Etten ryhdy isäni omaishoitajaksi. Hän sairastaa levyn kappale tautia jossa vivahteita myös alzheimerista. Ensimmäiset 3 kuukautta näyttäneet missä mennään ja varsinkin kulunut viikko. Keskiviikkona sanoin monesti että minulla töitä ja tulen sitten käymään töiden jälkeen. En edes töihin ehtinyt kun soitti että tule käymään kotona. Siinä vaiheessa puhelin äänettömälle ja kun pääsin töihin, 2 kertaa soittanut. Soitin ja sanoin että työvuoro alkaa. Sitten puhelin kylmästi kokonaan kiinni. Illalla kävin sovitusti, katsoin ukon puhelinta. 7 kertaa soittanut. No illalla vähän ennen puolta yötä soitti, en vastannut. Aamulla selitti ettei saanut housuja jalasta vasta kun puukko ja sakset apuna. Housujen riekaleet pitkin keittiön lattiaa. Perjantaina oli riita valmis. Sanoin jälleen että minulla töitä ettei soittele. Käski painua vittuun ja ettei minusta ole kenenkään sairaan hoitajaksi. No totuus onkin etten ole hoitoalan ihminen. Eilinen ei tuonut sen parempaa tullessaan. Tein ruoan ja mielestäni oli hyvää. Ei kelvannut ukolle, vaan totesi että ei voi tätä syödä. Piti saada mustikkajugurttia ja hetkeä myöhemmin kysyi kenen ruoka lautasella.. Siinä vaiheessa mulla alkoi olla hermot kireänä ja sanoin että toisilla ei tuonkaan vertaa ruokaa mitä sulla. Ja ruoan suhteen ei nirsoilla, oli sairas tai terve. No alkoi riehumaan ja sotki vaatteet mustikkajugurtin lopulla. Että onko lähtökohta hyväkin omaishoitajalle.. Mielestäni ei ja kyllä ukko kuuluisi palvelutaloon eikä kotiin.
Päivä päivältä vakuuttuneempi..
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409