Vaijerilla vai sähköisesti. Miettien ja rykäyksen kera vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja O/D valo alkaa vilkkua. Aikanaan oli meganessa samat oireet ja hoitui automaatin valitsimen vaijerin säädöllä.
Onko Mondeossa automaatilaatikon valitsin...
6
183
Vastaukset
- Anonyymi
2002, 2.0L
- Anonyymi
Kyllä nyt on hieman isommasta viasta kysymys. Suosittelisin vikakoodin lukemista.
Netistä luin juttua tuosta ja useimmiten tuolla vilkkumisella autosta löytyy vikakoodi 741 joka tarkoittaa momentinmuuntimen luistamista.
Joku on saanut laatikon toimimaan vaihtamalla momentinmuuntimen, mutta vika voi olla myös laatikon öljypumpussa, joka ei nosta enää painetta riittävän korkealle.
Momentinmuuntimen luiston voi testata siten että laittaa käsijarrun päälle, painaa jalkajarrua ja sitten valitsin asentoon D. Kaasu pohjaan ja kierrosten ei tulisi nousta yli 2500. Sanomattakin on selvää että tuota ei kannata montaa sekuntia kokeilla...
Jos kierrokset nousee korkeammalle, on vika momentinmuuntimessa, muuten veikkaisin että öljypumppu on tullut käyttöikänsä päähän.
Kumpi vika sitten onkaan (tai joku muu) niin ei nuo aivan ilmaisia korjauksia ole.- Anonyymi
Youtubesta tsekkailin jenkkien höpinöitä, että vaihdelaatikon kyljessä sijaitseva nopeusanturi useinmiten vian syynä. Itse vaihdatan sen ensin ja sitten siirrytään eteenpäin. Muille tietona osanumero on: 4383679 ja oireet on O/D valon vilkkuminen ja viivyttelet täräyttävät vaihdot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubesta tsekkailin jenkkien höpinöitä, että vaihdelaatikon kyljessä sijaitseva nopeusanturi useinmiten vian syynä. Itse vaihdatan sen ensin ja sitten siirrytään eteenpäin. Muille tietona osanumero on: 4383679 ja oireet on O/D valon vilkkuminen ja viivyttelet täräyttävät vaihdot.
Niin joo ja öljyt tarkistin tässä ensimmäiseksi kirkasta ja max rajaan asti. Tulen myöhemmin kommentoimaan auttoiko 4383679 osan vaihto.
- Anonyymi
Korjaantui VSS anturin vaihdolla, vaihtaa nyt oikein nätisti. Osanumero tosiaan mainittu aiemmassa viestissä. Mk1, Mk2 ja Mk3 mondeoista näitä menee noin 30tkm välein.
- Anonyymi
Komento takaisin, alkoi hetken perästä vilkkua uudestaan rykivien vaihtojen kera, mutta kannattaa tuota silti kokeilla kun ei paljoa maksa. Minun tapauksessani on varmaan laatikkoremontti edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1464824- 1843923
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1163604Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432911- 1381876
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta411673Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?591330Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261299Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211271Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231213