IS Kovis 28.8.

Anonyymi

Kysymyksiä ym. ristikkoon liittyen.

Seuraavan vihjeen idea ei auennut: VOOJA. Oletettavasti jokin jekku. Jos vihje olisi VOJAA-, logii

En löytänyt keistä on kyse seuraavassa vihjeessä: CHRISTOPHERIN PARIN KAIMOJA. Piilokirjain meni arvaukseksi.

Ristikossa on laadintavirhe.Ristikossa on kuva kahdesta perunasta. Lajikkeen nimi kirjoitetaan eri tavalla kuin ristikossa. Ratkaususana itsessään on kelvollinen, mutta vaatisi eri vihjeen.

17

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kause jäi kesken
      "Jos vihje olisi VOJAA-, logii" po. "Jos vihje olisi VOJAA-, logiikka olisi minulle selvä."

    • Anonyymi

      Myös seuraavan vihjeen osalta yhteys ratkaisusanaan ei auennut: MUKINOITA.

      • Anonyymi

        Vihjeissä VOOJA ja MUKINOITA on täsmälleen sama knoppi kummassakin. Christopher viihtyi liukkailla alustoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihjeissä VOOJA ja MUKINOITA on täsmälleen sama knoppi kummassakin. Christopher viihtyi liukkailla alustoilla.

        Kiitti, Christopheriin vinkki riitti. En muistanut parin etunimiä ja Google antoi arvatulla ratkaisusanalla amerikkalaisen gynekologin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihjeissä VOOJA ja MUKINOITA on täsmälleen sama knoppi kummassakin. Christopher viihtyi liukkailla alustoilla.

        Keksin, mistä VOOJA ja MUKINOITA on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihjeissä VOOJA ja MUKINOITA on täsmälleen sama knoppi kummassakin. Christopher viihtyi liukkailla alustoilla.

        Kiitti myös VOOJA... vinkistä. Se auttoi ajatukset oikeaan suuntaan.


    • Anonyymi

      Jos sana on oikea, eihän se ole laadintavirhe vaan vihjeessä se virhe on. Onko sekin sinusta laadintavirhe, jos Istan vihjeenä on Thea?

      • Anonyymi

        Ajattelin, että jos ratkaisusanalla on virheellinen vihje, kyseessä on laadintavirhe. Laatijan tehtävähän on laittaa sekä vihje että ratkaisusana oikein. Toki virhe voi olla kuvittajankin tekemä, jos kuvittaja on muuttanut laatijan ajattelemaa kuvaa.


      • Anonyymi

        "Onko sekin sinusta laadintavirhe, jos Istan vihjeenä on Thea?"

        On.

        Mietin vain, mikä olisi ollut hyvä vihje. Kävisikö faktavihje
        TANSSITTANUT
        Vai olisiko piilistyylinen parempi:
        KAUNIS NAINEN ITALIASSA?


        Kovin tuttua faktaa ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko sekin sinusta laadintavirhe, jos Istan vihjeenä on Thea?"

        On.

        Mietin vain, mikä olisi ollut hyvä vihje. Kävisikö faktavihje
        TANSSITTANUT
        Vai olisiko piilistyylinen parempi:
        KAUNIS NAINEN ITALIASSA?


        Kovin tuttua faktaa ei löydy.

        Onhan se sama virhe, on sen tehnyt laatija tai kuvittaja. Ei siis laadintavirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se sama virhe, on sen tehnyt laatija tai kuvittaja. Ei siis laadintavirhe.

        Ajattelin vain, että laadinta kattaa myös vihjeityksen, mutta jos ne katsotaan eri asiaksi, kyse on vihjeitysvirheestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin vain, että laadinta kattaa myös vihjeityksen, mutta jos ne katsotaan eri asiaksi, kyse on vihjeitysvirheestä.

        Siinä mielessä kyllä on selkeämpää erottaa laadinta että vihjeitys, että myös kuvittaja saattaa vihjeittää ristikkoa eikä vain laatija.


      • Anonyymi

    • Kiitokset hyvästä kommentoinnista tässä säikeessä kaikille tähän asti säikeeseen osallistuneille. Ristikkoon ei jäänyt minulle enää epäselvyyksiä ja voin antaa sivuillani vinkkejä ja täälläkin, mikäli tämä säei säilyy vain vinkkikanavana.

    • Anonyymi

      Näemmä joku katsoo, ettei virhettä ole.

      Joissakin ei-asiantuntijasivustoilla saattaa esiintyä toista kirjoitusmuotoa, mutta minusta tämänkaltaisissa tapauksissa pitäisi kirjoitusasun olla virallinen, asiantuntijoiden hyväksymä myyntinimike. Kyse on samantapaisesta asiasta kuin kirjoittaisi esim. automallin nimen oikein tai väärin.

      • Anonyymi

        Kyllä tämä taitaa olla selkeä huomautuksen paikka. Parasta on laittaa huomautus iltikselle, Vaalamolle ja Ekille. Laita huomautukseen, että muutkin on samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä taitaa olla selkeä huomautuksen paikka. Parasta on laittaa huomautus iltikselle, Vaalamolle ja Ekille. Laita huomautukseen, että muutkin on samaa mieltä.

        Ylläpito :
        "Kyllä tilanne on se, että neljä ihmistä ei huomannut kirjoitusasun olevan väärä. Harvinaista mutta totta."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe