Armeijaan suositellaan ottamaan veitsi ja/tai linkkuveitsi, mutta mitenkäs perhosveitsi? Sillä kyllä hoitaa kaikki perus hommat armeijassa. Ei ehkä yhtä hyvin, mutta silti siisti.
Selailin nopeasti tässä Suomen lakeja ja muita palstoja, mutta en kokonaista vastausta löytänyt.
En kyllä näe suurta syytä, miksi se olisi kielletty.
Onkohan perhosveitset sallittu inttiin?
23
1515
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän sillä onnistu edes makkaratikun vuoleminen.
- Anonyymi
Ota yhteyttä sotilasläänin esikuntaan ja kysy sieltä.
- Anonyymi
Kyllähän jotkut hommaavat vaikka minkämoisen sapelin sinne, mutta ihan oikeasti kunnon vuolupuukko on käytön kannalta paras. Yleensä perhosveitsien teroituskulma ei ole paras vuoluhommissa.
Jos haluaa "kikkelinjatketta", niin olen nähnyt mm. täysimittaisen kukrin eräällä kokelaalla. Se lähinnä nauratti, kun käyttöarvo on suunnilleen nolla.
Kyllähän Hackmannilla oli aikanaan muovikahvainen perhosveitsi, joka toimi vuoluhommissa. Terän muoto sen ratkaisee.
Onhan perhosveistä toki mukava pyöritellä, mutta se voikin mennä jo provokaation puolelle.
Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen, niin saahan tuon ottaa. Eräänlainen linkkuveitsihän sekin on.- Anonyymi
Inttiin ei kannata hankkia vuolupuukkoa. Se on sinne ihan liian hyvä ja kallis. Harmittaa kun katoaa. Eikä intissä vuolla mitään.
Hanki tavallinen punakahvainen mora. Se on halpa, puukko näkyy hyvin, jos jää johonkin, sillä voi vääntää ja hakata eikä harmita, jos ja kun hukkuu tai rikkoontuu.
Tuo Hacmannin linkkupuukko oli retkillä hyvä, mutta ei sen terällä mitään vuollut. Rst terästä ei saa mitenkään kunnon vuolutetä ja ainakin minun muovihahva katkesi nivelestään. Muutoin ihan käyttäkelpoinen kevyisiin hommiin.
- Anonyymi
Sopii lähinnä puukotuksen,sitä varten talo tarjoaa pistimen.Monitoimi työkalu vuolupuuko.
- Anonyymi
Meillä vääpelillä oli perhosveitsi, ilkeä mies ja huusi minulle kun olin vempassa.
- Anonyymi
No eikö sirllä idea ole tappaminen? Luulisi, että vaikka moottorisaha on ok. Ainakin olisi miehekäs vs. perhosveitsi.
- Anonyymi
Et ole tainnut käydä inttiä? Jos olisit, niin tietäisit, ettei intissä kanna mielellään mitään ylimääräistä muun varustuksen lisäksi. Moottorisaha olisi liian suuri ja painava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tainnut käydä inttiä? Jos olisit, niin tietäisit, ettei intissä kanna mielellään mitään ylimääräistä muun varustuksen lisäksi. Moottorisaha olisi liian suuri ja painava.
Homovarusmiehille jytkytappi on ihan ehdoton varuste pitkille metsäleireille.
Persujen puoluetoimistoista voi käydä kyselemässä kyseistä tappia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homovarusmiehille jytkytappi on ihan ehdoton varuste pitkille metsäleireille.
Persujen puoluetoimistoista voi käydä kyselemässä kyseistä tappia.Jytkytappi löytyy taisteluparilta jos se ei satu olemaan nainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään on kevyitä sähkösahoja.
- Anonyymi
Kannattaa pukea päälle ninja asu ja palveluksen jälkeen mennä siinä treenaamaan karatea. Varmasti ainakin AUK paikka on sitten varma.
- Anonyymi
Kärpäsveitsi ja oikein grammanviilaajille suunniteltu hyttysveitsi ovat perhosveitseä kätevämpiä.
- Anonyymi
Älä valehtele
- Anonyymi
Itse käytin perhosveitseä intissa perseen pyyhkimiseen,
T.harri leinola
Kannattaa laittaa myös paperia terälle ettei raavi- Anonyymi
Sama täällä!🥵
- Anonyymi
Täytyy AP:n olla aika lapsellinen kun edes tuollaista kysyy.
Mitähän AP sillä perhosveitsellä intissä tekisi.- Anonyymi
Niin, mitäpä sitä intissä veitsellä tekisi... Itse käytin kohtuulaatuista (halpaa) linkkaria, vasemmassa rintataskussa kulki mukavasti, sillä sai tehtyä ne hommat jotka tehdä piti.
Vuoleskelu on sitten ihan oma harrastuksensa.
- Anonyymi
Itselläni oli samurai miekka Bowie ja pari taistelu veistä sekä kirves inttiin menessä...pahoitin kyllä mieleni kun tekosyillä vapauttivat/ potkivat ulos palveluksesta .. nyt olen lähdössä ulkomaille todennäköisesti liityn johonkin palkka armeijaan esim Ranskan muukalais legioona kiinnostaa kun siellä pääsee aika pian tositoimiin
- Anonyymi
Suosittelen Marttinen pitkäteräistä Ilves puukkoa. Siinä on veriura ,hyvin tärkeä. Sopii veistämiseen, kalan filerointin, hirven pitämiseen ja tietysti Ihmisen tappamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen Marttinen pitkäteräistä Ilves puukkoa. Siinä on veriura ,hyvin tärkeä. Sopii veistämiseen, kalan filerointin, hirven pitämiseen ja tietysti Ihmisen tappamiseen.
Lisäksi kannattaa ottaa mukaan monitoimi työkalu, sen pihdeillä saa nypittyä kala fileistä ruodot pois. Rantapyssy evp.
- Anonyymi
Nyrkkiraudat ovat myös sallittuja.
- Anonyymi
Kannattaako sinne(kään) leluja viedä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071