Saunasaaren vanha kummitusmökki

Saunasaaren vanhasta kämpästä on netissä paljon kummitusjuttuja. En löytänyt kuitenkaan yhtään videota ja vain muutamia kuvia niin piti itse käydä kuvaamassa. Vanhaan mökkiin on 1970 hirttänyt joku mies itsensä joka siellä nyt kummittelee.

https://www.youtube.com/watch?v=yeN2kkFTZuI

8

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enpä oikein usko tarinaan koska se on täältä foorumilta lähtöisinkin. Siitä on ehkä 10v aikaa kun joku tuosta paikasta sanoi ja se oli sellaista juopon tekstiä ja hän oli muka jutellut kummituksen kanssa. Olen käynyt tuolla kolmisen kertaa 10v aikana ja 2sti yöpynyt uudessa mökissä ja mitään outoa ei ole tapahtunut eikä tuntunut. Vanha rämä saunaan on aivan laho ja lauteiden alla on vettä ja hometta, joten ei siellä kukaan tosiaankaan nukkumaan alkaisi. Hyvä että pitkospuut uusitaan aika ajoin. Olen itsekin kiinnostunut kummituskämpistä ja haluaisin käydä sellaisessa mutta tuolla ei ole mitään kummittelua MINUN mielestäni.

      • Anonyymi

        Ja siis silloin yli 10v sitten täällä se kertoja epäili että kummitus olisi aktivoitunut juurikin heidän juopottelun takia ja sitten kummitus oli kertonut elämäntarinansa ja lopun yötä olivat puuristillä sitä ajaneet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis silloin yli 10v sitten täällä se kertoja epäili että kummitus olisi aktivoitunut juurikin heidän juopottelun takia ja sitten kummitus oli kertonut elämäntarinansa ja lopun yötä olivat puuristillä sitä ajaneet pois.

        Mutta kaikella kunnioituksella enhän minäkään tiedä kaikkea, ja en halua pilkata tai leikkiä näiden asioiden kanssa. Joten en voi varmasti sanoa onko asia niin tai näin.


      • Minä olen se tyyppi joka oli mukana tuolla kun mun kaveri pelas spiritismiä tuolla ja jutteli hengen kanssa. Tiedän tosi paljon hengen kertomia asioita, mutta henki on uhannut tappaa minut jos kerron eteenpäin.

        Henki katsoo tarkkaan vieraskirjat ja tietää mitä sinne on kirjoitettu.
        Mutta se elää kuolemansa 1970-luvun ajan tekniikassa. Jos sen juttuja kirjoittaa puhelimen muistiin tai nettiin tuolla paikanpäällä niin henki ei reagoi mitenkään. Siksi uskallan kirjoittaa asiasta myös nettiinkin.

        Minua henki tönäisi kun yritin vähän sen olemassaolosta kirjoittaa vieras kirjaan. Se sivu piti polttaa ja pyytää hengeltä anteeksi. Sanoi että meinasi ottaa mua päästä kiinni ja heittää lattialle.
        Kaveri sanoi hengelle että hyvä ettet tehnyt niin.

        Mutta kirjoitin hengen juttuja tosiaan kännykälle niin siitä se henki ei tajunnut mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis silloin yli 10v sitten täällä se kertoja epäili että kummitus olisi aktivoitunut juurikin heidän juopottelun takia ja sitten kummitus oli kertonut elämäntarinansa ja lopun yötä olivat puuristillä sitä ajaneet pois.

        Juuri noin se meni. Puuristit laitoin minä koska kaverini ei henkeä pelännyt.

        Kaverini kävi puuristien kanssa vanhemmassa mökissä, henki riehaantui, heitti tavaroita ja puuristit lattialle.

        Puuristit toimi kuitenkin uudemmassa mökissä minun laittamana. Spiritismin itsensä pelaajan laittamana puuristit ei henkeä karkoittanut

        Ja jos haluat 100% varmuudella vanhan mökin kummituksen esille sinun pitää mennä sinne yöllä tuikun kanssa ja kutsua sitä kummitusta.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Minä olen se tyyppi joka oli mukana tuolla kun mun kaveri pelas spiritismiä tuolla ja jutteli hengen kanssa. Tiedän tosi paljon hengen kertomia asioita, mutta henki on uhannut tappaa minut jos kerron eteenpäin.

        Henki katsoo tarkkaan vieraskirjat ja tietää mitä sinne on kirjoitettu.
        Mutta se elää kuolemansa 1970-luvun ajan tekniikassa. Jos sen juttuja kirjoittaa puhelimen muistiin tai nettiin tuolla paikanpäällä niin henki ei reagoi mitenkään. Siksi uskallan kirjoittaa asiasta myös nettiinkin.

        Minua henki tönäisi kun yritin vähän sen olemassaolosta kirjoittaa vieras kirjaan. Se sivu piti polttaa ja pyytää hengeltä anteeksi. Sanoi että meinasi ottaa mua päästä kiinni ja heittää lattialle.
        Kaveri sanoi hengelle että hyvä ettet tehnyt niin.

        Mutta kirjoitin hengen juttuja tosiaan kännykälle niin siitä se henki ei tajunnut mitään.

        Olen kans huomannut, että henget ovat pudonneet nykymenon kelkasta. Eivät osaa käyttä toktikiä, eivätkä instaa. Ainoa, jonka henget osaavat on haista yönvanhalle viinalle, kun maanantaiaamuna tulevat keuhkoistani ulos.


    • Tuolla kuuluu uudemman mökin rappusilta läpi yön ääniä niinkuin joku olisi tulossa tupaan vaikka ketään ei näy.

      Uudemmassa tuvassa tulee illalla tunne että pitää sulkea verhot ettei ulkoa näy mitään ylimääräistä.

      En uskalla ajatellakkaan mitä tuossa vanhassa mökissä tapahtuu/ tapahtuisi jos sinne joku uskaltaisi mennä kuvaamaan yöllä.

      Tuosta noin 3km päässä on eri suunnissa kaksi tupaa (koivuselkä, ja jääkärikämppä) joissa voi rennosti olla yöllä ulkona eikä mitään erikoista tapahdu.

      Jääkärikämppä on samanlainen suunnilleen ulkonäöltään kuin tuo saunasaaren vanhatupa, mutta jääkärikämppään menee mielellään sisälle ja vaikka yöpyykin.

      Tuon saunasaaren mökin kummitus lienee aika vahva kun saa mökkinsä tuntumaan ahdistavalta keskellä päivääkin.

      • Anonyymi

        Delfine, vastasin tuossa aiemmin viestiisi. Kun ensimmäisen kerran kävimme kaverin kanssa siellä joskus muistaakseni yli 10v sitten niin siellä oli vielä se puuristi uudessa tuvassa.

        Olen käynyt niissä kahdessa muussa kämpässä ja ne ovat kuivia ja hyviä yöpymiseen, varsinkin Koivuselän tupa. Etelänpuoleiselta parkkipaikaltahan Saunasaareen on aika pitkä matka, noin 10 km.

        Mielenkiintoisia tarinoita kerroit, mutta minua nyt kiinnostaa tietysti että miten tuo kommunikointi tapahtui, olettaisin että jonkinlaisesta "ajatusten vaihdosta" oli kysemes, eikä oikeasti kuuluvista äänistä?

        Voitko kertoa ihan rautalangasta vääntäen, että miten tönäisy tapahtui ja miltä se tuntui? Mihin sitä voisi verrata.

        Ja miten se tavaroiden nakkelu siellä saunarotiskossa tapahtui, lensikö ne ilmassa kenenkään koskematta, vai saattoiko kyseessä olla vain humalasta ja pimeästä johtuva kommellus tms?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe