Etäopiskelu on ihanaa!

Anonyymi

Paljon kirjoitetaan uutisia ja vetoomuksia etäopiskelun negatiivisista vaikutuksista ja miten sitä ei saisi jatkaa. On varmasti totta, ettei se kaikille sovi, mutta ääntänsä on saanut paljon vähemmän kuuluviin ne, kelle etäopiskelu on ihan parasta.

Talvella etenkin kurjaa lähteä ulos räntäsateeseen koulumatkalle ja iltapäivällä takaisin. Paljonko pelkästää matkoihin menee ns. turhaa aikaa keskimäärin ihmisillä? Mulle ja monien asiasta keskustelemalleni kaverille on ainakin hyvinvointia lisäävää, kun herätyskello soi huomattavasti myöhemmin ja yöunet pitenee. Aamiaistakin voi tunnista riippuen syödä samalla. Kotona pystyy myös opiskella kahdella näytöllä, mikä tehostaa työskentelyä.

On myös todella näppärää, kun voi aamulla laittaa pesu-/tiskikoneen pyörimään ja tauoilla hoitaa ne loppuun. Näin on koulupäivän jälkeen vapaa niistäkin askareista. Mahdollisilla hypäreillä ollaan käyty välillä lenkillä tai muutoin kuntoilemassa.

10

1126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jep, itse äänitin päivän opinnot ja kuuntelin ne kun päivän lukeminen oli ohi. Seuraavana päivänä tein lyhyen kertauksen.

• Anonyymi

..hmm...pian kai tuota lähiopetusta tarvitaan vain...hmm...lapsentekoa varten

• Anonyymi

Kotona pystyy opiskelemaan myös kahdella näytöllä!!! Aha, mutta joka pojalla ei ole kahta näyttöä.

Tehokkuus tuossa ainakin kohdistuu tekniikan hoitamiseen, itse opittava asia voi jäädä vähälle huomiolle siinä vielä samalla aamiaista ja lounastakin mutustellessa. Ja ylipäätään ihmisenä ihmisten kanssa toimiminen jää kokonaan oppimatta. Mutta jollekin se tietysti sopii, millään muulla ei olekaan väliä.

Joku oikeasti hyvä puoli etäopiskelussa voi olla, että koulukiusaaminen jää vähemmälle. Ellei sekin siirry kokonaan someen.

Sellaista etäelämää! Joku voi hyvin, entistä useampi voi huonosti.

• Anonyymi

Näyttöjä saa kyllä varsin edullisesti. Ei olisi (ollut) kummoinenkaan investointi, kun jo toista vuotta enepi tai vähempi oltu etänä. Itselle sillä on ainakin suuri tehokkuutta nostava arvo, koska tehtäviä voi tehdä toisella näytöllä ja teoriaa/Google toisella :)

• Anonyymi

Jokku on itsnäisiä, jokku ei. Oppiihan sitä muiltakin uutta.

• Anonyymi

Kahta näyttöä ei ole mullakaan, mutt kiitos ideasta!

Mun ongelmani on ollut pitkä matka yliopistolle ja parkkipaikan etsiminen. On joskus tullut parkkisakotkin ja riita jonkun kanssa, kun olen vohkinut hänen parkkipaikkansa.

Nyt olen viimeksi 18kk sitten ajellut yliopistolle. Suoritin silloin tentin. Sitten en olekaan suorittanut oikein mitään. Voi olla, että lopetan opiskelun, ei siitä mulle mitään hyötyä tule enää työelämässä.

Mutta periaatteessa pidän etäopiskelusta.

• Anonyymi

Nyt kai pari ekaa vuotta on lähiopetusta yliopistolla. Sitten ehkä hybridiä ja syventävät kurssit etänä, mikä on kiva, kun monet (tai jotkut) käyvät jo töissä kaukana opiskelukaupungista.

Tuona v. 21-22 kävin 2x yliopistolla: lainasin kirjan ja palautin sen. Nyt -23 keväällä kävin kerran kuuntelemassa yhden luennon. En varmaan olisi käynyt silloinkaan, jos olisin tiennyt, että hän laittaa kaiden materiaalin kirjallisena nettiin.

Gradu tehtiin täysin netin välityksellä. Ei muuten ole mulla vieläkään paperilla.

• Anonyymi

Voi milloin etopetus alkaa? Lapseni odottavat kovasti! Oli Niin kivaa vuonna 2020, totesi 5.luokkalainen lapseni! Ei ole häiriöitä, pystyy keskittymään... Ei haittaa vaikka ei pariin kuukauteen näe koulukavereita.
      Jos koti on hyvä ja lapsi normaali, niin hienosti menee etäkoulu. Kivat muistot jäi vuodesta 2020....

• Anonyymi

Valitettavan suuri osa lukiolaislapsista ei ole "normaaleja" ja heillä oppiminen kärsii etäaikana. Kaikille ei vain sovi etäopetus, toisille ei sovi lähiopetus. Jotkut on vaan parempia jos saavat olla koko elämänsä yksin pimeässä kellarissa ilman häiriötekijöitä.

• Anonyymi

kotiolotkin vaikuttavat paljon . Jos ei ole omaa tilaa, nurkkaa tai huonetta opiskelua varten niin etäopiskelu on varsin vaikeata. Etäopiskelu on erakon hommaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      88
      8103
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4708
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4361
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      44
      2556
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      93
      1412
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1276
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      40
      1227
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1140
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      63
      1110
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      166
      1070
    Aihe