Vuokranantaja kävi asunnossa ilmoittamatta

Anonyymi

elikkäs, tuossa alle kuukausi sitten vuokranantaja soitti minulle ja kertoi että oli käynyt asunnollani ja mainitsi siinä että oli sotkuinen asunto. En ollut itse silloin kotona eikä hän ollut ilmoittanut mitään että tulisi käymään. Ymmärsin täysin kun hän sanoi että asunto oli sotkuinen ja siivosin sen heti, nyt ollut tarkempi ettei esim pizza laatikoita ole missään. Tiedän ettei hän saisi käydä asunnossani jossei asiasta ole kanssani ensin puhunut, nyt ahdistaa koko ajan olla pois kotoa kun pyörii päässä vain että onko nyt joku yksi roska jäänyt pöydälle ja kohta taas vaa pamahtaa asuntoon ja valittaa. Pitäisikö asiasta ilmoittaa jonnekkin, että on käynyt kerran ilman lupaa asunnossani enkä nää syytä miksei hän jatkossakin vain pamahda sinne.

10

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko taas vuokranantaja on käynyt jonkun asunnossa !!

      • Anonyymi

        valitettavasti.. muutenkin hänen käytös on lievästi hämärää. Tämä on siis eka kerta että asun omillani (asunut tässä vuoden) ja hän haluaa että asunnon on vuokrattavissa opiskelijoille ja minulle sanonut pariin otteeseen että ”eli sä elät muiden rahoilla” ”niin eli kela maksaa sun elämisen” joka on minun mielestä todella loukkaavaa, ottaen huomioon ettei sillä minun mielestä ole väliå mistä sitä rahaa tulee vaan se että maksan vuokran.


    • Anonyymi

      Vuokranantajasi on juuri syyllistynyt rikokseen. Halutessasi voit tehdä tutkintapyynnön poliisille. Vähintään kertoa suoraan että tämä ei saa toistua.

    • Anonyymi

      Vaihda turvalukko uuteen ja käytä sitä (vanha turvalukko osineen johonkin lootaan talteen, mikäli kuuluu asuntoon). Enpä tiedä onko rikos lukita turvalukko. Sovitte sitten milloin ehdit ja huvittaa tulla avaamaan. Kyseessä on rikollisen teon estäminen jolloin lienee vuokranantajankin etu jollei malta olla luvattomasti kyyläämättä.

    • Anonyymi

      No turvalukkoa en kyllä vaihtaisi . Vuokranantajallasi on kuitenkin (perustellusta syystä) oikeus käydä asunnossa sinun kanssasi ajankohdasta sopien. Ellei tuo sopiminen kohtuullisessa ajassa onnistu, omistajalla on oikeus tulla asuntoon ilmoittamanaan ajankohtana isännöitsijän kanssa yleisvaimella.
      Tuosta ensimmäisestä luvattomasta käynnistä melkein kannattaa tehdä se tutkintapyyntö poliisille. Näitä uunoja kun aina välillä täytyy opettaa tavoille!!

      • Anonyymi

        Ei tulla isännöitsijän kanssa. Tarvitaan polliisi mukaan.


      • Anonyymi

        Häiritsee tässä juuri se että ei ilmoittanut mitään, ei minulle se ole ongelma että hän asunnosss haluaa käydä kunhan vaan ilmottaisi asiasta etukäteen niin kuin laissakin sanotaan. Äidin kanssa asiasta keskusteltiin ja hän aikoo pistää vuokranantajalle sähköpostia ettei tälläinen ole sallittua, olen niin stressissä etten kykene itse hänelle mitään sanomaan, samalla pelkäen että vuokranantaja suuttuu ja sitten hyvistä väleistä tuleekin huonot..


    • Anonyymi

      Asunto voi olla vaikka kuinka roskainen asumisaikana, kunhan ennen poismuuttoa siivoat sen kunnolla. Tuhon tekeminen on eri asia, tästäkin valitettavasti aina löytyy esimerkkejä.

      • Anonyymi

        Tässä juuri on tämä että hänellä ei ole ollut mitään syytä (ei ainakaan minulle kertonut) että miksi meni asuntoon. En halua uskoa että jokaisella on oma asunto parhaimmassa kunnossa, normaalia se on että vaatteita voi olla vähän ympäriinsä, pöydällä roskaa jne.. en missään nimessä tuhoaisi mitään asunnosta ja jos joku menisi rikki niin ilmottaisin hänelle heti. Vuokrasopimuksessa lukee että ”vuokranantaja saa mennä ilmoittamatta asuntoon jos epäilee että sisällä tupakoidaan tai pidetään lemmikkiä (kielletty lemmikit siis). Meillä on hyvät välit eikä hänellä ole mitään syytä epäillä tuollaista, kun minusta ei olen tullut yhtäkään valitusta. Hän kyllä sanoin kun muutin että hän on tarkempi nuorempien suhteen, mutta ei se kuitenkaa tarkoita sitä että saa vain mennä asuntooni ilmoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä juuri on tämä että hänellä ei ole ollut mitään syytä (ei ainakaan minulle kertonut) että miksi meni asuntoon. En halua uskoa että jokaisella on oma asunto parhaimmassa kunnossa, normaalia se on että vaatteita voi olla vähän ympäriinsä, pöydällä roskaa jne.. en missään nimessä tuhoaisi mitään asunnosta ja jos joku menisi rikki niin ilmottaisin hänelle heti. Vuokrasopimuksessa lukee että ”vuokranantaja saa mennä ilmoittamatta asuntoon jos epäilee että sisällä tupakoidaan tai pidetään lemmikkiä (kielletty lemmikit siis). Meillä on hyvät välit eikä hänellä ole mitään syytä epäillä tuollaista, kun minusta ei olen tullut yhtäkään valitusta. Hän kyllä sanoin kun muutin että hän on tarkempi nuorempien suhteen, mutta ei se kuitenkaa tarkoita sitä että saa vain mennä asuntooni ilmoittamatta.

        Tee rikosilmoitus netissä. Kyllä ne polliisit laitokselta soittaa ja kertoo kohteelle vuokralaisen oikeuksista. Laita kopio siitä vuokrasopimuksesta niin tietää kirjoittaa sen uusiksi. Hänen omasta päästä väännetyt tarkastusoikeutensa ei tietenkään velvoita vuokralaista mitenkään.
        Jos haluat hoitaa vähän nätimmin vaihda lukko ja sanot että alkuperäinen vaihdetaan takaisin kun vuokrasopimus loppuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe