Autolla ajettu 121tkm, vm 2018
Raidetangon päät välykselliset oikea ja vasen.
Alatukivarsien alapallot välykselliset oikea ja vasen.
Heilahduksen vaimennin riittämätön, takana, oikea ja vasen.
Pyöränlaakeri välyksellinen, edessä oikealla.
Lambda arvo poikkeaa sallitusta arvosta.
Päästöt yli sallitun.
Lasipesimet eivät toimi.
Semmoisella lyhyellä listalla ja kerrankin aito kokemus eikä mikään, näissä ei koskaan ole vikoja, koska Pertti Koivula.
Dacia sandero stepway katsastuskokemus
62
2192
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhan sporttisen takavetoisen länsiauton vikalista on juurikin tuollainen.
Siihen lisätään vielä viallinen farmarimallien johtosarja takaluukkuun, joka saattaa polttaa koko auton.
- Anonyymi
Aika uusi auto.
Menikö automaattisesti takuuseen?
Mites tuotevastuulaki?- Anonyymi
Sitä voit kysyä hiljaa itseltäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä voit kysyä hiljaa itseltäsi.
mull nissani lähes samat viat vm.-17 ja km.106724 ajettu, korjaamo otti 1188,27 € työ osat, kyllä ne piti laittaa jos meinaa ajella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mull nissani lähes samat viat vm.-17 ja km.106724 ajettu, korjaamo otti 1188,27 € työ osat, kyllä ne piti laittaa jos meinaa ajella
Eikös nuo daciat, rellut ja nissanit ole aika lailla samoja autoja?
Jos uusissa autoissa kuluu yleisesti osat loppuun noin nopeasti, niin on käytetty liian hentoja osia.
Vähän kuin audin ja bmw:n eturipustukset 20 vuotta sitten.
Kiinnostavaa olisi valmistajan vastuu tuotteistaan, eli saisinko vastinetta rahalle ( huolettomuutta), jos vaihtaisin uuteen?
Hylsyä ja kalliita korjauksia ensimmäisessä katsastuksessa, vaikka autoa ei ole edes maksettu.
Samanhintaisia korjauksia tulee vanhoihinkin, mitkä pystyy ostamaan käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo daciat, rellut ja nissanit ole aika lailla samoja autoja?
Jos uusissa autoissa kuluu yleisesti osat loppuun noin nopeasti, niin on käytetty liian hentoja osia.
Vähän kuin audin ja bmw:n eturipustukset 20 vuotta sitten.
Kiinnostavaa olisi valmistajan vastuu tuotteistaan, eli saisinko vastinetta rahalle ( huolettomuutta), jos vaihtaisin uuteen?
Hylsyä ja kalliita korjauksia ensimmäisessä katsastuksessa, vaikka autoa ei ole edes maksettu.
Samanhintaisia korjauksia tulee vanhoihinkin, mitkä pystyy ostamaan käteisellä.Skodassa ei mitään noita ongelmia noilla metreillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodassa ei mitään noita ongelmia noilla metreillä.
Skodassa ei mitään noita ongelmia noilla metreillä... Kirjavaa se on ollut myös Skodan elämä siellä halvimmassa päässä !!
- Anonyymi
Tuotevastuulailla tarkoitetaan kyllä jotain aivan aivan muuta!
Käypä Finlexissä!
- Anonyymi
Tää on just tätä. Ei mitään pieniä vikoja vaan isoja. Pertti Koivulan ääni.
- Anonyymi
No jos tässä kommentoisin tuota katsastuslistaa. Päästöt ja Lambda arvo on tavallaan yksi asia, tuulilasinpesimet ei toimi ,oliko se vain pissapoika ? Alapallot ja raidetangonpäät ovat tuota kulutustavaraa joka menee vaihtoon noissa kilometreissä. Jos olis tutkituttanut autoa ennen katsastusta kun takuu oli vielä jäljellä' niin sieltä olis tultu kyllä vastaan !!
- Anonyymi
Unohtui mainita tuo rataslaakeri mutta kun se nykyään autoissa on oikeata kulutustavaraa niin en reagoinut edes siihen !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtui mainita tuo rataslaakeri mutta kun se nykyään autoissa on oikeata kulutustavaraa niin en reagoinut edes siihen !!!
Hevosrattaalta se kuulostaakin
- Anonyymi
Kun takuuaika on lopussa ,kannattaa käydä huollossa jossa selviää kunto !
- Anonyymi
Uuden auton ostaminen tuntuu taas entistä järjettömämmältä, jos laatu on tuollaista.
Mitä lisäarvoa saan uuden auton hinnan vastineeksi, jos korjauskulut ja luotettavuus eivät poikkea vanhoista.
- Anonyymi
Kyllä sitä sadantuhannen jälkeen alkaa tapahtua monenlaista riippuen merkistä sitten mitä . Joku rataslaakeri,iskari,vetonivel,tai suojakumi,täristävät etujarrut, L -sond, sähköinen ohjaus servo ,vittuileva peräkontin sähkölukko,talvella jumittelevat keskuslukot, vikavalot, koiranluut vähintään kerran sadassatuhannessa km.ssä . Sitten kun 150000 lähestyy niin rataslaakereita ,alapalloja yms,lämppärin moottorivikoja ,joillakin on jo monta vieteriä poikki ja toisilla on jo vaihteisto loppuun ajettu, ja toiset syö öljyä . Nämä ei ole niinkään niitä Dacian vikoja,olen kerännyt nämä omasta kokemuksestani verstas alalla vietetyistä vuosista ja eri merkeistä. Että kyllä se näin on että jos ostat auton niin vikoista et pääse,täytyy vain punnita hinta ja laatusuhde autosta varaosahinnat. Dacia on kuitenkin aika yksinkertainen korjata itsekkin noista kulutus osista jos sellaista harrastaa !
- Anonyymi
Ei mikään hämmästyttävä vikalista noilla kilometreillä. Onkohan huollot jääneet väliin?
- Anonyymi
Niuvalaisen vikalistat ovat aina hämmästyttäviä.
- Anonyymi
Ei mikään hämmästyttävä vikalista noilla kilometreillä. Onkohan huollot jääneet väliin?.........No tuo kyllä tuntuu että ei ole käynyt huolloissa ,kyllä siellä tuo ois havaittu !!
- Anonyymi
Itsellä Renault Megane vm. 2010 ja toistaiseksi ei ole leimalla jäänyt kiinni. Huollossa toki käy joka vuosi. On tosiaan säästetty näissä romanian halpis relluissa.
- Anonyymi
Kävit sitten vuoden liian aikaisin katsastuksessa, mutta hyvä niin tuleepahan kuntoon.
- Anonyymi
Et ole pitänyt autostasi huolta, ei siinä sen kummempaa, tuolla ajomäärällä alkaa välystä olemaan merkissä kuin merkissä. Autoa tavataa käyttää huollossa noin kerran vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole pitänyt autostasi huolta, ei siinä sen kummempaa, tuolla ajomäärällä alkaa välystä olemaan merkissä kuin merkissä. Autoa tavataa käyttää huollossa noin kerran vuodessa.
Skodassa ei ole klappia tuolla ajomäärällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodassa ei ole klappia tuolla ajomäärällä.
Skodassa ei ole klappia tuolla ajomäärällä........Kyllä on. se on vain kokemuksen ja tiedon puutetta ....... Fabia-08 120000km taidetangon pää tai vaihtoehtoisesti päät ja 145000km rataslaakeri etopäässä . myös lämppärin moottori 80000km ja pirullinen vaihtaa. Laatua koko rahalla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodassa ei ole klappia tuolla ajomäärällä........Kyllä on. se on vain kokemuksen ja tiedon puutetta ....... Fabia-08 120000km taidetangon pää tai vaihtoehtoisesti päät ja 145000km rataslaakeri etopäässä . myös lämppärin moottori 80000km ja pirullinen vaihtaa. Laatua koko rahalla !
Skodassa ei ole oman kokemuksen perusteella klappia tuolla ajomäärällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole pitänyt autostasi huolta, ei siinä sen kummempaa, tuolla ajomäärällä alkaa välystä olemaan merkissä kuin merkissä. Autoa tavataa käyttää huollossa noin kerran vuodessa.
Ei autoa tarvitse joka vuosi huoltaa.
Vain silloin kun on jotain huollettavaa.
Öljyn vaihto toki vuosittain, hihna vesipumppu samalla määräajan mukaan.
Renkaat ja lamput tarvittaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei autoa tarvitse joka vuosi huoltaa.
Vain silloin kun on jotain huollettavaa.
Öljyn vaihto toki vuosittain, hihna vesipumppu samalla määräajan mukaan.
Renkaat ja lamput tarvittaessa.Ei autoa tarvitse joka vuosi huoltaa::: olen osittain samaa mieltä,niin teen minäkin ....mutta jos autossa on takuu jäljellä niin ...... . . -. . !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei autoa tarvitse joka vuosi huoltaa::: olen osittain samaa mieltä,niin teen minäkin ....mutta jos autossa on takuu jäljellä niin ...... . . -. . !
Uusissa on huolto-ohjelma, joka on enimmäkseen tarkastuksia.
Sitä tietysti joutuu noudattamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodassa ei ole klappia tuolla ajomäärällä.
Skoda on noilla kilsoilla jo romuttamolle ajettu
- Anonyymi
Skodaan vain ei otettu katsastus hylkyä vaan korjattiin ennen sitä kuten se olisi pitänyt toimia myös Stepwayn kohdallakin jos on kyse autosta jossa ei ole enää takuuta . Stepwayssa tietenkin oli vielä takuutkin ja ei pidetty mitään enämpää huolta huomisen huoltoista !
- Anonyymi
Jos Skoda on Octavia niin sitä täytyy verrata samankokoiseen toiseen. Daciassa se on Logan. Logan 2018:sta eteenpäin Logani sai uutta tavaraa etupäähän joka kestää yli 200000km. Rataslaakereista en tiedä sen enämpää !!
- Anonyymi
Mulle kävi niin että katsastusinsinööri ei suostunut katsastamaan datsiaa. Sanoi vain että tuollaiseen kaalivankkuriin ei astu sisälle. Koskee kaikkia datsia malleja, nyt ja tulevaisuudessa! 😀👍
- Anonyymi
Mulle kävi niin että katsastusinsinööri ei suostunut katsastamaan datsiaa.:::: Se katsastaja ei varmaankaan halunnut minkäänlaisiin tekemisiin sinun kanssasi henkilökohtaisesti !!
- Anonyymi
Voisitko ystävällisesti ilmoittaa kyseisen katsastajan nimen ja katsastusaseman? En halua mennä sinne turhaan näyttämään Daciaani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti ilmoittaa kyseisen katsastajan nimen ja katsastusaseman? En halua mennä sinne turhaan näyttämään Daciaani.
Samat asemat jotka ei ladojakaan katsastaneet tai hajottivat tahallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat asemat jotka ei ladojakaan katsastaneet tai hajottivat tahallaan.
Missä ne asemat ovat??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne asemat ovat??
Nimestä löytyy A.
- Anonyymi
Voisitko ystävällisesti ilmoittaa kyseisen katsastajan nimen:::: Minäkin tarvitsen sen numeron !!!
- Anonyymi
Hahahahahahahahahahahah. Hiihihihihiihihiiiihihihihihihi. Minö en dasioihin koske. Kyllä näin on!
- Anonyymi
Hyvä, että lupaat olla koskematta. Minun Daciaani kävi joku koskemassa jollakin terävällä esineellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että lupaat olla koskematta. Minun Daciaani kävi joku koskemassa jollakin terävällä esineellä.
Minä käyn kusella naapurin dusterin oveen öisin kun baarista tulen.
- Anonyymi
Olipa se salainen numero !
- Anonyymi
Eikös 2018 rekisteröidyn auton ensimmäinen katsastusvuosi ole uusien lakien mukaan vasta 2022 eli olet käyttänyt auton vuoden etuajassa konttorilla ? No, ehkä hyvä niin, kun kertomasi mukaan löytyi noin monta liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa vikaa.
- Anonyymi
Auto viedään katsastukseen rekisteriin merkittynä ajankohtana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto viedään katsastukseen rekisteriin merkittynä ajankohtana.
Mikä tahansa auto kuluu kun sillä ajaa, kauheasti olet päästellyt, 40 tuhatta vuodessa? Ja jos noista kilometreistä on puoletkaan huonompia teitä niin minkä tahansa auton osat kuluu ja paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa auto kuluu kun sillä ajaa, kauheasti olet päästellyt, 40 tuhatta vuodessa? Ja jos noista kilometreistä on puoletkaan huonompia teitä niin minkä tahansa auton osat kuluu ja paljon.
Moottoritietä TRE-Helsinki väliä plus kauppareissut kaupunkialueella.
- Anonyymi
Eikö se muuttunut kesken vuoden?
- Anonyymi
Nyt on simahtanut sitten:
- Lämppärin puhallin (korjattu)
- Vikavalo palaa, mutta sammuu resetoimalla. Jotain EVAP järjestelmästä.
- Ilmastointi (ei enää tullutkaan kylmää kun lämppärin puhallin vaihdettiin)
- Penkkiin kulunut nirhauma, josta näkee penkin sisukset
- "soft feel" ratti kulunut muhkuroille
- Sähköpeilit ei toimi, nämä perkele toimi vielä edellisessä vm 2008 autossakin, jätän merkin mainitsematta ettei aleta höpöttään väärästä asiasta.
- Latausvalo loimottaa himmeänä, ei varsinaisesti pala vielä, mutta saattaa olla merkki tulevasta??
- Kuljettajan sähköikkuna nousee milloin mitenkin vinossa ja lasi naarmuntunut pilalle.
- Peräkontti ei avaudu enää keskuslukolla.
Mittarissa ompi 148tkm tällä hetkellä. Kyllä lähtee nyt sassiin seuraavalle vaikka oli tarkoitus pitää 5-10 vuotta.- Anonyymi
Nyt on simahtanut sitten:.....Ei lähde seuraavalle,,,,sulla ei tuota kyseistä autoa ole olemassakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on simahtanut sitten:.....Ei lähde seuraavalle,,,,sulla ei tuota kyseistä autoa ole olemassakaan
Mitä hemmettiä sinä sönkkäät? Kyllä on ja vituttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hemmettiä sinä sönkkäät? Kyllä on ja vituttaa.
Mitä hemmettiä sinä sönkkäät? Kyllä on ja vituttaa...... Aivan kuin 15 vuotiaan tekstiä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hemmettiä sinä sönkkäät? Kyllä on ja vituttaa...... Aivan kuin 15 vuotiaan tekstiä !!
"sulla ei tuota kyseistä autoa ole olemassakaan" On kuin 14-vuotiaan tekstiä näin aikuisten kesken.
- Anonyymi
Tää on just tätä mistä olen vähän kautta rantoin varoitellut. Halvalla ei saa hyvää vaan p@skaa.
- Anonyymi
Tää on just tätä mistä olen vähän kautta rantoin varoitellut. .....Juuri sitähän sinä kyllä olet tehnyt !!!
- Anonyymi
Tarinasi ei ole ukottavaa tyyppiä ennen kuin julkaiset sen Youtubessa ja liität siihen remonttilaskut ja katsastus listan jossa näkyy auton merkki ja linkki miten se löytyy sieltä Jos mulla olis noin huono auto niin se näkyis kyllä siellä. Minun Dacia on Youtubessa mutta erilaisesta syystä. Tuo ei pitäis olla sulta iso uhraus että saisit uskottavuutta tarinallesi. muussa tapauksessa sinun tarinasi on helppoheikki tyyliä Hyvää jatkoa !!
- Anonyymi
Alapallot ja raidetangon päät kestävät suurinpiirtein tuon ja tuo on halpa remontti mutta loppu tuntuu palturilta
- Anonyymi
Raidetangon päät välykselliset oikea ja vasen.....Näyttää että haluat pienen tauon satujesi lomassa !!!
- Anonyymi
On se vain kumma että kun joku trolli kirjoittelee palstalla paskaa niin näinkin moni uskoo moista tarinaa kuten tässäkin aloitteessa kävi kävi !!
- Anonyymi
-trollit on trolleja. Jotkut "trollit" osaavat tehdä autoihinsa vaikka minkälaisia vikoja, semmoisiakin joista minä en ole edes koskaan kuullutkaan, saatikka kokenut henkilökohtaisesti, ja olen sentään ajanut erilaisilla autoilla vuodesta 1968 alkaen. Kaksi kertaa on matkan varrella sattunut; Mikkelissä vaihdettiin keskellä yötä Opel Rekordin laturiin hiilet,-laina-auto oli, ja minä maksoin laskun. Toinen kerta oli kun Bedfordin pakettiautosta,-työauto, lähti jakopään hihnasta hampaat, sillä hihnalla tuli kilometrit täyteen eikä ollut ajoissa Metro Auton huollossa vaihdettu. Hihna uusittiin, ja meno jatkui. Kyllä auton huoltamisella on väliä, ja monelta katsastus harmilta välttyy kun hiukan pitää silmällä autoaan, korvansa auki ja terveellä asenteella huolestuu jos jotain uutta "klopsetta" ilmaantuu....
- Anonyymi
Keksi jotain järkevämpää tekemistä, mene töihin ja tee jotain mitä osaat. Jätä tällaiset tarinasi haavemaailmaasi !!
- Anonyymi
AIka hyvin ovat kestäneet, 121 tuhatta, aika vaihtaa jo. Väljentyyhän nuo autossa kuin autossa. Ihmetyttää vähän kuinka paljon olet ajanut kolmessa vuodessa pikkuautollasi. 40 tuhatta per vuosi, toki on mahdollista mutta kyytiä auto on saanut ja paljon.
- Anonyymi
En ihmettele vikalistaa. Itsellä meni vm2021 sanderosta jo apparin raidetangon pää vaihtoon. 35tkm!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618170- 1334634
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353976- 213288
- 232862
- 292787
- 532557
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992194- 322139