Haulikon patruunoiden lataus

Anonyymi

Tietääkö kukaan tai onko linjoilla yhtään eräalan liikkeen pitäjää joka aidosti haluaisi myydä tuotteitaan?
On käsittämätöntä, että olen jo vuoden hamunut haulikon patruunoiden lataus settiä kaikkine tykötarpeineen joiden hinta olisi noin tuhannen euron kantimissa, mutta mikä käsittämättömintä niin näitä ei Myydä vaikka hyllyssä olisi tavaraa. Miksi??????
Yksi eräliike jankkaa minulle, että "ei saada tuotteita kun amerikassa ladataan ja jahdataan vissiin zombieita", toiset eräliikkeet ei vastaa edes sähköposteihin, vaikka hyllyssä olisi tavaraa ja erikoista kyllä jos kavereillani on lataustarpeista pulaa heille vastataan heti viesteihin. Yksi liike vastasi viestiin ja ukko höpötti tunnin puhelimessa kuinka itse lataamillaan on ampunut metsot ja kaikki lähes sataan metriin unalla yms. Lupasi laittaa tarjousta setistä yms jonka jälkeen katosi kokonaan sähköpostimaailmasta.
Siis mikään kaupan käynti ei ikinä ole ollut näin vaikeaa elämässä eli sulla olis rahat kourassa heti jälleenmyyjälle, mutta myyjiä ei kiinnosta myydä vaikka luvat ja kaikki on kunnossa.
Mikä tässä oikeasti on näin vaikeaa? Osaako kukaan selittää? Jos olet yrittäjä ja sinulla on tuote miksi et sitä halua myydä? Kysyn tämän siksi, koska yrittäjyydestä itsellänikin on jokapäiväisen leivän kanssa kokemus ja tekeminen ja asiakasta palvellaan aina.

19

1897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koitappa liikesä asiointia.

      • Anonyymi

        Ei tarvi asioida enää, vaan Kärkkäinen sai rahat lataussetistä plus kaikista tykötarpeista. Ainakin oppi jättää kolme eräalan liikettä loppuelämäkseni rauhaan ja "palvelusta" olen puhunut useille ystävillenikin, jotta osaavat välttää näitä.
        Kai niillä menee vaan niin hyvin, että on varaa valita asiakkaatkin.


    • Anonyymi

      Jälleenlataamisesta kysyisin teiltä tietoa. Ostin sakon valmistamaa .308 luoteja muttta nyt en löydä vihtavuoren ja sakon sivuilta latausarvoja. luoti on .308 10.5g tarvitseisin minimi ja maksimi arvot 140 ruutia käytettäessä. Uskaltaisikohan tuossa käyttää suoraan taulukoden arvoja barnesin luotien kohdalta 10.7g tai 10.9g

      • Lisäisin tuohon edelliseen että luoti on sakon uusi Blade .


      • Anonyymi
        hannupa kirjoitti:

        Lisäisin tuohon edelliseen että luoti on sakon uusi Blade .

        Kato vihtavuori.com tai vihtavuori reload app.


      • Anonyymi

        Helpoin konsti.
        Soita Sakolle tai Vihtavuolelle ja kysy.


    • Anonyymi

      Enpä muista Linjoilla koskaan nähneeni mitään pyssyfirmaa ja vähissä taitavat olla muutenkin. Unioninkadulla ja Mannerheimintielläkin on joku. Ja Urheilukadulla.
      Jos Linjoilta pyssykauppiaan löydät niin tuskinpa se ainakaan lhaulikonpatruunoiden latausohjeita jakelee.

      • Anonyymi

        En olekaan pyssykauppias, siksi johdattelen tiedon lähteille--
        Haulipatr. ohjeita:
        Unlimitedammo.fi- 98kpl
        Nordhunter epages- 12/70/76 rauta, 12/70/76 volfram
        ammoxdataa ei löydetty- onneksi on tiedostot tallennettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan pyssykauppias, siksi johdattelen tiedon lähteille--
        Haulipatr. ohjeita:
        Unlimitedammo.fi- 98kpl
        Nordhunter epages- 12/70/76 rauta, 12/70/76 volfram
        ammoxdataa ei löydetty- onneksi on tiedostot tallennettuna.

        Oikealla tietokoneella kun katsot vihtavuori.com, löydät sieltä shotgun reloadongin ja pienen joukon latausreseptejä. Siarm sivuillakin jotain ja T. Hyytisen jälleenlatauskirjasta vanhoja lyijyhaulilat.arvoja. Pikku etsiskelyllä löytää suuremman lataustietokasan kuin tarvitsetkaan.


    • Anonyymi

      Et näköjään ole oppinut, että tarjouksen päätämällä ei saa kauppoja aikaiseksi. Jos tilaat hinpaa paljon kyselemättä, niin tuote löytyy hyllystä samantien. Ilmeisesti kyselijöitä on niin paljon, ettei maksa vaivaa edes vastailla.
      Muutenkin monet asealan yrittäjät eivät ole niitä kaikkein asiakasystävällisimpiä. Osti kerran haulikkoa ja soitin liikkeeseen hintaa tarkentaekseni. Kysyin löytyykö hyllystä ja millä hinnalla. Löytyi hyllystä ja hintakin saatiin kerrottua. Kysyin sitten onko tuikkakin hinta ja onko neuvotteluvaraa. Siihen myyjä sanoi, että neuvotella aina voi. Mitkä sitten on tingitty hinta. Kaveri kertoi hinnan satasta korkeampana. Vähän hölmistyin ja kysyin hintaa uudestaa ja taas hinta nousi satasella. Kysyin ihmetellen, että miksi hinta nousee koko ajan ja myyjä siihen, että hintaahaan alettiin tinkimään. Vastasin hänelle, että kiitos keskiustelusta ja ostan haulikon naapuriliikkeestä emmekä todennäköisesti enää koskaan asioi keskenämme....

      • Anonyymi

        Tuollaista se meno tuntuu olevan. "Asiakas on aina väärässä" lienee useiden eräliikkeiden meininki.
        Muutama komponentti enää puuttuu, niin pääsen latauksen maailmaan. Yhdestäkään liikkeestä niitä en enää erikseen kysele, vaan selaan nettiä ja katson missä olisi tarjolla. Erästä hylsy ja välitulppamallia ei liene tällähetkellä edes koko maassa missään, joten sähköpostivastauksia olen jättänyt nettirobotille joka ilmoittaa kun tuotteita on jälleen saatavilla.
        Lataus reseptitkin tuntuu olevan haulikko puolella vain jonkun sisäpiirin tietoa jota pimitetään kuin suurinta valtion salaisuutta. Väkisin onkimalla ja osaan pientä välirahaa maksamalla olen sitten muutaman saanut haltuun joita kokeilen, kun kaikki tarpeisto kasassa ja joita voin pienin muutoksin myös soveltaa.
        Minä en sitten näitä salaa, koska lataus into tuntuu olevan monilla muillakin kavereilla harkinnassa joten kun pääsen testaamaan, reseptit tulevat sellaisinaan koetuloksineen päivineen blogiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista se meno tuntuu olevan. "Asiakas on aina väärässä" lienee useiden eräliikkeiden meininki.
        Muutama komponentti enää puuttuu, niin pääsen latauksen maailmaan. Yhdestäkään liikkeestä niitä en enää erikseen kysele, vaan selaan nettiä ja katson missä olisi tarjolla. Erästä hylsy ja välitulppamallia ei liene tällähetkellä edes koko maassa missään, joten sähköpostivastauksia olen jättänyt nettirobotille joka ilmoittaa kun tuotteita on jälleen saatavilla.
        Lataus reseptitkin tuntuu olevan haulikko puolella vain jonkun sisäpiirin tietoa jota pimitetään kuin suurinta valtion salaisuutta. Väkisin onkimalla ja osaan pientä välirahaa maksamalla olen sitten muutaman saanut haltuun joita kokeilen, kun kaikki tarpeisto kasassa ja joita voin pienin muutoksin myös soveltaa.
        Minä en sitten näitä salaa, koska lataus into tuntuu olevan monilla muillakin kavereilla harkinnassa joten kun pääsen testaamaan, reseptit tulevat sellaisinaan koetuloksineen päivineen blogiini.

        Pakko vielä jatkaa, että onneksi eivät halunneet myydä minulle settejään sillä kärkkäisellä laite itsessään oli huomattavasti halvempi plus moni latauskomponentti mukaan luettuna eli säästin lopulta reilusti, kun menin ison tavarantuottajan pakeille.


    • Anonyymi

      Koko setti lähti paikalliseen eräalan liikkeeseen myyntiin. Alun innostus päättyi lopun totaaliseen ketutukseen. Neuvoja ei saa mistään ja reseptit kiven alla. No kun joitain reseptejä sait ongittua puuttui taas eri merkin ruutia, hylsyjä, välitulppia jne jne. Yleisin neuvo joita jotkut väkisin kertoi oli että teet niin tai näin rikot haulikkosi tai ainakin naarmutat tungstenilla piiput.
      Lopulta sain asiallisen henkilön puhelimeen homman tiimoilta. Selitti asiat juurta jaksain, mutta ohessa tuli niitä "näinkin kerran joku rikkoi haulikkonsa" tarinoita.
      Pelkoni ja huono itseluottamus kunnon tekemiseen kasvoi lisää.
      No tuli iso lista uutta tilattavaa ja koska neuvot tapahtui puhelimessa alkoi olemaan entistä suurempi tarve saada henkilökohtaista neuvoa paikanpäällä lataamiseen, koska tuntui että itse lataaminenkaan ei ole ihan simppeli juttu, vaikka komponentit olisikin kasassa niin tämä tuo se ja nämä nuo ne asiat pitää ainakin tehdä sata tarkasti.
      Eli kun mulla oli liki tonni kiinni vehkeissä pääsemättä silti edes lataamaan olisi viimeisten neuvojen jälkeen pitänyt lähes toinen vastaava sijoittaa, että saan ainakin yhtä reseptiä kokeiluun painemittareineen, nopeusnäyttöineen päivineen.
      Kiitin neuvoista, mutta nostin kädet pystyyn.
      En ala rikkomaan haulikoitani ja menettämään lisää rahaa ja toisekseen tuolla koko summalla saan niin paljon korvaavia teräspaukkuja sekä tungstenia että niillä pärjää vuosia.
      Lisäksi patruunavalmistaja on korvausvelvollinen jos lataus rikkoo aseeni.
      Toisinsanoen en suosittele hommaa kenellekään. Koko haulikon lataus on vain tietyn sisäpiirin touhua jonka sisään pääsy on tosi hankalaa. Reseptit kuin valtion salaisuuksia ja ainakin hyvin osataan pelotella ulos koko touhusta.
      Haave oli, että tuosta olis tullut kiva iltapuhde homma jahtiajan ulkopuolella kokeiluineen päivineen mutta haaveeksi jäi.
      Ja jos joku sanoo että lataamalla säästää, niin ainakin voin nauraa partaani. Ehkä silloin jos kaikkinensa setti hommataan vaikka metsästysseuralle, mutta yksityiskäytössä kyllä kalliiksi tulee. Eikä sillä en muuten harrastustani ole rahassa mitannut, mutta nyt tuli ekan kerran raha sekä sietoraja vastaan.

      • Anonyymi

        Ei tuommosen nyyhkyn kannata mitään latailla. Pyssyt pois.
        Tietoa on ja sitä jaetaan kun asiallisesti kysyy.
        Jos et osaa Vihtavuoren taulikkoa lukea lopeta vinkuminen ja mene vaikka frisbiitä pelaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuommosen nyyhkyn kannata mitään latailla. Pyssyt pois.
        Tietoa on ja sitä jaetaan kun asiallisesti kysyy.
        Jos et osaa Vihtavuoren taulikkoa lukea lopeta vinkuminen ja mene vaikka frisbiitä pelaamaan.

        Ja mitenhän tuo "pyssyt pois" liittyy asiaan millään muotoa. Eikös nimenomaan nuo patruunoiden lataamiset ole sitä puuhaa mihin ei ummikkona ole syytä lähteä touhuamaan. Pahimmillaan menetät näkösi tai saa muita vakavia vammoja ellei asiasta ole täysin varmaa tietoa.
        No sinähän täällä trollaat muutenkin tuota aseet pois jargonia tekstiin kuin tekstiin ja näköjään joulukaan ei muuta valittamistasi. Mihin jäi rekattu nimimerkkisi vastustajat palstalta?


    • Anonyymi

      En tiedä mitä aloittaja on yrittänyt mutta patruunoiden lataus on helppoa ja turvallista.
      Olen latanut kivärin ja pistoolin patruunoita.
      Minkäänlaista painemittaria ei tarvita.
      Haulikon patruunoiden latauksella tuskin säästää kustannujksia, ehkä 10000 kpl jälkeen.

      • Anonyymi

        Lähinnä se alkoi vaivaamaan, kun neuvoiksi sai kun jotain neuvoja ylipäätään sai aina esimerkkejä kuinka joku oli taas rikkonut haulikon ja piiput on pullistuneet, hylsyt jämähtäneet piippuihin, jollain oli koko hylsyn muoviosa lähteny täyteisen lailla, tungstenilla kuulemma raapii piiput joten ei kannata varsinaisilla jahtiaseilla edes ampua yms yms ja olihan joillain koko patruunapesä räjähtänyt silmille.
        Kun tällaista "pelottelua" sai vuoroon jokaiselta laitoin hanskat tiskiin asian tiimoilta.
        En halua rikkoa arvokkaita haulikoitani tuollaisella epävarmalla toiminnalla.
        Säästö ei ollut perimmäinen syy, vaan jahtiajan ulkopuolella oleva mukava puuhastelu. Alun alkaen tiesin, että säästöä tuossa hommassa ei saa kuin korkeintaan tungstenin osalta.
        No, tuon rahan voi sitten sijoittaa muihin metsästys varuste hankintoihin.
        Ei tuota ihan netin ja puhelimen opastuksen perusteella voi tehdä, vaan tarvii paikanpäällä olevaa opastusta ja toivottavasti se joka lataamisen aloittaa saa asiansa osaavan kaverin hommaa opettamaan. Itselläni sellaista ei ollut, vaikka laajasti metsästäjiä tunnenkin ympäri suomea. Toisinsanoen olin turhan yli innokas ylipäätään hommaamaan koko setin kaikkine tilpehööreineen silti saamatta edes yhteensopivia komponentteja harvoihin resepteihin kasaan, kun ympäri suomea myydään monissa komponenteissa pelkkää eioota.


    • Anonyymi

      Ne haulikonpatruunoiden lataimet taitavat olla museotavaraa, koskapa niitä ei aseliikkeissä juurikaan ole, mutta museoissa kylläkin..

      • Anonyymi

        Melko kysyttyjä nuo näkyy nykyään eräalan liikkeissä olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe