Ruska -aika Lapissa

Anonyymi

Tuleekohan ruska tänä vuonna aikasemmin Lapin alueelle? Etelä-Pohjanmaalle ainakin näyttäis tulevan.

19

1371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesän sääolosuhteista johtuen tänä vuonna Lapin ruskasta on tulossa huono.

    • Anonyymi

      Viime syksynä oli kyllä upea ruska, mutta nyt sen mitä olen kokeneilta lappalaisilta asiantuntijoilta kuullut niin valitettavasti nyt on vuorossa taas huono ruska-aika.

      • Anonyymi

        Olkoot huono mutta kysymys oli että tuleekohan se ajallaan vai aikaisemmin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoot huono mutta kysymys oli että tuleekohan se ajallaan vai aikaisemmin 🤔

        Viikot 37 ja 38 yleensä paras ruska, mutta nyt se vähä joka mahdollisesti voi tulla niin viikkko 33 ja 34.


    • Anonyymi

      Etelässä on jo nyt ruskaa sillä useat koivut ovat jo kellastuneet.

    • Anonyymi

      Me varattiin jo kesäkuussa viikoksi 35 Ylläkselle hotelli majoitus, mutta nyt näyttää siltä että ruskasta on tulossa niin olematonta ja perutaan koko homma.

      • Anonyymi

        Aika velmua varata hotelli ruskaksi jo viikolle 35. Miksi jo kesäkuussa piti varata kun ei voinut tietää ruskasta yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Lapin sairaanhoitopiiri on antanut suosituksen ettei Lappiin mentäisi nyt lainkaan ruskamatkoille pahentuneen Koronatilanteen takia.

      • Anonyymi

        Suositus ei kiellä menemistä joten mikään ei siis estä Lappiin lähtemästä.


    • Anonyymi

      Mikäs Lapissa nyt ruskatilanne? Ensi viikolla tarkoitus sinne lähteä.

      • Anonyymi

        Eipä ole ruskaa täällä näkynyt. Luxiassa olen juuri nyt ja vihreää on.


    • Anonyymi

      Norjassa Heimdalenin alueella olen ollut jo viikon verran ja täällä ruska kauneimmillaan.

      • Anonyymi

        Heimdalen on tosiaan kummallinen paikka sillä vaikka missään muualla ei ruskaa olisi niin siellä sitä on varmuudella.


    • Anonyymi

      Kilpisjärvellä alkaa hieman ruskaa jo olemaan.

    • Anonyymi

      Minä ainaskin lähden Lappiin katsomaan ruskaa pakkasella.

      • Anonyymi

        Minä kans! Siellä se neitokainen, Sirpa kylmissään, oottelee etelän poikaa.


    • Anonyymi

      Saariselällä ainakin kuvista päätellen alkaa olemaan komea ruska, juuri katselin tuoreita kuvia

      • Anonyymi

        Jos osuu Lappiin syyskuun 2. tai 3. viikolla, niin ruskan todennäköisyys on suurimmillaan.
        Tänä vuonna tosin kesän helteiden ja kuivuuden vuoksi osa puista kellastui tai jopa ruskistui jo ennen aikojaan ja lehdet lähtivät niistä jo ensimmäisen syysmyrskyn myötä.


    • Anonyymi

      Tämän vuoden komea ruska yllätti minut paatuneen Lapin asukkaan perusteellisesti. Olin satavarma että tulossa on huono ruska, mutta aivan uskomattoman nopeasti edennyt kastepisteen liikkuminen sai aikaan kauniin ruskaan. Tälläistä kastepisteen liikkumista ei olla koskaan koettu ennen ja todennäköisesti kyseessä on ilmastonlämpenemiseen liittyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe