Uudessa vuokra-asunnossa on salpa vain sisällä. 1-kerroksen takaovesta pääsisi suoraan puistoon, ja haluaisin joskus lähteä siitä sen sijaan että kierrän rappukäytävän kautta. Ovea ei kuitenkaan saa mitenkään lukkoon. Millaisen ratkaisun tähän keksisi? Etsin nyt lukko/mekanismiratkaisua, enkä ”mene rappukäytävän kautta” ratkaisua, kiitos.
Lukko parvekkeen oven ulkopuolelle
8
1108
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ovessa on ulkopuolella joku peitekilpi lukkopesän kohdalla, kyllä siihen varmaan avainpesän saisi asennettua.
- Anonyymi
Ilman vuokranantajan lupaa ei asialle voi tehdä mitään. Mikäli luvan saa, niin salpa ja riippulukko lieneen helpoin ja halvin ratkaisu, riippulukko paikalleen kun lähtee lenkille ja pois kun palaa, muina aikoina lukittunna sisäpuolelta ovan varsinaisella lukolla. Helppo ja halpa ratkaisu, mutta kuten totesin jo aiemmin, vaatii vuokranantajan antaman luvan. Ilman lupaa kun siihen oveen asentaa yhtään mitään, niin se on poismuuton yhteydessä uusi ovi, eli helposi sellaiset pari tonnia.
P.S. Kannattaa muutenkin keskustella asiasta vuokranantajan kanssa, tuollaine parannus nostaa asunnon haluttavuutta, eli vuokranantaja saattaa jopa omalla kustannuksellaan muuttaa lukitusta. Edellä mainittu ei tietenkään koske kunnallisia asuntoja suuremmilla paikkakunnilla tai "yleishyödyllisi toimijoita", mutta niissä asunnoissakin asuu vain pohjasakkaa. - Anonyymi
Olen sellaisen laittanut, elikä pintalukko oveen, abloy, avainpesän sarjoitus olemassa olevalle avaimelle, tai sitten ei.. vaatii hieman osaamista, ja työkaluja, esim oikeankokoisen reijän poraaminen oveen, oikeaan kohtaan, sekä teljen kolon teko karmiin, ja raudan asennus.
- Anonyymi
Minulla on terassin parvekesalpaisessa ovessa ihan taloyhtiön sarjassa oleva normaali abloylukko. Eli kyllä parvekeoveen voi avaimella avattavan lukon laittaa.
- Anonyymi
Näistä pitkäsalpalukoista voisi monessa tapauksessa luopua ja laittaa muutenkin takaoveksi ihan normi ovi ja normi lukko.
Omakotitalossa ja rivitalossa parvekeovi pitkäsalpalukolla on epäkäytännöllinen ja oven käyttökin on hankalampaa kuin normi ulko-oven. - Anonyymi
Tämä pitkäsalpa systeemi, on alunperin tarkoitettu kerrostalojen parvekkeiden oviin, etteivät aukkaan lukitse itseään jatkuvasti parvekkeille. Samaa ovea käytetään sitten takaovena ok. taloissakin, josta kulku terassille, tms. Kannattais rakennusvaiheessa asiaa vähän enempi miettiä, millaisten luukun minnekin laittaa.. Ehkä se parvekkeiden ovissa puoltaa paikkaansa,
- Anonyymi
No tuossahan on varmasti tyypitetty sama ovi lukko kaikkiin asuntoihin eikä kellekään ole pälkähtänyt päähän, että maanpinnan tasossa ovea voisi käyttää myös sisäänkäyntiin.
1-lehtiseen oveen saanee avainlukon viritettyä ja on laillinen, kunhan sisällä säilyy vääntönuppi - pääsee tulipalon yms. yllättäessä ulostautumaan asunnosta. Sitten nousee tie pystyyn, jos onkin "parvekkeen" ovena malli, missä on sisäoveen kytketty alumiinipuitteinen ovi ulkopuolella. Salpa siis sisäovessa ja ulkompi ovi kytketty liukukiskoilla tähän. Ei paljoa lukon lisääminen lämmitä, kun se lukko jäisi ulomman oven taakse.
Kuten alla on jo mainittu, mikään riippulukkoviritys ei ole sallittu.
- Anonyymi
Pitää sitten muistaa, että mitään sellaista ei saa asentaa, joka estää poistumisen asunnosta ilman avainta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760