kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia minkälainen on hyvä savustus laite?itse ku en tiedä niistä mitään...
kalan savustaminen
4
4828
Vastaukset
- rosterinen
omatekonen ovaalin mallinen pönttö ja lautakansi.Kaasugrillin päällä tai rengaspolttimella onnistuu hyvin.
Verkko on n.puolivälissä pönttöä ja annan kalan,varsinkin lohen kokonaisena savustaen,mennä aika tummaksi,noin 35-50 min. kun kalat 1 - 2,5 kg.Ensin kala karkeaan suolaan 1,5-3 tuntia,sitten kala valmiiksi ritilälle,pönttö kuumaksi,pari kourallista leppäpurua pohjalle,äkkiä rasvankeruufolio purujen päälle,heti kalaritilä sisään ja kansi päälle,ei haittaa,jos savua tiuruaa sieltätäältä.Huom.muista pyyhkiä enimmät suolat pois ensin.Jotkut upottavat kalat yöksi vahvaan suolaveteen,se on ehkä hyvä,jos savustaa kerralla isoja määriä.Itse en ole tätä kokeillut.- Kaija Australiasta
Asun Australiassa ja olen loytanyt savustusponton, joka toimii metyylialkoholin voimalla. Aika pieni lammon lahde, mutta riittanee? Leppapuruja ei loydy, pitaako purujen olla karkeita vai hienoja? Rasvankeruu folio? Voiko sen laittaa heti alussa purujen paalle, vaiko ritilalle, kalan alle? Suomessa joku laittoi purujen mukaan kolme sokeripalaa antamaan hyvaa varia? Niinko tehdaan? Onko teraksinen savustuspontto parempi kuin peltinen? Lohta loytyy riittavasti Tasmanian vesilta, onko savustetun kalan parempi olla rasvainen? Kiitos vastauksista, odottelen innolla, vesi kielella!
- Rantamökin viipyilijä
Tuossa joku tarjosi savustusuuneja. - Näytti ihan asiallisilta peleiltä. Painosta päätellen ei mitään savustuspusseja kertakäyttöön.
Osoite oli www.ferroscan.fi.- Hannu K.
Ostin tuollaisen ferroscanin Kataja-savustusuunin keväällä ja täytyy sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen! Tyylikäs ja erittäin hyvät aromit antaa affenille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264