Silmälasit!

Mari

Onko ketään muita jotka pitää silmälaseja päässä ihan vaan huvikseen!mää pidän mun kaverin laseja päässä 2-3 tuntia päivässä koska niitä on ihan mukava pitää noin näönkin puolesta.Kaverilla on näkö 0.6 ja se on 16 vuotias ja mulla on näkö 1.4 joten kun mulla on ne lasit päässä niin mää en tosiaan nää sen paremmin.Ehkäpä päin vastoin mutta se on mukavaa vaihtelua.

15

2475

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu

      Mää oon joskus ihan vaan kokeillu joittenkin kavereitten laseja että miltä näyttäis jos itellä olis lasit mutta nuin pitkälle en oo silti mennyt!

    • ???

      Liian vahvojen lasien pitäminen ei ole hyväksi silmille. Joten jos haluut pitää laseja osta jotkut missä ei oo vahvuuksia.

      • Rowen

        Lasien, joissa on jokin vahvuus (eli lasit ovat kuperat tai koverat, miinus- tai plusmerkkiset), käyttäminen turhaan joka päivä, ja vielä pari tuntia eikä vain hetkeä, voi pitkällä aikavälillä jopa heikentää näköä. Lasien pitäminen ei siis kannata, jos ei todella niitä tarvitse.


      • Jasmin
        Rowen kirjoitti:

        Lasien, joissa on jokin vahvuus (eli lasit ovat kuperat tai koverat, miinus- tai plusmerkkiset), käyttäminen turhaan joka päivä, ja vielä pari tuntia eikä vain hetkeä, voi pitkällä aikavälillä jopa heikentää näköä. Lasien pitäminen ei siis kannata, jos ei todella niitä tarvitse.

        Oon ihan samaa mieltä edellisten kirjottajien kanssa. Eli ei kantsi pitää laseja turhaan.
        Itselläni on lasit. Mä tykkään pitää niitä monesti sen takia että näytän vähän vanhemmalta. Omistan myös värilliset piilarit joilla on ihan kiva kanssa välillä vaihtaa silmien väriä. Mutta silti toivoisin etten tarvitsisi laseja/piilareita. Lasien huonot puolet ovat se että ainakin minulla ne likaantuvat todella nopeasti. Ja esim. paikoissa jossa on pölyä se on todella ärsyttävää. Puhumattakaan sateesta tai pakkasesta kun lasit sitten sisälle tultaessa huurustuvat. Piilarit taas ovat mielestäni epämiellyttävät silmissä. Tosin sateella ja pakkasella huomattavasti käytännöllisemmät. Ja piilarien peseminen on myöskin rasittavaa puuhaa.
        Eli jutun idea oli siis se että ole vaan onnellinen että omistat hyvän näön! Suurin osa ihmisistä mahtaa saada lasit jossain vaiheessa elämäänsä. Ja sitten todellakin tulet toivomaan että omistaisit hyvän näön. Mutta jos todella lasit haluat niin osta ilman vahvuuksia olevat.


      • minä
        Jasmin kirjoitti:

        Oon ihan samaa mieltä edellisten kirjottajien kanssa. Eli ei kantsi pitää laseja turhaan.
        Itselläni on lasit. Mä tykkään pitää niitä monesti sen takia että näytän vähän vanhemmalta. Omistan myös värilliset piilarit joilla on ihan kiva kanssa välillä vaihtaa silmien väriä. Mutta silti toivoisin etten tarvitsisi laseja/piilareita. Lasien huonot puolet ovat se että ainakin minulla ne likaantuvat todella nopeasti. Ja esim. paikoissa jossa on pölyä se on todella ärsyttävää. Puhumattakaan sateesta tai pakkasesta kun lasit sitten sisälle tultaessa huurustuvat. Piilarit taas ovat mielestäni epämiellyttävät silmissä. Tosin sateella ja pakkasella huomattavasti käytännöllisemmät. Ja piilarien peseminen on myöskin rasittavaa puuhaa.
        Eli jutun idea oli siis se että ole vaan onnellinen että omistat hyvän näön! Suurin osa ihmisistä mahtaa saada lasit jossain vaiheessa elämäänsä. Ja sitten todellakin tulet toivomaan että omistaisit hyvän näön. Mutta jos todella lasit haluat niin osta ilman vahvuuksia olevat.

        ... olet onnellinen ihminen, kun omistat niin hyvän näön ettei tarvitse pitää silmälaseja koko aikaa. Sinuna en käyttäisi laseja ollenkaan, mutta jos niitä välttämättä haluat pitää, niin eikö kannattaisi ostaa lasit ilman vahvuuksia?


    • Hanna

      Kyllä mäkin käytän joskus siskon laseja, ne ei oo kovin vahvat jotain -0,75 jos nyt muistan oikein. Olen pitänyt rillejä joskus pitempäänkin ilman mitään ongelmia.
      Kysyin lasien käytöstä optikolta kun olin siskoni mukan valitsemassa hänelle uusia kehyksiä, optikko sanoi että lasien käytöstä ei ole mitään haittaa, mutta sanoi että voisin hankkia myös "omat" lasit.
      Lasien käyttö on joskus ihan kivaa vaihtelua ulkonäköön jos niissä ei ole pullonpohja linssejä ja kehykset ovat tyylikkäät, mutta en kuitenkaa tiedä huluaisinko käyttää niitä jatkuvasti...
      Kannattaa kysyä asiasta rohkeasti optikolta. Minkä ikäinen muuten olet?

      • Mari

        Joo olen 15-vuotias ja mun mielestä kans se on kiva piristys pitää toisten laseja päässä=)onko Hanna käyttänyt paljonkin laseja?ja minkä ikänen Hanna on?


      • Hanna
        Mari kirjoitti:

        Joo olen 15-vuotias ja mun mielestä kans se on kiva piristys pitää toisten laseja päässä=)onko Hanna käyttänyt paljonkin laseja?ja minkä ikänen Hanna on?

        Moi!

        En mä niitä laseja säännöllisesti käytä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tosin nyt kun isosisko sai uudet lasit niin hän ei tarvi nuita vanhoja joten voisin kokeilla pitää rillejä joskus koko päivän.
        Oon muuten 17 v. ja siskoni on 19 v.
        Mitä muuten kaverisi sanoo kun pidät hänen laseja?


      • Mari
        Hanna kirjoitti:

        Moi!

        En mä niitä laseja säännöllisesti käytä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tosin nyt kun isosisko sai uudet lasit niin hän ei tarvi nuita vanhoja joten voisin kokeilla pitää rillejä joskus koko päivän.
        Oon muuten 17 v. ja siskoni on 19 v.
        Mitä muuten kaverisi sanoo kun pidät hänen laseja?

        Kaverin kans ollaan naapureita ja ollaan tunnettu jo toisemme 14 vuotta=)sillä on kans aika uudet lasit(puolivuotta vanhat)niin on ihan mukava pitää sen vanhoja laseja.Mää oon sille vaan sanonu että on ihan kiva pitää sen laseja päässä ni se sano että saat vaikka omaksi mutta mää sanoin että mää vaan lainailen niitä ahkerasti ku niitä on kiva pitää koska vaihtelu virkistää=)


      • Heli
        Mari kirjoitti:

        Kaverin kans ollaan naapureita ja ollaan tunnettu jo toisemme 14 vuotta=)sillä on kans aika uudet lasit(puolivuotta vanhat)niin on ihan mukava pitää sen vanhoja laseja.Mää oon sille vaan sanonu että on ihan kiva pitää sen laseja päässä ni se sano että saat vaikka omaksi mutta mää sanoin että mää vaan lainailen niitä ahkerasti ku niitä on kiva pitää koska vaihtelu virkistää=)

        Moips!

        Mun sisko sai vasta ekat rillinsä... mäkin kävin samalla näöntarkastuksessa ja olisin saanut lasit jos olisin halunnut tai no optikko sanoi että ei niin pieniä vahvuuksia kannate ottaa jos ei välttämättä halua...

        Mitä muut kaverisi/vanhempasi sanovat lasien käytöstä? vai tietävätkö e?


      • Hanna
        Heli kirjoitti:

        Moips!

        Mun sisko sai vasta ekat rillinsä... mäkin kävin samalla näöntarkastuksessa ja olisin saanut lasit jos olisin halunnut tai no optikko sanoi että ei niin pieniä vahvuuksia kannate ottaa jos ei välttämättä halua...

        Mitä muut kaverisi/vanhempasi sanovat lasien käytöstä? vai tietävätkö e?

        Moro!

        Vanhemmat ei oikein tykkää tai ei ne enää sano mitään ja aika monella kavarilla on itellä lasit joten eipä ne ihmeemmin oo kommentoinu.
        Saikos siskosi vahvatkin lasit?


    • Minä vain

      No meikäläisen on vähän pakko pitää laseja =(

      No joo, niihinkin tottuu. =)

    • hävettelijä

      No näköni on Vas. -2,50 Oik. -2,25, enkä päinvastoin taas uskalla pitää lasejani kun vain pakon edessä, koska pelkään näyttäväni nörtiltä...

    • Ropeliini

      Miksi jotkut pitää feikkilaseja kun meillä joillain on niitä oikeitakin ongelmia näön kanssa

    • sedsazdfzdsf

      En, mutta mä piän joskus kipsiä jalassa ihan vaan huvin vuoksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe