Jauhesäiliökuljetukset

Siilomies

Ns. Bulk-autot ovat kiinnostaneet jo jonkin aikaa, eli kuivien aineiden säiliökuljetukset. Olen saanut sellainen vaikutelma että homma on siisti. Alallahan on muutama "isompi" firma, ADR-Haanpää, Bulker (ent. Viinikka), Powder-Trans, RL - TRANS. Onko kellään kokemuksia tai tietoa näistä firmoista?

Olen puhunut muutamien kuskien kanssa ja ainakin RL - TRANS:lla on ollut jo monta vuotta kova vauhti päällä, tällä hetkellä taitaa olla melkein 30 autoa, ja kuulemma kaikki autot ovat 2000-luvulta. Ajavat pääsääntöisesti Pohjoismaissa.

Turkulainen Powder-Trans kiinnostais myös mutta olen kuullut viime aikoina ettei kaikki olis kuten pitää talossa, moni työntekijä olis ottanut lopputilin jne?

Internet:

www.adr-haanpaa.com
www.rltrans.fi
www.powder-trans.fi
www.bulker.fi

68

37464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bulkkia itsekkin ajanut

      Jollei kokemusta ole yhtään bulk-hommista kannattaa ensiksi hakeutua jonnekkin pieneen firmaan, meinaan vaan sitä että tuskin ottavat oppipojakseen jos kerran kova vauhti on koko ajan päällä --> ei siinä kerkeä ketään opettamaan.

      Kuulemani perusteella RL-Transilla ei nyt ihan 30 omaa autoa taida olla sillä olen kuullut että on muutama alihankkijakin ajossa.

      Osaksi riippuu myös siitä että mitä Bulk tavaraa haluat ajaa.

      • Bulkman

        Myös Teljän Kuljetuksella on jauhesäiliöautoja noin 15 kpl, vanhoja romuja tosin. Samoin Minerralikuljetuksella on ajossa noin 15 autoa, Mineraalihan oli menossa konkkaan, autot omistaa nykyään 6-7 eri henkilöä omissa yrityksissä. Mineraalikuljetus on nykyään vain markkinointinimi....


    • myös

      Vidgren ajaa kans bulk juttuja.

    • Bulkman

      Kannattaa muistaa, että säiliöitä täytyy pestäkin välillä. Ja kukas muu sen tekee, kun...

      • tietoa

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!


      • roadman
        tietoa kirjoitti:

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!

        Vaikka en ole RL - Transsilla töissä niin on pakko kommentoida edelliseen viestiin että RL - Transsilla ei ole koskaan ollut mitään km-taksoja, vain ja ainoastaan tuntipalkka. Tunnen siellä monta kuskia ja ovat olleet todella monta vuotta talossa. Mistään palkkaturvasta he eivät ole ainakaan puhuneet, vaan palkka on aina tullut kuten pitää.

        Ehkä sekoitat Powder-Transsiin jolla ainakin on ollut km-taksa, ja todella säälimätön toimitusjohtaja joka kyllä pistää kilometritehtaalle jos pienintäkään virhettä teet...


      • Jäät ovat sulaneet
        roadman kirjoitti:

        Vaikka en ole RL - Transsilla töissä niin on pakko kommentoida edelliseen viestiin että RL - Transsilla ei ole koskaan ollut mitään km-taksoja, vain ja ainoastaan tuntipalkka. Tunnen siellä monta kuskia ja ovat olleet todella monta vuotta talossa. Mistään palkkaturvasta he eivät ole ainakaan puhuneet, vaan palkka on aina tullut kuten pitää.

        Ehkä sekoitat Powder-Transsiin jolla ainakin on ollut km-taksa, ja todella säälimätön toimitusjohtaja joka kyllä pistää kilometritehtaalle jos pienintäkään virhettä teet...

        Täällä ei kannata vatvoa noita juttuja lainkaan.Alan kiinostavuus ei selviä tällä palstalla.Ja tuo loppu kappale kuvastaa sen tietämättömyyden.
        "Puhuminen on hopeaa,vaikeneminen on kultaa"


      • pöttimies
        roadman kirjoitti:

        Vaikka en ole RL - Transsilla töissä niin on pakko kommentoida edelliseen viestiin että RL - Transsilla ei ole koskaan ollut mitään km-taksoja, vain ja ainoastaan tuntipalkka. Tunnen siellä monta kuskia ja ovat olleet todella monta vuotta talossa. Mistään palkkaturvasta he eivät ole ainakaan puhuneet, vaan palkka on aina tullut kuten pitää.

        Ehkä sekoitat Powder-Transsiin jolla ainakin on ollut km-taksa, ja todella säälimätön toimitusjohtaja joka kyllä pistää kilometritehtaalle jos pienintäkään virhettä teet...

        No etpä näytä itsekään tietävän RL:n asioista mitään. Joten kannattaako sinun kirjoittaa tietoja tänne.


      • unohtanut
        roadman kirjoitti:

        Vaikka en ole RL - Transsilla töissä niin on pakko kommentoida edelliseen viestiin että RL - Transsilla ei ole koskaan ollut mitään km-taksoja, vain ja ainoastaan tuntipalkka. Tunnen siellä monta kuskia ja ovat olleet todella monta vuotta talossa. Mistään palkkaturvasta he eivät ole ainakaan puhuneet, vaan palkka on aina tullut kuten pitää.

        Ehkä sekoitat Powder-Transsiin jolla ainakin on ollut km-taksa, ja todella säälimätön toimitusjohtaja joka kyllä pistää kilometritehtaalle jos pienintäkään virhettä teet...

        Millä nimellä ne RL-transsin autot liikkui ennen nykyistä nimeä? Muistaakseni ennen oli joku muu nimi.


      • Roadman
        unohtanut kirjoitti:

        Millä nimellä ne RL-transsin autot liikkui ennen nykyistä nimeä? Muistaakseni ennen oli joku muu nimi.

        Yhtiönimi oli ennen Kb R. Lindedahl Ky, yhtiö on vieläkin olemassa mutta kaikki liiketoiminta tapahtuu Oy RL - TRANS Ab:ssa. Värityskin muuttunut sen verran että ennen autot oli ruskea/valkoinen kun nykyään kupari/hopea...


      • semu
        tietoa kirjoitti:

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!

        Et taida tosiaankaan tietää rl-transsin asioista..Satun kans tietää et kuskit ei tosiaankaan aja millään km-palkalla.Isännät on asiallisia ja kalusto huippuluokkaa.


      • Haloo
        semu kirjoitti:

        Et taida tosiaankaan tietää rl-transsin asioista..Satun kans tietää et kuskit ei tosiaankaan aja millään km-palkalla.Isännät on asiallisia ja kalusto huippuluokkaa.

        Muutakin juttuu kuulee


      • FHV
        tietoa kirjoitti:

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!

        Se täytyy kuitenkin sanoa että suomen maasta ei taida löytyä toinen kuljetusliike, joka investoi niin rajusti kalustoon kuin RL - TRANS. Ja on aina tehnyt. Eli että kuskien olisi täytynyt hakea rahansa palkkaturvasta taitaa olla p***apuhetta. Jos näin olisi/ollut, RL - TRANS ei pystyisi/olisi pystynyt uusimaan kalustoa tällä tahdilla (=jos finanssit kuralla, ei saisi rahoitusta uuteen kalustoon).


      • kwhp
        tietoa kirjoitti:

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!

        Ainakin itse en vain katso palkka, tällä palstalla enemmistö huutaa "kuinka joku viittii tehdä töitä 10 euro/tunti", onko se ainut asia mikä motivoi tällä alalla? Ei ihme että alan arvostus on näinkin huono kuin se tänään on. Jos itse pääsisin RL - TRANSsiin ja saisin aina ajaa uusimmilla autoilla ja saisin kohtuullinen tuntipalkka, olisin tyytyväinen.

        Tällä hetkellä ajan vanhaa sora-autoa ja ihan tyytyväinen olen siihenkin duuniin kun kerran mun työtä arvostetaan ja välit omistajiin ovat asiallisia.


      • Paljon kilometrejä takana
        kwhp kirjoitti:

        Ainakin itse en vain katso palkka, tällä palstalla enemmistö huutaa "kuinka joku viittii tehdä töitä 10 euro/tunti", onko se ainut asia mikä motivoi tällä alalla? Ei ihme että alan arvostus on näinkin huono kuin se tänään on. Jos itse pääsisin RL - TRANSsiin ja saisin aina ajaa uusimmilla autoilla ja saisin kohtuullinen tuntipalkka, olisin tyytyväinen.

        Tällä hetkellä ajan vanhaa sora-autoa ja ihan tyytyväinen olen siihenkin duuniin kun kerran mun työtä arvostetaan ja välit omistajiin ovat asiallisia.

        Minä otan kyllä ennemmin huonomman, jos palkka-asiat on kunnossa.


      • semu
        FHV kirjoitti:

        Se täytyy kuitenkin sanoa että suomen maasta ei taida löytyä toinen kuljetusliike, joka investoi niin rajusti kalustoon kuin RL - TRANS. Ja on aina tehnyt. Eli että kuskien olisi täytynyt hakea rahansa palkkaturvasta taitaa olla p***apuhetta. Jos näin olisi/ollut, RL - TRANS ei pystyisi/olisi pystynyt uusimaan kalustoa tällä tahdilla (=jos finanssit kuralla, ei saisi rahoitusta uuteen kalustoon).

        sepä se...kun katsoo rl-trassin kalustoa,niin ei siel kovin vanhoja autoja ole.viirusilmä volvoja lähes kaikki,tai niin no onhan siel jokunen r-scania..tietääkseni talo panostaa kalustoon ja kuljettajien hyvinvointiin.


      • oilman
        unohtanut kirjoitti:

        Millä nimellä ne RL-transsin autot liikkui ennen nykyistä nimeä? Muistaakseni ennen oli joku muu nimi.

        lindedahl


      • _Jocke_
        oilman kirjoitti:

        lindedahl

        Kyllä niitä lindedahl autoja näkee vieläkin.. eli kaikkia autoja ei muutettu RL-transsin lipun alle.. koska vampulan partekilta ajaa ainakin 2 4-akselista vanhempaa fh-volvoo kalkkia ja niissä lukee katolla r.lindemikävitunliedahl ky..


      • nro11 vipunen
        tietoa kirjoitti:

        rl transsilla palkat on kuinka sattuu esim kaasukuskit saa tessin ja muut sitten km taksan..
        muutama vuosi sitten joutuivat hakea palkkaturvan kautta rahojaan..
        vidgren sielä ajetaan kuin päättömät kanat ilman kunnon unia ja sen näkee kuskeista tai niiden haamuista ja sehän selittää kuljettaja pulan ja vaihtuvuuden.. ja palkka on paska.."hyvät" kuskit saa siinä talos jopa 12e läpi tunnilta(kuinka joku viittii??) ja muuten 10e paikkeilla.. välttäkää tuota taloa!!

        mitä siitä jos auto kulkee,kateuttako? monta ruplaa/puntaa muut tienaa?firmat vaihtuu kuukausittain...tilini on tullut säännöllisesti,tähän asti:entinen säiliökuski,kaipaan taas väljemmille vessille;ei enään kehä 1 ja kehä 3 mielellään ruuhka-aikoina tåysperäkuskina-kyrpiintynyt-laivaus ei odota.


      • transsiin
        kwhp kirjoitti:

        Ainakin itse en vain katso palkka, tällä palstalla enemmistö huutaa "kuinka joku viittii tehdä töitä 10 euro/tunti", onko se ainut asia mikä motivoi tällä alalla? Ei ihme että alan arvostus on näinkin huono kuin se tänään on. Jos itse pääsisin RL - TRANSsiin ja saisin aina ajaa uusimmilla autoilla ja saisin kohtuullinen tuntipalkka, olisin tyytyväinen.

        Tällä hetkellä ajan vanhaa sora-autoa ja ihan tyytyväinen olen siihenkin duuniin kun kerran mun työtä arvostetaan ja välit omistajiin ovat asiallisia.

        voi voi siellä oli palkka tarjous syvältä.
        Pysy hiekka laatikolla!Jos 10e/h riittää.


    • Jäät lähti

      Hyvät hommat kuuluukin kiinostaa... Mutta kannattaa selvittää asiat ennen kun tänne kirjoittelee niitä.
      Ja kannattaa muistaa että asioilla on eri näkökannat,riippuu mistä ja ketä niitä katsoo.Eikö jokaisella ole oikeus tehdä töittensä kanssa niinkuin parhaaksi näkee? Baarikeskusteluita ei kannata niin vakavasti ottaa kun HARVOIN ovat oikeita,väritettyjä puhujan mielipiteen mukaan...
      Joskus porukka vaihtuu vähän joka talossa.Riippuu vain siitä miten ne asiat puhutaan,harvoin totuudenmukaisesti.Usein puhujalla on salattavaa joka ei kestä "päivänpaistetta".
      Joten ota asioista selvää ensin,ihan itse!

    • Maski

      Bulk-yritysten listaan voi lisätä E.laurilan Lapualta. Yrityksestä en paljon tiedä, enkä ole kuullut mitään "juorujakaan."

      • sepe

        Oulussa on kait oulun autokuljetus oy jolla on 3-4 Bulk autoa ajossa jotka ovat yksityisiä.


      • -------------------
        sepe kirjoitti:

        Oulussa on kait oulun autokuljetus oy jolla on 3-4 Bulk autoa ajossa jotka ovat yksityisiä.

        Sitten mahtoiko se nyt Satakunnasta löytyä joku Pietilä tai vastaava ja ilmeiseti säiliöissä rehua maatiloille ajava Kotiniemi Lapista. On varmaan kotiniemellä samanlaista ajoa kuin laurilallakin...


      • Bulkman
        ------------------- kirjoitti:

        Sitten mahtoiko se nyt Satakunnasta löytyä joku Pietilä tai vastaava ja ilmeiseti säiliöissä rehua maatiloille ajava Kotiniemi Lapista. On varmaan kotiniemellä samanlaista ajoa kuin laurilallakin...

        Kyllä, Pietilä Säkylästä. Pietilällä on mielestäni 4 autoa tällä hetkellä..


      • -----------
        Bulkman kirjoitti:

        Kyllä, Pietilä Säkylästä. Pietilällä on mielestäni 4 autoa tällä hetkellä..

        Eikös Säkylässä päin ollut joku toinenkin joka ajaa sini hyttisellä FH-volvolla....varma en ole.


