Cane corso

suomalaisia kasvattajia

Löytyykö cane corso-rodun, suomesta tai suomen lähimaista, suomea tai englantia puhuvia, kasvattajia?

Olisin kiinnostunut kyseisestä rodusta ja halukas kyselemään rodusta itse kasvattajilta.

Kommunikaation vuoksi olisi suotavaa että ymmärtäisin kasvattajaa ja hän minua, joten kieli tulisi olla suomi tai englanti. Itse rodun olisin valmis noutamaan pohjoismaista.

Kiitos etukäteen.

38

5820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraaja

Mistä johtuu tämä nykyajan vaarallisten koirarotujen ihannointi?

• vaan

Erikoisuuden tavoittelua,laittaa tuollaisia rotuja tänne kun on rodun nimen jostain lukenut.Ei ne mitään sellaisia ole edes hankkimassa...

• että huvittaa
        vaan kirjoitti:

Erikoisuuden tavoittelua,laittaa tuollaisia rotuja tänne kun on rodun nimen jostain lukenut.Ei ne mitään sellaisia ole edes hankkimassa...

vaarallisten rotujen ihannointi?
        Et taida tietää mitään corsoista, vai mitä?
        en viitsi täällä mainostaa ihmisiä mutta suosittelen soittamaan mastiffit ry:n pentuvälitykseen, sieltä saat yhteystiedot kasvattajalle ja tietoa rodusta.
        Kasvattajia löytyy ainakin yksi kappale ja monia henkilöitä jotka ovat harrastaneet rodun parissa jo pitkään. En tosiaan viitsi nimiä mainostaa netissä... Saat ne varmasti sieltä pentuvälityksestä :)

• rajasi?
        että huvittaa kirjoitti:

en viitsi täällä mainostaa ihmisiä mutta suosittelen soittamaan mastiffit ry:n pentuvälitykseen, sieltä saat yhteystiedot kasvattajalle ja tietoa rodusta.
        Kasvattajia löytyy ainakin yksi kappale ja monia henkilöitä jotka ovat harrastaneet rodun parissa jo pitkään. En tosiaan viitsi nimiä mainostaa netissä... Saat ne varmasti sieltä pentuvälityksestä :)

"corsoista"? ko.rotu pitäisi kieltää Suomessa.

Erikoista on se,että nykyään myös naiset ihannoivat tappajarotuja.Eikö näiden naisten miehillä ole tarpeeksi "munaa",kun pitää tuollaisia rotuja hankkia?

• voisin
        rajasi? kirjoitti:

"corsoista"? ko.rotu pitäisi kieltää Suomessa.

Erikoista on se,että nykyään myös naiset ihannoivat tappajarotuja.Eikö näiden naisten miehillä ole tarpeeksi "munaa",kun pitää tuollaisia rotuja hankkia?

sinulle hieman valottaa että tiedän corsoista, ja todella paljon :) Ja sanon myös että ne "tappakoirat" ovat jotain aivan muuta kuin corsoja.
        Joo siis corso voi olla kyllä vaikee, ja todellakin vaikee mutta tappajakoiraa et corsosta saa :) Oikeella koulutuksella corsothan rakastavat kaikkia :) Tottahan fyysisesti ei koiraa saa kouluttaa siitä saat aikaan joko todella aran tai vihaisen koiran niin kuin missä tahansa muussakin rodussa. Ja mitään poljettua tohvelisankaria et corsosta saa, mutta usko tai älä, corso on luonnossa jotain aivan muuta mitä ulkonäkö väittää :) Ja vielä että kyllä ne corso kasvattajat kyttää tarkkaan kenelle koiransa myy, ei ihan kuka tahansa vastaantuleva pulliainen omaa mahdollisuutta ostaa tuota upeaa koiraa. Ja mahtavaahan on jos rodusta ollaan kiinnostuneita, kasvattajat kumminkin pitävät huolen siitä etteivät koirat pääse vääriin käsiin :) Ja yhdyn mielipiteeseesi siinä määrin että todella tällaiset koirat eivät sovi ihmiselle joka ottaa sen nostattamaan omaa egoaan sillä eihän sellainen ihminen saa koirasta muuta kuin ison ongelman :)

• koirallinen
        että huvittaa kirjoitti:

täällä on pidetty jopa staffeja aina välillä, kyllä laittaa hymyilyttään;)

Ainakin yhdestä suomalaisesta kasvattajasta olen kuullut, eli eiköhän yhteystiedot "mastiffeista" löydy.

• xxxxxxx

Mitä se muille kuuluu jos joku on corsoista kiinnostunut? Ovathan ne hieman "pelottavan" näköisiä ehkä jonkun mielestä, mutta mukavia lemmikeitä niistäkin varmasti saa. Kaikkia ei varmaan kiinnosta kultaisetnoutajat tai suomenpystykorvat. Näitä "tavallisia" rotuja on mielstäni jo ihan tarpeeksi ihmisillä. Minusta ainakin on hauska nähdä kadulla jotain erikoisempia rotuja.

• minkä rodun haluaa, mutta näitä erikoisuuksia hankkiessa pitäisi tajuta olevan "paljon vartijana" ettei mopo karkaa käsistä. Ja miettiä ratkaisuaan moneen kertaan ajatellen myös ettei kaikkea voi saada mitä mieleen juolahtaa haluta.
        Tänne on jonkin ajan kuluessa rantautunut vaikka kuinka paljon uusia rotuja ja useimmat niistä ovat alkukantaisia. Siksi kriittisesti paljon nähneenä suhtaudun näihin hankintoihin, koska usein tuntuu mitä eksoottisempi sen parempi.

• Kiinnostunut googlaaja
    • Alkuperäinen kirjoittaja

Tulin kysymään täältä neuvoa asiallisesti ja täysin tosissani, aikomuksenani hankkia kyseinen koira.

Enkä missään nimessä hankkisi koiraa ulkonäön tai trendien mukaan, vaan minulle sopivan rodun mukaisesti.

Haluaisin koiran, jonka kanssa saisin harrastaa tokoa, etsintää, vartiointia ja paimennusta,ehkä mahdollisesti metsästystäkin. paimennusvietteistä koiraa löytyy joka koosta. Niin kelpiestä kuin sakemanni mittaisista. Cane corso ei suurta eroa kokoon nähden saksanpaimenkoiraan tee, muuta kuin massapuolisesti.

Cane corsoa ei voi luokitella millään muotoa tappjaksi, niin kuin ei voi muitakaan rotuja. KAIKISTA koirista saa vihaisen ja mielenvikaisen. Se että iso koira, saa isompaa jälkeä aikaiseksi, on enemmänkin fysiikanlaki kuin sääntö. Pieni koira harvemmin on yhtä vahva.

Se että jos itse pelkäät isoja koiria ja leimaat kaikki isot sen mukaisesti, on se sinun häpeäsi.

Iso koira ei tarkoita että se olisi vaikempi hallita ja kouluttaa, vaan ehkä kasvatusongelmat ovat niiden kanssa isompia, ei vaikempia.

Eli, tiedän kyllä mitä olen hankkimassa, ja olen valmistautunut kaikkiin ongelmiin sen mukaisestikin.

Minulla itsellä on kokemusta, afgaaneista, saksanpaimenkoirista, noutajista, mäyräkoirista ja irlanninsettereistä. Nämä kaikki rodut eivät ole niitä helpoimpia, joten osaan välttää pahimmat virheet:)

Cane corso on minun valintani siksi, että pidän isoista koirista, isoista kuluista huolimatta, ja kyseinen koira on tarpeeksi aktiivinen ja liikunnallinen sen massiivisuudesta huolimatta, sporttisen ja harrastavan ihmisen elämänkumppaniksi.

Ja kyllä tosiaan, tarvitsisin jonkun paimentamaan pieniä vuohia ja vartioimaan niitä, mm. ketuilta ja supikoirilta :)

• Kiinnostunut googlaaja

Täällä tuomitaan niin helposti kaikki.

En minäkään viitsi enää mitään kysyä, vaan otan muualta selvää, jos joku asia on epäselvä tms.

Tsemppiä sulle, toivottavasti löydät pennun/koiran itsellesi.

• todella

on upea koira. Oikeella koulutuksella siitä saa mahtavan koiran. Se on suurisydäminen ja rakastaa kaikkia :) Todella mainio rotuvalinta :)

• ricksu

Miksi haet täältä tietoa jos tiedät kaiken rodusta ja omaat kokemusta monista roduista???
        Onnea koiran etsintään,mutta sinuna unohtaisin kaikki vartiointi- ja suolelutreenit!
        (jospa opiskelisit vielä hieman lisää ko.rodusta)

• siis
        ricksu kirjoitti:

Miksi haet täältä tietoa jos tiedät kaiken rodusta ja omaat kokemusta monista roduista???
        Onnea koiran etsintään,mutta sinuna unohtaisin kaikki vartiointi- ja suolelutreenit!

eihän corso omaa pk-oikeuksia että sen kanssahan ei kyllä saa harjoittaa suojelua ja vartiontiviettiäkään ei tulisi voimistaa.

• ilmi...

kannattais tuolla kokemuksella mieluummin ottaa vaikka beauceron. Sinulla saattaisi tulla pienoisia ongelmia corso-tyyppisen koiran kanssa.

• ricksu
        siis kirjoitti:

eihän corso omaa pk-oikeuksia että sen kanssahan ei kyllä saa harjoittaa suojelua ja vartiontiviettiäkään ei tulisi voimistaa.

Tulihan se sieltä.
        Vartiointiviettiä/suojeluviettiä ei tulisi missään tapauksessa voimistaa!

• alkuperäinenkirjoittaja
        ricksu kirjoitti:

Sinä lukutaidoton moukka, en tullut tänne kysymään tietoa RODUSTA, vaan mahdollisista KASVATTAJISTA, joilta voisin kysyä tietoa, mm. soveltuvuudesta minulle ja haluamiini harrastuksiin. Eiköhän siellä ole joku parempi asiantuntija kuin sinä, joka oikeasti tietää asioista jotain eikä luule tietävänsä :)

Ja kukaan EI sen paremmin tiedä olenko minä tarpeeksi hyvä ja kokenut koiran kasvattajaksi, kuin mahdollinen kasvattaja, jolla on varmasti eniten kokemusta.

Corso on mielestäni koirarotuna mahtava. Ja olen kyllä lukenut tarpeeksi corsojen taustasta, halusit uskoa tai et, enkä koskaan ole väittänytkään tietäväni kaikesta kaiken(mistäköhän moinen visio tuli päähäsi?).

Joten älä viitsi alkaa höyläämään tuota pilkkua, ennen kuin todella opit lukemaan otsikon alla olevan tekstin ja ennen kaikkea ymmärtämään sen :)

Rakkain terveisin

ricksu kirjoitti:

Tulihan se sieltä.
        Vartiointiviettiä/suojeluviettiä ei tulisi missään tapauksessa voimistaa!

Nyt alan jo pikku hiljaa suuttua näihin tuulesta temmattuihin kommenteihin.

En kirjoituksissani kertaakaan maininnut harrastavani vartiointia millään aktiivitasolla vaan ihan amatöörimaisesti.

Ensinnäkin koira tulisi minulle ja miehelleni. Olemme kumpikin nelivuorossa, mutta aina eri aikaan, joten koiralla olisi aina joku seuranaan. Koska kumpikin käymme aina ulkoilemassa eriksemme, koiralla tulisi olla intoa lähteä molempien mukaan.

Toiseksi, käymme isovanhempiemme saarella ympäri vuoden, eniten kesäisin. Saarella on vuohia,muutamia kaneja ja kanoja, mutta aina joskus jonkinlainen petoeläin käy karsimassa populaatiota. Tähän tehtävään olisi hyvä olla isompi koira pelottamassa ketut ja supet pois.

En siis todellakaan ole hankkimassa koiraa suojelukseen. Joku muu on tämänkin taas keksinyt. Näistä kaikista suunnitelmistani ajattelin kysyä kasvattajalta ja paikata aukot tietämättömyydessäni.

• Alkuperäinenkirjoittaja
        ilmi... kirjoitti:

kannattais tuolla kokemuksella mieluummin ottaa vaikka beauceron. Sinulla saattaisi tulla pienoisia ongelmia corso-tyyppisen koiran kanssa.

No, sinäkin kun näytät tietävän kaiken, millä mahdat tuonkin väittämäsi perustella..

• ricksu
        alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

Sinä lukutaidoton moukka, en tullut tänne kysymään tietoa RODUSTA, vaan mahdollisista KASVATTAJISTA, joilta voisin kysyä tietoa, mm. soveltuvuudesta minulle ja haluamiini harrastuksiin. Eiköhän siellä ole joku parempi asiantuntija kuin sinä, joka oikeasti tietää asioista jotain eikä luule tietävänsä :)

Ja kukaan EI sen paremmin tiedä olenko minä tarpeeksi hyvä ja kokenut koiran kasvattajaksi, kuin mahdollinen kasvattaja, jolla on varmasti eniten kokemusta.

Corso on mielestäni koirarotuna mahtava. Ja olen kyllä lukenut tarpeeksi corsojen taustasta, halusit uskoa tai et, enkä koskaan ole väittänytkään tietäväni kaikesta kaiken(mistäköhän moinen visio tuli päähäsi?).

Joten älä viitsi alkaa höyläämään tuota pilkkua, ennen kuin todella opit lukemaan otsikon alla olevan tekstin ja ennen kaikkea ymmärtämään sen :)

Rakkain terveisin

Minua tarkoitit lukutaidottomalla moukalla,niin kiitos vaan!
        Osaan sentään hakea tietoa koiraroduista ja niiden kasvattajista muualta kuin suomi24 palstalta.
        Amatööri tunnut todella olevan :))

ricksu kirjoitti:

Minua tarkoitit lukutaidottomalla moukalla,niin kiitos vaan!
        Osaan sentään hakea tietoa koiraroduista ja niiden kasvattajista muualta kuin suomi24 palstalta.
        Amatööri tunnut todella olevan :))

sanoi että tulin vain ja ainoastaan tänne kysymään neuvoa? Ehkä kävin myös muuaallakin..?

Cane corso ei ole niin yleinen rotu että kaikki edes tietäisivät siitä, puhumattakaan oikeaa tietoa löytyisi lähimainkaan.Siis faktaa vaikea saada.

Minun mielestäni ei ole laisinkaan tyhmää kysyä neuvoa tai apua ja myöntää ettei tiedä. Se on tyhmää ettei kysy, kun apua tarvitsisi ja osaa myöntää olevansa väärässä tai hiukan tyhmä ;)

Itse saat päättää miksi minua haluat kutsua tai nimitellä,sitä oikeutta en halua kieltää sinulta sillä itse kyllä tiedän kuka ja mikä olen, mutta se nyt vaan on tyhmää väittää osaavansa lukea, jollet tajua mitä luet :)

• Cava
        Alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

No, sinäkin kun näytät tietävän kaiken, millä mahdat tuonkin väittämäsi perustella..

..olevan hiukan äkkipikainen tyyppi..ei varmaan oikea koira sinulle..kun tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä koulutukseen...

• alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

Rakkain terveisin

tuo sitä koiraa ulkomailta. Kanta on pieni ja vaatii kehittyäkseen uutta verta.

• jessica
        umalehtinen kirjoitti:

tuo sitä koiraa ulkomailta. Kanta on pieni ja vaatii kehittyäkseen uutta verta.

Tätä ajatusta kannatan,mutta niinkuin muistaakseni mainitsitkin että pohjoismaista etsit kasvattajia,jos muistan oikein.

Mutta minäkin on rodusta jotain kuullut ja kävin sitten eilen googlaamassa ja harvassa oli rotua suomessa,monissa teksteissä mainittiin että oli "kesälomaa" viettämässä suomessa jne..

Toivotan onnea etsintöihisi ja kerro toki lisää sitten mistä pennun hankit ja miten alkutaipal on lähtenyt..
        Onnea sulle ja miehellesi!

• ricksu
        alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

sanoi että tulin vain ja ainoastaan tänne kysymään neuvoa? Ehkä kävin myös muuaallakin..?

Cane corso ei ole niin yleinen rotu että kaikki edes tietäisivät siitä, puhumattakaan oikeaa tietoa löytyisi lähimainkaan.Siis faktaa vaikea saada.

Minun mielestäni ei ole laisinkaan tyhmää kysyä neuvoa tai apua ja myöntää ettei tiedä. Se on tyhmää ettei kysy, kun apua tarvitsisi ja osaa myöntää olevansa väärässä tai hiukan tyhmä ;)

Itse saat päättää miksi minua haluat kutsua tai nimitellä,sitä oikeutta en halua kieltää sinulta sillä itse kyllä tiedän kuka ja mikä olen, mutta se nyt vaan on tyhmää väittää osaavansa lukea, jollet tajua mitä luet :)

"lukutaidoton moukka" ole nimittelyä????
        Mulle on ihan sama,ota vaikka viisi Cane corsoa.piste

• ricksu
        Cava kirjoitti:

..olevan hiukan äkkipikainen tyyppi..ei varmaan oikea koira sinulle..kun tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä koulutukseen...

Että veit ns.sanat suustani :))

• Mari

ja luota itseesi rodun valinnassa.
        Äläkä pahoita mieltäsi asiattomista kommenteista, sillä todennäköisesti tulet saamaan niitä vielä koiran hankittuasi. Itselläni on kolme laumavartiokoiraa ja olen huomannut, että lähiseudun juorutädit/sedät tietävät enemmän koiristani kuin minä itse. Siis naapurit ovat meillä koirien ystäviä ja hyväksyvät ne, mutta mutta...nämä muut. Aina kun meilläpäin koira haukkuu, niin syyllisiä ovat minun koirani. Lenkillä minulle saa sanoa mitä tahansa koirieni vuoksi ja kotiini voi soittaa ja uhkailla jne. Kukaan ei enää edes muista sitä kun naapurini koira puri ohikulkijaa, koska aina voi keksiä mitä ihmeellisimpiä tarinoita minusta ja koiristani. Olen taas unohtanut päivittää tiedot mitä koirani ovat tehneet lähiaikoina, purreet, raadelleet jne. Itselläni on vielä se tilanne, että olen työssä, jossa maineeni on oltava moittetton ja joudun tulevaisuudessakin ns. turvaselvityksiin. Ja ajatelkaa, niissä minut on todettu ihan kunnon ihmiseksi- naapureitteni puheista huolimatta. Ja koirani on todettu ihan mukaviksi harrastuspiireissä- naapureitteni puheista huolimatta. No tämä meni asian vierestä, mutta olkoon kauhukertomuksena erilaista rotua haluavalle. Toivottavasti kukaan muu ei joudu ikinä tälläisen kohteeksi!

• Mari kirjoitti:

ja luota itseesi rodun valinnassa.
        Äläkä pahoita mieltäsi asiattomista kommenteista, sillä todennäköisesti tulet saamaan niitä vielä koiran hankittuasi. Itselläni on kolme laumavartiokoiraa ja olen huomannut, että lähiseudun juorutädit/sedät tietävät enemmän koiristani kuin minä itse. Siis naapurit ovat meillä koirien ystäviä ja hyväksyvät ne, mutta mutta...nämä muut. Aina kun meilläpäin koira haukkuu, niin syyllisiä ovat minun koirani. Lenkillä minulle saa sanoa mitä tahansa koirieni vuoksi ja kotiini voi soittaa ja uhkailla jne. Kukaan ei enää edes muista sitä kun naapurini koira puri ohikulkijaa, koska aina voi keksiä mitä ihmeellisimpiä tarinoita minusta ja koiristani. Olen taas unohtanut päivittää tiedot mitä koirani ovat tehneet lähiaikoina, purreet, raadelleet jne. Itselläni on vielä se tilanne, että olen työssä, jossa maineeni on oltava moittetton ja joudun tulevaisuudessakin ns. turvaselvityksiin. Ja ajatelkaa, niissä minut on todettu ihan kunnon ihmiseksi- naapureitteni puheista huolimatta. Ja koirani on todettu ihan mukaviksi harrastuspiireissä- naapureitteni puheista huolimatta. No tämä meni asian vierestä, mutta olkoon kauhukertomuksena erilaista rotua haluavalle. Toivottavasti kukaan muu ei joudu ikinä tälläisen kohteeksi!

ellei sinulla ole suhteita ulkomailta tuontiin niin pyydä jotakuta Suomalaista tunnettua ulkomuoto tuomaria auttamaan hankkimisessa. Heillä on suhteita ja arvovaltaa ja ovat usein eri roduissa tuonneissa auttaneet.

• Alkuperäinenkirjoittaja
        ricksu kirjoitti:

Että veit ns.sanat suustani :))

Tehän kaksi näytättekin tuntevan minut paremmin kuin minä itse. Onneksi olkoon :)

umalehtinen kirjoitti:

ellei sinulla ole suhteita ulkomailta tuontiin niin pyydä jotakuta Suomalaista tunnettua ulkomuoto tuomaria auttamaan hankkimisessa. Heillä on suhteita ja arvovaltaa ja ovat usein eri roduissa tuonneissa auttaneet.

Näin suunnittelinkin.

On kiva että jotkut osaavat ymmärtää pointtini täällä. Hetken tuli jo sellainen olo osaanko suomea kunnolla, kun aiheutan niin paljon epämääräisiä argumentteja tänne :)

• ricksu
        umalehtinen kirjoitti:

Kyllä niitä väyliä todellakin löytyy. Vierailtuani useasti Italiassa hyvän ystäväni luona, joka kasvattaa (meillä Suomessakin tunnettua) palveluskoirarotua, olen tutustunut näihin Cane corsoihin. Valitettavasti rotua kasvattavilla kriteerit pentuja ostaville ovat kovat. Ja uskonpa, että tämän tyyppisellä ostajalla kuin alkup. kirjoittaja mahdollisuudet hankkia näiltä kasvattajilta pentua ovat heikot. Kyseessä on kuitenkin erikoinen ja persoonallinen rotu, jota he eivät ihan hepposin perustein kenellekään myy!

• aivan vieras
        ricksu kirjoitti:

Kyllä niitä väyliä todellakin löytyy. Vierailtuani useasti Italiassa hyvän ystäväni luona, joka kasvattaa (meillä Suomessakin tunnettua) palveluskoirarotua, olen tutustunut näihin Cane corsoihin. Valitettavasti rotua kasvattavilla kriteerit pentuja ostaville ovat kovat. Ja uskonpa, että tämän tyyppisellä ostajalla kuin alkup. kirjoittaja mahdollisuudet hankkia näiltä kasvattajilta pentua ovat heikot. Kyseessä on kuitenkin erikoinen ja persoonallinen rotu, jota he eivät ihan hepposin perustein kenellekään myy!

mutta kuvittelisin Italialaiseen tempperamenttiin sopivaksi. Olen usein näiden kehässä kehäsihteerinä ja hauska on katsella heidän tyyliään arvostella. Välillä tuomari tulistuu kokonaan ja huomaa hyvin miten kipinät sinkoilevat, mutta silti arvostelu jatkuu.
        umalehtinen

• Cava
        Alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

Tehän kaksi näytättekin tuntevan minut paremmin kuin minä itse. Onneksi olkoon :)

..sinähän itsesi parhaiten tunnet. :)

Apuakoiran hankkimiseen voisi löytyä esim. osoitteesta:

http://www.canecorso.org/

Jos siis ei haittaa hakea pentua ulkomailta. Aika kattavat olivat nuo sivut. Siellä on paljon linnkejä ja annetaan jopa näitä koiria ikäänkuin adoptoitavaksi. No, hauskaa surffailua!

• Cava
        Cava kirjoitti:

..sinähän itsesi parhaiten tunnet. :)

Apuakoiran hankkimiseen voisi löytyä esim. osoitteesta:

http://www.canecorso.org/

Jos siis ei haittaa hakea pentua ulkomailta. Aika kattavat olivat nuo sivut. Siellä on paljon linnkejä ja annetaan jopa näitä koiria ikäänkuin adoptoitavaksi. No, hauskaa surffailua!

..ja toinen hyvä linkki:

http://canecorsolinks.com/

Toivottavasti jelppii!

ricksu kirjoitti:

Siitäkin vaativasta päätöksestä, päättää todellisuudessa joku muu kuin sinä :)

• Cava

Saitko laittamani linkit auki?

• saapas

omistajilta että mistä he ovat koiransa hankkineet, tietävätkö kenties muita kasvattajia. Esim. googlella hakee ko.rotua kielellä suomi niin eiköhän löydy omistajia ja nettisivuilla on sähköpostiosoitteita.

Google on myös oiva väline kun etsit niitä kasvattajia. Hakusanaksi rotu breeders europe tms.

Etköhän joskus koirasi löydä.

• cane corson omistaja

kyllä on minä omistan cane corson cane corsoni on uros 1v rotu on eritäin seuralias ja huomion kipeä kuitenkin se on luotetava ja se sujelee perheen jäseniä niile perhe on kuin lauma mutta laumassa eli perheesä pitää ola johtaja luonteeltaan se on ilonen leikisä dominoiva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      3625
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      80
      1351
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      52
      1303
    4. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1222
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1162
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1087
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      29
      1080
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      54
      931
    9. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      912
    10. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      898
    Aihe