Työsopimus

Anonyymi

Palasin tauon jälkeen siivousfirmaan, jossa olin joskus reilu vuosi sitten ihan minimaalisilla tunneilla, alle 4h/vko.
Nyt uusi pomo ilmoitti, että töitä heillä kyllä riittää nykyään ja olisi tarjolla vaikka kuinka paljon, vaikka edelliset vakikohteeni olivatkin poistuneet asiakkuudesta.
Heti tarjottiin tuurauksia ja annettiin ymmärtää, että kokopäivätöitä löytyy ihan helposti, kun sanoin, että joko niitä, tai ei mitään, kun sellainen pari tuntia viikossa oli aiemmin ihan yhtä tyhjän kanssa.
Odotin saavani sellaisen työsopparin, että pääsen vihdoin myös työterveyshuollon piiriin. Pettymys oli suuri, kun ilmoittivat, että kirjoittavatkin soppareita nykyään ainoastaan 10:lle tunnille.
Joo, siis töitä on nyt sitten kuitenkin teetetty jo heti alkuun reilu 8-12h/päivä ja näin tuntuis jatkossakin olevan, mutta mitään normaaleja työsuhde-etuja mitä kokopäiväiset saa, niin et kuitenkaan saa. Masentavaa. Onko tämä laillista?

11

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis mitä sun sopparissa lukee??

      Kyllä meillä alkaa heti töitten alettua pelaamaan työterveyshulto.

      • Anonyymi

        Olen siis firmassa, joka jo vuosia sitten poisti normaalin työterveyshuollon alle 20h/vko työsoppareista. Joku aivan todella rajattu on, mutta tavalliset lääkärikäynnit ei siihen kuulu. Terveydenhoitajalle pääse muistaakseni 1-2 krt/v.
        Sairauksiaan ei tainnut kyllä päästä nykyään hoidattamaan lääkärille enää edes ne yli 20h/vko työtä tekevät, sekin oli jotenkin rajattu. Sen sijaan firmassa on sairauskassa, joka sitten kattaa monenlaista, mutta siihen päästäkseen pitää työsopparissa olla kunnollinen tuntimäärä, eli mikään 10h/vko ei riitä. Sen lisäksi siinä on joku muutaman kuukauden odotusaika mikä pitää olla töissä ennenkuin pääsee kassan jäseneksi.


      • Anonyymi

        Eli siis itse työsopparissa ei lue asiasta mitään muuta kuin, että sairauskassaan pääsee mikäli ehdot täyttyy (ja nehän ei tuolla 10h/vko täyty).


    • Anonyymi

      Eikös tuo 8-12h ole jo laitonta, ja tällä alalla jis kerran suostut, vmäinen pomo on aina sitä vaatimassa. Kannattaa soittaa pamin työ neuvontaan, tai vaihde. Siellä ä ne osaa neuvoa oikean numeron johon voi selittää asian.

      • Anonyymi

        Nollasopimus ei ole laiton, eikä vaihtelevan työajan sopimus.
        Itsellä tilanne että teen viikossa 30-lähes täyden työajan jatkuvasti, ja työnantaja ei halua sitä nollaa pois sopimuksestani.
        Meillä tunnit ei vaikuta työterveysjuttuihin. On vain työterveystarkastukset, muuta ei ole.


    • Anonyymi

      Ei ole laillista. Pysy tiukkana äläkä suostu yli 8 h päiviin ilman omaa suostumustasi. Taas yks huijari-esimies kyseessä. Alalla ihan yleistä valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe