Purkka-ajureita windowsissa

Anonyymi

windowsin omalla päivitysjärjestelmällä on mahdollista saada ladattua ja asennettua myös laiteajureita, mutta nämä windowsin tarjoamat ajurit ovat auttamattomasti vanhentuneita, eivätkä välttämättä edes toimi, ja saattavat sekoittaa koko koneen, kuten minun läppärin kanssa kävi...

Linuxissa kaikki vaan toimii kun laittaa kiinni tai vaan kytkee paikalleen, ja ainoa mihin minun itse pitää (kannattaa) ladata ja asentaa erilliset ajurit on NVIDIAn näytönohjain...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse päivitän ajurit kolmannen osapuolen ohjelmalla (Huh. heikommat lukijat jo pyörtyy). SDIO on toiminut hyvin jo monta vuotta, asentaa myös itse uusimmat Nvidiat jne..
      Minulla on Win8.1.

      • Anonyymi

        w10 on kamalan toimimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        w10 on kamalan toimimaton.

        Siksi minulla 8.1 joka on vielä tänä päivänä vakaa, vain vähän päivityksiä, itse olen poistanut kymppejä mun koneista ja asentanut kaseja tilalle ja olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        w10 on kamalan toimimaton.

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        w10 on kamalan toimimaton.

        Sellainen se on!


    • Anonyymi

      Taasko viallisia ajureita, on toi windowstouhu kamalaa!

    • Anonyymi

      Mun 6v vanhat nvidia ja peruskortti win-läppärissä antaa molemmat ulkoiselle näytöllä 75Hz, joka on hyä silmille, kun taas kumpikaan kortti ei anna kuin 60Hz linuksessa (Ubuntu desktop), joka on silmille haitallista. Jos hankkii linuksen, voi kokeilla onneaan AMD-kortilla (kaikki muukin ehkä oltava AMD), vaikka uudempiin koneisiin saattaa olla avoi nykyään nvidiallekin, mutten ottaisi riskiä.

      Ja jos koneessaan on vain peruskortti, ei siitä taida olla mihinkään, kun ei ole avoi sekään. Ei takeita, että AMD-korttikaan on yli 60Hz, että sen rahan riskeeraa.

      Tv:täkään ei kannata ostaa vaivaisella 60 Hz:llä, koska kirvelee silmiä. Ja koneensa tuettava riittäviä Hz:jä, siis HDMI:n.

      Itse suositan Windows:a, ja Linux vain kun asentaa sen toiseksi (tai ainoaksi ja ostaa Win11-12:ta, joita ei juuri 2017 vanhempaan koneeseen saa) jos on iso kiintolevy (tai kaksi, joista C:llä nopea 500g ainakin, ja linuksessa pistää käyttiksen sinne, ja myös ohjelmat, ja vain /home toiseen tai D:hen). Voi olla hidaskin kiinto, koska ei mulla ole valittamista, kun en pelaa nopeita pelejä, ja saa esim. 2T, tai kaksi 1T:tä. Voi toisin pistää tv-ohjelmat ulkoiselle muistille, ja voi pärjätä 1T:llä, josta 2/3 C:llä, ja siten saa 100g sinne myös linusta, jossa käytis ja ohjelmat, kun taas Omat tiedostot D:llä, joilla menee vähintään toinen 100g. Noin kakkoskoneeksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe