Veronpalautus ja ulosotonmaksu

Anonyymi

Nyt elokuun alussa meni tonni veronpalautuksia ulosottoon. Kävin omilla ulosoton sivuilla katsomassa mihin on kohdistanut. Kuudelle oli kohdistanut ja jokaisen kohdalla oli myös ulosotonmaksu. Yhdessä yli 100e. Olen neljä vuotta ollut ulosotossa sekä reilu puolitoista vuotta ei ole enä peritty mistään ulosotonmaksuja, koska olen jo se 2 vuotta yhtäjaksoisesti maksanut. Nyt ihmetyttää miten niin voi toimia, Katsoin reilu vuosi taaksen kuitteja, ei ole kertakaan peritty en ja nyt veronpalautusta kohdistuessa on jokaisen kohdalla ulodotonmskdu ..suurus riippu velasta 27, 7 tai 12e. Onko yleinen sääntö että veronpalautuksen kohdalla toimintaan näin. Olen etsinyt tietoja mutten ole mitään löytänyt.

6

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kummalta kuulostaa. Ahne ulosottaja ollut asialla.

      • Anonyymi

        Olen otsikon aloittaja. Mulla on maksusuunnitelma, maksan itse joka kuukausi 15 päivä ja kolmen kuukauden välein lähetän palkkatiedot. Kesäkuussa vaihtoi asioiden hoitaja, mutta hänen aikana maksoin jo kesäkuussa ja heinäkuussa, eikä ole mitään uo maksuja veloittanut. Lisäksi heinäkuulta lähetin palkkatiedot ja kerroin että olen kolmen kuukauden välein lähettänyt.
        Heinäkuun lopussa tuli säpöön viesti, olet hyvin lyhentänyt ja jatkaa samaan malliin. Ihmetyttää. Jotenkin en uskalla kysellä, pelkään että peruu maksusuunitelman ja aloittaa palkasta ottamaan. Pieni paikkakunta siksi maksan itse ja olen reilusti enemmän maksanut kun sovittu. Olen ajatellut seurata, mikäli rupeaa toistumaan silloin fixusti kyselen " onko jotain järjestelmässä vika jne. Jos jää yhteen kertaan sitten loppusuoralla esitän tämän kuitin ja pyydän oikaisua.


    • Anonyymi

      Onhan ulosotossa se hinnasto?

      Se nyt on selvä asia, että veronpalautukset lähtee. Samoin jos käy niin, että jos ulosmittaus jatkunut pitkään ja luottotiedot menneet, perintäyhtiöt eivät sitten näe vaivaa lähettääkseen laskuja. Odottavat vaikka, että luottotiedot palautuu ja veronpalautusten aika niin sitä ennen sitten tulee laskut, että jos ei maksa niin vouti pääsee taas töihin.

      • Anonyymi

        Et tainnut ymmärtää luettua. Kyse ei ole ulosoton hinnastosta. Yhtäjaksoisesti 2v maksetaan ulosoton maksua jokaisesta velasta erikseen. Riippuu yksittäisen velan suuruudesta. Aloittaja lta ei ole jo monta vuotta peritty ulosoton maksuja koska kaksi vuotta on jo täyttänyt. Mutta kuitenkin nyt veropalautuksesta oli jokaisen lainan kohdalla myös ulosoton maksu veloitettu.


    • Anonyymi

      Minulta oli myös otettu veronpalautuksesta ulosottomaksut, ihmettelin myös samaa. Olen ollut ulosotossa yli kolme vuotta eli enää ei muuten mene ulosottomaksuja.

    • Anonyymi

      Taulukkomaksuvapautus koskee vain toistuvaissuorituksia (palkan ulosmittaus, palkan sijasta tehty maksusuunnitelma). Näin ollen esimerkiksi pankkitilin, veronpalautuksen ym. ulosmittauksista on maksettava taulukkomaksut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe