Paljon kirjoitetaan uutisia ja vetoomuksia etäopiskelun negatiivisista vaikutuksista ja miten sitä ei saisi jatkaa. On varmasti totta, ettei se kaikille sovi, mutta ääntänsä on saanut paljon vähemmän kuuluviin ne, kelle etäopiskelu on ihan parasta.
Talvella etenkin kurjaa lähteä ulos räntäsateeseen koulumatkalle ja iltapäivällä takaisin. Paljonko pelkästää matkoihin menee ns. turhaa aikaa keskimäärin ihmisillä? Mulle ja monien asiasta keskustelemalleni kaverille on ainakin hyvinvointia lisäävää, kun herätyskello soi huomattavasti myöhemmin ja yöunet pitenee. Aamiaistakin voi tunnista riippuen syödä samalla. Kotona pystyy myös opiskella kahdella näytöllä, mikä tehostaa työskentelyä.
On myös todella näppärää, kun voi aamulla laittaa pesu-/tiskikoneen pyörimään ja tauoilla hoitaa ne loppuun. Näin on koulupäivän jälkeen vapaa niistäkin askareista. Mahdollisilla hypäreillä ollaan käyty välillä lenkillä tai muutoin kuntoilemassa.
Etäopiskelu on ihanaa!
10
999
Vastaukset
- Anonyymi
Jep, itse äänitin päivän opinnot ja kuuntelin ne kun päivän lukeminen oli ohi. Seuraavana päivänä tein lyhyen kertauksen.
- Anonyymi
..hmm...pian kai tuota lähiopetusta tarvitaan vain...hmm...lapsentekoa varten
- Anonyymi
Kotona pystyy opiskelemaan myös kahdella näytöllä!!! Aha, mutta joka pojalla ei ole kahta näyttöä.
Tehokkuus tuossa ainakin kohdistuu tekniikan hoitamiseen, itse opittava asia voi jäädä vähälle huomiolle siinä vielä samalla aamiaista ja lounastakin mutustellessa. Ja ylipäätään ihmisenä ihmisten kanssa toimiminen jää kokonaan oppimatta. Mutta jollekin se tietysti sopii, millään muulla ei olekaan väliä.
Joku oikeasti hyvä puoli etäopiskelussa voi olla, että koulukiusaaminen jää vähemmälle. Ellei sekin siirry kokonaan someen.
Sellaista etäelämää! Joku voi hyvin, entistä useampi voi huonosti.- Anonyymi
Näyttöjä saa kyllä varsin edullisesti. Ei olisi (ollut) kummoinenkaan investointi, kun jo toista vuotta enepi tai vähempi oltu etänä. Itselle sillä on ainakin suuri tehokkuutta nostava arvo, koska tehtäviä voi tehdä toisella näytöllä ja teoriaa/Google toisella :)
- Anonyymi
Jokku on itsnäisiä, jokku ei. Oppiihan sitä muiltakin uutta.
- Anonyymi
Kahta näyttöä ei ole mullakaan, mutt kiitos ideasta!
Mun ongelmani on ollut pitkä matka yliopistolle ja parkkipaikan etsiminen. On joskus tullut parkkisakotkin ja riita jonkun kanssa, kun olen vohkinut hänen parkkipaikkansa.
Nyt olen viimeksi 18kk sitten ajellut yliopistolle. Suoritin silloin tentin. Sitten en olekaan suorittanut oikein mitään. Voi olla, että lopetan opiskelun, ei siitä mulle mitään hyötyä tule enää työelämässä.
Mutta periaatteessa pidän etäopiskelusta.- Anonyymi
Nyt kai pari ekaa vuotta on lähiopetusta yliopistolla. Sitten ehkä hybridiä ja syventävät kurssit etänä, mikä on kiva, kun monet (tai jotkut) käyvät jo töissä kaukana opiskelukaupungista.
Tuona v. 21-22 kävin 2x yliopistolla: lainasin kirjan ja palautin sen. Nyt -23 keväällä kävin kerran kuuntelemassa yhden luennon. En varmaan olisi käynyt silloinkaan, jos olisin tiennyt, että hän laittaa kaiden materiaalin kirjallisena nettiin.
Gradu tehtiin täysin netin välityksellä. Ei muuten ole mulla vieläkään paperilla.
- Anonyymi
Voi milloin etopetus alkaa? Lapseni odottavat kovasti! Oli Niin kivaa vuonna 2020, totesi 5.luokkalainen lapseni! Ei ole häiriöitä, pystyy keskittymään... Ei haittaa vaikka ei pariin kuukauteen näe koulukavereita.
Jos koti on hyvä ja lapsi normaali, niin hienosti menee etäkoulu. Kivat muistot jäi vuodesta 2020....- Anonyymi
Valitettavan suuri osa lukiolaislapsista ei ole "normaaleja" ja heillä oppiminen kärsii etäaikana. Kaikille ei vain sovi etäopetus, toisille ei sovi lähiopetus. Jotkut on vaan parempia jos saavat olla koko elämänsä yksin pimeässä kellarissa ilman häiriötekijöitä.
- Anonyymi
kotiolotkin vaikuttavat paljon . Jos ei ole omaa tilaa, nurkkaa tai huonetta opiskelua varten niin etäopiskelu on varsin vaikeata. Etäopiskelu on erakon hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52108Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811093Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101058Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773