Ruska -aika Lapissa

Anonyymi

Tuleekohan ruska tänä vuonna aikasemmin Lapin alueelle? Etelä-Pohjanmaalle ainakin näyttäis tulevan.

19

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesän sääolosuhteista johtuen tänä vuonna Lapin ruskasta on tulossa huono.

    • Anonyymi

      Viime syksynä oli kyllä upea ruska, mutta nyt sen mitä olen kokeneilta lappalaisilta asiantuntijoilta kuullut niin valitettavasti nyt on vuorossa taas huono ruska-aika.

      • Anonyymi

        Olkoot huono mutta kysymys oli että tuleekohan se ajallaan vai aikaisemmin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoot huono mutta kysymys oli että tuleekohan se ajallaan vai aikaisemmin 🤔

        Viikot 37 ja 38 yleensä paras ruska, mutta nyt se vähä joka mahdollisesti voi tulla niin viikkko 33 ja 34.


    • Anonyymi

      Etelässä on jo nyt ruskaa sillä useat koivut ovat jo kellastuneet.

    • Anonyymi

      Me varattiin jo kesäkuussa viikoksi 35 Ylläkselle hotelli majoitus, mutta nyt näyttää siltä että ruskasta on tulossa niin olematonta ja perutaan koko homma.

      • Anonyymi

        Aika velmua varata hotelli ruskaksi jo viikolle 35. Miksi jo kesäkuussa piti varata kun ei voinut tietää ruskasta yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Lapin sairaanhoitopiiri on antanut suosituksen ettei Lappiin mentäisi nyt lainkaan ruskamatkoille pahentuneen Koronatilanteen takia.

      • Anonyymi

        Suositus ei kiellä menemistä joten mikään ei siis estä Lappiin lähtemästä.


    • Anonyymi

      Mikäs Lapissa nyt ruskatilanne? Ensi viikolla tarkoitus sinne lähteä.

      • Anonyymi

        Eipä ole ruskaa täällä näkynyt. Luxiassa olen juuri nyt ja vihreää on.


    • Anonyymi

      Norjassa Heimdalenin alueella olen ollut jo viikon verran ja täällä ruska kauneimmillaan.

      • Anonyymi

        Heimdalen on tosiaan kummallinen paikka sillä vaikka missään muualla ei ruskaa olisi niin siellä sitä on varmuudella.


    • Anonyymi

      Kilpisjärvellä alkaa hieman ruskaa jo olemaan.

    • Anonyymi

      Minä ainaskin lähden Lappiin katsomaan ruskaa pakkasella.

      • Anonyymi

        Minä kans! Siellä se neitokainen, Sirpa kylmissään, oottelee etelän poikaa.


    • Anonyymi

      Saariselällä ainakin kuvista päätellen alkaa olemaan komea ruska, juuri katselin tuoreita kuvia

      • Anonyymi

        Jos osuu Lappiin syyskuun 2. tai 3. viikolla, niin ruskan todennäköisyys on suurimmillaan.
        Tänä vuonna tosin kesän helteiden ja kuivuuden vuoksi osa puista kellastui tai jopa ruskistui jo ennen aikojaan ja lehdet lähtivät niistä jo ensimmäisen syysmyrskyn myötä.


    • Anonyymi

      Tämän vuoden komea ruska yllätti minut paatuneen Lapin asukkaan perusteellisesti. Olin satavarma että tulossa on huono ruska, mutta aivan uskomattoman nopeasti edennyt kastepisteen liikkuminen sai aikaan kauniin ruskaan. Tälläistä kastepisteen liikkumista ei olla koskaan koettu ennen ja todennäköisesti kyseessä on ilmastonlämpenemiseen liittyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2140
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1635
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1333
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1163
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      78
      1137
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1075
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      182
      1022
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      283
      1021
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe