Korkeasti koulutetut vihaavat matalasti koulutettuja?

Anonyymi

Itse olen saanut aika paljon vihaa päälleni koska olen amis. Moni kaveri on sanonut suoraan ettei halua olla tekemissä kanssani. Tapasin erään miehen vuosien jälkeen ja tiesin että hän toimii lääkärinä. Kun sanoin että olen rakennusmies niin hän sanoi että tiesi ettei minusta koskaan tule mitään.
En ole mikään fiksu mies mutta harrastan ihmisten auttamista ja olen myös jonkinlainen eläinaktivisti, en mikään radikaali tosin. Pidän toisten auttamista parhaana keinona sivistää itseään koska siinä tapaa montaa eri ihmistä ja siinä oppii arvostamaan erilaisia ihmisiä vanhuksista alkoholisteihin ja huumeiden käyttäjiin.
Ilmeisesti koulutus ei takaa sitä että osaisi arvostaa toisia ihmisiä.

27

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sama myös toisinpäin on hyvin yleistä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti. Olen huonosti koulutettu (amis) ja huonosti koulutettujen joukossa.
        Heidän mielestään insinöörit ei tiedä mistään mitään ja mitä kovemman työvuoron on tehnyt joskus 30 vuotta sitten niin sitä kovempi työ ukko olet. Klapi hommmmmmmat ja mettä hommmmmmmat ne on oikeaa miesten työtä.


    • Anonyymi

      Nykyään puhutaan hyvin herkästi vihaamisesta, vaikka kyseessä on tavallisimmin vain lievä inho. Vihaaminen on aika raju ilmaus. Viha muuttuu helposti väkivallaksi, jos tunteiden hallinta on heikkoa.

      Vaikea on kyllä ymmärtää, miten koulutustaso herättäisi vihaa. Ehkä se on kuvittelua. Jos moni on sanonut sinulle vihaavansa sinua, viha tuskin johtuu koulutuksestasi. On jotain muuta, mikä sinussa herättää inhon tai jopa vihan tunteita muissa.

      Minulla on yliopistotutkinto, mutta ikinä ei ole juolahtanut mieleenkään, että vähemmän koulutettuja olisi aihetta vihata. Sen sijaan tiedän lukemattomia muita syitä, miksi joku ihminen koulutukseen katsomatta voi olla inhottava, vastenmielinen, tylsä, ylipäätään sellainen, jonka lähellä ei ole hyvä olla.

      • Anonyymi

        Mitä syitä keksit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syitä keksit?

        Syitä ei tarvitse keksiä. Niitä on. Omaan lähipiiriin ei kuulu esim tupakoitsijoita. Runsas kiroilu on etovaa, sellaista en vaaehtoisesti kuuntele. En halua olla alkoholistien läheisyydessä enkä rikollisten. Vaikea psykopaatti tai narsisti olisi minusta kartettava. Tässä nyt joitakin syitä.


      • Anonyymi

        Viha ilmenee myös usein siten että puhutaan että "säälii" jotain, vaikka oikeasti vihaa. Mutta säälin ilmaisu on myrkkyä kohteelle ja nostaa omaa omaa arvoa hieman, niinkuin kärpänen siirtyy kikkareen päällä sentin ylemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha ilmenee myös usein siten että puhutaan että "säälii" jotain, vaikka oikeasti vihaa. Mutta säälin ilmaisu on myrkkyä kohteelle ja nostaa omaa omaa arvoa hieman, niinkuin kärpänen siirtyy kikkareen päällä sentin ylemmäksi.

        Ei se ole vihaa eikä sääliä se on vallanhalua.


    • Anonyymi

      Eräät valitsevat ammatin, opiskelevat sen ja kehittävät itseään.

      Minä kävin lukion, amiksen, opiston ja lisäopintoja. Uuden opiskelu on antoisaa, todella.

    • Anonyymi

      Luultavasti kyseessä on pikemminkin lievä halveksunta kuin vihaaminen, yleensä halveksuntaankaan ei ole mitään tarvetta. Yliopistotutkinnon suorittaneet ovat aika vähän tekemisissä amisten kanssa muuten kuin työssä. Jutut, ajatusmaailma ja elämäntavat eivät vain käy yksiin.

      Lika barn leka bäst!

      • Anonyymi

        Yliopistotutkinnon suorittaneella ei välttämättä ole työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliopistotutkinnon suorittaneella ei välttämättä ole työtä.

        No ne ei luultavasti haluakaan vaikkapa tuotantotyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne ei luultavasti haluakaan vaikkapa tuotantotyöhön.

        Ei amiksetkaan halua tuotantotyöhön. Vaan sinä kuvittelet pakottavasi amikset vasten tahtoa tuotantotyöhön mikä ei valitettavasti useimpien kohdalta onnistu. Tai sitten fantasioit amisten haluavan tuotantotyöhön, mutta fantasiat on ero asia kuin todellisuus. Et omista etkä määrää ihmisiä oli ne ihmiset sitten yliopistonkäyneitä tai ei.


      • Anonyymi

        Minkälaisessa ammatissa toimii mieluiten vallanhaluinen ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisessa ammatissa toimii mieluiten vallanhaluinen ihminen?

        Poliisi, upseeri, vakooja, turvallisuushenkilö, johtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi, upseeri, vakooja, turvallisuushenkilö, johtaja.

        Poliitikko ja tiedustelujohtaja. Toisinaan toimittaja. Useimmiten vartijat, ylivartijat, turvallisuusjohtajat.

        Se on vallanhalua, että haluaa pompotella ja määräillä ihmisiä tiettyihin työpaikkoihin. Liikutella kuin pelinappuloita. Liikutella joukkoja. Omistaa, hallita, määräillä. Myös korruptiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei amiksetkaan halua tuotantotyöhön. Vaan sinä kuvittelet pakottavasi amikset vasten tahtoa tuotantotyöhön mikä ei valitettavasti useimpien kohdalta onnistu. Tai sitten fantasioit amisten haluavan tuotantotyöhön, mutta fantasiat on ero asia kuin todellisuus. Et omista etkä määrää ihmisiä oli ne ihmiset sitten yliopistonkäyneitä tai ei.

        Mikäs sinä sitten olet määräämään ihmisiä ja ihmisten ajattelua! Tai edes arvostelemaan!

        Sinä pistät toisen ajatuksiksi sellaista, mitä itse ajattelet. Itse käyttäydyt kuin ihmisten omistaja. Sinullakaan mitään oikeutta ole ihmisten määräämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliopistotutkinnon suorittaneella ei välttämättä ole työtä.

        Onko amistutkinnon suorittaneella?


    • Anonyymi

      Joillakin on niin kehittymätön luonne ja pieni itsetunto, että halveksuu kaikkia
      nostaakseen itseään ylöspäin.
      Se voi jo olla kotoa opittua asennetta kehittymättömiltä vanhemmilta.

      • Anonyymi

        Totta on. Tätä esiintyy amiksilla luultavasti enemmän kuin yliopiston kasvateilla. Huono koti ja "kehittymättömät vanhemmat" hyvin harvoin pystyvät kouluttamaan lapsensa amista korkeammin.

        Jo pelkästään yliopistoon pääsy vaatii tervettä itsetuntoa ja yliopistosta valmistuminen on melko mahdotonta ilman hyvää itsetuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on. Tätä esiintyy amiksilla luultavasti enemmän kuin yliopiston kasvateilla. Huono koti ja "kehittymättömät vanhemmat" hyvin harvoin pystyvät kouluttamaan lapsensa amista korkeammin.

        Jo pelkästään yliopistoon pääsy vaatii tervettä itsetuntoa ja yliopistosta valmistuminen on melko mahdotonta ilman hyvää itsetuntoa.

        Höh, kyllä sitä kuule yliopistopiireissä esiintyy yhtä lailla. Sielläkin on niitä akateemisia pikkunarsisteja, jotka ovat nimenomaan hakeutuneet yliopistoon sen takia että päätyisivät korkeaan asemaan, saisivat paljon rahaa ja valtaa jne. Tästä syystä voi olla että yliopistossa on vielä selvästi enemmän tuollaisia tyyppejä, toki riippuen vähän missä tiedekunnassa opiskelee yms.


    • Anonyymi

      Totta, ehkä he ovat lidlinpsykoloceja kaikki
      Matt. 23: 8

      • Anonyymi

        Kotidosentteja riittää kyllä näillä nurcilla.
        Room. 2-15:30


    • Anonyymi

      eihän toista ihmistä voi vaatia olemaan kanssansa lähiystävä. Oli kuka tahansa niin ei ne ystävyyssuhteet sillä tavalla synny että pyydetään toiselta ihmiseltä "voisitko olla mun kaveri" . Oletko kokeillut että ne ystävyydet voisivat syntyä myös kaltaistesi kanssa helpommin. Jokin yhdistävä juttuhan siinä on oltava. Vaikka oluen hörppiminen baarissa tai järjestötyössä toimiminen. Se että joku on tyly on tietenkin oma juttunsa. Kuka tahansa meistä on välillä tyly ja joutuukin olemaan tyly muutoin elämä menee jopa pieleen. Ei ketä tahansa voi päästää liikaa iholle. Ystävyyssuhteita syntyy ja ystävyysuhteita loppuu. Se on ihan luonnollista.

    • Anonyymi

      Voit suotta nauraa tuollaiselle yksinkertaiselle ihmiselle. Mikä hän on määrittelemään sitä, mikä on "jotain" ja mikä taas "ei mitään"? Kukaan älykäs ihminen ei väittäisi, ettei rakennusmies ole mitään. Hänkään ei työskentelisi sisätiloissa, jossei joku sitä rakennusta jossa hän työskentelee, oliai rakentanut. Kuulostaa ihmiseltä, joka yrittää täyttää toisten ja yhteiskunnan määrittelemiä odotuksia ja kuvaa siitä, millainen on menestynyt ihminen. Nähtävästi hän meni lääkikseen ainoastaan aiksi, että "olisi jotain" muiden silmissä. Se että opiskelee lääkiksessä, ei tarkoita että kyseessä olisi ihminen joka osaa ajatella ns. omilla aivoilla.

      • Anonyymi

        Mikäs määrittäjä sinä itse olet? Mihin perustuu sinun oikeutesi määritellä toisia oikeudettomaksi määrittelemään mitään?


      • Anonyymi

        Täällä yhteiskunnassa tarvitaan kaikkia ammattilaisia, jos kukaan ei mene alimpaan ammattikoulutukseen, niin kuka tekee rakennushommat ,kuka hoitaa vanhukset, kuka leikkaa ja tekee kampaajan työt, kuka hitsarin työt, putkiasentajan, automekaanikon, myyjien rekkakuskien ym työt, vai onko niin, että otetaan maahanmuuttajat nuo hommat tekemään ja huonolla palkalla, kun kaikki suomalaiset on johtajia ja lääkäreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs määrittäjä sinä itse olet? Mihin perustuu sinun oikeutesi määritellä toisia oikeudettomaksi määrittelemään mitään?

        Sama kuin jos henkilö A löisi henkilöä B, ja henkilö C sanoo siihen ettei henkilöllä A ole mitään oikeutta lyödä B:tä, niin SINÄ tulet siihen sitten ääliönä urputtamaan että mikäs sinä henkilö C olet määrittelemään sitä, kuka on oikeudeton lyömään ja ketä?? Se nyt vain on niin että tietyt asiat OVAT lähtökohtaisesti väärin/väittämät valheellisia, ja jos joku sellaiseen sortuu niin silloin muilla ON oikeus oikaista asia!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe