Ikää 52 ja epämääräisiä vatsavaivoja ollut jo muutaman vuoden ajan: turvotusta, kipua, ilmavaivoja... Vatsaa tutkittu: paksusuolen tähystys, ultrat ja vatsan laaja magneettikuvaus, laboratoriokeilla poissuljettu yleisimmät sairaudet. Ei mitään selittävää. F-Kalprotektiiniarvo oli 99. Aiemmin ollut 20. Gynen puoli kunnossa. Diagnoosina ärtyneen suolen oireyhtymä. Kokeiltu lääkkeitä yms. Kaappi täynnä vaikka mitä rohtoja. Hormonikorvaushoito. Alan olla todella epätoivoinen. Onko kohtalotovereita, joilla jossain kohtaa ollut vastaavia vaivoja? Hävisivätkö ne jossain kohtaa?
Vaihdevuodet ja vatsavaivat
Anonyymi
2
177
Vastaukset
- Anonyymi
Olet luultavasti vaan syöny jotain sopimatonta. Se paranee parin päivän sisällä, joten nou hätä :)
- Anonyymi
Herkkä vatsa voi tulla enemmän "näkyville" iän myötä, suosittelen kokeilemaan gluteenittomuutta tai/ja maidottomuutta ja ennen kaikkea fodmap-ruokavaliota. Itselleni kaikki sipuli lihaliemiä ja maustesekoituksia myöten aiheuttaa sietämättömiä vatsaoireita ja kipuja, kesäkurpitsa ja gluteeni aiheuttavat myös harmia pidemmäksi aikaa - ei diagnosoituja sairauksia tai allergioita. Selvitä, mikä/mitkä Sinulle ei sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013