Moi, olen siis ihan 18v suomalainen, ruskeampi ehkä kun normaali ja tummempi tukka, mutta siniset silmät. Ajattelin tällästä että mulla on aika erikoinen tyyli, käytän esim pukuja ja kultaisia koruja ja hattuja. Moni kaveri sanonut että näytän vanhan ajan romanilta mutta oon naureskellu ku luullu vitsiksi. Nyt jotenki huonammut et helsingissä liikkuessa romanit tuntuu tuijottavan (rehellisesti varsinkin naiset) ei silleen vihasesti ehkä enemmänkin tarkkailevasti. Mikä homma tää on?
Romanit ja vaatetus
8
925
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaisista poikkeava pukeutuminen herättää huomiota. Suomalaiset pukeutuvat melko välittömästi ja persoonattomasti. Ja naiset pukeutuvat usein pitkiin housuihin. Mustalaiset kulkevat hameissa.
- Anonyymi
Korjaan:Suomalaiset eivät siis käytä paljon värejä.
- Anonyymi
Romaninaiset tarkkailevat sinua, koska näytät romanilta. Ehkä muuttavat käytöstään varovaisemmaksi, sillä romaninainen ei saa tehdä tuttavuutta ulkopuolisten kanssa ihan noin vaan. Eivät tule esimerkiksi samaan hissiin kanssasi.
- Anonyymi
Eivät kyllä mahdu hissiin hameineen, kuin yksi kerrallaan:-DDD
- Anonyymi
Haha...mistähän repäsit tuon mielipiteesi :D Kyllä romaninaiset saa tehdä tuttavuutta ihmisten kanssa, niin romanien kuin valtaväestöön kuuluvienkin. Se on sitten eri asia että haluaako tehdä tuttavuutta. No hissiin ei ehkä kanssasi tule, jos näytät romanimieheltä, koska hissit saattaa olla aika pieniä,...jos näyttäisit tavan valkolaiselta niin sitten ei tuo hissikään tuota ongelmia.
- Anonyymi
Luulevat että tulet apajille.
- Anonyymi
Saako puolikkaat pitää teidän vaatteita? Jos puolikkaalla on jälkeläinen valkolaisen kanssa, niin se jälkeläinen ei kai saa pitää ikinä teidän vaatteita? Musta kapea hame sitten noille liian valkolaisille naisille? Vastaavasti miehet taas näyttävät käyttävän aika vapaasti valkolaisten vaatteita.
- Anonyymi
Se riippuu ihan siitä että minkä tien valitsee. Monikin puoli romani käyttää romani vaatteta jos hän elää romani elämässä. Moni valkolainenkin pitää romanipukua jos hänellä on romani mies, ja jos mies toivoo näin. Tai jos valkolais miehellä on romani nainen, niin yleensä mies silloin käyttää suoria housuja ja kauluspaitaa yms. Eli pukeutuu siististi ja asiallisesti. Romani miehen vaatetushan ei ole mikään romanivaate, vaan monet valtaväestön miehistäkin pukeutuu siten, ja moni ulkomaalainen mies. SIISTISTI
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774422Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112333- 1681517
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431456- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721149Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81126- 611048
- 35956