Tässä säikeessä voi kysyä apua satunnaisiin ristikko-ongelmiin.
Kysymys/vastaus - 4
83
1609
Vastaukset
- Anonyymi
Menin kauppaan aikeenani ostaa ristikkolehti. Niitä oli niin monta erilaista, että epätoivo valtasi mieleni. Mikähän olisi hyvä ristikkolehti keskitasoiselle ja siitä paremmaksi ratkojaksi yrittävälle. En uskalla kysyä Sanariksen, kun siellä ilkeillään ja nauretaan.
- Anonyymi
Iisakki on mennyt liian vaikeaksi, joten Passeli Pelikaani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iisakki on mennyt liian vaikeaksi, joten Passeli Pelikaani.
Kiitos!
- Anonyymi
Mantan MAINIOT Ristikot saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Antti Parkkisen piiliksen seuraavassa vihjeessä oli viittaus turhan moneen henkilönimeen, mistä johtui paljon googlailuja:
Pennin ja Scorsesen naiset, Pacino ja gangsta-räppäri.
En löytänyt googlella, mihin Pennin naiseen viitataan. Muut sain googlattua. Pacino oli ratkaisusanaan liittyen ainoa kohta, jossa en Googlea tarvinnut.- Anonyymi
Arthur Pennin ohjaama elokuvaklassikko Alice's restaurant.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arthur Pennin ohjaama elokuvaklassikko Alice's restaurant.
Ok. Kiitos.
- Anonyymi
Heippa! Tämä sama piilis mietityttää minua. Alicen sain kohdilleen, mutta pysty 2 -vihje on yksinkertaisesti liian vaikea itse keksittäväksi. Olisko apuja saatavilla..?
Vihje: Tee ässä tai ämmä sen kanssa keskiviikkona! (6)
Jos muut vastaukset on oikein niin valmiina ovat kirjaimet _E_A_E Anonyymi kirjoitti:
Heippa! Tämä sama piilis mietityttää minua. Alicen sain kohdilleen, mutta pysty 2 -vihje on yksinkertaisesti liian vaikea itse keksittäväksi. Olisko apuja saatavilla..?
Vihje: Tee ässä tai ämmä sen kanssa keskiviikkona! (6)
Jos muut vastaukset on oikein niin valmiina ovat kirjaimet _E_A_EMikä on T, S tai M? - siitä on suorassa vihjeessä kyse.
Piilovihje on "kanssa keskiviikkona".- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Mikä on T, S tai M? - siitä on suorassa vihjeessä kyse.
Piilovihje on "kanssa keskiviikkona".Kiitos täsmennyksestä, olin ajatellut piilovihjeen ja suoran vihjeen väärinpäin. Sana tosiaan piti tarkistaa sanakirjasta, en muistaakseni ole kuullut sitä aiemmin.
Mikähän voisi olla piiloirjain fiktiiviselle karhulle viimeisessä histiksessä?
- Anonyymi
16.8.2021 Ekin Maantaikeskiksessä minusta logiikka ontuu seuraavassa vihjeessä:
SÄ
TÄS- > TUVAT
Lähtösanat ovat kaiketi
TÄS-
SÄ > TAVUT
Vihjeessä tavut luetaan niin, alempi luetaan ensin, mutta koko sanaa ei lueta alhaalta ylöspäin kuten luetaan ratkaisusana TUVAT. Siinä tavujen jörjestys ei muutu. Tavujen jörjestystä muuttamalla syntyy ratkaisusana VATTU.- Anonyymi
Kaiketi laatija ajattelee vain alhaalta ylöspäin lukemista, mutta kun toisessa muuttuu tavujen järjestys ja toisessa koko sanan kirjoitussuunta, vihjeessä on epäsymmetriaa. Normaalisti jos tavujen järjestys muuttuu vihjeessä, muuttuu ratkaisusanassakin tavujen järjestys eikä koko sanan lukusuunta.
SK 34:ssä SAMA VAIKKA E=A. En missään ole nähnyt tai kuullut sanaa kirjoitettavan E-kirjaimen kanssa merkityksessä SELKEIN vaan aina A-kirjaimen kanssa.
- Anonyymi
Eipä muuta kun etsit lähimmän Nykysuomen sanakirjan ja katsot sieltä!
