Onko havaittu omakehuihmisiä?

Anonyymi

Onko havaittu ihmisiä, jotka kehuvat itseään -ja ovat omasta mielestään sivistyneempiä kuin muut?

43

720

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olen kyllä joissakin asioissa aika hyvä mutta on tapana sanoa, etten voi olla ainutlaatuinen, kaltaisiani on useita.
      Tyytyväisyys itseensä tulee suoraan lapsuudesta. On hyväksytty, kannustettu, kehuttu ja uskottu pärjäämiseen. Mutta on myös sanottu että älä ylpisty jos menee hyvin. Nöyrtyminen vahvemman edessä ei ole minulle vaikeaa.
      Vaikka ei niin kauhean hyvä olisikaan niin silti on tyytyväinen kun itsetunto on reilassa.

• Anonyymi

en ole vaikka itse olen fiksu sivistynyt nero ihminen
      nj

• Ei ehdi omakehua harrastaa. On muutakin ajattelemista.

• Anonyymi

Huh huh kun sulla jälkkäri-istuja on ällö-voimakkaat rillit. En tykkää. Tämä voi tuntua sun mielestä ikävältä palautteelta, mutta hyssyttely ei auta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huh huh kun sulla jälkkäri-istuja on ällö-voimakkaat rillit. En tykkää. Tämä voi tuntua sun mielestä ikävältä palautteelta, mutta hyssyttely ei auta.

Minulla kanssa on "ällövoimakkaat rillit" mutta muuten en näkisi, toinen silmäni on sokea ja toisella näen hädin tuskin. Harmi, että sinua ällöttää tällaiset silmälasit mutta hyvä, että sait sen sanottua. Oli varmasti ehdottoman tärkeää sinulle saada antaa tuo palaute - muista viis!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla kanssa on "ällövoimakkaat rillit" mutta muuten en näkisi, toinen silmäni on sokea ja toisella näen hädin tuskin. Harmi, että sinua ällöttää tällaiset silmälasit mutta hyvä, että sait sen sanottua. Oli varmasti ehdottoman tärkeää sinulle saada antaa tuo palaute - muista viis!

Niin. Joillakin paikkakunnilla on ns. pienissä ympyröissä kasvaneita ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitäisi olla täsmälleen samanlaisia.
        t. Jari

• Anonyymi

Omatai muiden kehuminen?
      Tosiasioiden toteaminen ei ole kehumista! Tosin se riippuu hieman esitystavasta.

• Anonyymi

Miksi ei itseään saa kehua? Jos kokee elämässä onnistuneensa! Epäonnistujia on ihan tarpeeksi, jotka elämäänsä valittavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei itseään saa kehua? Jos kokee elämässä onnistuneensa! Epäonnistujia on ihan tarpeeksi, jotka elämäänsä valittavat.

Omakehua on pidetty entisinä aikoina syntinä. Ajattelutavat ja asenteet muuttuvat niiin hitaasti, että heitä on olemassa vieläkin, joille se on pahaa ja väärää, koska positiivisuus pilaa persoonan.

Nöyrä ja alamainen tulee olla, kuuliainen, hiljainen ja herrainpelkoinen, sillä lailla kunnon suomalainen tonttu tiensä taivaltaa, koska omakehu haisee ja turmelee. - Nm. Nykyään sitä onneksi opetetaan

• Anonyymi

Joka on itseensä tyytyväinen, hyväksyy myös toiset.

• Anonyymi

Jotkut kehuskelee, että ovat olleet avioliitossa 40 vuotta. Se on ahdistavaa omakehua.

• Anonyymi

Mitä kehumista tuo on?
        Olemme olleet aviossa 52 vuotta ja se on toteamus eikä kehumista.
        Kehumista olisi jos sanoisin olevani vielä tässä iässä kova panomies mutta siihen pari viikkokertaa ei anna perusteita. Siis tuo väite "kovasta panomiehestä" tekisi siitä kehumisen. Ei itse asia.
        En osaa tätä selvemmin sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kehumista tuo on?
        Kehumista olisi jos sanoisin olevani vielä tässä iässä kova panomies mutta siihen pari viikkokertaa ei anna perusteita. Siis tuo väite "kovasta panomiehestä" tekisi siitä kehumisen. Ei itse asia.

Minulle päälle 25vuottakin oli ihan liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kehumista tuo on?

Vai olisiko niin, siitä puhe mistä puute.

Minulle kun jäin eläkkeelle sanottiin että ei ole kohteliasta puhua naisista ja rahasta kuin pienissä valituissa omissa porukoissa.

• Anonyymi

Minä olen paras. Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.

• Anonyymi

Hyvä Paavo :)))))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Paavo :)))))

Voihan se olla sitäkin, että kaipaa huomiota tai on huono itsetunto ja pönkittää sitä "kehumalla" itseään. Tai ei ole pienenä eikä suurena saanut keneltäkään kiitosta ja kannustusta, on alistettu.
        Tai kokeen itsensä huonommaksi, ja kehumalla yrittää saada toista huomaamaan, että minäkin kelpaan.
        Joku syyhän siihen on.
        Tai on yksinäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan se olla sitäkin, että kaipaa huomiota tai on huono itsetunto ja pönkittää sitä "kehumalla" itseään. Tai ei ole pienenä eikä suurena saanut keneltäkään kiitosta ja kannustusta, on alistettu.
        Tai kokeen itsensä huonommaksi, ja kehumalla yrittää saada toista huomaamaan, että minäkin kelpaan.
        Joku syyhän siihen on.
        Tai on yksinäinen.

Olen tehnyt havainnon, että pahimmat itsensä kehujat ovat aivan itärajan tuntumasta.
        Se on käänteisesti alemmuudentunnetta. Miksi? Sitä en tiedä.
        Sieltä tulevat myös pahimmat lintsarit.
        Ohikulkija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tehnyt havainnon, että pahimmat itsensä kehujat ovat aivan itärajan tuntumasta.
        Se on käänteisesti alemmuudentunnetta. Miksi? Sitä en tiedä.
        Sieltä tulevat myös pahimmat lintsarit.
        Ohikulkija

Nimenomaan! ”Hyvä koulutus!” Hyvä liksa!” ”Elämässä onnistunut!”

Ei olisi pahemmin voinut pieleen mennä. Nyt itse koen epäonnistuneeni, kun höpöstä tuli lasteni isä ja lapsenlapsieni ”ukki”, joka ei ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Ikävää on, että elossa on tyhjänpanttina.

• Anonyymi

Onhan niitä, yksi tuttava, joka sivistää aina meitä muita koska kokee olevansa kaikkien meidän yläpuolella ja fiinistä suvusta lähtöisin (joskaan me muut emme noin ajattele) ja yksi, joka pitää itseään selkeästi kauniimpana ja viehättävämpänä itseään kuin me kaikki muut yhteensä. MOlemmat saavat minun puolestani pitää harhaluulonsa.

• Anonyymi

Minä olen sentään Jumalasta seuraava, mutta en alaspäin.

• Anonyymi

On näissä ikärymissäkin ainakin kaksi täydellistä, yli muiden, omasta mielestä.

• Anonyymi

Ketkä ovat sellaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketkä ovat sellaisia?

-Nm ja kylmätotuus.

• Anonyymi

Ja pari muuta 70-80 palstoilla.

• Anonyymi

Jotkut vaan tykkää ittestään niin paljon, että kehuvat itteänsä. Mikäs siinä, kun ei ihan koko aikaa ole minäminäminä päällä, siihen saattas kyllästyä.

• Anonyymi

Toiset on älykkäämpiä ja sivistyneempiä, sen näkee jo auton vuosimallista. Hyvä kun on fiksumpia, työllistävät meitä jotka ei halua ottaa vastuuta ja riskejä.

• Anonyymi

"Auton vuosimalli" ei kerro mistään muusta mitään kuin ... auton vuosimallista. - Nm. Joillekin jatke

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Auton vuosimalli" ei kerro mistään muusta mitään kuin ... auton vuosimallista. - Nm. Joillekin jatke

Aivan. Olen joskus työskennellyt pikkupaikkakunnalla, jossa ihmisillä oli ylenpalttisen voimakas tarve kehuskella sillä, että eivät koskaan kulje linja-autolla, koska on niin "hienoa" kulkea omalla henkilöautolla.
        Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Olen joskus työskennellyt pikkupaikkakunnalla, jossa ihmisillä oli ylenpalttisen voimakas tarve kehuskella sillä, että eivät koskaan kulje linja-autolla, koska on niin "hienoa" kulkea omalla henkilöautolla.

Eihän siellä landella voi edes kuvitella asuvansa, jos ei autoa ole. Missä siellä sitä ”julkista” liikennettä on? Ei missään! Jossain linkki aamulla liikepaikalle ja illalla salolle. Jipii!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "pikkupaikkakunnalla" on tämän asian kanssa tekemistä? Auton vuosimalli ei kerro ihmisestä mitään, vaikka hyvin monet pitävät autoa merkkinä hyvin pärjäämisestä ja ehkä fiksuudestakin. Ts. auto on keskeneräisen henkisen kasvun jatke, kuten sillä retostelukin. - Nm. Älykäs ja sivistynyt kulkee fillarilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "pikkupaikkakunnalla" on tämän asian kanssa tekemistä? Auton vuosimalli ei kerro ihmisestä mitään, vaikka hyvin monet pitävät autoa merkkinä hyvin pärjäämisestä ja ehkä fiksuudestakin. Ts. auto on keskeneräisen henkisen kasvun jatke, kuten sillä retostelukin. - Nm. Älykäs ja sivistynyt kulkee fillarilla

Höpöö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöö

Miten niin "höpöö" ? Kauan aikaa sitten työkaveri no. tykkäsi, että kun joku kaveri ajoi Mersulla, niin hän oli hyvin menestynyt. Tietämättä siitä tyypistä mitään muuta, juttu oli hipoi huvittavuutta. Eihän sillä Mersun omistajalla (?) saattanut olla elämässään mitään muuta kuin se auto, jolla elvisteli. - Nm. Ei ainut laatuaan

• Anonyymi

Kun ittellensä kelpaa, se riittää. Ei tarvitse yhtään kehua itteään, hyvä näin!

• Anonyymi

Itseään saa kehua, jos aihetta on. - Nm. Pitäisi osata

• Anonyymi

Ajattelen niin, että jos ihminen on hyvä jossain, niin muut kyllä huomaavat sen ilman itsekehuakin. Ylenmääräinen omakehu on luotaantyöntävää, paljon paremman kuvan ihminen antaa itsestään kun kehuu muita silloin kun on aihetta, kehuu siis aidosti (ei imartele). Olen huomannut, että ihmiset, jotka pystyvät kehumaan itseään, mutta eivät muita, ovat enemmän tai vähemmän heikkoja itsetunnoltaan. Itsetuntoa täytyy sitten pönkittää jatkuvalla omakehulla.

• Anonyymi

Tunnen muutamia sellaisia tapauksia. Työpaikalla sellaiset tapaukset ovat rasittavia.

• Anonyymi

Itseään kehuvat tyypit on ällöttäviä. Kai niillä on pieni itsetunto.
      Terveitsetuntoinen ei alennu itseään kehumaan.

• Anonyymi

Jännä juttu muuten, että sellaiset ihmiset, joilla todellakin olisi aihetta kehua itseään, eivät koskaan kehu itseään.

• Anonyymi

Ei se mene noin. Pieni-itsetuntoinen tyyppi ei kyllä itseään kehu missään kohdassa eikä tapauksessa. "Terveitsetuntoinen" sen sijaan osaa ja tietää, koska on hyvä ilmoittaa, että osaa ja tietää, koska se on pakollista esim. työnhakuprosessissa.

Kehu ja kehuminen -sanat tuovat ihmisten mieliin vääränlaisia mielleyhtymiä. Ihmiset eivät siedä kehua retostelevia isottelijoita, jollainen kukaan oikeasti tietävä, osaava, sivistynyt ja normaalijärjellä varustettu henkilö ei ole. - Nm. Asiain erot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä juttu muuten, että sellaiset ihmiset, joilla todellakin olisi aihetta kehua itseään, eivät koskaan kehu itseään.

Hei Puolireuho ! Ei niitten tarvitse. Ensiksikin fiksuille riittää se, että he kelpaavat itselleen
        ja fiksuus noterataan muutenkin.
        Ei fiksun tarvitse itseään mainostaa.

• Anonyymi

Ei nyt varsinaisesti itseään kehu, kun on mukava ja luotettava😳 Omasta mielestään!

Sanoo, että on aina ajatellut muita ensin ja itseään ei oikeastaan ollenkaan😳

Ihminen on oikeasti täynnä vain itseään, mukava on just niin paljon, kun itselle sopii, luotettavuudesta ei ole tietoakaan. Kieltää kaikki paskan puhumisensa; ”En ole koskaa niin sanonut!” Ym. ym.

Epämiellyttävää!

• Anonyymi

Riippuu asiayhteydestä ja esitystavasta.
      Jos aloittaa keskustelun kertomalla jostakin erinomaisuudestaan niin se tulkitaan perustellusti omakehuksi.
      Jos osallistuu keskusteluun johon liittyen on jotain omaa kokemusta tai tietoa ja toteaa asiaan liittyviä totuuksia niin minusta se ei ole kehumista. Tietenkin esitystavalla senkin voi vesittää.

Jos kyse on asiasta jonka voi ilmaista täsmällisesti numeroin, niin miksi niin ei tekisi.
      Joskus epämääräisyyskin riittää.
      Kun kaverukset keskustelevat esimerkiksi pörssisijoituksista ja kurssien kehityksestä niin kysyttäessä minun tilannettani niin sanoin aikanaan takkiin tulleen muutamassa kuukaudessa 6-numeroisen summan verran euroja.
      Kerroin vielä syytkin.
      Kyse on etuajassa eläköityneestä metallin sekatyöläisestä.
      Joku saattaa tuonkin tulkita kehumiseksi. Joltakin toiselta heruu myötätuntoa.
      Itse asiassa minua ei tuossakaan tilanteessa kiinnostanut miten kukin sen otti. Vastasin rehellisesti kysymykseen.
      Olisin tietysti voinut vastata, että voi, voi, tappiota tuli mutta eihän tuo olisi ollut mikään vastaus!
      Yhdelle 1000€ on paljon. Toisella paljon raja on tuo 6-numeroinen summa. Kolmannen rajassa on jokunen olla enemmän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe