Kuvien siirto

Anonyymi

Kun siirrän älypuhelimesta tietokoneelle kuvia, miten saan säilymään alkuperäisen kuvauspäivän? Tai mistä sen saa näkyviin?

12

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyse on tiedoston aikaleimasta jonka saa näkyviin vaikka Windowsin Resurssienhallinnassa.

• Anonyymi

Tuollaisten kuvien kohdalla puhutaan myös ns. EXIF -formaatista, tai metadatasta, joka sisältää hyvin paljon muutakin yksityiskohtaista tietoa kuvasta, eli juurikin mm. päivämäärän ja kellonajan, kuten joskus myös GPS -paikkatiedon, jne., eli tämän avulla saa näkyviin täsmällisen kuvaushetken, vaikka tiedoston itsensä aikaleima muuttuisi.

Yksi erinomainen ilmainen sovellus kuvien katsomiseen windowsille on IrfanView, jonka avulla saa myös tuon EXIF -tiedon näkyviin, ja sille kannattaa myös ladata ja asentaa oma plugin -sarja, joka pitää tehdä erikseen, mutta ei ilmeisesti liene välttämätön jos ei käytä digikameraa ja sen raakakuvaformaattia tai -ominaisuuksia.

• Anonyymi

Tuohon on jo vastattu, mutta minulla päivämäärä näkyy jo itse kuvan nimessä.
      Esim. 20190805_203612.jpg
      Nimen alku on päivämäärä ja loppuosa kuvanumero.
      Jos haluaa sekunnitkin niin sitten löytyy EXIFistä. 2019:08:04 18:46:54

Kaikki kännykät ei varmaan käytä samanlaista nimeämistapaa, mutta EXIFistä löytyy.

Helpoiten kuvat siirtää vetämällä kansiosta toiseen tiedostonhallinnassa,
      Siirto-ohjelmat tuppaa tekemään aina omia temppujaan.

• Anonyymi

Loppuosa on itse asiassa kellonaika, eikä kuvan numero, jolloin 20190805_203612 tarkoittaa:

05.08.2019, 20:36:12

eli,

Valokuva on otettu 5 pv. elokuuta vuonna 2019 kello 20:36:12.

• Alkuperäinen päivä ja aika on exif-tiedostoissa. Jos sen haluaa tiedoston muokkauspäiväksi, voi käyttää komentoriviohjelmaa jhead. Komento on

jhead -ft *.jpg

jhead löytyy Googlella.

• Anonyymi

Puhelin Samsung A20e ja kuvat pitäisi saada tietokoneelle jotakin kaapelia pitkin, kun ne kuvat ovat liian isoja Saunalahden sähköpostille.

Tarvitaanko erillinen piuha vai käykö latausjohto?

• Anonyymi

• Anonyymi

Usein puhelimen mukana tuleva usb-piuha on DATA-piuha. tuosta oli aikoinaan varoituksia ja kehotettiin erikseen hankimaan (oikea vain lataus-piuha)..

• Anonyymi

Latausjohto ei siirrä DATAA, siinä on sisällä vain kaksi johtoa (pin 1) ja - (pin 4).

Tiedonsiirtoon tarkoitetussa kaapelissa on sisällä 4 johtoa, edellisten lisäksi D- (pin 2) ja D (pin 3), ja nämä johdot huolehtivat tiedonsiirron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Latausjohto ei siirrä DATAA, siinä on sisällä vain kaksi johtoa (pin 1) ja - (pin 4).

Tiedonsiirtoon tarkoitetussa kaapelissa on sisällä 4 johtoa, edellisten lisäksi D- (pin 2) ja D (pin 3), ja nämä johdot huolehtivat tiedonsiirron.

Unohtui sanoa, ettei tiedostojenpäiväys muutu tiedostojen siirrossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtui sanoa, ettei tiedostojenpäiväys muutu tiedostojen siirrossa.

siis ainakaan kun siirrät kaapelia käyttäen, jos siirtoon liittyy kolmannen osapuolen palvelimia, vain luoja tietää mikä muuttuu.

• Anonyymi

AirMore siirtää kivasti lankkattomasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5347
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4321
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      378
      4263
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      490
      3777
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      150
      3401
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      3034
    7. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      53
      2754
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2728
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2316
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2211
    Aihe