Anonyymi kirjoitti:
Eipä muuta kun etsit lähimmän Nykysuomen sanakirjan ja katsot sieltä!
Ok, löysin sieltä adjektiivin perusmuodon.
- Anonyymi
SK 36/2921 seuraava vihje ihmetytti: https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/IMG_20210911_223737.jpg
- Anonyymi
Kuvattu alue on kooltaan kaksi aaria, mikäli 20m kuvaa sivun pituutta metreinä. Jos haluttaisiin kuvan esittävän yhtä aaria, alueen pitäisi olla puolet matalampi.
- Anonyymi
SK 38/2021 piiliksessä v14 alku on hankala. Sain kyllä suoraan vihjeeseen täysin sopivan ratkaisusanan, mutta vihjeen alun piilovihje tuntuu ylihankalta.
"Viron Juhan..." - löysin Johannes-nimisen henkilön, joka vihjeeseen sopisi. Ihmettelen, onko fiksua muuntaa Johannes Juhaksi kun faktatieto on muutenkin vaikea. Kukaan tuskin tietää viitattua henkilöä ja itse ratkaisusanakin on haastava. Harva tuntee ratkaisusanan entuudestaan.- Anonyymi
Ratkoin tuon jo. Ei se ole " Viron Juha".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkoin tuon jo. Ei se ole " Viron Juha".
Mitä siiten vihjeen alku tarkoittaa? Oudon sukunimen sain ratkaisusanan alkuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siiten vihjeen alku tarkoittaa? Oudon sukunimen sain ratkaisusanan alkuun.
Ota selvää! Tulee hyvä mieli, kun itse tajuaa. Eihän siinä lue Viron Juha?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää! Tulee hyvä mieli, kun itse tajuaa. Eihän siinä lue Viron Juha?
En niin kirjoittanutkaan vaan "Viron Juhan...". En sanan alkuun genetiivissä olevaa sanaa saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En niin kirjoittanutkaan vaan "Viron Juhan...". En sanan alkuun genetiivissä olevaa sanaa saa.
"Ihmettelen, onko fiksua muuntaa Johannes Juhaksi ." Puhut Juhasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihmettelen, onko fiksua muuntaa Johannes Juhaksi ." Puhut Juhasta
Joo. Löysin lopulta myös Johan-nimisen virolaisen henkilön. Siinä mielessä erittäin hankala vihje, että lähes kaikille Virolaismies ja ratkaususana ovat perin outoja. Jotain helpompaa faktatietoa olisi vihjeen alussa saanut Google-alun sijasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Löysin lopulta myös Johan-nimisen virolaisen henkilön. Siinä mielessä erittäin hankala vihje, että lähes kaikille Virolaismies ja ratkaususana ovat perin outoja. Jotain helpompaa faktatietoa olisi vihjeen alussa saanut Google-alun sijasta.
Koska ratkaisusana oli outo, vihjeen alku olisi voinut olla muuta kuin Googlella tarkistettavaa faktaa. Parkkisen tyyliin laitettuna alku olisi voinut olla esim.
Kerhon kuudes kauppa, ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ratkaisusana oli outo, vihjeen alku olisi voinut olla muuta kuin Googlella tarkistettavaa faktaa. Parkkisen tyyliin laitettuna alku olisi voinut olla esim.
Kerhon kuudes kauppa, ...Googlella olisi pitänyt tarkistaa vain varpuslinnun nimi. Arvasin nimen risteävistä saatujen kirjainten perusteella ja sitten tarkistin, kuuluuko lintu Suomessa satunnaisesti tavattaviin lintuihin. Virolaismieheksi Google ehdotti aluksi Johannesta kun annoin vain sukunimen. Haulla "viro juha X" olisi löytynyt Juhan X (oli Googlella kolmas hakutulos).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlella olisi pitänyt tarkistaa vain varpuslinnun nimi. Arvasin nimen risteävistä saatujen kirjainten perusteella ja sitten tarkistin, kuuluuko lintu Suomessa satunnaisesti tavattaviin lintuihin. Virolaismieheksi Google ehdotti aluksi Johannesta kun annoin vain sukunimen. Haulla "viro juha X" olisi löytynyt Juhan X (oli Googlella kolmas hakutulos).
Kerhon kuudes kauppa, ei aivan sääntöjen mukainen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sana lyhennetään, taivutusmuotoa ei yleensä huomioida. Kerho kuudes kauppa olisi liian kökkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista on, että jokin vastaavan kaltainen olisi ollut hyvä. Nyt vihje testasi enemmän ratkojan Google-hakuun liittyviä taitoja kuin hoksottimia. Jos ratkaisusana on outo, vihjeessä ei pitäisi käyttää kovin outoja osasia ja päinvastoin - jos ratkaisusana on tuttu, vihjeessä voi olla outojakin paloja.
- Anonyymi
21.9.2021 Uutusristikkoon en saanut jäekevää sanaa vihjeelle HEVOSEN HÄNNÄLLÄ. En ymmärrä, mikä voisi olla pielessä.
- Anonyymi
Saisitkohan 3. kerralla ees nimen oikein?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisitkohan 3. kerralla ees nimen oikein?
Tuli kopioitua virheineen kun laitoin ensin väärään säikeeseen. Uutisristikosta siis kyse. Oikoluku jäi tekemättä.
- Anonyymi
Löysin netistä sivuja, noissa laittamaani sanaa käytettään, joten menettelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysin netistä sivuja, noissa laittamaani sanaa käytettään, joten menettelee
Kielitoimiston sanakirja tuntee asiaan liittyvän verbin. Substantiivi tuntui vain oudolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielitoimiston sanakirja tuntee asiaan liittyvän verbin. Substantiivi tuntui vain oudolta.
Mikä tämä oli, että tietäis, menettelikö vai oliko hyvä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä oli, että tietäis, menettelikö vai oliko hyvä?
Sana oli "viuhautus".
- Anonyymi
Mikä on SK 39 pystysuoraan 17 piilovihje? 1970-luvun alun Israelin pääministeri oli Golda Meir.
- Anonyymi
Synonyymi on naispalvelija.
- Anonyymi
Keksin lopulta. Ajattelin aluksi eri vihjetyyppiä. Koko ajan kyllä ajatukset sanassa "Herra".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksin lopulta. Ajattelin aluksi eri vihjetyyppiä. Koko ajan kyllä ajatukset sanassa "Herra".
Kun tässä ratksidusans on niin itsestään selvä, voin kertoa ongelman. Ajattelin sanaa "mister" ja siitä pois "ei". Mutta idea on lyhenne "mr" ja siihen lisätään "ei".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tässä ratksidusans on niin itsestään selvä, voin kertoa ongelman. Ajattelin sanaa "mister" ja siitä pois "ei". Mutta idea on lyhenne "mr" ja siihen lisätään "ei".
Oliko vinkki sopivan mystinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko vinkki sopivan mystinen?
Oliko tämä liian vaikea kysymys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tämä liian vaikea kysymys?
Useinkin käy niin, että ristikon ratkettua jokin vihje jää hoksaamatta. Useimmiten ne hoksaa myöhemmin. Tuli vaan kysyttyä kun tuntui kuluvan liikaa aikaa, mutta hoksasin itse ennen. Kyllä sama juttu monellekin sattuu - niin ovat monet Sanarisin kommentoijat kertoneet eikä tässä ole mitään tavatonta.
Voi sanoa, että piilisvihjeeksi oli tavanomaista mystisempi. Ihan hyvä on välillä mystisempiäkin vinkkejä pohtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useinkin käy niin, että ristikon ratkettua jokin vihje jää hoksaamatta. Useimmiten ne hoksaa myöhemmin. Tuli vaan kysyttyä kun tuntui kuluvan liikaa aikaa, mutta hoksasin itse ennen. Kyllä sama juttu monellekin sattuu - niin ovat monet Sanarisin kommentoijat kertoneet eikä tässä ole mitään tavatonta.
Voi sanoa, että piilisvihjeeksi oli tavanomaista mystisempi. Ihan hyvä on välillä mystisempiäkin vinkkejä pohtia.Vinkki, ei vihje: "Synonyymi on naispalvelija."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkki, ei vihje: "Synonyymi on naispalvelija."
Tuosta ei kyllä ollut mitään apua eli ei toiminut minulle vinkkinä. Mielestän vihje ei viittaa naispalvelijan synonyymiin. Mielestäni ymmärrän nyt vihjeen, mutta en vinkkiä.
02.10.2021 07:40 kerroin, miten ajattelin väärin ja oikein. Pienen vinkin löysin muualta, nimittäin sen, että mister on lyhennettynä mr - olisi pitänyt kyllä muutenkin ottaa huomioon myös lyhenteet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta ei kyllä ollut mitään apua eli ei toiminut minulle vinkkinä. Mielestän vihje ei viittaa naispalvelijan synonyymiin. Mielestäni ymmärrän nyt vihjeen, mutta en vinkkiä.
02.10.2021 07:40 kerroin, miten ajattelin väärin ja oikein. Pienen vinkin löysin muualta, nimittäin sen, että mister on lyhennettynä mr - olisi pitänyt kyllä muutenkin ottaa huomioon myös lyhenteet.Rehellisyyden nimissä, olen minäkin antanut joskus vinkkejä, mustä ei ole ollut mitään hyötyä. Vinkkien anto on taitolaji. Huono vihje on
sellainen, joka ei avaa riittävästi
harhauttaa
paljastaa liikaa
Juuri siksi kehun silppuria, koska hän mitoitti vinkin aina pikein, mihin minä en ole pystynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
02.10.2021 07:40 kerroin, miten ajattelin väärin ja oikein. Pienen vinkin löysin muualta, nimittäin sen, että mister on lyhennettynä mr - olisi pitänyt kyllä muutenkin ottaa huomioon myös lyhenteet.Rehellisyyden nimissä, olen minäkin antanut joskus vinkkejä, mustä ei ole ollut mitään hyötyä. Vinkkien anto on taitolaji. Huono vihje on
harhauttaa
paljastaa liikaa
Juuri siksi kehun silppuria, koska hän mitoitti vinkin aina pikein, mihin minä en ole pystynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä, olen minäkin antanut joskus vinkkejä, mustä ei ole ollut mitään hyötyä. Vinkkien anto on taitolaji. Huono vihje on
harhauttaa
paljastaa liikaa
Juuri siksi kehun silppuria, koska hän mitoitti vinkin aina pikein, mihin minä en ole pystynyt.Tarkoitus oli kertoa, että vihje on usein mainitsemasi sisäkkö. Onko se minun syytäni, ettet tätä osannut ajatella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus oli kertoa, että vihje on usein mainitsemasi sisäkkö. Onko se minun syytäni, ettet tätä osannut ajatella?
Meirin vihje ei ollut kyllä yhtään mystinen. Vinkki oli hyvä, ehkä vähän mystinen, kun ei mennyt perille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus oli kertoa, että vihje on usein mainitsemasi sisäkkö. Onko se minun syytäni, ettet tätä osannut ajatella?
En ymmärtänyt, että viittasit vihjetyyppiin. Sitä vihjetyyppi tosiaan on, mutta aluksi yritin soveltaa toista vihjetyyppiä.
- Anonyymi
LÄHELTÄ NIAGARAA? - BILL (SK 34/2000). Ei mitään ideaa kenen viitataan.
- Anonyymi
Varmaan se ex-pressa, joka on nyt sairaalassa.
- Anonyymi
Buffalo on lähellä Niagaraa.
- Anonyymi
Ajallisesti sopisi Bill Clintoniin. Läheltä Nigaraa Clint on, mutta mikä ihmeen Clint?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Buffalo on lähellä Niagaraa.
Kiitti. Tuo on järkevä.
- Anonyymi
SK 45/2002 Mirja Pihlajamäki. Ristikossa seuraava isä-poika-pari menisi arvaukseksi: ESKON ISÄ -OSSI
Arvaisin, että olisivat näyttelijöitä. Sattuisiko joku muistamaan, keistä voisi olla kyse? Googlaaminen on pelkillä etunimillä hankalaa.- Anonyymi
Kokeiln yhtä arvausta - Esko Salminen; isä on Unto, joten arvaus meni pirleen. En pyydä ketään Googlaamaan vaan jos joku sattuu tietämään, voi kertoa.
- Anonyymi
SK 39/2002 oli Antti viitamöen laatima. Hänen ajatuslukuihinsa ei aina pääse sisälle. Ristikon ratkettua jäi epäselväksi parin vihjeen logiikka.
SYYTÖN > OLEILU
Onko kyse siitä, että kun vain oleilee paikalla, se ei riitä syyttämiseen?
TYTTÖJÄ KUULUT YÖT ALUSSAAN > MIAT- Anonyymi
Toi on melkein 20-vuotta vanha. Miten joku kehtaa!
- Anonyymi
2000-2009 Suomen Kuvalehdessä oli tosi haastavia ristikoita. Kyllä ne mennen tullen ainakin helpoimmat PuPet voittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2000-2009 Suomen Kuvalehdessä oli tosi haastavia ristikoita. Kyllä ne mennen tullen ainakin helpoimmat PuPet voittavat.
Tunnen kuinka kuilu aukeaa välillemme. En olisi ikinä uskonut, että joku vetää ikiaikaisen kortin esiin päästäkseen noloudesta pois. Kysy vanhoja ja saavuta yhteisön luottamus. Oksettaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen kuinka kuilu aukeaa välillemme. En olisi ikinä uskonut, että joku vetää ikiaikaisen kortin esiin päästäkseen noloudesta pois. Kysy vanhoja ja saavuta yhteisön luottamus. Oksettaa!
Ratkon jonkin verran myös vanhoja. Ei ikä liity mitenkään laatuun. Nykyisin SK:ssa ei ole eräiden kovan luokan laatijoiden ristikoita ollenkaan. Minusta 2000-2009 oli hyvä aikakausi.
- Anonyymi
Oletko varma, että syytön vihjeelle tulee vastaukseksi oleilu? Ettei olisi vihjeiden sijoittelussa jotain häikkää. Voi myös olla virheratkonta.
Toiseen liittyy varmaan joku kuuluisa yö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma, että syytön vihjeelle tulee vastaukseksi oleilu? Ettei olisi vihjeiden sijoittelussa jotain häikkää. Voi myös olla virheratkonta.
Toiseen liittyy varmaan joku kuuluisa yö.Kun olin saanut ristikon valmiiksi, tarkistin, että kohta on oikein ratkottu. Vihje on myös kyseiselle ratkaisusanalle, joten sijoutteluongelmasta ei voi olla kyse.
Kuuluisa yö saattaa olla julkaisuaikaan liittyvä vihje. Tällöin ideaa on todella vaikea ymmärtää. - Anonyymi
Oleilulle ei tarvitse syytä eli lienee syytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleilulle ei tarvitse syytä eli lienee syytön.
Tuo taitaa olla luontevampi tulkinta kuin mitä ajattelin. Kiitti.
Sitä yöjuttua taitaa olla ihan mahdon enää ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo taitaa olla luontevampi tulkinta kuin mitä ajattelin. Kiitti.
Sitä yöjuttua taitaa olla ihan mahdon enää ymmärtää.Tuhannen (M) ja yhden (I) yön tarinat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhannen (M) ja yhden (I) yön tarinat.
Kiitos. Jos tuo on laatijan ajatus meni ns. yli hilseen.
- Anonyymi
Sain aikoinaan Sanarisin foorumissa ihan asiallisia vastauksia vanhoihin ristikoihin. Erityisesti Jukkis kunnostautui niihin vastamisissa.
Toki oli myös tämän sivuston kaltaista täysin epäasiallista kommentointia.
Joku valitti, että kysyn vanhoja ja minut pitäisi erottaa, koska kyselen vanhoista ristikoista. Moderaattori peesasi valittajaa valitti, että kysyn vanhoista ristikoista enkä uusista, kuten Uutisristikoista. Uhkasi erottamisella vain siitä syystä, että kysyn vanhoista ristikoista - se kun ei kasvata liiketoimintaa. Jukkis aikoinaan puolusti minua. Hänestä minulla oli oijeus kysyä vanhoisya ristikoista.
Ei tämä ole Sanarisin foorumi, jossa pitää puolustaa kaupallisia intressejä. Täällä luulisi voivan kysellä ilman ilkeilyjä vanhoistakin rustikoista. Hävetkää käytöstänne te, jotka mollaatte vanhojen ristikoiden ratkojaa.
Minulla ei ole mistään muusta kyse kuin että haluan ratkoa myös vanhoja ristikoita. Niissä erityisongelmana on aikanaan ajankohtaiset asiat, joita ei itse enää muista.- Anonyymi
Sanaris mainittu! Jäähylle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaris mainittu! Jäähylle...
Aina se vetää Sanariksen palstan mukaan. Onkohan sillä joku pakkomielle siitä kun se potkittiin pois sieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina se vetää Sanariksen palstan mukaan. Onkohan sillä joku pakkomielle siitä kun se potkittiin pois sieltä?
Kysyn puokestani sitä, miksi täällä pitää joidenkin toimia samaan tapaan. Puolin sun toisin täällä tulee vedettyä Sanarisiin liittyyvää toimintatapakeskustelua. Lisäksi jotkut matkivat Sanarisin foorumissa esitettyjä vanhoja kommentteja, mikä on varsin ikävää Sanarisin foorumin esille tuomista ilman, että foorumin nimi suoranaisesti mainitaan.
On outoa, että täysin asialliseen kysmykseen ei voi vastata täysin asiallisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyn puokestani sitä, miksi täällä pitää joidenkin toimia samaan tapaan. Puolin sun toisin täällä tulee vedettyä Sanarisiin liittyyvää toimintatapakeskustelua. Lisäksi jotkut matkivat Sanarisin foorumissa esitettyjä vanhoja kommentteja, mikä on varsin ikävää Sanarisin foorumin esille tuomista ilman, että foorumin nimi suoranaisesti mainitaan.
On outoa, että täysin asialliseen kysmykseen ei voi vastata täysin asiallisesti.”On outoa, että täysin asialliseen kysmykseen ei voi vastata täysin asiallisesti.”
Johtuu varmaan persoonastasi. Sinulle ei varmaan tule yllätyksenä, että jotkut eivät voi sietää sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On outoa, että täysin asialliseen kysmykseen ei voi vastata täysin asiallisesti.Älä nyt hullujas puhu. Haluat kieltää toisilta kirjoittajilta Sanaris-jutut, vaikka täällä ei kukaan muu jankuttamalla jankuta Sanaris-juttuja kuin sinä itse. Kaikille sinun säännöillesi onkin yhteistä se, että ne eivät koske sinua itseäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt hullujas puhu. Haluat kieltää toisilta kirjoittajilta Sanaris-jutut, vaikka täällä ei kukaan muu jankuttamalla jankuta Sanaris-juttuja kuin sinä itse. Kaikille sinun säännöillesi onkin yhteistä se, että ne eivät koske sinua itseäsi.
Yritin vain nyt sanoa, että ihan kaikilta olisi viisasta niiden lopettaminen - tämä koskee itseänikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritin vain nyt sanoa, että ihan kaikilta olisi viisasta niiden lopettaminen - tämä koskee itseänikin.
Eli "älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon". Mikä on päsmäröintiä, jos ei tämä? Miksi kaikkien muiden täällä pitäisi noudattaa sinun sääntöjäsi, joita itsekään et noudata?
- Anonyymi
Vanhoissa ristikossa on se ihana puoli että ratkaisua ei tarvitse odottaa koska nekin on jo julkaistu. Kun oma kipukynnys ylittyy niin voi hakea reilusti apua heti. Toki tuo Tapsan mainitsema vinkin ja ratkaisun yhteyden ymmärtäminen on kokonaan toinen juttu.
- Anonyymi
Se on hyvä juttu. Yritän toki aina ensin ratkoa vanhan ristikon loppuun asti.
Täällä tuli myös erinomaisen hyvä vastaus kysymykseeni. Kiitti siitä. Kumpa jokainen voisi vastata yhtä kivasti.
Kiitos kaikille niilke, jotka ovat tässä säikeessä vastanneet asiallisesti.
- Anonyymi
Vastailet itse itsellesi. Melko erikoista.
Anonyymi kirjoitti:
Vastailet itse itsellesi. Melko erikoista.
Lue säie Keisarin käytös niin tiedät, mistä oikeasti on kyse. Suuri osa ikään kuin minun kirjoittamistani kommenteista ei ole kirjoittamiani.
Olen kyllä tässä säikeessä muutaman kerran täydentänyt omaa kommenttiani jatkokommentilla. Näin yksinkertaisesti siitä syystä, että en ole voinut editoida asiaan liittyvää kommenttia. Jos on ollut lisättävää, oli pakko kirjoittaa uusi kommentti. Olen olettanut, että tällaiset kommentit ymmärretään täydennyksinä. Jatkossa lisään täydentämistä ilmaisevan sanan, jotta vältytään sekaannuksilta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä812820Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2961635Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461537- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21009Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832