      • semu
        ------------------- kirjoitti:

        Sitten mahtoiko se nyt Satakunnasta löytyä joku Pietilä tai vastaava ja ilmeiseti säiliöissä rehua maatiloille ajava Kotiniemi Lapista. On varmaan kotiniemellä samanlaista ajoa kuin laurilallakin...

        joo kotiniemi on tosiaan lapista ja ne ajaa lännen rehuja maajusseille.aikamoisia jakolenkkejä tuntuu välillä olevan


      • hannu
        Bulkman kirjoitti:

        Kyllä, Pietilä Säkylästä. Pietilällä on mielestäni 4 autoa tällä hetkellä..

        Joo pietilässä on viisi autoa ja kaikki uudenkarheita viirusilmiä... talo kaikin puolin ihan ok kuulemani mukaan


      • daffi
        ------------------- kirjoitti:

        Sitten mahtoiko se nyt Satakunnasta löytyä joku Pietilä tai vastaava ja ilmeiseti säiliöissä rehua maatiloille ajava Kotiniemi Lapista. On varmaan kotiniemellä samanlaista ajoa kuin laurilallakin...

        Auramaa ajelee irtoperillä Bruhnin pulkkikamaa, ja ne on merikonteissakin kyllä mutta kuitennii. Asiallista ajoa, kontti satamasta kyytiin sitten esim. pohjanmaalle purkupaikalle kippi pystyyn kompurat laulamaan sitten tyhjäks ja eikun kontti takas satamaan ja uutta kierrosta.


      • minä
        daffi kirjoitti:

        Auramaa ajelee irtoperillä Bruhnin pulkkikamaa, ja ne on merikonteissakin kyllä mutta kuitennii. Asiallista ajoa, kontti satamasta kyytiin sitten esim. pohjanmaalle purkupaikalle kippi pystyyn kompurat laulamaan sitten tyhjäks ja eikun kontti takas satamaan ja uutta kierrosta.

        kyllä niissä kontti hommissa mitä purkaa. Joskus olen harrastanut moisia ja tärkkihommat on vähä hanurista mut muovin kippaus on ihan bueno laji.


      • daffi
        minä kirjoitti:

        kyllä niissä kontti hommissa mitä purkaa. Joskus olen harrastanut moisia ja tärkkihommat on vähä hanurista mut muovin kippaus on ihan bueno laji.

        Poijjaat harrastaa just näitä muovihommia pää-asiassa.


      • ex- ykä
        daffi kirjoitti:

        Auramaa ajelee irtoperillä Bruhnin pulkkikamaa, ja ne on merikonteissakin kyllä mutta kuitennii. Asiallista ajoa, kontti satamasta kyytiin sitten esim. pohjanmaalle purkupaikalle kippi pystyyn kompurat laulamaan sitten tyhjäks ja eikun kontti takas satamaan ja uutta kierrosta.

        joo on hienoo hommaa...kiire helvetillinen,kuskeja autoo kohdin useita,elikkäs ei tuu tunteja.sehän on vähän nii et kuka tykkää mistäkin,itse en pitänyt.


      • Ex-konttikuski
        daffi kirjoitti:

        Poijjaat harrastaa just näitä muovihommia pää-asiassa.

        Olin vastaavassa hommassa kuin Auramaalaiset ja on oikein vihon viimeistä hommaa. Onneksi pääsin muualle. Näytti tuolla olevan toinenkin samaa mieltä oleva.


      • tykkää
        Ex-konttikuski kirjoitti:

        Olin vastaavassa hommassa kuin Auramaalaiset ja on oikein vihon viimeistä hommaa. Onneksi pääsin muualle. Näytti tuolla olevan toinenkin samaa mieltä oleva.

        tyttärestä toinen äidistä


      • daffi
        ex- ykä kirjoitti:

        joo on hienoo hommaa...kiire helvetillinen,kuskeja autoo kohdin useita,elikkäs ei tuu tunteja.sehän on vähän nii et kuka tykkää mistäkin,itse en pitänyt.

        Onhan se että autos on kaks kuskii nii ihan vitusti liikaa, siinähän tulee vapaapäiviä. Ja sinäkin kun tuota kiirettä pelkäät niin tottakai sun kuuluu ajaa koko viikko yksin yötä-päivää ja vähän vielä viikonloppuisin, tottakai.


      • TimppaPori
        daffi kirjoitti:

        Onhan se että autos on kaks kuskii nii ihan vitusti liikaa, siinähän tulee vapaapäiviä. Ja sinäkin kun tuota kiirettä pelkäät niin tottakai sun kuuluu ajaa koko viikko yksin yötä-päivää ja vähän vielä viikonloppuisin, tottakai.

        Mistä keksit että kaksi kuskia per auto. Autoa kohden voi olla jopa neljättä kuskia.


      • pönttö
        TimppaPori kirjoitti:

        Mistä keksit että kaksi kuskia per auto. Autoa kohden voi olla jopa neljättä kuskia.

        Että neljättä kuskia autossa? Paljonkos se auto liikkuu? Jos yritetään jotain 5200-5500 tuntia vuodessa, niin pakko olla joku 3-3,5 kuskia autossa.
        Yli 1800 tuntia per ukko ei kannata laskee.
        Jos vuodessa on 52 viikkoo kertaa 40 tuntia, tekee 2080. Tästä pois lomat, eli 5*40h=200 h, jää 1880. 19 pekkasta*8h=152h, jää 1728 tuntia.

        Eli jos auto liikkuu 5500 tuntia vuodessa, ja jätetään sairaslomat ja ylityöt pois laskuista, tarvitaan 3,18 kuskia. Vaikka en bulkkia ole päivääkään ajanut, en epäile etteikö siellä tuommoisia yli 5000 tunnin autojakin voisi olla. Ja aika vähissä on semmoiset talot, ettei yhtään sairaslomia vuoden aikaan ole.


      • -------------------
        tykkää kirjoitti:

        tyttärestä toinen äidistä

        Ei tykkää kukaan


      • PIOK

        Paikan kotisivut www.elaurila.fi


      • nyk. alkoholisti
        ----------- kirjoitti:

        Eikös Säkylässä päin ollut joku toinenkin joka ajaa sini hyttisellä FH-volvolla....varma en ole.

        On juu, mutta en muista kaverin nimeä... Sitten on muutaman buulk yhdistelmän Perkola ja tosiaan tuo Pietilä jolla kalusto uutta ja huippu kunnossa.


      • auramaalla pulukkia
        Ex-konttikuski kirjoitti:

        Olin vastaavassa hommassa kuin Auramaalaiset ja on oikein vihon viimeistä hommaa. Onneksi pääsin muualle. Näytti tuolla olevan toinenkin samaa mieltä oleva.

        juu onhan se siinämielessä huonoa hommaa että työpäivät venyy siihen 14 tuntiin, ei kerkiä pillua venyttää ehtoolla niin kauaa. konttitouhut siinämielessä komiaa hommaa ettei tarvi pahemmin säiliöitä kuurata saatikka lastailla, luukku kiinni ja koppa vaihtoon. myös berchiltä tulee noita kontteja rantoihin, niitä kuskaa ilmeisimmin "oma-auto, oma firma" -kuskit. hesassa on joku muutaman auton firma joka noita berchin (UBC) konteja kuskailee...


      • tietonen....
        ----------- kirjoitti:

        Eikös Säkylässä päin ollut joku toinenkin joka ajaa sini hyttisellä FH-volvolla....varma en ole.

        kuljetusliike r. tuomola ky säkylästä ajelee sinihyttisellä vanhanmallin fh- volvolla bulkkia kanssa toisinaan, oli sillä omakin pytty siihen autoonsa jossain vaiheessa mut onkohan lie myyny pois, ku pietilän pytty siinä enää viimeaikoina on näkynyt niskassa olevan. tää tuomola on yhen auton firma, ja omistaja itte ajeloo kyseistä kulkinetta..


      • Mpasodj
        PIOK kirjoitti:

        Paikan kotisivut www.elaurila.fi

        Näin siellä:

        "Poliisipartio pysäytti tänään puolen päivän jälkeen Kauhavalla valtatie 19:llä raskaan ajoneuvoyhdistelmän, jonka kuljettajan puhalluskokeen tulos oli 1,69 promillea. Vuonna 1968 syntynyttä lapualaista miestä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.

        Poliisi otti kuljettajan ajokortin haltuunsa ja määräsi miehen ajokieltoon."


      • Tassuttaivaalla

        Joo-o no enpä puhuisi E.Laur... kunnon firmana.


    • Jäitä poltellen

      Bulkin ajoon astui uusi aikakausi Viinikan kaupan myöntä.Väheni entisestään "huolenpito" alan ajoista.Mukaan tuli "numerotalo" jossa kaikki on vain numeroita.Väheni myös alan "status" jota ylläpitivät muutamat omistajat.Enää ei niitä katsota ja puhuta kunnioittavasti,ikävä kyllä.Mutta niitä oman periaatteen miehiä on vielä jäljellä vaikka on nuo numerotkin.
      Bulk-ala on kohtaamassa jo kappale-tavara logistiikan kohtalon.Isot tahot myllää markkinoita ja koska tahansa voi olla uusi "isäntä" palkanmaksajana kun seuraavapäivä koittaa.
      Tietyt asiathan on odotettavissa.Riippuu vaan siitä miten kauan niiden soveltamiseen menee.
      Kun olet kuullut jostain jotain ja jonkun mielestä joku asia ei ole "niin kuin pitää" niin miten niiden asioiden sit pitäis olla? Ja kumman tahon mielestä? Ne asiat kulkevat yleensä käsikädessä paitsi,kun kuvaan astuu kolmas-osapuoli syystä taikka toisesta...
      Jolloin taas pitää todeta tuo otsikon lause.
      Bulkin ajo on ollut parhaita hommia kuljetus-alalla.Saa nähdä millaiseksi se kääntyy,jatkaako suuntaansa vai kääntyykö huonompaan.

    • turuust
    • Rahti-Rauno

      Kukaan keksi Auvista =) On hyvät taksat kun on varaa laittaa autojen kylkiin jalokiviä...

      • yrityksiä

        Nänä Haanpää, Powder, RL, Laurila ja Vidgren on kuitenkin vähän suurempia, kuin muutaman auton yrityksiä. Alkuperäisessä tekstissä tuotiin esille näitä firmoja.


    • bulk

      olen entinen powderin työntekijä,ja kyl se taitaa osittain pitää paikkansa ettei kaikki ole kunnossa siinä talossa.sellaist se on ku isoherra on...no sellainen ku se on. et kyl mä annan pisteet RL-Transille. ja taitaa olla jollai tapaa venäläiset mukana powderin hommas kans.

      • Samoin

        Jos haluaa pölykeuhkot niin puuterille töihin vaan..kaikki suojavälineet oli ala-arvoisia (jos ollenkaan) ja edes turvakenkiä ei saanut vaikka pyysi useasti (lakisääteiset kuten kypärä ja suojalasit joita myöskään ei näkynyt)
        En ole ikinä luottanut suomenruotsalaisiin jotka on kotoisin saaresta ja kantani jyrkkeni kokemuksen myötä edelleen.
        Puuterin rahat tulee nykyään venäjältä (kute ADR-Haanpäänkin) ja toimistorakennuksin on vuokratila.
        Itse olin arvostettu niin kauan kun tein kaikki työt lomia pyytelemättä ja jos esitin lomatoiveen niin sitä kuuneltiin kyllä "empaattisesti" mutta toteutus nolla.
        Ja se vanhin poika lienee ellei jälkeenjäänyt niin ainakin täysin koulutusta vailla kuten muukin suku.

        Työntekijä on puuterilla pelkkä numero loppupeleissä ja työterveysasemakin on sellainen jossa lääkärit ei ole paikalla kun vakityönsä jälkeen eli halvinta on etsitty sielläkin.

        Itse olin talossa runsaan vuoden ihan lähiaikoina ja tyytyväinen nykyään sanansa pitävään (suomenruotsalaiseen) pohjanmaalaiseen isäntään.


      • 3 vuodessa?
        Samoin kirjoitti:

        Jos haluaa pölykeuhkot niin puuterille töihin vaan..kaikki suojavälineet oli ala-arvoisia (jos ollenkaan) ja edes turvakenkiä ei saanut vaikka pyysi useasti (lakisääteiset kuten kypärä ja suojalasit joita myöskään ei näkynyt)
        En ole ikinä luottanut suomenruotsalaisiin jotka on kotoisin saaresta ja kantani jyrkkeni kokemuksen myötä edelleen.
        Puuterin rahat tulee nykyään venäjältä (kute ADR-Haanpäänkin) ja toimistorakennuksin on vuokratila.
        Itse olin arvostettu niin kauan kun tein kaikki työt lomia pyytelemättä ja jos esitin lomatoiveen niin sitä kuuneltiin kyllä "empaattisesti" mutta toteutus nolla.
        Ja se vanhin poika lienee ellei jälkeenjäänyt niin ainakin täysin koulutusta vailla kuten muukin suku.

        Työntekijä on puuterilla pelkkä numero loppupeleissä ja työterveysasemakin on sellainen jossa lääkärit ei ole paikalla kun vakityönsä jälkeen eli halvinta on etsitty sielläkin.

        Itse olin talossa runsaan vuoden ihan lähiaikoina ja tyytyväinen nykyään sanansa pitävään (suomenruotsalaiseen) pohjanmaalaiseen isäntään.

        jos niin ei ainakaan parempaan suuntaan.


      • pääsee
        3 vuodessa? kirjoitti:

        jos niin ei ainakaan parempaan suuntaan.

        kun nuolee Callen kenkiä , puhuu Viroa ja vaatii 30 Euron päiväpalkkaa. Kyllä sit olet Callen mieleen. On muuten niin kiero mies kuin vaan voi olla. Haanpään juoksupoika!


      • Sivusta seurannut
        pääsee kirjoitti:

        kun nuolee Callen kenkiä , puhuu Viroa ja vaatii 30 Euron päiväpalkkaa. Kyllä sit olet Callen mieleen. On muuten niin kiero mies kuin vaan voi olla. Haanpään juoksupoika!

        kuulemma ottanut. Ei taida tulla toimeen ilman ammattimiehiä?? Ensin potkii pihalle ja sit itkee takaisin.


      • 4+9
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        kuulemma ottanut. Ei taida tulla toimeen ilman ammattimiehiä?? Ensin potkii pihalle ja sit itkee takaisin.

        niite ex-viinikkalaisten jatkuvaa kitinää ja narinaa ei kyllä kestä vanha erkkikään


      • polskijj
        4+9 kirjoitti:

        niite ex-viinikkalaisten jatkuvaa kitinää ja narinaa ei kyllä kestä vanha erkkikään

        kun syytävät omia kuskeja mäkeen senkus kerkkeevät,ettet jää alle... Hommaa puolan kansalaisuus niin pääset sinne heti töihin....1200 e/kk ja kolome viikkoo töitä ja ehkäpä viikko jotai muuta...


      • ex sähvööri
        polskijj kirjoitti:

        kun syytävät omia kuskeja mäkeen senkus kerkkeevät,ettet jää alle... Hommaa puolan kansalaisuus niin pääset sinne heti töihin....1200 e/kk ja kolome viikkoo töitä ja ehkäpä viikko jotai muuta...

        asia mies ja kalusto kunnossa!


    • ei sovi kaikille

      Laurila ottaa ainakin kuskiksi sellaisia joilla ei ole asiakaspalvelusta mitään hajua.

      Ensimmäiseksi kuski haukkuu asiakkaan puhelimessa, koska kuskin GPS ei toimi. Perille päästyään kuski on sen näköinen että aikoo vetää asiakasta turpaan. Mikään ei ole hyvin. Kuski valittaa ihan kaikesta.

      Siitä sai muutamassa lauseessa sellaisen käsityksen että kyseessä ei ollut huono päivä, vaan kuski oli muutenkin tyyppiä "soitan liittoon".

      • uhikas

        laurilalla nyt oo koskaan ollu hyvä maine. Itte isännät puhuvat ja lupaavat paljon mutta eivät vaan muista pitää lupauksista kiinni. Palkkoja jää sisään kun yrittävät kusettaa siälä mihnä luulevat pystyvänsä. Liittoon on lähtenyt yks jos toinenkin ilmoitus siitä herrojen toiminnasta.


      • Niinpänii
        uhikas kirjoitti:

        laurilalla nyt oo koskaan ollu hyvä maine. Itte isännät puhuvat ja lupaavat paljon mutta eivät vaan muista pitää lupauksista kiinni. Palkkoja jää sisään kun yrittävät kusettaa siälä mihnä luulevat pystyvänsä. Liittoon on lähtenyt yks jos toinenkin ilmoitus siitä herrojen toiminnasta.

        Kannattaakohan tollasta väittää jos ei asiasta mitään tiiä? Kyllähän niitä toistaitosia on varmaan talosta lähteny ja liittoon kitissy, ku bulkki homma vaan tahtoo olla liian hätästä touhua joillekkin...


    • tanelikoko

      Korsu Oy

    • ölkjbn

      Laurila on paskin firma mitä tällä alalla löytyy! palkat jää puolitiehen ja muutenkin henkilöstöpolitiikka päin peppua.

    • MinulleOnAinaMaksettu

      No jos palkat jää puolitiehen niin suorayhteys sinne palkanlaskijalle.Pistät tyttörukan koville. Mitä tarkoitat henkilöstöpolitiikalla? Liian vähän viinan huuruisia saunailtoja vai ei keskustella asioista? Avaudu nyt hieman enemmän asiasta. Tässähän jää itse yrittäjälle ja niille muille duunareille paskan maku suuhun.Kaikkihan me tässä pahassa maailmassa ollaan vain duunareita raskaan työnraatajia. Mukaan hautaan ei saada kuin puupalttoo. Nyt pistät palkanlaskijan eli palkkakonttorin tiukille ja kerrot sitten miten kävi. Kai nyt sentään olet AKT:n jäsen???Sopimusten mukaan rahat tilille vai mitä?

    • JooMuttaJussilleEi

      Joopase joo. Yhteys suoraan palkanlaskijalle. Mutta kun palkanlaskija on sellainen "tyttörukka". Samainen "tyttörukka" on myös toimitusjohtaja ja samassa persoonassa palkanmaksaja... Tyttörukka onkin näet "poikarukka". Tarkennahan vähän ketä sinä lasket raskaan työn duunareiksi?

      • YrittäjäViimeisenPäälle

        JooMuttaJussilleEi olet aika hidas hämäläinen kun kommentin kirjoittaminen kesti 2 vuotta.
        Firmoissa tilanteet vaihtuu koko ajan varsinkin siellä konttorin puolella on hyvin tuulista. Tänään poikarukka huomenna tyttörukka ja ylihuomenna Pekkapuupää elokuvan Justiina ja kaulimen kanssa. Tämä tomera täti olisi varmasti se paras vaihtoehto. Siinä ei palkoista paljon purnattaisi kun kaulin heiluisi mennen tullen. Painettaisiin vain menemään pakoputki punaisena pitkin baanoja. Jos katsoitte 4.2 maanantaina A-studion niin oli todella tyhjentävää kerrottavaa suomalaisesta kuljetuskulttuurista ja riistämisestä. Duunarista tehdään kevyt yrittäjä ihan noin vaan näissä työnantajaliittoon kuulumattomissa pienissä kuljetusyrityksissä. Yrittäjyys tulee duunarille täydellisenä yllätyksenä vielä kaiken lisäksi. Selkosuomella se on sitä nykyajan orjuutta.
        Ainoa hyvä puoli ohjelmassa oli se ettei työnantajapuoli eikä SAK kummatkaan hyväksyneet tällaista toimintaa vaan pitivät sitä laittomana.Rehelliset yrittäjät kärsivät kun menettävät työtehtäviä.


      • RalfGoDuuni
        YrittäjäViimeisenPäälle kirjoitti:

        JooMuttaJussilleEi olet aika hidas hämäläinen kun kommentin kirjoittaminen kesti 2 vuotta.
        Firmoissa tilanteet vaihtuu koko ajan varsinkin siellä konttorin puolella on hyvin tuulista. Tänään poikarukka huomenna tyttörukka ja ylihuomenna Pekkapuupää elokuvan Justiina ja kaulimen kanssa. Tämä tomera täti olisi varmasti se paras vaihtoehto. Siinä ei palkoista paljon purnattaisi kun kaulin heiluisi mennen tullen. Painettaisiin vain menemään pakoputki punaisena pitkin baanoja. Jos katsoitte 4.2 maanantaina A-studion niin oli todella tyhjentävää kerrottavaa suomalaisesta kuljetuskulttuurista ja riistämisestä. Duunarista tehdään kevyt yrittäjä ihan noin vaan näissä työnantajaliittoon kuulumattomissa pienissä kuljetusyrityksissä. Yrittäjyys tulee duunarille täydellisenä yllätyksenä vielä kaiken lisäksi. Selkosuomella se on sitä nykyajan orjuutta.
        Ainoa hyvä puoli ohjelmassa oli se ettei työnantajapuoli eikä SAK kummatkaan hyväksyneet tällaista toimintaa vaan pitivät sitä laittomana.Rehelliset yrittäjät kärsivät kun menettävät työtehtäviä.

        No todella asiaa puhut. Meillä Suomessa on valitettavasti kahdet työmarkkinat kuljetusalalla. Työnantajaliittoon kuulumattomat pienet yritykset jotka pääasiassa riistävät kuljettajaa ja sitten liittoon kuuluvat yritykset jotka noudattavat työehtosopimuksia ja maksavat jopa ylimääräisiä bonuksia jos yrityksellä menee hyvin. Se on hyvin valitettavaa. Minun on hyvin vaikea ymmärtää miksi näiden pienyritysten työt kiinnostavat kuljettajia kun samaan aikaan näillä suuremmilla yrityksillä on vaikeuksia saada uusia kuljettajia vaikka työvälineet ja kaikki edut on paljon paremmat. Kylmä tosiasia on kuitenkin se,että joka päivä jää pitkän päivätyön tehneitä kuljettajia eläkkeelle kun tilanne on sellainen,että suuret sodan jälkeen syntyneet ikäryhmät jäävät juuri nyt eläkkeelle. Hyviä työpaikkoja avautuu joka viikko ympäri Suomenmaan,pitää vain olla valmiudessa ja löytää ne.PITÄÄ NÄHDÄ VAIVAA ja olla kanakasti heti valmiudessa.


      • RalfGoDuuni
        RalfGoDuuni kirjoitti:

        No todella asiaa puhut. Meillä Suomessa on valitettavasti kahdet työmarkkinat kuljetusalalla. Työnantajaliittoon kuulumattomat pienet yritykset jotka pääasiassa riistävät kuljettajaa ja sitten liittoon kuuluvat yritykset jotka noudattavat työehtosopimuksia ja maksavat jopa ylimääräisiä bonuksia jos yrityksellä menee hyvin. Se on hyvin valitettavaa. Minun on hyvin vaikea ymmärtää miksi näiden pienyritysten työt kiinnostavat kuljettajia kun samaan aikaan näillä suuremmilla yrityksillä on vaikeuksia saada uusia kuljettajia vaikka työvälineet ja kaikki edut on paljon paremmat. Kylmä tosiasia on kuitenkin se,että joka päivä jää pitkän päivätyön tehneitä kuljettajia eläkkeelle kun tilanne on sellainen,että suuret sodan jälkeen syntyneet ikäryhmät jäävät juuri nyt eläkkeelle. Hyviä työpaikkoja avautuu joka viikko ympäri Suomenmaan,pitää vain olla valmiudessa ja löytää ne.PITÄÄ NÄHDÄ VAIVAA ja olla kanakasti heti valmiudessa.

        Kirjoitusvirhe paholainen. Perhana kun pitää kuormakirjoja selata samalla niin virhe paholainen livahtaa Ei KANAKASTI vaan todella HANAKASTI,joten ei aihetta nauruun kun kyseessä on vakava aihe.


      • EX-Puuteri

        PUUTERIKIITO on kamala työ!


    • Anonyymi

      Uppista. Korsu syöksykierteessä, katsokaapa taloustiedot nyt kun uusi johto on remmissä. Ovi käy kun kuskit lähtee.. Sitä ilmapiiriä kukaan kestä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe