Missä ovat Lieksan maahanmuuttovastaiset tyypit?

Anonyymi

Kun tätä palstaa lukee niin saa äkkiä kuvan että maahanmuuttovastaiset henkilöt olisivat lieksassa enemmistönä ja heihin ja heidän julistuksiinsa törmäisi jokapaikassa ja joka käänteessä.

Kuitenkaan yhtään maahanmuutonvastustajaksi julkisesti tunnustautunutta tai asiansa julistajaa en ole lieksan katukuvassa ja yöelämässäkään nähnyt, eli missä tämä valtava maahanmuuttovastainen voima oikein luuraa kun sitä ei näy?

Jotenkin on alkanut tuntumaan että tälle palstalle viisauksiaan suoltavia maahanmuuttajia vastustavia on vain muutama, korkeintaan kolme reppanaa.

Näillä ei ole muuta työtä eikä virkaa kuin suoltaa mätien aivojensa tuotoksia näihin loputtomiin aloittamiinsa ketjuihin aamusta iltaan, päivästä päivään, koska kukaan ei heitä viitsi kuunnella eivätkä he edes kenellekään uskalla noita houreitaan kasvotusten oksentaa.

Raukan puskasta ampujan tavoin he syytävät tänne lapsellisia kuvitelmiaan, fantasioitaan ja herjojaan, jotka monet täyttävät hyvin vihapuheen ja kansanryhmää vastaan kiihottamisen ja rasismin kriteerit.

Eipä olisi kummoinen operaatio jäljittää nämä paskansyytäjät, poistaa heidät palstoilta ja saattaa lailliseen vastuuseen vihapuheistaan. Ei heitä montaa ole.

116

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti on paljonkin maahanmuutonvastustajia. Näkivät nenäänsä pitemmälle. Esim kulut jotka tulevat maksettavaksi,raiskaukset,tapot,murhat,ryöstöt. Suomella on jo ennestään velkaa. Näitten vuoksi otetaan jo n 4 miljardia lisää. Ja kustannukset nousee Joka vuosi. Vaikka yksi vajakki väitti jottei nouse.

      • Anonyymi

        No mutta, nytkin on Vihreät tuomassa 12 Linja-autollista Mamuja meidän iloksi, järjestetty jo asunnot ja ruokailut ja kaikki ilmaiseksi, hieman nostetaan Vero prosenttia nii Köyhätkin pääsee maksajiksi


      • Anonyymi

        Ei 4 miljardia, vain noin 2,5 miljardia keskimäärin otetaan maahanmuuton kustannuksiin. Ja velkakorko on 0 %, eli kuluja ei tule lainkaan.


      • Anonyymi

        No eipä ole montakaan todella maahanmuuttovastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 4 miljardia, vain noin 2,5 miljardia keskimäärin otetaan maahanmuuton kustannuksiin. Ja velkakorko on 0 %, eli kuluja ei tule lainkaan.

        Ei kuluja jos velkaa? Niilo Kallion laskuoppi opetti jo jos rahaa tulee paljon ulos, niin inflaatio laukkaa eli kaikki kallistuu. Velkakin pitää maksaa pois. Kommunistin talouslaskelmat ovat, kuin suoraan vuohipaimenelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 4 miljardia, vain noin 2,5 miljardia keskimäärin otetaan maahanmuuton kustannuksiin. Ja velkakorko on 0 %, eli kuluja ei tule lainkaan.

        Kyllä se on jo 4miljardia. Oli vuosia sitten jo 3.5 miljardia. Tosin yksi idiootti väitti 200milj. Oli kuulemma HS. Ja väitti jottei kulut nouse vuosittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä ole montakaan todella maahanmuuttovastaista.

        Niinkö luulet?


    • Anonyymi

      Höpelöitä nämä rasset ovat. Persutkin vöyhkäävät mutta valtuustossa ollaan turpa rullalla.

      • Anonyymi

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.

        Olipas paikkansa pitävää puhetta. Suvakki =vajakki vetää esiin rasistikortin kun on itse väärässä. Ja on kelanelätti itsenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas paikkansa pitävää puhetta. Suvakki =vajakki vetää esiin rasistikortin kun on itse väärässä. Ja on kelanelätti itsenkin.

        Nyt olet polkenut suorastaan p..aan. Eivät sentään kaikki ole Kelan elättejä, jonkinlainen osa meistä elättää jopa itse itsensä ja vielä pari-kolme vähäväkistä siinä sivussa.
        En ole suvakki enkä valjakki, vaan luullakseni ihan normaaliälyinen. Rasisti saatan olla, mutta saahan kukin olla vaikka natsi, mistä tietää, mikä mikin on mielipiteitään.
        Täällä ei kukaan matu ole vielä elättänyt itseään, saati perhettään, ainakaan ei kukaan ole kertonut tietävänsä yhtään esimerkkiä. Onhan niitä yrittäjiä ollut muutama, jotka ovat olleet "harkkareina" joissakin paikoissa, mutta ura on ollut vain muutaman päivän mittainen. Loput ovat ottaneet kaiken ilon irti silkasta oleilusta. No se ilo heille suotakoon, pakolaisraukoille.
        Minulla ei ole ollut ikinä varaa jäädä piiiitkälle lomalle, koska on ollut joku päämäärä elämässä. Lisäksi olen aina tykännyt työstäni, se ei ole ollut pakkopullaa, niinkuin nykyisin monille tuntuu olevan.
        Mutta kukin elää tyylillään. Jos kunnan elätys passaa ja piisaa, hyvä niin, mutta en pidä siitä, että ympäri maailman tullaan elämään meidän piikkiimme. Kuka tulisi Suomeen muun kuin sos.turvan takia, ei kukaan.
        Sitäpaitsi on sula mahdottomuus saada kehittymättömien maiden ihmisiä sopeutumaan länsimaiseen elämäntapaan. Helpompaa olisi meidät lakien ja asetusten turvin taivutella elämään vieraiden kulttuuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.

        "Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin..."
        Sinulle se velkaantumisnaste ei tunnu menevän kaaliin mitenkään. Kaiken kerrot kolmella ja sitten lisäät jotain satunnaista.
        Eipä silti, ei sinulle tunnu olevan moni muukaan asia läheskään selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet polkenut suorastaan p..aan. Eivät sentään kaikki ole Kelan elättejä, jonkinlainen osa meistä elättää jopa itse itsensä ja vielä pari-kolme vähäväkistä siinä sivussa.
        En ole suvakki enkä valjakki, vaan luullakseni ihan normaaliälyinen. Rasisti saatan olla, mutta saahan kukin olla vaikka natsi, mistä tietää, mikä mikin on mielipiteitään.
        Täällä ei kukaan matu ole vielä elättänyt itseään, saati perhettään, ainakaan ei kukaan ole kertonut tietävänsä yhtään esimerkkiä. Onhan niitä yrittäjiä ollut muutama, jotka ovat olleet "harkkareina" joissakin paikoissa, mutta ura on ollut vain muutaman päivän mittainen. Loput ovat ottaneet kaiken ilon irti silkasta oleilusta. No se ilo heille suotakoon, pakolaisraukoille.
        Minulla ei ole ollut ikinä varaa jäädä piiiitkälle lomalle, koska on ollut joku päämäärä elämässä. Lisäksi olen aina tykännyt työstäni, se ei ole ollut pakkopullaa, niinkuin nykyisin monille tuntuu olevan.
        Mutta kukin elää tyylillään. Jos kunnan elätys passaa ja piisaa, hyvä niin, mutta en pidä siitä, että ympäri maailman tullaan elämään meidän piikkiimme. Kuka tulisi Suomeen muun kuin sos.turvan takia, ei kukaan.
        Sitäpaitsi on sula mahdottomuus saada kehittymättömien maiden ihmisiä sopeutumaan länsimaiseen elämäntapaan. Helpompaa olisi meidät lakien ja asetusten turvin taivutella elämään vieraiden kulttuuriin.

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Kerro ihmeessä missä niitä näkee työn tiimellyksessä! Jottako ihan itsensä elättäisivät? Huumorin kukka on se paras kukka.
        Mutta tottahan se on, jos palkka ja työtä tekemättömän päiväraha on sama, mitäpä sitä ruumistaan rasittamaan. Toivottavasti älyäisivät alentaa päivärahoja vaikka päivä kerrallaañ loppuisi se ulina työvoiman niukkuudesta. Juuri tänään radio kertoi työttömiä olevan 300000, lienevätkö siinä mukana kaikki vai vain kalpeanaamat. Niillä toisilla kun omat tilastossa ja listansa, eikä niitä esitellä julkisesti. Kaikki heihin liittyvä on jos ei koko, niin ainakin puolisalaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.

        Tuli muuten mieleen, kun afgaaneista nyt töytyytetään "suomalaisia" tänne turvaan ja valtion erityiseen suojeluun, miksi heille myönnetään neljän vuoden oleilulupa??
        Ei kai suomalaiset ulkomaailmasta palattuaan leveämmän leivän ääreen, tarvitse erikseen lupaa oleilemiseen.
        Jos ei olekaan vielä suomalainen, kyllä vuosi kerrallaan riittää oleksimiseen, voihan sitä jatkaa sitten, jos olija tarvitsee pitemmän ajan. Aika outoa ja sekoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin..."
        Sinulle se velkaantumisnaste ei tunnu menevän kaaliin mitenkään. Kaiken kerrot kolmella ja sitten lisäät jotain satunnaista.
        Eipä silti, ei sinulle tunnu olevan moni muukaan asia läheskään selvä.

        Eipä ole noille hallituksen daameillekaan kovin selvää monikaan asia.
        Kyllä velka on velkaa, olipa kyseessä kuka/mikä tahansa velan ottaja. Se ei ole omaa, vaan lainarahaa, josta peritään vielä korko.
        Näitä lainoja maksamme me, meidän kakaramme ja heidänkin kakaransa jne.
        Ilmaista rahaa ei ole olemassakaan, paitsi näille ulkomaan pelleilijöille, jotka saavat taskurahaa vastikkeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Minä näen päivittäin matuja kelanluukulla kymmenittäin ja maleksimassa kauppakeskuksessa,jotka eivät ole duunissa. Kyllä se mamujen työhalukuus on aika pientä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Sinä kuule hommaa silmälasit jotta näet todellisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.

        Minä tuon kaikkien kanssa julki asian. Ei yhtään somali tai afgaaniparasiittiä Lieksaan ei yhtääb somali tai afgaaniparasiittiä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Miksi minä en näe. Montako somalia Lieksassa on töissa? Voisitko luvun kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Julkisesti harvempi uskaltaa julistautua matuvastaiseksi.
        En ole kyllä tavannut yhtäkään matumyönteistä niissä, kenen kanssa olen jutuissa ollut.
        Johtunee varmaan siitä, kun asiasta on tehty niin iso ja vaarallinen asia kaikenlaisin rajoituksin ja rangaistuksin. Minkä muun ilmiön tai asian tiimoilta olisi ollut niin paljon puolesta-vastaan otteluita ja erilaisia mielipiteitä? Ei minkään.
        On keksitty esim. vihapuhe, kiihotuspykälä, muutettu tuotteiden ja tavaroiden nimiä, määrätyistä asioista ei anneta mitään tietoja, tai annetaan hyvin suurpiirteisesti. Joidenkin matujen asuinpaikat ovat salattuja ja heitä on kuljetettu niihin yöllä poliisisaatossa jne.
        Matut ovat vain oleksijoita, heillä ei ole mitään velvollisuuksia, jos matu ei opi Suomea, mitä sitten? Jos matu ei lähde työhön, mitä sitten?
        Kuitenkin omille on selvät raamit elämiselle. Kaikki nämä asiat ärsyttävät tavan tallaajaa, joka sinnittelee pienellä palkalla, työttömänä tai eläkkeellä.
        Kun matu vielä lähettää kotimaahansa Suomen valtion rahaa, tulee tottakai ajatelleeksi, miten paljon matulle maksetaan pelkästä täällä olosta.
        Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin.

        Minä olen julkisesti matuvastainen. Facestakin suljettu pari kertaa mielipiteideni takia.
        Miksi nämä keskiaikaisista kulttuureista tulleet eivät ole kotoutuneet yhteenkään maahan. Miksi samat ongelmat kaikissa maissa. Heillä ei ole halua kotoutua. Haluavat vain rusinat pullasta. Miksi jos sivistysmaista joku harva maahamme tulee sopeutuu heti ilman isoja ongelmia??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä kadun mieskin ymmärtää, miten paljon valtio on velkaantunut tämän ruljanssinkin takia, toki syitä on muitakin..."
        Sinulle se velkaantumisnaste ei tunnu menevän kaaliin mitenkään. Kaiken kerrot kolmella ja sitten lisäät jotain satunnaista.
        Eipä silti, ei sinulle tunnu olevan moni muukaan asia läheskään selvä.

        Miten somali, irakilainen, afgaani, etc maahan pakolaisena tullut. Saanut pakolaisstatuksen boi menmä lomailemaan näihin maihin? Kertokaa suvakit tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Kerro Lieksasta näitä paikkoja, niin käyn tervehtimässä ja solmissa tuttavuuksia. Aito rehellinen ja ahkera ihminen aina kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun minä näen päivittäin niitä maahanmuuttajia, jotka elättävät itsensä omalla työllään. Sinä et liiku ikinä missään tai sitten sulla on pakko olla näössä (päässä) vikaa.

        Kerro ihmeessä, missä olet nähnyt? Jos olet näillä huudeilla, valehtelet. Jos taas etelämpänä, olet ehkä törmännyt taxikuskiin, joka tunne kaupunkia, tai metron siivoojaan, joka on tuntihommissa, eikä sillä elä, vaan joutuu ruikuttamaan yht.kunnalta lisää.
        Voihan minulla olla vikaa siellä sun täällä, kukas se viaton on.
        Jo lienen ehtinyt liikahdella tähän ikään mennessä vähän joka puolella, mutta näkemättä on vielä matu sorvin ääressä. Ehkäpä joskus...
        Vaikka olet nähnyt päivittäin matutyökyreitä, esim. somalien työttömyys% on n. 80. Kaikkein vaikeimmin työllistyviä ovat issat ja irakit, juuri ne, joita Suomessa on eniten.


    • Anonyymi

      Se on myös hauskaa, kun Lieksan 2-3 rasistia kutsuvat itseään "kansaksi" jonka pitää saada päättää asioista.

      • Anonyymi

        Onse huvittavaa kun Lieksan suvakki vajakki on olevinaan koko Suomen edustaja. Eikä ymmärrä sen enempää kuin sika tuulimyllystä.


      • Anonyymi

        Jos olisi galluppi, jossa saisi nimettömänä äänestää, onko matutus ihanaa vai vähemmän ihanaa, jälkimmäinen voittaisi.
        Jos äänestys olisi omalla nimellä tai naamalla, voittaisi ensimmäinen.
        Matuvastaisuus on niin salattu, pelätty ja vieläkin outo asia, siitä puhutaan kuiskaten.
        Miksi näin? Pelätään, mitä siitä seuraa, jos sanoo, ettei tykkää tyylistä. Ettei hyväksy rahan haaskausta kaiken maailman p.sakin haalimista ja elätystä. Ettei hyväksy omien syrjintää, eikä sitä miten Suomelle tuntuu olevan tärkeämpää maailman banaanivaltioihin sekaantuminen kuin omat asiat.
        Rahaa on jaettavaksi pitkin maailmaa, mutta poliiseille ei tipu.
        Joka ikinen päivä lehahtaa maailmalle miljoona, silti mikään ei parane eikä korjaannu miksikään.
        Ei Suomen tarvitse eikä pidä olla mikään koko maailman Kela, josta riittää jaettavaa ja palkkarahoja herroille, joiden liksassa on perässä neljä nollaa. Näitä isopalkkaisia on runsaasti esim. Spr:ssä.


    • Anonyymi

      Kuka nyt maahanmuuttoa vastustaa, ei kai enää kukaan niin pimennossa kulje.

      • Anonyymi

        Meitä pimennetyin lyhdyin kulkevia on melko runsaasti. Meitä ei vain aina näy, kun lyhtymme ovat pimeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä pimennetyin lyhdyin kulkevia on melko runsaasti. Meitä ei vain aina näy, kun lyhtymme ovat pimeinä.

        Minusta on mukava että saamme uusia matuja paikkakunnalle. Nyt kunhan joptein tilat jää tyhjiksi niin siihen saa oivan hotellin niille. Niillä on sitten lyhyt matka töihin kaupungin varikolle josta haravat löytyy, sekä ruohonleikkureita ja talvella lapiot ja lumikolat.
        Kaupunki voinee laittaa niihin työvehkeisiin seikkaperäiset käyttöohjeet. En minä niitä vastaan ole, mutta kun on kaupungilla työntekijäpula.


      • Anonyymi

        Riippuu mihin maahan muutetaan ja kuka muuttaa ja minkä verran muuttajalla on matkatavaroita ja rahaa mukanaan.
        Minunkin sukua on muuttanut Usaan, Ruotsiin ja Ausseihin. Kukaan ei ollut ollut vastassa, kukaan ei ollut mennyt suoraan paikallisille Kelan lunkuille. Kenellekään ei ollut valmista, kalustettua kämppää odottamassa, ei ilmaista ruokaa, ei edes aamiaista.
        Hyvinpähän ovat pärjänneet, osa on jo kuollutkin.
        Silloin kuljettiin niin pimennossa, nyt pitää olla kullekin ruokkija, asuttaja, neuvoja, valvoja, ohjaaja ja perseen pyyhkijä. Kaikki tuodaan kultalautasella nokan alle.
        Rahaakin rupeaa tippumaan nopsasti, ensin tervetuloraha, muuan tonni. Sitten alkaa kunnan elätys pelittää. Ei tarvitse itse eväänsä heilauttaa, ei ole huolta työhön menosta.
        Vaikka se muuan somali silloin kerran.yli kaksikymmentä vuotta sitten Kulttiksella kyseli ihmeissään : "Kuka ajaa teithän pussit, kuka hoitaa teithän vanhukset"??
        Kuultu omin korvin. Ajamatta jäi pussit ja hoitamatta vanhukset!
        Mutta entäs kun tulijoista oli runsaasti hyvin koulutettuja, mm. koneinsinöörejä! (Luku- ja kirjoitustaidottomia). Paperit oli jääneet piironkin laatikkoon kaikessa lähtöhötäkässä.


    • Anonyymi

      Nuo nyt suomeen evakuoitavat afgaanit sentään ovat tehneet työtä suomen hyväksi suomen lähetystön ja muiden suomalaisten toimijoiden palkkalistoilla siellä afganistanissa ja ovat nyt sen takia siellä hengenvaarassa.

      Siis tehneet TYÖTÄ! Toisin kuin täällä vöyhkäävät mitääntekemättömät kelan elättämät sohvaperunat.

      Ymmärrän kyllä että koskaan työtä tekemättömät lieksan vöyhäkkeet eivät ymmärrä mitään työnantajan vastuusta työntekijöitään kohtaan, miten voisivatkaan ymmärtää. Kuten eivät näköjään paljon muustakaan.

      • Anonyymi

        Ovatko afgaanit pilkkoneet hellapuita, ovatko kantaneet kaivosta vettä, ovatko siivonneet pihaa vai ovatko luutunneet lattioita, vai ovatko pyyhkineet pölyjä?
        Kerro, mitä työtä he ovat tehneet?
        Ei saa jättää ilmaan roikkumaan se työtä, kun oikein korostit sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko afgaanit pilkkoneet hellapuita, ovatko kantaneet kaivosta vettä, ovatko siivonneet pihaa vai ovatko luutunneet lattioita, vai ovatko pyyhkineet pölyjä?
        Kerro, mitä työtä he ovat tehneet?
        Ei saa jättää ilmaan roikkumaan se työtä, kun oikein korostit sitä.

        Ovat kuule toimineet mm. kabulin suomen lähetystössä tulkkeina, vartijoina, asiantuntijoina, toimistotyöntekijöinä, autonkuljettajina, yms.
        Onko sinulle ihan uusi asia että jotkut tekevät töitä palkkansa eteen?
        Suomeen tullessana heillä ei ymmärrettävästi heti ole työtä ja he tarvitsevat tukea.
        Mutta fiksuina ihmisinä he varmasti nopeasti työllistyvät, ainakin paljon nopeammin kuin te lieksan räkyttäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kuule toimineet mm. kabulin suomen lähetystössä tulkkeina, vartijoina, asiantuntijoina, toimistotyöntekijöinä, autonkuljettajina, yms.
        Onko sinulle ihan uusi asia että jotkut tekevät töitä palkkansa eteen?
        Suomeen tullessana heillä ei ymmärrettävästi heti ole työtä ja he tarvitsevat tukea.
        Mutta fiksuina ihmisinä he varmasti nopeasti työllistyvät, ainakin paljon nopeammin kuin te lieksan räkyttäjät.

        Mitäs ne suomalaiset ovat tehneet, kun afgaaneista on ollut työssä useampi sata? Suomella on ollut siellä pieni lähetystö, mutta rutosti hlö.kuntaa. Sehän on siellä halpaa.
        Jos kerran ovat suomalaisia, mihin tarvitsevat 4(?) vuoden oleilulupaa?
        Fiksuudesta en menisi takuuseen, miten ovat antaneet.maansa mennä tuohon kuntoon? Kyllähän tuo iankaikkinen sotiminen ja avustuksilla eläminen kertoo karulla tavalla fiksuudesta.
        Nopea työllistyminen tarkoittaa heidänkin kohdallaan sitä, että kolmenkymmenen vuoden sisällä osa on ollut pari kertaa lehtiä haravoimassa niinkuin on käynyt jo täällä oleville.
        Muotia on puhua, miten tarvitaan, tarvitsee, saa tai annetaan "tukea".
        Mitä muuta se tuki on kuin seteleitä taskuihin? Näilläkään afgaanityökyreillä tuskin on säästöjä vuosikausiksi eteenpäin, vaikka ovat olleet mm. autokuskeina. Fiksut elävät omillaan, eivätkä ole riippuvaisia annetuista roposista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ne suomalaiset ovat tehneet, kun afgaaneista on ollut työssä useampi sata? Suomella on ollut siellä pieni lähetystö, mutta rutosti hlö.kuntaa. Sehän on siellä halpaa.
        Jos kerran ovat suomalaisia, mihin tarvitsevat 4(?) vuoden oleilulupaa?
        Fiksuudesta en menisi takuuseen, miten ovat antaneet.maansa mennä tuohon kuntoon? Kyllähän tuo iankaikkinen sotiminen ja avustuksilla eläminen kertoo karulla tavalla fiksuudesta.
        Nopea työllistyminen tarkoittaa heidänkin kohdallaan sitä, että kolmenkymmenen vuoden sisällä osa on ollut pari kertaa lehtiä haravoimassa niinkuin on käynyt jo täällä oleville.
        Muotia on puhua, miten tarvitaan, tarvitsee, saa tai annetaan "tukea".
        Mitä muuta se tuki on kuin seteleitä taskuihin? Näilläkään afgaanityökyreillä tuskin on säästöjä vuosikausiksi eteenpäin, vaikka ovat olleet mm. autokuskeina. Fiksut elävät omillaan, eivätkä ole riippuvaisia annetuista roposista.

        Ovat nyt talibanien tappolistalla koska työskentelivät ulkomaalaisille.
        Kyllä työnantajan vastuuseen kuuluu huolehtia henkilökunnastaan ja auttaa heidät turvaan ilmeisestä hengenvaarasta.
        Nuo lähetystöissä työskenneelleet afgaanit eivät ole suomen kansalaisia, mutta ovat olleet suomen valtion palveluksessa ja siten suojelunsa ansainneet.
        Väitän että ovat olleet paljon hyödyllisempiä suomen valtiolle kuin te täällä räkyttävät joutoukot, jotka tuskin olette sitä kahtakaan kertaa niitä lehtiä haravoineet.
        En ilkiäisi sanoa itseäni suomalaiseksi jos olisin noin ajattelukyvytön ja tietämätön kuin te parasiitit ja hyödyttömät turvansoittajat olette.


      • Anonyymi

        Tärkeä kysymys, jatkavatko ne Suomessa työntekoa? Kerroppa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kuule toimineet mm. kabulin suomen lähetystössä tulkkeina, vartijoina, asiantuntijoina, toimistotyöntekijöinä, autonkuljettajina, yms.
        Onko sinulle ihan uusi asia että jotkut tekevät töitä palkkansa eteen?
        Suomeen tullessana heillä ei ymmärrettävästi heti ole työtä ja he tarvitsevat tukea.
        Mutta fiksuina ihmisinä he varmasti nopeasti työllistyvät, ainakin paljon nopeammin kuin te lieksan räkyttäjät.

        Missä täällä Lieksassa on Kabulin suurlähetystö?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kuule toimineet mm. kabulin suomen lähetystössä tulkkeina, vartijoina, asiantuntijoina, toimistotyöntekijöinä, autonkuljettajina, yms.
        Onko sinulle ihan uusi asia että jotkut tekevät töitä palkkansa eteen?
        Suomeen tullessana heillä ei ymmärrettävästi heti ole työtä ja he tarvitsevat tukea.
        Mutta fiksuina ihmisinä he varmasti nopeasti työllistyvät, ainakin paljon nopeammin kuin te lieksan räkyttäjät.

        Vartijat ovat toimineet kansainvälisille firmoille. Tulleet alihankkijoiden kautta. Firmojen omistajat ryssiä, englantilaisia, jenkkejä, etc. Heille kuului näiden varijaurhojen peladtus ei suomelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ne suomalaiset ovat tehneet, kun afgaaneista on ollut työssä useampi sata? Suomella on ollut siellä pieni lähetystö, mutta rutosti hlö.kuntaa. Sehän on siellä halpaa.
        Jos kerran ovat suomalaisia, mihin tarvitsevat 4(?) vuoden oleilulupaa?
        Fiksuudesta en menisi takuuseen, miten ovat antaneet.maansa mennä tuohon kuntoon? Kyllähän tuo iankaikkinen sotiminen ja avustuksilla eläminen kertoo karulla tavalla fiksuudesta.
        Nopea työllistyminen tarkoittaa heidänkin kohdallaan sitä, että kolmenkymmenen vuoden sisällä osa on ollut pari kertaa lehtiä haravoimassa niinkuin on käynyt jo täällä oleville.
        Muotia on puhua, miten tarvitaan, tarvitsee, saa tai annetaan "tukea".
        Mitä muuta se tuki on kuin seteleitä taskuihin? Näilläkään afgaanityökyreillä tuskin on säästöjä vuosikausiksi eteenpäin, vaikka ovat olleet mm. autokuskeina. Fiksut elävät omillaan, eivätkä ole riippuvaisia annetuista roposista.

        Suurin osa pakolaisia, jotka saaneet hädänalaisinan turvapaikan maastamme. Olivat kelan rahoilla lomailemassa turvattomassa maassa.


      • Anonyymi

        Suomeen tuli paljon afgaaneja, jotka työskentelivät ulkomaisille turvayhtiöille. Suomen Securitaksen palveluksessa ei ollut ketään, kun heillä ei ollut toimintaa siellä. Afgaanilaisomisteisia turvayhtiöita ei myöskään ollut. Nämä vartijat myös vaihtelivat työskentelypaikkoja, sekä lähetystöjä säännöllisesti. Se on näissä kansainvälisissä yhtiöissä tapa. Näiden maiden kenen yhtiöiden palveluksessa olivat olisi pitänyt evakuoida nämä turvamiehet maihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kuule toimineet mm. kabulin suomen lähetystössä tulkkeina, vartijoina, asiantuntijoina, toimistotyöntekijöinä, autonkuljettajina, yms.
        Onko sinulle ihan uusi asia että jotkut tekevät töitä palkkansa eteen?
        Suomeen tullessana heillä ei ymmärrettävästi heti ole työtä ja he tarvitsevat tukea.
        Mutta fiksuina ihmisinä he varmasti nopeasti työllistyvät, ainakin paljon nopeammin kuin te lieksan räkyttäjät.

        Työnantajan vastuu työntekijästä loppuu siihen, kun on loppatili kourassa. Luuletko niin, että jos se irtisanottu joutuu pellolle asunnostaan maksamattomien lainojen tai vuokrien takia, entinen työnantaja maksaa ne? Ei maksa eikä häntä kiinnosta entisten työkyriensä elämäntilanne, vaikka kuinka olisi ollut asioiden tuntija tai vartija.
        Eikä sitä tiedä, vaikka valtio maksaisikin afgaaneille täyttä palkkaa vielä viisi vuotta eteenpäinkin ynnä lomarahat, kun rahaa tuntuu olevan.
        Liekkö afgaanit tukeneet ja avittaneet suomalaisia silloin, kun he menivät töihin Afganistaniin?
        Kenenkään fiksuudesta en menisi takuuseen, en varsinkaan kansan, joka heittää hanskat tiskiin pienen resupekka-armeijan edessä ja jonka urospuoliset rynnivät lentokentällä koneita piirittäen ollakseen etunenässä päästä pois omasta maastaan. Missä olivat naiset, pennut, vanhukset sairaat ja invalidit?? Uroksetko olivat kaikkein tärkeimmät "pelastettavat"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä täällä Lieksassa on Kabulin suurlähetystö?????

        Varmaan salaisessa paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartijat ovat toimineet kansainvälisille firmoille. Tulleet alihankkijoiden kautta. Firmojen omistajat ryssiä, englantilaisia, jenkkejä, etc. Heille kuului näiden varijaurhojen peladtus ei suomelle.

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Onneksi meillä on lieksan suvakkeja fiksumpi presidentti.

      "Yksi jos toinenkin hieraisi korviaan kuullessaan presidentin puhuvan vuoden 2016 valtiopäivien avajaisissa turvapaikanhakijoista. Niinistö kuvaili, kuinka ”jokainen, joka osaa sanoa sanan ’asylum’, turvapaikka, pääsee sisään Eurooppaan ja Suomeen.”

      Nyt Niinistö pohti samaa asiaa: pakolaissopimusten soveltumista nykyhetkeen.

      – Ihmisoikeuksien ja muuttoliikkeen ristipaineet ovat saaneet minut taas viime aikoina palaamaan vuonna 2016 valtiopäivien avajaisissa pitämääni puheeseen. Moni ei siitä silloin pitänyt, kun viittasin arvomaailmaamme syvästi liittyvään dilemmaan: siihen, soveltuvatko vanhat sopimukset aivan toisiin olosuhteisiin, Niinistö sanoi Suurlähettiläspäivillä."

      • Anonyymi

        Pisteet Saulille! 💕


    • Anonyymi

      Sellaisia näköjään on, joiden pieni mieli pelkää kaikkea, eikä päähän mahdu kuin yksi asia:

      - Onko koronatilannetta hoidettu hyvin?

      - Matumatumatumatumatumatumatumatumatuma...

      - Onko sodan uhreja autettava?

      - Tumatumatumatumatumatumatumatumatumat...

      - Mitä ajattelette ilmastonmuutoksesta ja ympäristöstä?

      - Umatumatumatumatumatumatumatumatumatum...

      - Minkä kirjan luitte viimeksi?

      - Atumatumatumatumatumatumatumatumatu...

      - Onko teillä vielä muita ajatuksia?

      - Matumatumatumatumatumatumatumatumatuma...

      • Anonyymi

        Loppuun lisäys ASYLUM??? ja aamen


      • Anonyymi

        Minä voin vastata, jos sopii

        1. Ei ole
        2.Riippuu sodasta
        3. Ympäristöoppi ja askartelu
        4. En muista, siitä on 50 vuotta
        5. Ei, olen ollut jo liiankin suulas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin vastata, jos sopii

        1. Ei ole
        2.Riippuu sodasta
        3. Ympäristöoppi ja askartelu
        4. En muista, siitä on 50 vuotta
        5. Ei, olen ollut jo liiankin suulas

        Viimeksi luetusta kirjasta 50 vuotta, eikä mitään muita ajatuksiakaan ole kuin matumatumatumatumatumatumatumatumatumatumatumatumatu. Just, persuääliö paljaimmillaan.

        Se oli jopa niin tyhmä, että tunnusti itse.


    • Anonyymi

      Nyt näihin maahanmuuttovastaisiin on liittynyt myös maamme presidentti Sauli Niinistö. Alkaa suvakinkiimahuuto jäädä vähemmistöön.

      • Anonyymi

        Olet tainnut ymmärtää väärin Presidentti Sauli Niinistön puheen. Kivat sulle pöteröpersuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut ymmärtää väärin Presidentti Sauli Niinistön puheen. Kivat sulle pöteröpersuli.

        Kivat sulle suvakkivajakit joka ei halua ymmärtää mitä Sauli sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut ymmärtää väärin Presidentti Sauli Niinistön puheen. Kivat sulle pöteröpersuli.

        Kivat sulle suvakkivajakki. Sanoihan jonkin aikaa sitten Sauli uudenvuoden puheessaan: tulivat hakemaan turvaa ja toivat turvattomuutta. Tosin yksi vajakki väitti jottei sanonut.


    • Anonyymi

      Pöteröt kirjoittelevat piilossa aivopierujaan mutta julkisesti eivät uskalla mennä aatettaan ja ajatuksiaan julistamaan. Asialliseen keskusteluun näistä ei ole, pelkkää akuankka-tasoista tuubaa vain suoltavat. Onpa kyllä todella "vakavastiotettavan" tuntuista porukkaa. Luultavasti ala-asteikäisiä kölvejä muutama, jotka tietävät etteivät joudu rikosvastuuseen herjoistaan ja siksi uskaltavat tänne vihapuheitaan suoltaa.

      • Anonyymi

        Aku Ankassa on hyvää suomen kieltä. Nämä apukoulupersut eivät kelpaisi Aku Ankkaa sanoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aku Ankassa on hyvää suomen kieltä. Nämä apukoulupersut eivät kelpaisi Aku Ankkaa sanoittamaan.

        Niin, totta. Mutta nämä tuskin ovat eläessään muuta lukeneetkaan kuin aku ankkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, totta. Mutta nämä tuskin ovat eläessään muuta lukeneetkaan kuin aku ankkaa...

        Voit kuule tuskailla tuskissasi tuskin väittämilläsi vaikka hamaan tappiin asti. Ja mitkä nämä?? Voisit kyllä täsmentää hieman väittämiäsi. Minä olen lukenut muutakin kuin Aku Ankkaa, ja paljon. Ankkari on edelleen lukulistallani ja kolahtaa joka viikko postiluukusta, ja usein myös Klassikko. Ja olen kohta yli 70 v.
        Tämän kesän aikana on tullut luettua niin romaaneja kuin tietokirjallisuutta. Ja mitä presidentin tulkintaan ja väärinymmärrykseen hänen puheistaan tulee, niin kaikki eivät ammu ohi salon. Kyllä puhe on selkeää suomen kieltä, ja ainoastaan Ohisalo ja kumppaninsa tahallaan haluavat sen vääristää, itselleen sopivaan tulkinnan muotoon. Jo lopuksi sanon kaikille Suvakeille, että olette pahimman sortin palstakiusaajia. Ja tämä aloituskin loukkasi ja provosoi Rasse Raukkaa todella pahoin. Vähemmistökansalainen Rasse Raukalta (itse Suvakki väitti, että heitä on palstalla vain kolme)meni taas yhden kerran yöunet miltei viikoksi. Kun puhutaan kiusaamisesta, tai jopa vihapuheesta Rasse Raukkaa kohtaan, niin sinä Lieksa palstan Suvakki olet pahimmasta päästä. Kyllä valtakunnansyyttäjä Toiviaiselta sopisi toivoa, että hoitaisi sinunkin kohdallasi nuo edesvastuut ja ojennuksen yhteiskuntakelpoiseksi suomalaiseksi kuntoon.

        Ja sinäkin henkilö klo. 19:49, paina jo mieleesi, että Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella! Ja lauseen jälkeen tulee piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kuule tuskailla tuskissasi tuskin väittämilläsi vaikka hamaan tappiin asti. Ja mitkä nämä?? Voisit kyllä täsmentää hieman väittämiäsi. Minä olen lukenut muutakin kuin Aku Ankkaa, ja paljon. Ankkari on edelleen lukulistallani ja kolahtaa joka viikko postiluukusta, ja usein myös Klassikko. Ja olen kohta yli 70 v.
        Tämän kesän aikana on tullut luettua niin romaaneja kuin tietokirjallisuutta. Ja mitä presidentin tulkintaan ja väärinymmärrykseen hänen puheistaan tulee, niin kaikki eivät ammu ohi salon. Kyllä puhe on selkeää suomen kieltä, ja ainoastaan Ohisalo ja kumppaninsa tahallaan haluavat sen vääristää, itselleen sopivaan tulkinnan muotoon. Jo lopuksi sanon kaikille Suvakeille, että olette pahimman sortin palstakiusaajia. Ja tämä aloituskin loukkasi ja provosoi Rasse Raukkaa todella pahoin. Vähemmistökansalainen Rasse Raukalta (itse Suvakki väitti, että heitä on palstalla vain kolme)meni taas yhden kerran yöunet miltei viikoksi. Kun puhutaan kiusaamisesta, tai jopa vihapuheesta Rasse Raukkaa kohtaan, niin sinä Lieksa palstan Suvakki olet pahimmasta päästä. Kyllä valtakunnansyyttäjä Toiviaiselta sopisi toivoa, että hoitaisi sinunkin kohdallasi nuo edesvastuut ja ojennuksen yhteiskuntakelpoiseksi suomalaiseksi kuntoon.

        Ja sinäkin henkilö klo. 19:49, paina jo mieleesi, että Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella! Ja lauseen jälkeen tulee piste.

        Koetahan sinäkin oppia elämään ja tajuamaan muutakin kuin oman napasi.
        Melko surkea kirjoitus. Äitikö auttoi piirakanpaiston lomassa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kuule tuskailla tuskissasi tuskin väittämilläsi vaikka hamaan tappiin asti. Ja mitkä nämä?? Voisit kyllä täsmentää hieman väittämiäsi. Minä olen lukenut muutakin kuin Aku Ankkaa, ja paljon. Ankkari on edelleen lukulistallani ja kolahtaa joka viikko postiluukusta, ja usein myös Klassikko. Ja olen kohta yli 70 v.
        Tämän kesän aikana on tullut luettua niin romaaneja kuin tietokirjallisuutta. Ja mitä presidentin tulkintaan ja väärinymmärrykseen hänen puheistaan tulee, niin kaikki eivät ammu ohi salon. Kyllä puhe on selkeää suomen kieltä, ja ainoastaan Ohisalo ja kumppaninsa tahallaan haluavat sen vääristää, itselleen sopivaan tulkinnan muotoon. Jo lopuksi sanon kaikille Suvakeille, että olette pahimman sortin palstakiusaajia. Ja tämä aloituskin loukkasi ja provosoi Rasse Raukkaa todella pahoin. Vähemmistökansalainen Rasse Raukalta (itse Suvakki väitti, että heitä on palstalla vain kolme)meni taas yhden kerran yöunet miltei viikoksi. Kun puhutaan kiusaamisesta, tai jopa vihapuheesta Rasse Raukkaa kohtaan, niin sinä Lieksa palstan Suvakki olet pahimmasta päästä. Kyllä valtakunnansyyttäjä Toiviaiselta sopisi toivoa, että hoitaisi sinunkin kohdallasi nuo edesvastuut ja ojennuksen yhteiskuntakelpoiseksi suomalaiseksi kuntoon.

        Ja sinäkin henkilö klo. 19:49, paina jo mieleesi, että Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella! Ja lauseen jälkeen tulee piste.

        Olipa epätoivoinen pyrähdysyritys!
        Vai 70 v...?
        Kuulosti lähinnä teinihöpinältä josta ei elämänkokemusta ja maailmankatsomusta juuri löydy. Mutta sopii erittäin hyvin kuvaan tällä teidän kolmen rassen täyteen kirjoittamalla lieksa-palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa epätoivoinen pyrähdysyritys!
        Vai 70 v...?
        Kuulosti lähinnä teinihöpinältä josta ei elämänkokemusta ja maailmankatsomusta juuri löydy. Mutta sopii erittäin hyvin kuvaan tällä teidän kolmen rassen täyteen kirjoittamalla lieksa-palstalla.

        Epätoivoinen on se, joka poistatti vastineeni ja kommenttini edelliseen viestiin. Nyt minulle selkeni, kuinka helppoa ja välinpitämätöntä on tällä palstalla poistattaa, vaikkapa robottivetoisesti ei toivottu viesti. Sellainen viesti, johon ei oikein osaa kiemurtelemallakaan antaa kommenttia takaisin. Mutta se siitä olkoon puolestani. Ajatustaidottomien kanssa kiistellessä ei opi mitään uutta. Pitäkää tunkkinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa epätoivoinen pyrähdysyritys!
        Vai 70 v...?
        Kuulosti lähinnä teinihöpinältä josta ei elämänkokemusta ja maailmankatsomusta juuri löydy. Mutta sopii erittäin hyvin kuvaan tällä teidän kolmen rassen täyteen kirjoittamalla lieksa-palstalla.

        Kolme rassea? Olet tosiaan vajakki. Osaat laskea ja ymmärrät vain lukusanan kolme. Ja jos ketkä ovat rasisteja niin suvakkivajakit. Ja kun äly loppuu teiltä niin rasistikortti esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme rassea? Olet tosiaan vajakki. Osaat laskea ja ymmärrät vain lukusanan kolme. Ja jos ketkä ovat rasisteja niin suvakkivajakit. Ja kun äly loppuu teiltä niin rasistikortti esille.

        Samasta syystäkö esille nousee aina tuo suvakkikorttikin...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivoinen on se, joka poistatti vastineeni ja kommenttini edelliseen viestiin. Nyt minulle selkeni, kuinka helppoa ja välinpitämätöntä on tällä palstalla poistattaa, vaikkapa robottivetoisesti ei toivottu viesti. Sellainen viesti, johon ei oikein osaa kiemurtelemallakaan antaa kommenttia takaisin. Mutta se siitä olkoon puolestani. Ajatustaidottomien kanssa kiistellessä ei opi mitään uutta. Pitäkää tunkkinne!

        Vahinko, sillä sinulla kyllä olisi todella paljon opittavaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta syystäkö esille nousee aina tuo suvakkikorttikin...?

        Nimen omaan. Saamme puolustautua. Sitähän ei suvakkivajakit suvaitse.


      • Anonyymi

        Voitko kertoa mitä Sauli on tarkoittanut puheillaan?


    • Anonyymi

      Järjellä aatellen :
      Elintaso läpytelijäh
      - onkos meillä varaa tähän, kun 2- miljardia lisävelkaa kokoajan kuukaudessa pukkaa lisävelkaa

      Vekjakellosta tilanne näkyy suurinpiirtein, saattaa olla jot enempikin vielä otetaan
      - suomi veetään karille ja nyt supistellaan suomalaisten hyvinvoinnin yläpitoja ja veroja senkuin nostellaan ja huimasti lisää ja keksitään vielä lisäveroja meille

      • Anonyymi

        Kaltaisiisi toimettomiin loiseläjiin meillä ei ole varaa, oikeassa olet.


    • Anonyymi

      Jerusalemissa ja Jongunjoella leipomassa.

    • Anonyymi

      Hutsalohan totesi kaikki tarpeet tyydytetävä tulikoille.Mitähä oikein tarkoitti?Aika laaja lupaus.

    • Anonyymi

      Tulijoille

    • Anonyymi

      Ennen oli puskaryssät, nyt on puskarasset.
      Kyllä piilosta uhotaan ja julistetaan, mutta yhdestäkään näistä ei ole
      asiansa sanojaksi julkisesti ja omalla naamallaan.
      Eipä ihme kun jo sekin pelottaa jos ruotsissa auto palaa...

      • Anonyymi

        Hyh, hyh, miten loukkaavaa ja hyökkäävää kielenkäyttöä tällä palstalla näkeekin. Ei noin saa sanoa. Pitää sanoa, pensasneuvostoliittolainen ja piiloepätasa-arvoistaja. 😂


      • Anonyymi

        On se islam väkevä uskonto. Turussa puukotetaan ja lieksalaisia pelottaa enemmän kuin turkulaisia...


    • Anonyymi

      Maahanmuutto vastainen tuskin on kukaan jos tulija pystyy elättämään itsensä ja perheensä. Pakolaiset taas voivat mennä kotimaihinsa, heti kun kotimaassa on turvallista. Tai kun lomailee maassa josta on lähtenyt pakolaiseksi.

    • Anonyymi

      Turkulainen maahanmuuttokriitikko taitaa päästä valtion yksiöön. Vieläköhän ehtii maakuntavaaleihin ehdokkaaksi.

    • Anonyymi

      Aivan oikein olet ymmärtänyt.

    • Anonyymi

      Ei muuta, kun aloitat tuumasta toimeen. Tee rikosilmoituksia j jäljitä äläkä ole se suurin paskanpuhuja.

    • Anonyymi

      Mites kauvan lieksas kestetään vielä läpytäjää ja näitä laumoja

      • Anonyymi

        Sinä et päätä ketä täällä kestetään ja ketä ei. Jos ei miellytä niin adios.


    • Anonyymi

      Rikosilmoituksen / tutkintapyynnön palstasta voi tehdä helposti myös netissä. Saatan itsekin tehdä kuhan joskus olis aikaa.

      • Anonyymi

        Niinpäs näistä suomes ilmaiseläjistä, oliskin jo aika toimia


      • Anonyymi

        Jätä muutama puteli tyhjentämättä, niin jää aikaa.


    • Anonyymi

      Näittekös miten järjetöntä porukkaa persut on? Vastustavat eduskunnassa koronarokotuksia.

    • Lieksata en tiedä.Mutta jos hieman tutkit asiaa niin havaitset,että tosia/faktoja lyötyy kyllä miksi ja minkä takia ihmisten mielipiteet ovat noita vastaan.Otetaanpa muutama esimerkki.RAAHE hajoittivat naisten vaateliikkeen koska pitivät alusasu mainoksia sekä vaatteita heidän uskonsa mukaan uskontoa ja heitä loukkaavana. Erään raiskaajan joka jäikiinni lausunto:Olen puutteesa ja minun oikeuteni on sitä tarvittaessa saada.Tai eräs vetosi kultuuri eroihin.Entäs nää Oulun pojat..Samoin lehdissä /TV :Ulkolais liigat.Kun on ollut koranan takia rajat kiinni onn asuntomurrot laskeneet.Entäs tää:Helsingissä jo YLI 65% tehdyistä rikosilmoituksista on ulkolaisten tekemiä rikoksta johtuvia.Entäs kun VANTAAN sosiaalikuluista menee noin 82% ulkolaisille,Ja niitä on siellä noin 12%.Katos noi tiedot ovat FAKTAA. Ja FAKTAN tuomiNen esiin on eräs kansalaisten halua tuoda julki asiota.Tuothan itsekkin julki oman mielipiteesi.Jos et kestä :ÄLÄ LUE

      • Anonyymi

        No joo joo, onpa kauheeta maailmalla. Ruotsissakin paloi auto, kyllä.
        Mutta väitän että lieksassa on vain muutama höpelö lökäpöksyrasse jotka näitä törkykirjoituksiaan tänne ihan muun tekemisen puutteessa aamusta iltaan suoltavat.
        Yrittävät siten saada näyttämään että olisivat muka enemmistönä ja lieksan asujamisto olisi jotenkin erityisen maahanmuuttovastaista.
        Näin se ei kuitenkaan ole ja huvittavinta on että itse kelasta elantonsa saavat luuserit ovat niiiiiiin huolissaan veronmaksajien kustantamista verorahoista, vaikka itse kuuluvat suurimpaan ryhmään jotka niitä etuja nostaa.
        Edelleen väitän että suomalaiselle yhteiskunnalle on paljon enemmän hyötyä maahanmuuttajista kuin näistä virattomista luusereista joista ei kertakaikkiaan ole yhtään mihinkään. Toistan, ei mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo joo, onpa kauheeta maailmalla. Ruotsissakin paloi auto, kyllä.
        Mutta väitän että lieksassa on vain muutama höpelö lökäpöksyrasse jotka näitä törkykirjoituksiaan tänne ihan muun tekemisen puutteessa aamusta iltaan suoltavat.
        Yrittävät siten saada näyttämään että olisivat muka enemmistönä ja lieksan asujamisto olisi jotenkin erityisen maahanmuuttovastaista.
        Näin se ei kuitenkaan ole ja huvittavinta on että itse kelasta elantonsa saavat luuserit ovat niiiiiiin huolissaan veronmaksajien kustantamista verorahoista, vaikka itse kuuluvat suurimpaan ryhmään jotka niitä etuja nostaa.
        Edelleen väitän että suomalaiselle yhteiskunnalle on paljon enemmän hyötyä maahanmuuttajista kuin näistä virattomista luusereista joista ei kertakaikkiaan ole yhtään mihinkään. Toistan, ei mihinkään.

        Näinhän ekonomisti sanoi, että kouluttamattomat mamut työllistyvät paremmin kuin vastaavassa asemassa olevat suomalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän ekonomisti sanoi, että kouluttamattomat mamut työllistyvät paremmin kuin vastaavassa asemassa olevat suomalaiset.

        Ei tarvii olla koneinssi tullessaan, kun on motivaatiota ja halua niin kyllä oppii ja työllistyy. Toisessa ääripäässä on lieskapersu joka on saanut lottovoiton syntymällä Suomeen ja parhaat koulutukset elämään, mutta pystyy silti vain kotona katkeroitumaan ja haukkumaan heikompiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii olla koneinssi tullessaan, kun on motivaatiota ja halua niin kyllä oppii ja työllistyy. Toisessa ääripäässä on lieskapersu joka on saanut lottovoiton syntymällä Suomeen ja parhaat koulutukset elämään, mutta pystyy silti vain kotona katkeroitumaan ja haukkumaan heikompiaan.

        Tarkennus sanamuotoon: mamut ovat lähteneet heikommista asemista, mutta ovat silti ihmisenä vahvempia kuin lieskapersu ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo joo, onpa kauheeta maailmalla. Ruotsissakin paloi auto, kyllä.
        Mutta väitän että lieksassa on vain muutama höpelö lökäpöksyrasse jotka näitä törkykirjoituksiaan tänne ihan muun tekemisen puutteessa aamusta iltaan suoltavat.
        Yrittävät siten saada näyttämään että olisivat muka enemmistönä ja lieksan asujamisto olisi jotenkin erityisen maahanmuuttovastaista.
        Näin se ei kuitenkaan ole ja huvittavinta on että itse kelasta elantonsa saavat luuserit ovat niiiiiiin huolissaan veronmaksajien kustantamista verorahoista, vaikka itse kuuluvat suurimpaan ryhmään jotka niitä etuja nostaa.
        Edelleen väitän että suomalaiselle yhteiskunnalle on paljon enemmän hyötyä maahanmuuttajista kuin näistä virattomista luusereista joista ei kertakaikkiaan ole yhtään mihinkään. Toistan, ei mihinkään.

        Tosiasiassa suuri osa lieksalaisiakin on vastaan näitä valmiiseenpöytään tulijoita vastaan. Ei vain pari kolme. Kuten vajakki väittää.


    • Anonyymi

      Miks lieksan lepsut voi sietää tätä suomen syöttämistä on tää pähkähuluu touhua noita räiviä pitää leiväs läpytelijöetä

    • Anonyymi

      Eivät suvakkivajakit usko näitä. Eikä rahamäärää mikä niihin uppoaa. Se on nykyisin n4miljardia. Ja kulut nousee joka vuosi. Pönttöpankko tosin kertoo muuta.

    • Anonyymi

      Ei 5,5. Miljoonan kansa pysty elättämään kaikkia loisijoita jota tänne tunkee elätiksi. Meidän bkt on tarkoitettu kanta suomalaisten elämään ja hyvinvointiin ja meillä onkin ollut asiat hyvin. Kohta emme pysty enää pitämään hyvinvointi valtiota yllä ja oma kansa kärsii siitä. Syynä ovat viher vasemmistolaiset jotka kusevat omiin muroihin. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että se on tahallista, koska eivät he voi olla noin tyhmiäkään. Vai voivatko?

      • Anonyymi

        Tai ehkä vihervasemmistolaiset tajuavat vain tosiasiat eivätkä anna rasismin sumentaa käsityskykyään.


      • Anonyymi

        Voisi paskaa jauhavat rassetkin vähän osallistua sen bkt:n tekoon, kun siitä kuormasta ilmaiseksi syövätkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi paskaa jauhavat rassetkin vähän osallistua sen bkt:n tekoon, kun siitä kuormasta ilmaiseksi syövätkin...

        Tai suvakit vois lopettaa bkt:n romuttamisen kun elätätte matuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai suvakit vois lopettaa bkt:n romuttamisen kun elätätte matuja.

        Ennemmin elätän sata matua kuin yhden lieksarassen. Miksikö? Matuista voi olla hyötyä yhteiskunnallemme, lieksarasseista ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi paskaa jauhavat rassetkin vähän osallistua sen bkt:n tekoon, kun siitä kuormasta ilmaiseksi syövätkin...

        Kuten suvakkivajakit. Menisivät duuniin. Eikä kuten pönttöpankon lupaukset. Sama juttu kaikilla suvakkivajakieilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin elätän sata matua kuin yhden lieksarassen. Miksikö? Matuista voi olla hyötyä yhteiskunnallemme, lieksarasseista ei koskaan.

        Siis voisi olla. Ei siis varmaa. Eli voisi olla tai eiole. Suurimmasta osasta ei ole. Ekat tulivat 30v sitten. Eikä vieläkään sopeutuneet. Vedä siitä.


      • Anonyymi

        No hyvä, teistä rassukoistahan ei siihen hommaan olekaan... ;D


    • Anonyymi

      Taidat olla tyyppi, joka tietää kaiken, muttei osaa mitään. Tyypillinen suvakki.

      • Anonyymi

        Älä katso peiliin kun kirjoitat, ei kaikki sentään kaltaisiasi ole. Onneksi.


    • Anonyymi

      Aloittaja elää haavemaailmassa. Herää ja ota lääkkeesi.

    • Anonyymi

      Aloittaja elää toisessa maailmassa. Toivottavasti herää ja tajuaa missä mennään. Jos on herättänyt ja puhuu paskaa. Toivotan onnea ja menestystä. Jota todella saa ajankuluessa. Muut syön sen.

    • Anonyymi

      Aloittajasta tulee mieleen pönttöpankko joka väitti jotta mamuihin menee vain 200milj vuodessa. Eikä nouse vuosittain kulut. Jotka on vain unelemia. Mutta onhan näitä älyvapaita unelmissa eläviä. Jotka eivät toisessa maailmassa.

    • Anonyymi

      Katelkaas miten näitten ilmaisuuksin kaikki hoidellaan
      - ja nytkin on uutisoitavana oulun alueella miten suomalainen perheenäiti teki sen viimeisen kahdelle lapselleen ja itelleen rahavaikeuksien takia

      Suomi on nyt käymässä täysin järkyttäväksi maaksi suomalaisille vähäosaiselle

      • Anonyymi

        Ajatella. Mitäs jos muuttaisitte venäjälle...?


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe