Helluntailaisten jumala

Palstalla ja siviilissä on selvästi nähtävissä eri nimien ja persoonien sekamelska. Esim. kun helluntailaiset rukoilevat "Herra, auta!" tai "Herralle ylistys, aamen!" tms, niin mitä jumalolentoa helluntailaiset tarkoittavat, ketä he kutsuvat apuun - Isää, Poikaa, ehkä jotain muuta?

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Herra, Herra" (Matteuksen evankeliumi . . .)

• Anonyymi

Että silleen taas !

Ja joku vielä väitti sinun olevan uskossa !

Voi voi voi !

• Anonyymi

2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!

• Anonyymi

totuus on seuraava:

Jes. 45:5
      Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua

totuus on :
      2. Moos. 20
      Minä olen Herra,
      Sinun jumalasi

2. Moos. 3:15
      Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Herran, Teidän Jumalanne armo ei riitä tuohon Joh. 1 :1 jumalaanne saakka eikä armo riitä Teille, jotka olette syntyneet Jumalasta (Isä, Sana-Poika-Jeesus Kristus ja Pyhä Henki) Joh. 1:13.
      Herra, Teidän Jumalanne vihaa edm. syntiä Joh. 1: 1,2 ja Joh. 1 : 13 !!

MIKSI SINULLA ON TUO JUMALA JOH. 1: 1-2 ?

• Kiellätkö Jeesuksen jumaluuden?

• Anonyymi

>> kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen >>

tuon nimen palvelijat ovat kirottuja. Tuo on toista oppia mitä Herra, teidän Jumalanne on ilmoittanut. Vain Herran nimi on yksi ja ainoa, muuta nimeä ei ole Herra, Teidän Jumalanne ilmoittanut nimekseen.

Muutama kohta käskyistä:
      2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,.
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa…

….(jumalankuva = Kirkkoraamatun paperille musteella kirjoitettu jumalankuva ja satujumala: Isä, Sana - Poika ja Pyhä Henki.
      Johanneksen evankeliumi on kaiken tuon jumalankuvasynnin alkusynti ja juurisynty, josta tuo satujumala Isä, Sana- Poika-Jeesus Kristus-Karitsa ja Pyhä Henki leviää Uuteen testamenttiin!!!)…..

…..äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Totean, että tuota nimeä Isä, Poika ja Pyhä Henki julistavat ja kannattajat ovat kirottuja perkeleen kakaria. Gal. 1: 8

• Tarkoitatko, että kiellät Jeesuksen jumaluuden eli Uusi Testamentti on epäpätevä ja se voidaan kuopata?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tarkoitatko, että kiellät Jeesuksen jumaluuden eli Uusi Testamentti on epäpätevä ja se voidaan kuopata?

Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3 - 7

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tarkoitatko, että kiellät Jeesuksen jumaluuden eli Uusi Testamentti on epäpätevä ja se voidaan kuopata?

totuus on ;

Herra , Teidön Jumalanne kieltää Jeesuksen jumaluuden.
        ja Paavali todistaa tuon.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3 - 7

Riittääkö ihmisen kuolema sovittamaan maailman synnit (1. Joh 2:2) ?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Riittääkö ihmisen kuolema sovittamaan maailman synnit (1. Joh 2:2) ?

Herra, Teidän Jumalanne sovitti itse itsensä kanssa maailman. Jeesus oli syntinuhri.

• Anonyymi kirjoitti:

Herra, Teidän Jumalanne sovitti itse itsensä kanssa maailman. Jeesus oli syntinuhri.

Ap. t. 20:28 sanoo toisin: "...paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut." Kuka lunasti ja kenen verellä? Vastaus on selvä: Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään, ei Jeesus-nimisellä sovitusuhrilla.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ap. t. 20:28 sanoo toisin: "...paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut." Kuka lunasti ja kenen verellä? Vastaus on selvä: Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään, ei Jeesus-nimisellä sovitusuhrilla.

ei pidä paikkaansa...tuo jae ei muuta totuutta Herran, Teidän Jumalanne sovitustyöstä jossa Jeesus oli syntiuhri.

tuo jae on Kirkkoraamatusta ja tuo jae on selvitettävä..mikä on totuus tuon jakeen osalta.
        Koska tuo toinen jumala nimeltään Isä, Sana-Poika-Jeesus Kristus-Karitsa sotkee totuuden.

• Anonyymi kirjoitti:

ei pidä paikkaansa...tuo jae ei muuta totuutta Herran, Teidän Jumalanne sovitustyöstä jossa Jeesus oli syntiuhri.

tuo jae on Kirkkoraamatusta ja tuo jae on selvitettävä..mikä on totuus tuon jakeen osalta.
        Koska tuo toinen jumala nimeltään Isä, Sana-Poika-Jeesus Kristus-Karitsa sotkee totuuden.

>>> tuo jae on Kirkkoraamatusta ja tuo jae on selvitettävä...

Jae löytyy kaikista erikielisistä raamatuista ja siinä puhutaan Jumalan seurakunnan lunastamisesta Jumalan verellä.
        https://biblehub.com/acts/20-28.htm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä otan nyt 8 tunnin tupsluurit. huomenna on uusi päivä. heips.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jae löytyy kaikista erikielisistä raamatuista ja siinä puhutaan Jumalan seurakunnan lunastamisesta Jumalan verellä.
        https://biblehub.com/acts/20-28.htm

kaikki nuo perustuvat Kirkkoraamattuun ...eli Vulgataan jossa on Kirkkomiesten harhaopit Isästä, Sana-Poika-Jresus Kristus-Karitsa jne.

• Anonyymi

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Juud. 1:8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

• Anonyymi

Käsittääkseni Poikaa. Heillä on kolmiyhtinen Jeesus. :D

• Tulkitsen, että kolminaisuusoppi ei ole aukoton siinä mielessä, että Jeesus itse lupaa lähettää ihmisille puolustajan (Totuuden Hengen eli PH) iankaikkiseksi ajaksi (Joh. 14:16). Jeesuksen sanat viittaavat siihen, että Isä, Poika ja PH ovat kaikki eri fyysisiä persoonia. Muussa tapauksessa Jeesuksen paluu olisi ongelmallista järjestää - olisihan Hän (Jeesus) jo ihmisten keskuudessa iankaikkisesti PH:n eli kolmannessa persoonassa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tulkitsen, että kolminaisuusoppi ei ole aukoton siinä mielessä, että Jeesus itse lupaa lähettää ihmisille puolustajan (Totuuden Hengen eli PH) iankaikkiseksi ajaksi (Joh. 14:16). Jeesuksen sanat viittaavat siihen, että Isä, Poika ja PH ovat kaikki eri fyysisiä persoonia. Muussa tapauksessa Jeesuksen paluu olisi ongelmallista järjestää - olisihan Hän (Jeesus) jo ihmisten keskuudessa iankaikkisesti PH:n eli kolmannessa persoonassa.

Kolmiyhteisyys nimenomaan tarkoittaa sitä että on kolme erillistä persoonaa, eikä yhtä samaa persoonaa joka mystisesti on kolmessa muodossa. Tuo jälkimmäinen on aika yleinen oppi kristikunnassa, mutta väärä. Eihän Jumala(Isä) voisikaan lähettää Poikaansa(Jeesus), tai Jeesus ei voisi lähettää Pyhää Henkeä, mikäli olisi vain yksi Jumalan persoona.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tulkitsen, että kolminaisuusoppi ei ole aukoton siinä mielessä, että Jeesus itse lupaa lähettää ihmisille puolustajan (Totuuden Hengen eli PH) iankaikkiseksi ajaksi (Joh. 14:16). Jeesuksen sanat viittaavat siihen, että Isä, Poika ja PH ovat kaikki eri fyysisiä persoonia. Muussa tapauksessa Jeesuksen paluu olisi ongelmallista järjestää - olisihan Hän (Jeesus) jo ihmisten keskuudessa iankaikkisesti PH:n eli kolmannessa persoonassa.

Itse en ajattele pyhää henkeä yksittäisenä ja erilliseksi persoonaaksi, vaan Hengeksi, mikä on sama kuin Jumalan Henki ja se sama Henki, oli Jeesuksessa. Ilmeisesti kolminaisuus oppi käsittelee personoiden myös Hengen erilliseksi, toisaalta kolminaisuus oppi käsittelee Henkeä samassa, yhtenä osana...eli minulla on tuntuma kolinaisuusopista, että on ymmärrettävää mitä sillä on haettu alunalkaen, täysin ongelmaton se ei ole tulkintakysymysten kanssa, mitä sen kautta on kristinuskoon syntynyt.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ajattele pyhää henkeä yksittäisenä ja erilliseksi persoonaaksi, vaan Hengeksi, mikä on sama kuin Jumalan Henki ja se sama Henki, oli Jeesuksessa. Ilmeisesti kolminaisuus oppi käsittelee personoiden myös Hengen erilliseksi, toisaalta kolminaisuus oppi käsittelee Henkeä samassa, yhtenä osana...eli minulla on tuntuma kolinaisuusopista, että on ymmärrettävää mitä sillä on haettu alunalkaen, täysin ongelmaton se ei ole tulkintakysymysten kanssa, mitä sen kautta on kristinuskoon syntynyt.

LS

Mielestäni Jeesuksen Jumaluutta ja ihmisenä olemista yhtäaikaa voi käsitellä kahden luonnon kautta, biologisesti ihminen maallisesta puolelta, mutta Hengessä Jumalan Poika.

LS

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Raamattukaan ei anna täysin aukotonta kuvaa asiasta vrt. neitseestä syntyminen, Jeesuksen kaste.

Apostolinen tunnustus, sanoo, sikisi pyhästä hengestä. Augsburgin tunnustus sanoo Jeesuksen olevan yhtäaikaa inhimillinen ja Jumalallinen luonnoltaan, käsittääkseni jo syntymässä.

Eli jos ajattelee Hengen olemuksen yksinkertaisesti, siitä tulee lopulta aika monimutkainen asia, jos ottaa koko Raamatun huomioon ja sen mitä sanotaan Jeesuksen syntymästä tai kasteesta.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattukaan ei anna täysin aukotonta kuvaa asiasta vrt. neitseestä syntyminen, Jeesuksen kaste.

Apostolinen tunnustus, sanoo, sikisi pyhästä hengestä. Augsburgin tunnustus sanoo Jeesuksen olevan yhtäaikaa inhimillinen ja Jumalallinen luonnoltaan, käsittääkseni jo syntymässä.

Eli jos ajattelee Hengen olemuksen yksinkertaisesti, siitä tulee lopulta aika monimutkainen asia, jos ottaa koko Raamatun huomioon ja sen mitä sanotaan Jeesuksen syntymästä tai kasteesta.

LS

Jeesus on ainut kolminaisuuden persoona, joka oli myös puoliksi ihminen(maan päällä ollessaan). Isä ja Pyhä Henki eivät ole ihmisiä vaan Jumala ja Jumalan Henki(erillinen). Koska eihän Jeesus olisi voinut lähettää puolustajaa eli Pyhää Henkeä meille, jos se Henki olisikin sama kuin Isä, tälläistäkin olen kuullut.

• Anonyymi

Ovelimpia kettuja ovat legalistit. Väitän että aniharva jumalaton erottaa heitä uudestisyntyneistä.

Legalistit tuovat opetuksessaan uudestisyntymän tapahtumista ihmisen antamassa kasteessa kastettavalle.

Heillä ei ole ymmärrystä että vain Jumala voi uudestisynnyttää, antaa uuden elämän, antaa uuden sydämen, eikä kastevesi tai ihminen tätä voi tehdä. Heiltä puuttuu ymmärrys siihen että Vesi on Jumalan Hengen nimi. He pitävät lukemaansa sanaa vesi kastevetenä, hanavetenä, vetenä joessa, luonnollisena vetenä, vaikka kyseessä on Jumala. Asian pitäisi olla itsestäänselvä? Muttei ole.

Kristitytkin ovat hämmentyneet, etenkin vastasyntyneet ja pikku kilit.

Hakusanoja joilla etsiä totuus selville niille, joilla epävarmuus, pidä lukiessasi mielessä koko ajan: onko uudestisyntymä kastevedessä vai Jumalan teko. Muista että kastettuja on sellaisia paljon, jotka eivät ole koskaan uskoneet Jeesukseen eivätkä tule uskomaankaan? Joten nämäkin uudestisyntyneitäkö?

Hakusanoja on paljon, mutta : uudestisyntyminen eri taivutusmuotoisina, Jumala, Jeesus, Pyhä Henk, Vesi, Veri, Henki.

Miksi maa oli veden peitossa?
      Miten Henki eteni veden päällä?
      Miksi Henki eteni veden päällä? Muuten vaan vai oliko jokin tärkeä skannaus tehtävä menossa?

Kysymyksiä 1.Moos alusta.

Commandohauis

• Anonyymi

>>Kirkkoraamatun väärennöksiä Apt. 20 : 28 "Pitäkää huoli itsestänne ja koko laumasta, jonka kaitsijoiksi Pyhä Henki on teidät pannut; huolehtikaa seurakunnasta, jonka Herra omalla verellään on itselleen lunastanut.>>

otteita eilisistä kommenteistani:
      >> mä otan nyt 8 tunnin tupsluurit. huomenna on uusi päivä. heips.

kaikki nuo jakeet perustuvat Kirkkoraamattuun ...eli alun perin katoliseen Vulgataan, jossa on Kirkkomiesten harhaopit Isästä, Sana-Poika-Jeesus Kristus-Karitsa ja Pyhä H.

Todisteet ja perusteet, että tuo Apt. 20 : 28 on väärennös.
      https://biblehub.com/gnt/acts/20.htm

Good News Translation ( Hyvien uutisten käännös )
      Olen korjannut seuraavasta GNT-tekstistä pois Kolminaisuusopin, koska apostolien aikana ei tuota oppia ollut.
      28 Valvokaa siis itseänne ja kaikkea laumaa, jonka pyhä henki on antanut teidän hoitoonne. Olkaa paimenia Jumalan seurakunnasta, jonka hän perusti Jeesuksen uhrikuoleman kautta.
      Tuolla edm. tekstillä Apostolien tekojen jakeet 22 – 47 ovat sopusoinnussa tuon edm tekstin kanssa.
      Ja tuo on totuus, että Herra, Teidän Jumalanne perusti Jumalan seurakuntansa tuon Pietarin saarnan jälkeen.

Apostolien teot on lääkäri Luukaksen kirjoittama. Lääkäri Luukaksen jumala on Herra nimeltään
      (tuo nimi on lain ja profeettojen perustalla).
      Seuraavaa Kirkkoraamatun tekstiä olen korjannut tuon apostolisen ajan käytännön mukaiseksi!!!
      Apt. 2
      22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
      23 hänet, joka teille luovutettiin, Herran, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
      24 Hänet Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
      ------
      30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa : Jumala) oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen (Herra, Teidän Jumalanne) valtaistuimelleen,

( huomaa. Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-7)

----
      32 Tämän Jeesuksen on Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
      33 Koska hän siis on Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa : Jumala) oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut pyhän hengen ( Kirkkoraamatussa : Pyhän Hengen) lupauksen, on hän ( Herra, Teidän Jumalanne) vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
      34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
      35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
      36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) on hänet herraksi (miehen arvonimi) ja Kristukseksi (voideltu) tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte pyhän hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
      41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
      43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
      44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
      46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
      47 kiittäen Herra, Teidän Jumalanne ( Kirkkoraamatussa :Jumala) ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra (Herra, Teidän Jumalanne) lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

No nii, nukuin pitkät tupsluurit ja Herra, Teidän Jumalanne avasi Teille tuon Apt. 20:28 jakeen totuuden eli sen mitä siihen on lääkäri Luukas kirjoittanut.
      Tuon verran Kirkkoraamattu tässä kohdassa Apt. 20:28 vääristää totuuden ja pettää tuon kohdan lukijan.
      Aamen.

• Anonyymi

no nii, löytyihän se helluntailaisten Jumala lopultakin.

totuus on kommenttien perustalta seuraava:

totuus on :
        2. Moos. 20
        Minä olen Herra,
        Sinun jumalasi

Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Mutta tää seuraava juttu onkin nyt aivan merkillistä, kun totuus saatiin edellä esille.
        Herran, Teidän Jumalanne armo ei riitä tuohon Joh. 1 :1 jumalaanne saakka eikä armo riitä Teille, jotka olette syntyneet Jumalasta (Isä, Sana-Poika-Jeesus Kristus ja Pyhä Henki) Joh. 1:13.

• Anonyymi kirjoitti:

no nii, löytyihän se helluntailaisten Jumala lopultakin.

totuus on kommenttien perustalta seuraava:

totuus on :
        2. Moos. 20
        Minä olen Herra,
        Sinun jumalasi

Mutta tää seuraava juttu onkin nyt aivan merkillistä, kun totuus saatiin edellä esille.

Kommentien perusteella näyttää vahvasti siltä, että toraistit rukoilevat Isää ja muut kritityt Poikaa. Kuinka suuri osa hellareista on toraisteja on toistaiseksi hämärän peitossa, mutta eiköhän sekin paljastuu aikanaan.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kommentien perusteella näyttää vahvasti siltä, että toraistit rukoilevat Isää ja muut kritityt Poikaa. Kuinka suuri osa hellareista on toraisteja on toistaiseksi hämärän peitossa, mutta eiköhän sekin paljastuu aikanaan.

tuolkain tyhjönpäiböinen kommentyi kaikki mitä sait aikaan.

eihän Sinulle ole koko asiastakaan edes käsitystä

• Anonyymi

1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
      3 Mutta ...-tämä..... -on.....- iankaikkinen...... -elämä....., -että he tuntevat sinut, ...j-o-k-a..... y-k-s-i-n..... o-l-e-t...... t-o-t-i-n-e-n .....JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tossapa on ilmitettu kaikki oleellinen kaikkivaltiaasta JUMALASTA.....Uskonnollien ihmisen mielen sekoittaa täydellisesti tekij - JUMALA oli Kristuksessa. On täysin kaksi eri tilaa / asiaa. Kristus on JUMALA kuin JUMALA oli Kristukessa. Miksi JUMALA oli Kritksessa? Tässäpä vastaus,

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Markku Lievonen

• Jeesus puhui myös siitä, että Hänelle (Jeesukselle) oli annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Sopii siis pohtia, annetaanko sellainen valta taivaallisille "virkamiehille" vai kenen käsissä se valta todellisuudessa on, mitä kaikki tuo valta merkitsee ja mikä asema on ylimmän vallan käyttäjällä.

• >>> On täysin kaksi eri tilaa / asiaa. Kristus on JUMALA kuin JUMALA oli Kristukessa. Miksi JUMALA oli Kritksessa?

Tulkitsen, että Pyhä Henki (PH) laskeutui Kristuksen päälle, kuten Luuk. 3:22 kertoo. Kasteessa Jeesus rukoili, että Taivas aukenisi ja niin tapahtui. PH laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen päälle ja paikalla olleet näkivät sen, mutta samaan aikaan taivaasta kuului Isän ääni jne. Tulkintasi mukaan Jumala oli Jeesuksessa, mutta evankeiliumin mukaan Isä oli todistetusti taivaassa.

Toinen tapahtuma, joka ei aivan sovi tulkintasi alle, on Jeesuksen kirkastuminen. Jos Jumala olisi ollut alun perin Jeesuksessa, niin kastetapahtumaa tai Jeesuksen kirkastumista ei olisi tarvittu. Mutta näin kuitenkin tapahtui. Tulkitsen, että Jeesuksen kirkastuminen on selvä osoitus siitä, kuka hän oikeasti on. Opetulapset näkivät ensimmäisinä Jeesuksen hänen jumalisessa muodossaan. Tuli vaan mieleen...

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> On täysin kaksi eri tilaa / asiaa. Kristus on JUMALA kuin JUMALA oli Kristukessa. Miksi JUMALA oli Kritksessa?

Tulkitsen, että Pyhä Henki (PH) laskeutui Kristuksen päälle, kuten Luuk. 3:22 kertoo. Kasteessa Jeesus rukoili, että Taivas aukenisi ja niin tapahtui. PH laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen päälle ja paikalla olleet näkivät sen, mutta samaan aikaan taivaasta kuului Isän ääni jne. Tulkintasi mukaan Jumala oli Jeesuksessa, mutta evankeiliumin mukaan Isä oli todistetusti taivaassa.

Toinen tapahtuma, joka ei aivan sovi tulkintasi alle, on Jeesuksen kirkastuminen. Jos Jumala olisi ollut alun perin Jeesuksessa, niin kastetapahtumaa tai Jeesuksen kirkastumista ei olisi tarvittu. Mutta näin kuitenkin tapahtui. Tulkitsen, että Jeesuksen kirkastuminen on selvä osoitus siitä, kuka hän oikeasti on. Opetulapset näkivät ensimmäisinä Jeesuksen hänen jumalisessa muodossaan. Tuli vaan mieleen...

voi teitä harhaoppiasia perkeleen kakaria.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> On täysin kaksi eri tilaa / asiaa. Kristus on JUMALA kuin JUMALA oli Kristukessa. Miksi JUMALA oli Kritksessa?

Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-7.

eikä Paavali valhetele!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      316
      8095
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      97
      6309
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3651
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      38
      2346
    5. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      66
      2260
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2153
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2136
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2004
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83