletko esim saanut jo uurnan jos polttohaudataan? Se on seuraava vaihe joka edessä, odotan kissani uurnaa , tulee eläinlääkäriasemalle josta sen voi noutaa.

      • Anonyymi

        Eilen tuli viesti että uurnan voi hakea.
        Kyllä, kissa ollut koko ajan lähellä ja kotitouhuissa ollut mukana monta vuotta. Multa löytyy myös koira jolle kissa oli seuraa ja nukkumakaveri, koirakin alkuun etkiskeli kissaa😢


    • Anonyymi

      Varmasti koirasi myös kaipaa kissaa ja ihmettelee missä kissa ystävä on. Aiotko haudata kissasi uurnan vai ripotella tuhkan tiettyyn paikkaan? Itse en vielä tiedä. Paljon voimia sinne, yritetään jaksaa😿

      • Anonyymi

        Ajattelin ihan säilyttää sen uurnan, siinä sellainen kissa koriste.
        Kiitos samoin voimia sinne, yritetään jaksaa😔🥺


    • Anonyymi

      Mulla vanha kissa lopetti kans syömisen, mutta olevinaan mitään vikaa kissasta ei löytynyt kuin koholla olevat tulehdusarvot. Antibioottia lääkkeeksi ja ruokahalua lisääviä tabletteja. Ei auttanut, kissan tila romahti täydellisesti (tajuton) ja se oli pakko viedä lopetettavaksi.
      Lopetuksen tehnyt eläinlääkäri totesi, että kissalla oli pitkälle edennyt ienjuuritulehdus ja juurikin se oli syömättömyyden ja tulehdustilan aiheuttanut.
      Syytän itseäni kun en älynnyt kysyä toisen eläinlääkärin mielipidettä kissastani. Nyt omatuntoni soimaa. Oliko pakko säästää ja jättää kissa pieneläinklinikalle viemättä? Oliko pakko uskoa ensimmäistä eläinlääkäriä?

      • Anonyymi

        Hei!
        Mun kissalla oli samaa, ei auttanut antibiootit ja ruokahalua lisäävä tabletti. Ja se kunto vaan romahti. Olen myös miettinyt tuota hammas ongelmaa, että olisiko semmoista ollut kissallani myös. Mun kissalta oli vuosia sitten poistettu hampaita ja mainitsin asiasta eläinlääkärille mutta ihmettelen kun suuta ei sen tarkemmin tutkittu, otettiin vain verikokeita missä kaikki oli ok. Paitsi lämpö ja tulehdusarvot.


      • Anonyymi

        Koira lakkasi styömästä pikku lenkin jälkeen makasi OLI maha syöpä.


    • Anonyymi

      Oisko ollu hampaissa, ruokatorvessa, yms, jotain häikkää, tai sitten oli vain se syöpäkasvain....

    • Anonyymi

      Varmaan munuaiset pettivät lopulta. Tai oli syöpä

    • Anonyymi

      Ellei kansa taikka lääkäri niin ehkäpä patologi voi tuossakin asiassa sinua auttaa..

    • Anonyymi

      Meillä samantapainen tarina. Kissamme vähensi syömistään mutta kuvittelin vaan sen johtuvan helteistä. Tilasin ajan eläinlääkäristä joka totesi kissan olevan huobokuntoinen ja heikko. Hammaskiveä poistettiin ja annettiin antibioottia ja seuraavana päivänä oli tarkoitus mennä takaisin. Resepti kirjoitettiin ruokahalua nostavasta lääkkeestä. Seuraava vuorokausi vaan oli jo niin vaikea eikä kissalle saatu edes vettä saatikka ruokaa. Aamulla koputtelin lääkäriaseman ovea jo aamulla ja toinen lääkäri sanoi ettei suuria toiveita kissalle me anneta.
      Itse olin jo melkein sokissa kun en voinut uskoa miten kaikki käy näin nopeaan. Kissa oli tiputuksessa päivän ja hain kotiin illaksi/yöksi.
      Kissalla oli tulehdus elimistössä ja kasvain mahalaukussa.
      Yritimme vielä kaikin tavoin saada ressukkaa syömään/juomaan mutta aamun koittaessa ymmärsimme että meidän on aika päästää rakkaamme pois. Vaikka koko sielu huusi ikävästä joka jatkuu ja siitä on nyt kuukausi eikä vieläkään pysty antamaan itselleen anteeksi sitä ettei huomannut rakkaalla ystävällä olevan vaivoja. Tulehdusarvot nousivat vaan vaikka antibiootteja annettiin.

    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kuin kissa ei syö niin se on todella kipeä

    • Anonyymi

      Meilläkin on ollut samanlainen tapaus. Koiramme löysi kissan kuolleena.

    • Anonyymi

      Suolistotukokset, varsinkin iäkkäillä ja pitkäkarvaisilla kissoilla aiheuttaa syömättömyyttä, oksentelua ja kipuilua. Apuna parafiiniöljy ruokaan sekoitettuna auttaa. Onhan vaikeaa selvittää asiaa, paitsi rahallahan saa selville, ruumiiinavaus, jos on varaa.

    • Anonyymi

      Voi myös olla koronaa tämmöisenä aikana?

    • Anonyymi

      Meidän kissatyttö eli 19-vuotiaaksi.
      Munuaisvaiva ehti vaivata noin kuukauden eli hetken, erikoisdieetti, labrat osoittivat parantumattoman (vanhuus)tilan.
      Pari päivää ennen kuolemaa lopetti syömisen ja juomisen, oli väsynyt, nukkui ja oli jo laihtunut.
      Tällä kertaa varatulle lekurille mentäessä kisu ei pannut hanttiin yhtään enää. Kisu tiesi, että lähdön aika on tullut.. oli jo "puoliksi poissa" tajunnasta, väsy.
      Halattiin pussattiin kauan. Rauhoittava ja kivun lievitys annettiin piikillä, lopulta se ikiuneen saattava.

      Ikävä jäi. Pitkä elämä, hoito ja lähtö - koko elämä oli kaunis, hauska ja hyvä.
      Terveisiä kissojen Taivaaseen.. Taivaan Isä ja Luojamme rakastaa myös ja varsinkin viattomia eläimiä.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista.❣️
      Se kissan romahtaminen tuli niin nopeasti niin menin ihan shokkiin vaikka olinkin jo valmistautunut niillä viikoilla että se loppu voi olla lähellä. Itkin vain ja en tajunnut että sen ruuminavauksen olisi voinut tehdä. Siksi jäänyt nämä asiat vaivaamaan että mikä kissalla oli. Pikkuhiljaa tässä alkaa hyväksymään että se oli kissalle oikea päätös, vaikka loppuun asti yritin auttaa.🥺😔

    • Anonyymi

      Minulla on ollut huono omatunto kissani kuoleman johdosta. Koska luin myöhemmin väitteen että kissan ruokavaliota ei saisi muuttaa.
      Minun kissani lopetti syömisen heti ruokavalion muuttamisen jälkeen. Vaikka ruokaineet olivat kissalle tarkoitettuja. Lieneekö väitteessä perää.
      Tuntuu uskomattomalta että kissa kuolisi ennenkuin söisi toista ruokaa.

      • Anonyymi

        Kuulostaapa hassulle. Mitä ell sanoi?


      • Anonyymi

        Olen kuullut tuon saman väittämän mutta mitään fakta näyttöä en ole koskaan nähnyt.


    • Anonyymi

      Kerron oman tarinani Misu tuli meiltä kotia hakemaan, naapurit muutti ja jätti Misun ihan oman onnensa nojaan. Misu oli meillä 8vuotta, kunnes laihtui ja lakkas syömästä. Vein Misun lääkäriin hänet kuvattiin ja todettiin olevan syöpä. Lääkäri meinas on sen verran iäkäs kisu ettei kannata ruveta leikkeleen. Misu nukutettiin ikuiseen uneen ja on puutarhassa kukkien alla. Vieläkin ikävöidään häntä. Otamme osaa suruunne. Terveisin Forssasta kahden kissan omistajat

      • Anonyymi

        Meillä samankaltainen tarina usean kissan kanssa, tulevat meiltä kotia hakemaan kun ihmiset eivät välitä riittävästi. Nyt kolme sellaista kissaa asettunut taloksi ja vierailijoita sitäkin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä samankaltainen tarina usean kissan kanssa, tulevat meiltä kotia hakemaan kun ihmiset eivät välitä riittävästi. Nyt kolme sellaista kissaa asettunut taloksi ja vierailijoita sitäkin enemmän.

        Ihana kun ihmisillä on sydän paikallaan.Itselläni on kaksi kissaa toisen haimme löytökodista. Hän tekee semmosia 4päivän reissuja en tiedä missä myllää. Kotiin tultaessa ei ainakaan ole nälkää nähnyt. Toinen viihtyy kotosalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kun ihmisillä on sydän paikallaan.Itselläni on kaksi kissaa toisen haimme löytökodista. Hän tekee semmosia 4päivän reissuja en tiedä missä myllää. Kotiin tultaessa ei ainakaan ole nälkää nähnyt. Toinen viihtyy kotosalla.

        Löytökodeilla säännöissä, ettei kissa ulkoile valvomatta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytökodeilla säännöissä, ettei kissa ulkoile valvomatta..

        Löytöeläin kodin kissatkin ulkoilee vapaasti, heidän omat.


    • Anonyymi

      Oletteko te lemmikkien omistajat k*oronarokotettuja? Tai teidän kotiporukat? Olen kuullut useita tapauksia, joissa lemmikki on kuollut jonkin aikaa sen jälkeen, kun omistaja on saanut piikin. Rokotettu levittää ympäristöönsä rokotemyrkkyjä mm. hengityksen ja ihon kautta. Netistä löytyy lisää aiheesta jos kiinnostaa.

      Voimia ja jaksamista teille kaikille lemmikkinsä menettäneille. Raskasta on, tiedän. Aika auttaa suruun, vaikka ei se varmasti juuri tällä hetkellä paljoa lohduta.

      • Anonyymi

        Ja höpön höpön.Ei kannat uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan.Kyllä olis paljon kuolleita lemmikkejä,jos tuo pitäis paikkansa🙄


    • Anonyymi

      Kissani sai ehkä liian vahvanrokotuksen ja kieltäytyi avaamasta suuta. Ehkä suu oli haavoilla. Jouduttiin nesteyttämään kaksi kertaa. Sitten parani ja alkoi syödä ja juoda. Eli 15v.

    • Anonyymi

      Perheen kissoja ja koira on jäänyt eläinlääkäriasemalla, vaikka yritettiin kalliita leikkauksiakin. Kunto romahti aika nopeasti, mitään selviä merkkejä ei ollut aikaisemmin, ehkä jotain pientä. Jonkinlaisesta syövästä oli kysymys muistaakseni koiran ja jonkin kissoista kohdalla. Ruokahaluttomuus käynnit eläinlääkärillä on liittynyt karvapalloihin tai vastaavaan.

    • Anonyymi

      Samoin kissani on aina ollut valikoiva ruokansa suhteen, mutta viime aikoina erikoisen huono syömään. Ei syö kissojen märkää ruokaa lainkaan ja ainoastaan kanaa grillattuna, olen huolissani. Laihtunut on todella kisunen🌷🐈

    • Anonyymi

      Kannattaa piikkiä antaa eikä vanha kissa kärsi enää

    • Anonyymi

      Oliko suoli tukkeessa tai hammas tulehtunut?

    • Anonyymi

      Moi!

      Kissoja ollut iät ajat.Jos kissa lopettaa syömisen,tai muuten vetäytyy,tai ei käy astialla,on aina joku ongelma.Voi olla ihan mitä vaan.Kannattaa käyttää lääkärissä,heti kun huomaa,että kissan käytös muuttuu.

    • Anonyymi

      Kissa lopettaa syömisen kun se on sairas. Se vaistoaa olevansa kuolemaisillaan ja hakeutuu yksinäisyyteen kuolemaan.

    • Anonyymi

      Miten pääsen kissani kuolemasta yli siitä on jo yli kymmenen vuotta. Syyllistän koko ajan milloin mistäkin asiasta. Vaikeinta on se etten ollut paikalla kun kissa lopetettiin jo pelkkä ajatuskin siitä että oma kissa lopetetaan ja vielä minun päätöksellä oli liikaa. Päätös oli oikein kissa oli niin sairas mutta mutta Olenko omituinen?

      • Anonyymi

        Hei, et ole omituinen, kissaa suree monesti enemmän kuin lähisukulaista, kissa on koko ajan elämässäsi, touhuaa arjen askareissa ja tuo hyvää mieltä. Kun kissa lähtee jää elämään suuri tyhjiö, millä täyttää sen tyhjiön? Kukin tekee valinnan haluaako/ pystyykö olemaan paikalla lähdön hetkellä, se ei tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä vaikket ollut paikalla, kissasi tiesi että rakastat häntä, eikä tuomitse sinua.Itse olin paikalla eikä ollut helppoa sekään, puhelin kissalle ja kun lähtö oli ovella hieroin vielä kissani korvat koska rakasti sitä yli kaiken. Itse olen vielä jonkinasteisessa shokki tilassa, tästä on vasta 9 päivää . Tiedämme kuitenkin että kissoillamme on nyt hyvä olla, se on viimeinen palvelus sairaalle eläimelle että pääsee tuskistaan,


    • Anonyymi

      Meidän kissalla oli munuaisten vajaatoiminta, meno samanlaista jonkun aikaa ja sitten olikin paremmille pihoille lähtö luvassa. Vieläkin ikävä.

    • Anonyymi

      Naapurin kissa ollut meillä renkinä ja palkkioksi syötetty vanilija jäätelöä, kissan muroja ja kanamakkaraa. Omistajat itse ilmeisen nuukia kun kissa laiha kuin keskitysleiriltä tullut. Oli pois muutaman päivän ja pelkäsimme sen menneen metsään kuolemaan tai omistajien vieneen piikille kun ruoka ei tuntunut maistuvan. Onneksi kissa taas saapui parempi kuntoisena ja ruokahalukin tuntuu palanneen.
      Voimia kissansa menettäneelle, , Kissan sielu seuraa ja tukee omistajaansa kuolemankin jälkeen, ainakin siltä tuntuu.

    • Anonyymi

      Tyypillistä kissan käyttäytymistä. Kissa ei "kerro" kuten ei muutkaan eläimet. Ihmisten ongelma on se että he luulevat tietävänsä ja käyttäytyvät kuten ääliö ihminen yleensä tekee. Jotenkin ihmiset kuvittelee, että eläimet "rakastavat" heitä. No ruokaa on aina tarjolla ja mukava peti. Mutta en usko että kukaan eläimistä "rakastaa" kuten ihminen uskoo. Täyttä shit. Ihminen ei rakasta ja siihen harhaan moni uskoo.

    • Anonyymi

      Meillä kissa lopetti syömisen ja tuli voimattomaksi. Teki pari ihmeellistä hyppyä lähes kattoon asti ja kuoli. Oli ilmeisesti syönyt rotanmyrkkyä.

    • Anonyymi

      jos kissa on ollut sisä kissa,ja riippuu ruokavaliosta ,miten kissa voi.kissan pitää päästä ulos ainakin valjaissa tunniksi kahdeksi,,ruokakissavalio ehdotukseni on esim,kakskertaa viikossa pakaste seitä tietysti sulatettuna ,mutta raakana,se hoitaa kissan vatsaa jos syö vain kokoajan teollista ruokaa joka on kypsää niin kissan tulehdus arvot on kokoajan kissan kiusana elikkä kissa on kokoajn oikeestaan kipeä.
      mulla on ollut kuusi kissaa,vatsavaivoja ei ole ollut kenelläkään.kaikki kissat on kyllä saanneet olla ulkona, syöpä on vienyt kaikki kissani noin 13vuotiaana.ikävä on kaikkia ihanaa on ollut nyt on 7kissa AIVANIHANA,se on parantaja kissa ,jos ne näkee,että minulla on jotain epätavallista niin se tulee puskemaan ,ja on läsnä katsoo silmiin ,aih itken onnesta,jaheti paranen.myös koiria on ollut samanlaisia läsnäolijoita aina,nekin on kuollut vanhuuteen.yhdessä olemme olleet eläinlääkärissä sillä hetkellä ja hyväksyneet yhdessä sen taphtuman,likiollessa,ovat tulleet uniin jotkutheistä,nutta sitä raakruokaa pitäs olla kaikille välillä ainakin kaks kertaa viikossa ja miks ei enemmänkin,jos saatavissa. mutta ei läskiäollenkaan.

    • Anonyymi

      Voiko kissan myrkytysoireet näkyä montakin viikkoa jos on syönyt esim sopimatonta huonekasvia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe