Hei, talomme valmistui 1,5v sitten ja hommasimme 3kk sitten ilmalämpöpumpun. Käytimme sitä kesällä viilennykseen ja kosteudenpoistoon. Nyt huomasimme että ilpin edestä ja myös keskeltä olohuonetta mdf-paneelit on kierossa. Näyttää sitä että koolauksen välissä missä on tyhjää,paneelit on noussut ylöspäin? Onko paneelit asennettu liian kosteana ja ilppi on nyt poistanut kosteuden niin ne on lähtenyt elään? Onko kellään vastaavaa? Kokemuksia, ajatuksia..?
MDF-kattopaneeli elää?
1
1669
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tehty näin?
Panelit varastoitu paneelit asennuskohteessa paketit avattuina vähintään kaksi vuorokautta ennen asennusta.
Varastointi- ja asennusolosuhteet vastanneet normaaleja asuinolosuhteita?
Asennettu kattoon rimoitus poikittain panelointiin nähden?
Rimat asennettu 40 cm välein toisistaan?
Kiinnitetty paneelit rimoitukseen naaraspontista hakasilla (leveys min 10 mm ja pituus min 14 mm)?
Vaikka olisi toimittu oikein, niin runsas ilman kosteus voi saadat paneelit roikkumaan. Esim. paneelit on asennettu ensin ja vasta sen jälkeen maalattu seinät > ilman kosteus tapissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836269
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524443- 764197
- 1314081
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?513127Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263058Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72717- 322358
- 2042171
- 451945