Usb johtojen hinnat

Anonyymi

Puuilo Tokmanni Motonet usb a - usb c hinnat 6e->jopa 15e

samanlaiset kaapelit Biltema, Ikea alkaen 3,99

15

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei välttämättä ole samanlaiset. Halvoissa USB-kaapeleissa on usein ohuemmat johdot joka voi aiheuttaa ongelmia paljon virtaa käyttävien laitteiden kanssa.

      • Anonyymi

        Ja halvat eivät välttämättä tue pikalatausta.


    • Anonyymi

      En meme konkurssin, vaikka joutuisin maksamaan piuhasta 15 euroakin

      • Anonyymi

        Se piuha tulee kestämään vuosia ja on yhteensopiva tulevienkin laitteiden kanssa. Ei siis kallis sijoitus ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se piuha tulee kestämään vuosia ja on yhteensopiva tulevienkin laitteiden kanssa. Ei siis kallis sijoitus ollenkaan.

        15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.

        Voi tottakai ostaa ihan mitä haluaa, ja sitten ihmetellä kun nopeus on usb 1.1 tasoa, vaikka käyttää usb-c -llitäntää...

        Itse kävin juuri pakosta paikallisessa kodinkoneliikkeessä kysymässä usb-a - usb-c -kaapelia, kun oli omani onnistunut pakkaamaan johonkin muualle kuin ulkoisen levy-yksikön kanssa samaan pakettiin.

        Myyjä siellä ei oikein ymmärtänyt, vaan kysyi että "Ai tarkoitat sitä miniliitintä?", josta olin toki aivan äimän käkenä, joten vastasin varmuuden vuoksi että "Joo!".

        Kaveri vei sitten hyllykköön jossa roikkui monia erialisia, ja nappsi niistä toki halvimman, jossa luki selkeästi että kaapeli on vain latausta varten.

        Kysyin että "Onko mitään muita, sillä en usko että tämä toimii oikealla nopeudella, kun tässä lukee vain että latausta varten?", ja välittmäst huomasin että siinä vieressä oli muita samoja kaapeleita, joissa logo "USB-C 10Gbit/s", jonka sitten ostin, enkä katunut; nopeus oli juuri sitä luokkaa kuin pitääkin.

        Ostakaa siis ihan mitä haluatte, mutta älkää sitten tulko tänne piipittämään sen jälkeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 euroa on kyllä aika sikamainen hinta USB-piuhasta, joka ei ole muuta kuin johdinkarvoja kahden liittimen välissä ja hiukan eristemateriaalia häiriösuojauksineen. Lisäksi kun muistetaan, että joka kodissa on nykyään paljon USB-kaapeleita ja -latureita käyttäviä laitteita niin tuon hintaisilla kaapeleilla homma tulee äkkiä törkän kalliiksi.

        Eipä ole. Kalliimmat piuhat ovat laadukkaampia ja ne tukee pikalataus ja muita ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Kapitalisti kusettaa minkä kerkiää. Vielä kun saisi DDR:ssä tehtyjä 1970-luvun USB-kaapeleita. Niillä pystyi vetämään Wartburginkin ojasta.

      • Anonyymi

        Haluaisin todella nähdä -70 luvun usb-kaapelin, kun koko usb:stä ei tuolloin edes tiedetty mitään...


    • Joo hinnat vaihtelee. Itse en parin euron takia lähtisi Biltemaan.

      • Anonyymi

        Keskimäärin kerran kuukaudessa tulee käytyä Biltemassa muutenkin. Ei siis tarvitse erikseen sinne parin euron vuoksi lähteä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskimäärin kerran kuukaudessa tulee käytyä Biltemassa muutenkin. Ei siis tarvitse erikseen sinne parin euron vuoksi lähteä.

        Mulla kaapelien tarve tulee yleensä niin, ettei viitsi odottaa. Itsellä ei ole mitään yleistä asiaa Biltemaan vaan liittyy johonkin tiettyyn tuotteeseen.


    • Anonyymi

      Puuilon, Tokmannin ja Motonetin valikoimissa kyseistä kaapelia ei pidetä "hintakuvatuotteena", siksi siinä on 80% katetta. Ikea ja Biltema taas myyvät kaapelin maltillisella 50% katteella ja suurempien ostojensa ansiosta hankkivat sen 35% edullisemmin kuin suomalaiset "halpahallit"
      Kaapelit saattavat tässä tapauksessa tulla samoilla spekseillä samalta sylttytehtaalta.

      • Anonyymi

        Kun koulut alkoi ne vähät usb-c --usb-c johdot katosi hylllyiltä. Usb-c laturien mukana ei tule usb-c ---usb-c johtoa. Lisäksi suurteholataukseen pitää olla se thunderbolt kaapeli joka on hinnaltaan moninkertainen noihin perus -c johtoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun koulut alkoi ne vähät usb-c --usb-c johdot katosi hylllyiltä. Usb-c laturien mukana ei tule usb-c ---usb-c johtoa. Lisäksi suurteholataukseen pitää olla se thunderbolt kaapeli joka on hinnaltaan moninkertainen noihin perus -c johtoihin verrattuna.

        Usb-c liitin sellaisenaa on vielä aika harvinainen esimerkiksi latureissa ja koneissa. Yleensä niissä on vielä edelleen Usb-a liitin ja puhelimen päässä on se c-liitin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe