Ruokinko kissaa oikein

Anonyymi

Hei! Minulle on saapunut kissa kahdeksi viikoksi hoitoon ja mietin olenko ruokkinut sitä oikein ja jos en mitä minun pitäisi muuttaa ruokinta tavassa?
Olen antanut sille aamuisin kello kahdeksan pussin märkäruokaa ja iltaisin kello yhdeksän toisen annoksen samaa märkäruokaa pidän myös kuivaruokaa kokoajan tarjolla sekä vettä.

Ps. En siis saanut omistajalta mitään ohjeita kissan ruokkimiseen

15

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota,ihan oikein. Ilmeisesti omistaja antoi ruuat mukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä antoi


    • Anonyymi

      Muuten kyllä ruokit kissaa ihan oikein, mutta tuntimäärä 13 tuntia, märkäruoan antamisen välillä on huomattavan pitkä. Ottaen huomioon sen, että syökö kissa tuota kuivaruokaa minkä verran. Itse antaisin kissalle toisen, märkäruoka pussin klo 16 jolloin väli on 8 tuntia. Tarjolla on hyvä olla kuivaruokaa ja puhdasta vettä jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Ihan O. K, 2 viikkoa on muutenkin niin lyhyt aika. Jos olisi oma kissani, antaisin märkäruokapusseja puolikkaan 4 kertaa päivässä, aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla.

    • Anonyymi

      Kissalle mieluiten monta pientä ateriaa päivässä.

    • Anonyymi

      Kissalle annetaan ennemmin useampi pieni ateria, kun kaksi isoa. Eli jakaisin päivän märkäruoat kolmeen-neljään ruokintakertaan. Kuivaruokaa kissoilla ei kannata pitää 24/7 tarjolla, sitä kissa ei tarvitse ollenkaan. Ennemmin tarjoaa sen aktivointilelusta tms, jos sitä on pakko antaa.

    • Anonyymi

      Miksei kuivaruoka ihan hyvin voi välillä olla tarjolla, omatoimiseen ateriarytmin säätelyyn.
      Minulla on näin.
      Kolmen korvilla annan märkäruokaa.
      Klo 16 vasta joko märkäruokaa/lihaa. Raksut ovat hyvin siipikarjapitoiset, ja maistuvat. Tarjolla automaatista, jonka kanssa askartelee mielellään välillä.
      Lisänä joka ilta vaihdettava vesi- 2 eri astiassa, ei suinkaan ruokintapaikalla.
      Mitään herkkuja erikseen en anna. Kissa ei hyödy mistään semmoisesta mikä ei kuulu sen normi ruokavalioon. oma kissani ei suuhunsa laita mitään viljapitoista, tietää itse mitä kissan ruuan kuuluu olla.
      Oikeanlaista ruokaa ei kulu mitään valtavia määriä. Niissä on riittävästi eläinperäisiä ainesosia, ja koska kissa syö määrällisesti siten, että se ottaa tietyn määrän niitä eläinvalkuaisia, niin hiilariruoka(ne 4-5 % lihaa tms) ruuat eivät koskaan täytä kissan nälkää.
      Kunnon ruoka tulee halvemmaksi siinäkin, ettei diabeteksen vuoksi ole kiirusta eläinlääkäriin helposti.
      Tai vatsaongelmienkaan vuoksi, jos ruoka muutoin sopii, ja kissa saa myös hiukan kuituja(ruoho, kauranoras tms.)
      Karvanlähtöaikaan erityisesti huolehdittava että saa kuituja.

      • Anonyymi

        Sen vuoksi kuivaruoka ei ole ykkösvaihtoehto, koska kissat ovat yleensä huonoja juomaan. Kuivaruoasta seuraa virtsakiviä ja virtsatievaivoja. Paras vaihtoehto laadukas märkäruoka ja tuore liha, kana, kala, sisäelimet vaihdellen.


      • Anonyymi

        Eikös kuitujen alku oo se vilja? Se miks ne lisää sitä viljaa? Vai oonko väärässä?


    • Anonyymi

      Kahden kissan huushollerskana olen todennut saman, kissat mielellään syövät useamman kerran päivässä pieniä annoksia.
      Kissat ovat lihansyöjiä. Kaupan kissanruuan korvikkeena olen käyttänyt possunlihaa tai kanaa. Kana aina ilman suolaa ja mausteita ja keitettynä, joskus lisättynä hiukan kermaa, laktoositonta. Itse asiassa voin tehdä itselleni samoisa aineista ruuan kuin kissoille, toki lisäkkeillä:-)
      Possun ohutleikkeitä leikkaa saksilla yhden pieniksi palasiksi ja se riittää yhdeksi ateriaksi kahdelle. Ruokaa annan kolmesti vuorokaudessa.

      • Anonyymi

        Oon antanu maatiaispossun suikaleita, niissä ei oo mitään ylimääräistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon antanu maatiaispossun suikaleita, niissä ei oo mitään ylimääräistä.

        Raaka porsaan sydän paloina on kissoille hyvää ruokaa. Muutoin annan porsaan ja kanan kypsennettynä, mutta naudan raakana. Järvikalan annan keitettynä ja ruodittuna. Näin kissoja kasvattavan eläinlääkärin ohjeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raaka porsaan sydän paloina on kissoille hyvää ruokaa. Muutoin annan porsaan ja kanan kypsennettynä, mutta naudan raakana. Järvikalan annan keitettynä ja ruodittuna. Näin kissoja kasvattavan eläinlääkärin ohjeilla.

        Oon pakastanut porsaan. Nautaa ei syö. Kalana seitä ja lohta. En järvikalaa.


    • Anonyymi

      Miksi otit elävän eläimen hoitoosi ja vastuullesi jos et saanut kunnollisia hoito-ohjeita?

      • Anonyymi

        Trolliiiiiii oli ap.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe