Kun siirrän älypuhelimesta tietokoneelle kuvia, miten saan säilymään alkuperäisen kuvauspäivän? Tai mistä sen saa näkyviin?
Kuvien siirto
12
291
Vastaukset
- Anonyymi
Kyse on tiedoston aikaleimasta jonka saa näkyviin vaikka Windowsin Resurssienhallinnassa.
- Anonyymi
Tuollaisten kuvien kohdalla puhutaan myös ns. EXIF -formaatista, tai metadatasta, joka sisältää hyvin paljon muutakin yksityiskohtaista tietoa kuvasta, eli juurikin mm. päivämäärän ja kellonajan, kuten joskus myös GPS -paikkatiedon, jne., eli tämän avulla saa näkyviin täsmällisen kuvaushetken, vaikka tiedoston itsensä aikaleima muuttuisi.
Yksi erinomainen ilmainen sovellus kuvien katsomiseen windowsille on IrfanView, jonka avulla saa myös tuon EXIF -tiedon näkyviin, ja sille kannattaa myös ladata ja asentaa oma plugin -sarja, joka pitää tehdä erikseen, mutta ei ilmeisesti liene välttämätön jos ei käytä digikameraa ja sen raakakuvaformaattia tai -ominaisuuksia. - Anonyymi
Tuohon on jo vastattu, mutta minulla päivämäärä näkyy jo itse kuvan nimessä.
Esim. 20190805_203612.jpg
Nimen alku on päivämäärä ja loppuosa kuvanumero.
Jos haluaa sekunnitkin niin sitten löytyy EXIFistä. 2019:08:04 18:46:54
Kaikki kännykät ei varmaan käytä samanlaista nimeämistapaa, mutta EXIFistä löytyy.
Helpoiten kuvat siirtää vetämällä kansiosta toiseen tiedostonhallinnassa,
Siirto-ohjelmat tuppaa tekemään aina omia temppujaan.- Anonyymi
Loppuosa on itse asiassa kellonaika, eikä kuvan numero, jolloin 20190805_203612 tarkoittaa:
05.08.2019, 20:36:12
eli,
Valokuva on otettu 5 pv. elokuuta vuonna 2019 kello 20:36:12.
Alkuperäinen päivä ja aika on exif-tiedostoissa. Jos sen haluaa tiedoston muokkauspäiväksi, voi käyttää komentoriviohjelmaa jhead. Komento on
jhead -ft *.jpg
jhead löytyy Googlella.- Anonyymi
Puhelin Samsung A20e ja kuvat pitäisi saada tietokoneelle jotakin kaapelia pitkin, kun ne kuvat ovat liian isoja Saunalahden sähköpostille.
Tarvitaanko erillinen piuha vai käykö latausjohto?- Anonyymi
Eikös tuollainen narujen kanssa vehtaaminen jäänyt jo edelliselle vuosikymmenelle. Jos Googlen
https://support.google.com/photos/answer/6220402?hl=fi&ref_topic=6128818
-palvelu ei jostain syystä kelpaa, niin käytä ilmaista
https://www.filemail.com/
-palvelua missä isot tiedostot ladataan nettiin ja sieltä lähetetään latauslinkki vastaanottajalle. - Anonyymi
Usein puhelimen mukana tuleva usb-piuha on DATA-piuha. tuosta oli aikoinaan varoituksia ja kehotettiin erikseen hankimaan (oikea vain lataus-piuha)..
- Anonyymi
Latausjohto ei siirrä DATAA, siinä on sisällä vain kaksi johtoa (pin 1) ja - (pin 4).
Tiedonsiirtoon tarkoitetussa kaapelissa on sisällä 4 johtoa, edellisten lisäksi D- (pin 2) ja D (pin 3), ja nämä johdot huolehtivat tiedonsiirron. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latausjohto ei siirrä DATAA, siinä on sisällä vain kaksi johtoa (pin 1) ja - (pin 4).
Tiedonsiirtoon tarkoitetussa kaapelissa on sisällä 4 johtoa, edellisten lisäksi D- (pin 2) ja D (pin 3), ja nämä johdot huolehtivat tiedonsiirron.Unohtui sanoa, ettei tiedostojenpäiväys muutu tiedostojen siirrossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtui sanoa, ettei tiedostojenpäiväys muutu tiedostojen siirrossa.
siis ainakaan kun siirrät kaapelia käyttäen, jos siirtoon liittyy kolmannen osapuolen palvelimia, vain luoja tietää mikä muuttuu.
- Anonyymi
AirMore siirtää kivasti lankkattomasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795347
- 824321
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784263Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4903777- 1503401
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.532754- 232728
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211