Puuilo Tokmanni Motonet usb a - usb c hinnat 6e->jopa 15e
samanlaiset kaapelit Biltema, Ikea alkaen 3,99
Usb johtojen hinnat
15
141
Vastaukset
Ei välttämättä ole samanlaiset. Halvoissa USB-kaapeleissa on usein ohuemmat johdot joka voi aiheuttaa ongelmia paljon virtaa käyttävien laitteiden kanssa.
- Anonyymi
Ja halvat eivät välttämättä tue pikalatausta.
- Anonyymi
En meme konkurssin, vaikka joutuisin maksamaan piuhasta 15 euroakin
- Anonyymi
Se piuha tulee kestämään vuosia ja on yhteensopiva tulevienkin laitteiden kanssa. Ei siis kallis sijoitus ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se piuha tulee kestämään vuosia ja on yhteensopiva tulevienkin laitteiden kanssa. Ei siis kallis sijoitus ollenkaan.
15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.
Voi tottakai ostaa ihan mitä haluaa, ja sitten ihmetellä kun nopeus on usb 1.1 tasoa, vaikka käyttää usb-c -llitäntää...
Itse kävin juuri pakosta paikallisessa kodinkoneliikkeessä kysymässä usb-a - usb-c -kaapelia, kun oli omani onnistunut pakkaamaan johonkin muualle kuin ulkoisen levy-yksikön kanssa samaan pakettiin.
Myyjä siellä ei oikein ymmärtänyt, vaan kysyi että "Ai tarkoitat sitä miniliitintä?", josta olin toki aivan äimän käkenä, joten vastasin varmuuden vuoksi että "Joo!".
Kaveri vei sitten hyllykköön jossa roikkui monia erialisia, ja nappsi niistä toki halvimman, jossa luki selkeästi että kaapeli on vain latausta varten.
Kysyin että "Onko mitään muita, sillä en usko että tämä toimii oikealla nopeudella, kun tässä lukee vain että latausta varten?", ja välittmäst huomasin että siinä vieressä oli muita samoja kaapeleita, joissa logo "USB-C 10Gbit/s", jonka sitten ostin, enkä katunut; nopeus oli juuri sitä luokkaa kuin pitääkin.
Ostakaa siis ihan mitä haluatte, mutta älkää sitten tulko tänne piipittämään sen jälkeen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.
Eipä ole. Kalliimmat piuhat ovat laadukkaampia ja ne tukee pikalataus ja muita ominaisuuksia.
- Anonyymi
Kapitalisti kusettaa minkä kerkiää. Vielä kun saisi DDR:ssä tehtyjä 1970-luvun USB-kaapeleita. Niillä pystyi vetämään Wartburginkin ojasta.
- Anonyymi
Haluaisin todella nähdä -70 luvun usb-kaapelin, kun koko usb:stä ei tuolloin edes tiedetty mitään...
Joo hinnat vaihtelee. Itse en parin euron takia lähtisi Biltemaan.
- Anonyymi
Keskimäärin kerran kuukaudessa tulee käytyä Biltemassa muutenkin. Ei siis tarvitse erikseen sinne parin euron vuoksi lähteä.
Anonyymi kirjoitti:
Keskimäärin kerran kuukaudessa tulee käytyä Biltemassa muutenkin. Ei siis tarvitse erikseen sinne parin euron vuoksi lähteä.
Mulla kaapelien tarve tulee yleensä niin, ettei viitsi odottaa. Itsellä ei ole mitään yleistä asiaa Biltemaan vaan liittyy johonkin tiettyyn tuotteeseen.
- Anonyymi
Puuilon, Tokmannin ja Motonetin valikoimissa kyseistä kaapelia ei pidetä "hintakuvatuotteena", siksi siinä on 80% katetta. Ikea ja Biltema taas myyvät kaapelin maltillisella 50% katteella ja suurempien ostojensa ansiosta hankkivat sen 35% edullisemmin kuin suomalaiset "halpahallit"
Kaapelit saattavat tässä tapauksessa tulla samoilla spekseillä samalta sylttytehtaalta.- Anonyymi
Kun koulut alkoi ne vähät usb-c --usb-c johdot katosi hylllyiltä. Usb-c laturien mukana ei tule usb-c ---usb-c johtoa. Lisäksi suurteholataukseen pitää olla se thunderbolt kaapeli joka on hinnaltaan moninkertainen noihin perus -c johtoihin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun koulut alkoi ne vähät usb-c --usb-c johdot katosi hylllyiltä. Usb-c laturien mukana ei tule usb-c ---usb-c johtoa. Lisäksi suurteholataukseen pitää olla se thunderbolt kaapeli joka on hinnaltaan moninkertainen noihin perus -c johtoihin verrattuna.
Usb-c liitin sellaisenaa on vielä aika harvinainen esimerkiksi latureissa ja koneissa. Yleensä niissä on vielä edelleen Usb-a liitin ja puhelimen päässä on se c-liitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23857Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286750- 94730
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558