Itselataavat hybridit voittivat kisan

Anonyymi

Tällä palstalla on monesti ihmetelty sitä, miksi Toyota ei vielä kauheasti tarjoa täyssähköautoja asiakkaille. Elokuun rekisteröintitilastot kertovat sen, että Toyotan tehtaalla osataan tehdä markkinatutkimuksia ihan tosiasioihin perustuen. Jos kymmenen suosituimman automallin joukossa on peräti 4 itselataavaa hybridi-Tojotaa, niin onhan Toyota tuonut silloin markkinoille sellaisia autoja, joihin tavalliset ihmiset luottavat.

Itselataava hybridiauto on oikein suunniteltu tuote suomalaisille ja kaikille muillekin maailman viisaille ihmisille. Sähköautot eivät siis ole vielä riittävän kilpailukykyisiä arkikäytössä, ja siksi Toyota ei niitä vielä innokkaasti kauppaakaan. Toyota on vastuullinen tehdas, joten se ei alennu harhauttamaan ostajia kelvottomilla sähköautoilla.

1. TOYOTA COROLLA 456
2. TOYOTA YARIS 313
3. TOYOTA RAV4 255
4. SKODA OCTAVIA 207
5. DACIA DUSTER 195
6. FORD KUGA 182
7. KIA RIO 171
8. VOLKSWAGEN ID.4 162
9. TOYOTA C-HR 150
10. NISSAN QASHQAI 142

75

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW 19.000
      Toyota 11.000.

      Tätä Suomen kansa ostaa.

      • Anonyymi

        Yksi Toyota vastaan neljä vikavaaken-konsernin merkkiä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niin ostaaki.
        TSI,DSG..:))
        Päästöt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän on mennyt Euroopassa kaupaksi. Onko sielläkin Toyotalla kolmois johto? Hieman epäilen. Suomessa tojo menee kaupaksi kun se oli joskus ammoisina aikoina vähävikainen. Tänä päivänä ei ole enää, vaan vikoja on riittämiin.

        "Suomessa tojo menee kaupaksi kun se oli joskus ammoisina aikoina vähävikainen. Tänä päivänä ei ole enää, vaan vikoja on riittämiin".

        Kumma juttu että vuosi vuodelta menee vaan paremmin kaupaksi ! Ovatko suomalaiset hölmöjä kun eivät huomaa että vikoja on vallan saatanasti ? Ja koko ajan pajalla ? Ja että bensaa palaa nin maa p-leesti ?


    • Anonyymi

      Köyhät ostaa halpaa latauskelvotonta Toyotaa ja fiksut ja varakkaat ladattavia.
      Onpa VW myynyt reilusti enemmän kuin Toyota, no eipä yllätä.

      • Anonyymi

        Ei ole myynyt enemmän. Ei näy kärkisijoilla missään.


    • Anonyymi

      Sano ei kaapelijumpalle, valitse itselataava!

      • Anonyymi

        Konsernitrollipelle täällä yksin paniikissa ynnäilee eri valmistajien merkkejä yhteen ja pettää itseään höpöttämällä jostain "valmistajatilastosta" jota ei mistään löydy. Säälittävää suhmurointia!


      • Anonyymi

        Näin tuli tehtyä, en kaipaa mitään piuhasulkeisia, eikä tarvi katua!


      • Anonyymi

        Kannattaa tutkia kuinka moni on kaapelijumpan valinnut.


      • Anonyymi

        Mikäs idea on ostaa hybridi jos sitä ei voi ladata? Sama ajella sillä vanhalla bensakotterolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tuli tehtyä, en kaipaa mitään piuhasulkeisia, eikä tarvi katua!

        Tankkailet vaan bensaa huoltoasemalla ihan niin kuin ennenkin.
        Et siis suostu laittamaan autoasi talvella lämmitykseen kun et halua piuhasulkeisia.


    • Anonyymi

      Halutaan itselataava täyshybridi eikä mikään sillon-tällöin hybridi (plugari).

      • Anonyymi

        Niin, ladattava hybridi on välillä sähköauto, ja ladatun sähkön loputtua vain se bensalla kulkeva itselataava täyshybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ladattava hybridi on välillä sähköauto, ja ladatun sähkön loputtua vain se bensalla kulkeva itselataava täyshybridi.

        Niin, ladattava hybridi on välillä sähköauto, ja ladatun sähkön loputtua vain se bensalla kulkeva itselataava täyshybridi.

        *******

        Ladattavaa hybridiautoa ostettaessa on muistettava se, että ainoastaan Toyota osaa tehdä kunnollisen ladattavan hybridiauton. Muiden tehtaiden kyhäelmät ovat aivan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ladattava hybridi on välillä sähköauto, ja ladatun sähkön loputtua vain se bensalla kulkeva itselataava täyshybridi.

        *******

        Ladattavaa hybridiautoa ostettaessa on muistettava se, että ainoastaan Toyota osaa tehdä kunnollisen ladattavan hybridiauton. Muiden tehtaiden kyhäelmät ovat aivan täyttä kuraa.

        Toyota tekee bulkkia massoille. Jos haluaa edistyneempää tekniiikkaa, ei kannata turvautua perässähiihtäjään, vaan edelläkävijään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ladattava hybridi on välillä sähköauto, ja ladatun sähkön loputtua vain se bensalla kulkeva itselataava täyshybridi.

        *******

        Ladattavaa hybridiautoa ostettaessa on muistettava se, että ainoastaan Toyota osaa tehdä kunnollisen ladattavan hybridiauton. Muiden tehtaiden kyhäelmät ovat aivan täyttä kuraa.

        Ladattavaa hybridiautoa ei kenenkään kannata ostaa. Olen melkein kaksi vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Tojotalla, ja se on oikein varmatoiminen ja helppokäyttöinen auto. Jos autooni lisättäisiin latausominaisuus, niin auto menisi aivan pilalle. Akku tulisi raskaammaksi, ja sitten pitäisi leikkiä likaisten latausjohtojen kanssa, mutta siltikin autolla voisi ajaa vain 40 km sähköllä kesäolosuhteissa, talvella tietysti vähemmän. Saavutettava vähäinen hyöty ei mitenkään korvaa käytön hankaloitumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee bulkkia massoille. Jos haluaa edistyneempää tekniiikkaa, ei kannata turvautua perässähiihtäjään, vaan edelläkävijään.

        Toyota tekee bulkkia massoille. Jos haluaa edistyneempää tekniiikkaa, ei kannata turvautua perässähiihtäjään, vaan edelläkävijään.

        **********

        Toyota nimenomaan on edelläkävijä hybriditekniikassa. Kerrohan meille kaikille se, missä hybridiautossa on nerokkaampi ja kestävämpi voimalinja kuin Toyotan käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee bulkkia massoille. Jos haluaa edistyneempää tekniiikkaa, ei kannata turvautua perässähiihtäjään, vaan edelläkävijään.

        **********

        Toyota nimenomaan on edelläkävijä hybriditekniikassa. Kerrohan meille kaikille se, missä hybridiautossa on nerokkaampi ja kestävämpi voimalinja kuin Toyotan käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE?

        Hybridit ovat kautta linjan vain välivaihe siirtymisessä täyssähköautoihin. Heti kun sähköautojen tekniikka on kehittynyt sille tasolle, että enemmistö pitää ominaisuuksia riittävän hyvinä, tulee hybridit katoamaan markkinoilta ja se tulee tapahtumaan nopeammin kun mihin ainakaan Toyota on varautunut.
        Itse en seuraavaksi autoa vaihtaessani edes mieti hybridin ostamista, mutta saatan siirtää auton hankintaa pari vuotta, jotta uuden teknologian kupruja on saatu vielä vähän tasoiteltua ja vielä parempaa tekniikkaa on saatavissa samalla rahalla tai halvemmalla kuin tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavaa hybridiautoa ei kenenkään kannata ostaa. Olen melkein kaksi vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Tojotalla, ja se on oikein varmatoiminen ja helppokäyttöinen auto. Jos autooni lisättäisiin latausominaisuus, niin auto menisi aivan pilalle. Akku tulisi raskaammaksi, ja sitten pitäisi leikkiä likaisten latausjohtojen kanssa, mutta siltikin autolla voisi ajaa vain 40 km sähköllä kesäolosuhteissa, talvella tietysti vähemmän. Saavutettava vähäinen hyöty ei mitenkään korvaa käytön hankaloitumista.

        Olen lähes 30v ajellut eri autoilla ja kokeillut Toyotan "itselataavaa". Todella paljon saisi tuotetta parantaa jotta olisi edws varteenotettava vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee bulkkia massoille. Jos haluaa edistyneempää tekniiikkaa, ei kannata turvautua perässähiihtäjään, vaan edelläkävijään.

        **********

        Toyota nimenomaan on edelläkävijä hybriditekniikassa. Kerrohan meille kaikille se, missä hybridiautossa on nerokkaampi ja kestävämpi voimalinja kuin Toyotan käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE?

        Hondan hybridijärjestelmä on parempi. Autonakin moni verroin parempi, kestävä ja kunnolliset ajo-ominaisuudet.


    • Anonyymi

      TDK:n HS VHS-videokasettikin oli ylivoimainen markkinajohtaja videotallennuksessa, ennen kuin videokasetti todettiin vanhentuneeksi tekniikaksi ja asiakkaat siirtyivät käyttämään nykyaikaisempaa tekniikkaa.
      Fuji Film ja Kodak olivat todella kovia tekijöitä kuvan tallennuksessa, ennen kuin Sandisk ja Kingston kaatoivat nämä markkinajohtajat uudemmalla tekniikalla.
      Toyota voi selvitä jos osaa hellittää polttomoottorista ajoissa, mutta juuri nyt ei näytä siltä.

      • Anonyymi

        Nokia on vieläkin kova luu savimajakännyköissä. Ilman latausta 14 vuorokauden valmiusaika, vaikka soittelisi useamman puhelunkin päivittäin. Todennäköisesti Toyotallakaan ei ole hätää, mikäli siellä valitaan päämarkkina-alueeksi Afganistan ja Somalia sekä muut vastaavat heikon latausverkon alueet. Saattaa muilla markkina-alueilla sulaa kysyntä aika äkkiä, jopa Toyotan luvatussa maassa, Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia on vieläkin kova luu savimajakännyköissä. Ilman latausta 14 vuorokauden valmiusaika, vaikka soittelisi useamman puhelunkin päivittäin. Todennäköisesti Toyotallakaan ei ole hätää, mikäli siellä valitaan päämarkkina-alueeksi Afganistan ja Somalia sekä muut vastaavat heikon latausverkon alueet. Saattaa muilla markkina-alueilla sulaa kysyntä aika äkkiä, jopa Toyotan luvatussa maassa, Suomessa.

        Koko maailmassa on Toyota ykkönen ja sinä panikoit jostain "savimajakulttuurista"
        USA:ssa ja Japanissa tuskin tunnetaan mitään savimajakulttuuria jotka ovat Toyotan ykkösmarkkina-alueita. Varsin hapanta luettavaa oli Volsun sijoitus Trafin elokuun ensirekisteröintilistalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maailmassa on Toyota ykkönen ja sinä panikoit jostain "savimajakulttuurista"
        USA:ssa ja Japanissa tuskin tunnetaan mitään savimajakulttuuria jotka ovat Toyotan ykkösmarkkina-alueita. Varsin hapanta luettavaa oli Volsun sijoitus Trafin elokuun ensirekisteröintilistalta.

        Nokia oli aikoinaan ylivoimainen ykkönen kaikissa kännyköissä ei vain savimajamalleissa, kunnes muut menivät ohi oikealta ja vasemmalta. Nykyisin Nokia (HMD Global) pärjää hyvin siinä, missä Nokia pärjäsi hyvin myös mahtivuosinaankin, siis savimajakännyköissä.
        Nokia ei pysynyt kehityksessä mukana kun Android ja iphone kännykät ottivat markkinat vanhaan ekosysteemiin jämähtäneeltä Nokialta. Toyota saattaa hyvinkin kokea saman kohtalon ja jäädä suureksi tekijäksi vain savimaja-autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maailmassa on Toyota ykkönen ja sinä panikoit jostain "savimajakulttuurista"
        USA:ssa ja Japanissa tuskin tunnetaan mitään savimajakulttuuria jotka ovat Toyotan ykkösmarkkina-alueita. Varsin hapanta luettavaa oli Volsun sijoitus Trafin elokuun ensirekisteröintilistalta.

        Yhdysvalloissa ei ollut silloinkaan mitään savimajakulttuuria, kun Blackberry oli USA:n halutuin kännykkä, kunnes:
        "The market share decreased from 33.02 percent in December 2011 to 2.31 percent in December 2016"
        Asioita tapahtuu teknologian murroksessa aika nopeasti...Voi olla, että Toyotan kohtalo on kuin Nokian ja Blackberryn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvalloissa ei ollut silloinkaan mitään savimajakulttuuria, kun Blackberry oli USA:n halutuin kännykkä, kunnes:
        "The market share decreased from 33.02 percent in December 2011 to 2.31 percent in December 2016"
        Asioita tapahtuu teknologian murroksessa aika nopeasti...Voi olla, että Toyotan kohtalo on kuin Nokian ja Blackberryn.

        Mikä Blackberry?....Mikä Toyota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvalloissa ei ollut silloinkaan mitään savimajakulttuuria, kun Blackberry oli USA:n halutuin kännykkä, kunnes:
        "The market share decreased from 33.02 percent in December 2011 to 2.31 percent in December 2016"
        Asioita tapahtuu teknologian murroksessa aika nopeasti...Voi olla, että Toyotan kohtalo on kuin Nokian ja Blackberryn.

        Vaikka ei toki vielä päde suurimpaan osaan analyytikoista, näin noin kuukausi sitten yhden, joka povasi Toyotan markkinaosuuden putoamista kolmannekseen vuoteen 2030 mennessä.

        Toyotan osakkeenomistajista osa alkaa olla kauhuissaan Toyotan liian hitaista liikkeistä akkusähköautomarkkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvalloissa ei ollut silloinkaan mitään savimajakulttuuria, kun Blackberry oli USA:n halutuin kännykkä, kunnes:
        "The market share decreased from 33.02 percent in December 2011 to 2.31 percent in December 2016"
        Asioita tapahtuu teknologian murroksessa aika nopeasti...Voi olla, että Toyotan kohtalo on kuin Nokian ja Blackberryn.

        Kaikkien kohtaloiden äiti usassa kautta aikojen on ollut tahallinen ja tarkoituksellinen päästöhuijaus kaikkine seurauksineen. Merkin kaikki tietävätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kohtaloiden äiti usassa kautta aikojen on ollut tahallinen ja tarkoituksellinen päästöhuijaus kaikkine seurauksineen. Merkin kaikki tietävätkin.

        Ketäs päästöhuijaajia nyt on ollut? Volkswagen tietty, sitten Volvo, Renault, Jeep, Hyundai, Citroën, Fiat... ja tietenkin Toyota: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&u=https://www.caranddriver.com/news/a35226937/toyota-fine-clean-air-act-violation/

        Taitavat kaikki huijata enemmän tai vähemmän. Toyotan maine rapautuu, kun se yrittää hidastaa puhtaampaan autoiluun siirtymistä: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&u=https://www.nytimes.com/2021/07/25/climate/toyota-electric-hydrogen.html


      • Anonyymi

        Naurettava vertaus, hönö leikkii älykköä.


    • Anonyymi

      Mukava lähteä näin aamulla liikenteeseen itselataavalla hybridillä. Ei tarvitse repiä rapaisia kaapeleita sateessa. Se kuin vaan lähtee liikkeelle.

      • Anonyymi

        Juuri helppokäyttöisyys onkin itselataavan hybridi-Tojotan suurin valtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri helppokäyttöisyys onkin itselataavan hybridi-Tojotan suurin valtti.

        Helöpoa olisi nelivetokin mutta eipä ole tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri helppokäyttöisyys onkin itselataavan hybridi-Tojotan suurin valtti.

        Joo, se on yhtä kätevä kuin bensiinikäyttöinen auto, kuluttaakin saman verran. Ei tässä montaa vuotta mene kun sekä bensiinikäyttöiset autot synergyllä tai ilman ovat vain muistoja ajalta ennen sähköautoja. Plugaritkin ovat vain välivaihe, sillä kuka nyt oikeasti haluaa autoonsa 2 auton voimalinjat ja jossa huoltokulutkin ovat sen mukaiset. Ei se plugarinkaan moottori ilman öljynvaihtoja ja jakohihnan vaihtoja kovin pitkäikäinen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se on yhtä kätevä kuin bensiinikäyttöinen auto, kuluttaakin saman verran. Ei tässä montaa vuotta mene kun sekä bensiinikäyttöiset autot synergyllä tai ilman ovat vain muistoja ajalta ennen sähköautoja. Plugaritkin ovat vain välivaihe, sillä kuka nyt oikeasti haluaa autoonsa 2 auton voimalinjat ja jossa huoltokulutkin ovat sen mukaiset. Ei se plugarinkaan moottori ilman öljynvaihtoja ja jakohihnan vaihtoja kovin pitkäikäinen ole.

        Otaksun että tuollaisen panikoinnin seurauksena valkotakkiset ovat jo valmiina odottamassa.


    • Anonyymi

      Eipä taida sähköautoista tulla koko kansan kulkuvälineitä. Toyotalla tavallinen kansa ajaa jatkossakin kauppareissunsa.

    • Anonyymi

      Eli noin 13% ostovoimasta haluaa bensalla ladattvia sähköavusteisia ja loput jotain miuta tekniikkaa?

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan heti tule mieleen mitään muuta merkkiä kuin Toyota joka olisi tilastoykkönen ja kolme mallia kärjessä. Niin ja koko maailmankin ykkönen. Tuottaa suurta tuskaa ja paniikkia arvatkaa, missä? Joka kuukausi vaan pahenee paniikki ja tuska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan heti tule mieleen mitään muuta merkkiä kuin Toyota joka olisi tilastoykkönen ja kolme mallia kärjessä. Niin ja koko maailmankin ykkönen. Tuottaa suurta tuskaa ja paniikkia arvatkaa, missä? Joka kuukausi vaan pahenee paniikki ja tuska.

        "Joo, se on yhtä kätevä kuin bensiinikäyttöinen auto, kuluttaakin saman verran."
        Minulla kätevyys tuplaantui ja kulutus puolittui hybridiin siirtymällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, se on yhtä kätevä kuin bensiinikäyttöinen auto, kuluttaakin saman verran."
        Minulla kätevyys tuplaantui ja kulutus puolittui hybridiin siirtymällä.

        Minulla kätevyys tuplaantui ja kulutus puolittui hybridiin siirtymällä.

        ********

        Maantieajossa itselataava hybridi ei tuo paljoa säästöä, mutta kaupunkiajossa kulutuksen saa helposti laskemaan alle puoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kätevyys tuplaantui ja kulutus puolittui hybridiin siirtymällä.

        ********

        Maantieajossa itselataava hybridi ei tuo paljoa säästöä, mutta kaupunkiajossa kulutuksen saa helposti laskemaan alle puoleen.

        Nykyaikainen auto ei kulutu bensaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, se on yhtä kätevä kuin bensiinikäyttöinen auto, kuluttaakin saman verran."
        Minulla kätevyys tuplaantui ja kulutus puolittui hybridiin siirtymällä.

        Mahtoi olla vaikea auto ennestään, jos kätevyys tuplaantui? Täyssähköauto vm2012? ...jaa mutta sitten kulutus ei olisi puolittunut, vaikeudet olisin siinä voinut ymmärtää. No joku aika vaikea ja suurikulutuksellinen auto on ollut kyseessä, voitko avata asiaa?


    • Anonyymi

      Mene kertomaan tuo poliitikoille, joille yli 100 g/km saastuttavat bensapolttimet eivät enää kelpaa.

      • Anonyymi

        No nythän se tuli, kaikkien oljenkorsien äiti! Kyllä politikotkin tietää missä mennään . Volkkarillekin tuli asia varsin selväksi ihan kantapään kautta kun suunniteltu päästöhuijaus päättyi noloimmalla mahdollisella tavalla, vaikka ei itse mitään kertonutkaan. Tuli vain joitakin kymmeniä miljardeja maksettavaa ja pahimmat konnat laitettiin häkkiin miettimään päästöjä.


    • Anonyymi

      Toyotalla ei vaan olla herätty ajoissa siihen tosiasiaan, että maanosa kerrallaan heidän synergy drivensä kielletään. Fiksu olisi valmistautunut muutokseen, suunnittelemalla kattavan sähköautomalliston niille markkinoille, joissa itselataavat joutuvat myynti- ja maahantuontikieltoon. Nykyinen Toyotan suunnitelma vaikuttaa siltä, kuin valkotakkisille olisi kysyntää, toivottavasti ovat vain itse älynneet palkata niitä valkotakkisia ja paljon, siis sinne tuotekehitysosastolle.
      Mikään yritys ei ole liian suuri kaatuakseen.

      • Anonyymi

        Toyotalla ei vaan olla herätty ajoissa siihen tosiasiaan, että maanosa kerrallaan heidän synergy drivensä kielletään. Fiksu olisi valmistautunut muutokseen, suunnittelemalla kattavan sähköautomalliston niille markkinoille, joissa itselataavat joutuvat myynti- ja maahantuontikieltoon. Nykyinen Toyotan suunnitelma vaikuttaa siltä, kuin valkotakkisille olisi kysyntää, toivottavasti ovat vain itse älynneet palkata niitä valkotakkisia ja paljon, siis sinne tuotekehitysosastolle.
        Mikään yritys ei ole liian suuri kaatuakseen.

        *********

        Nyt puhut taas täysin sekavia. Kyllä Toyota on tutkinut maailman autotehtaista varmasti eniten sähköisiä liikennevälineitä. Se toi markkinoille jo 1997 mainion itselataavan hybridiauton, jossa oli nerokas sähköinen voimalinja. Toyota oli monta vuotta myös Teslan suuri omistaja, mutta se luopui omistuksestaan, koska Teslan toimintastretegia ei sopinut Toyotalle.

        Tesla yrittää ansaita rahaa myymällä rikkaiden ja kehittyneiden maiden rikkaimmille ja turhamaisille ihmisille väkisin tehtyjä sähköautoja, mutta Toyota pyrkii myymään tavallisia autoja tavallisille ihmisille myös alikehittyneissä maissa. Teslan ja Toyotan tavoitteita ei siten pystytty yhdistämään, ja siksi Toyota läksi omille teilleen.

        Ratkaisu oli erittäin viisas, sillä kohta ladattaviin akkuautoihin perustuva bisnes kuivuu kasaan akkumateriaalien hintojen noustessa taivaisiin. Toyotan viisaat insinöörit pystyivät ennustamaan tämänkin asian oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei vaan olla herätty ajoissa siihen tosiasiaan, että maanosa kerrallaan heidän synergy drivensä kielletään. Fiksu olisi valmistautunut muutokseen, suunnittelemalla kattavan sähköautomalliston niille markkinoille, joissa itselataavat joutuvat myynti- ja maahantuontikieltoon. Nykyinen Toyotan suunnitelma vaikuttaa siltä, kuin valkotakkisille olisi kysyntää, toivottavasti ovat vain itse älynneet palkata niitä valkotakkisia ja paljon, siis sinne tuotekehitysosastolle.
        Mikään yritys ei ole liian suuri kaatuakseen.

        *********

        Nyt puhut taas täysin sekavia. Kyllä Toyota on tutkinut maailman autotehtaista varmasti eniten sähköisiä liikennevälineitä. Se toi markkinoille jo 1997 mainion itselataavan hybridiauton, jossa oli nerokas sähköinen voimalinja. Toyota oli monta vuotta myös Teslan suuri omistaja, mutta se luopui omistuksestaan, koska Teslan toimintastretegia ei sopinut Toyotalle.

        Tesla yrittää ansaita rahaa myymällä rikkaiden ja kehittyneiden maiden rikkaimmille ja turhamaisille ihmisille väkisin tehtyjä sähköautoja, mutta Toyota pyrkii myymään tavallisia autoja tavallisille ihmisille myös alikehittyneissä maissa. Teslan ja Toyotan tavoitteita ei siten pystytty yhdistämään, ja siksi Toyota läksi omille teilleen.

        Ratkaisu oli erittäin viisas, sillä kohta ladattaviin akkuautoihin perustuva bisnes kuivuu kasaan akkumateriaalien hintojen noustessa taivaisiin. Toyotan viisaat insinöörit pystyivät ennustamaan tämänkin asian oikein.

        Katsopa yhtiön arvoja. Tesla on moninkertaistanut arvonsa ja pystyisi nyt ostamaa koko tojon jos haluaisi.
        Mutta se olisi täysin Typerää sijoittaa rahaa kuoleviin fossiilipolttimiin.
        Tojon polku on yksin umpihankeen korvessa.
        Muut ovat fiksumpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa yhtiön arvoja. Tesla on moninkertaistanut arvonsa ja pystyisi nyt ostamaa koko tojon jos haluaisi.
        Mutta se olisi täysin Typerää sijoittaa rahaa kuoleviin fossiilipolttimiin.
        Tojon polku on yksin umpihankeen korvessa.
        Muut ovat fiksumpia.

        Kohtalaisen hyvin fossiilipolttimet vielä myyvät ainakin Suomessa. Elokuun mallitilaston mukaan ID.4 sähköauton (oli 8.) edellä oli peräti kolme (sijat 1. 2. ja 3. ) itselataavaa hybridi-Tojotaa. Jotakin se kertoo viisaimman kansanosan mieltymyksistä ja sähköautojen haluttavuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtalaisen hyvin fossiilipolttimet vielä myyvät ainakin Suomessa. Elokuun mallitilaston mukaan ID.4 sähköauton (oli 8.) edellä oli peräti kolme (sijat 1. 2. ja 3. ) itselataavaa hybridi-Tojotaa. Jotakin se kertoo viisaimman kansanosan mieltymyksistä ja sähköautojen haluttavuudesta.

        Ylivoimaisesti pisin kokemus on Toyotalla sähköisestä ja varmatoimisimmasta voimalinjatekniikasta. Ei tarvi muuta kuin jättää polttomoottri pois jos siltä tuntuu. Loppu pelkkää rutiinia. Vw vaan on veitsi kurkulla kun päästösakot korventaa. Toyotalla ei ole mitään hoppua. Toyota on luottomerkki.
        Ollut aina. Volkkarista ei todellakaan voi sanoa samaa. Synkkä lähimenneisyys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei vaan olla herätty ajoissa siihen tosiasiaan, että maanosa kerrallaan heidän synergy drivensä kielletään. Fiksu olisi valmistautunut muutokseen, suunnittelemalla kattavan sähköautomalliston niille markkinoille, joissa itselataavat joutuvat myynti- ja maahantuontikieltoon. Nykyinen Toyotan suunnitelma vaikuttaa siltä, kuin valkotakkisille olisi kysyntää, toivottavasti ovat vain itse älynneet palkata niitä valkotakkisia ja paljon, siis sinne tuotekehitysosastolle.
        Mikään yritys ei ole liian suuri kaatuakseen.

        *********

        Nyt puhut taas täysin sekavia. Kyllä Toyota on tutkinut maailman autotehtaista varmasti eniten sähköisiä liikennevälineitä. Se toi markkinoille jo 1997 mainion itselataavan hybridiauton, jossa oli nerokas sähköinen voimalinja. Toyota oli monta vuotta myös Teslan suuri omistaja, mutta se luopui omistuksestaan, koska Teslan toimintastretegia ei sopinut Toyotalle.

        Tesla yrittää ansaita rahaa myymällä rikkaiden ja kehittyneiden maiden rikkaimmille ja turhamaisille ihmisille väkisin tehtyjä sähköautoja, mutta Toyota pyrkii myymään tavallisia autoja tavallisille ihmisille myös alikehittyneissä maissa. Teslan ja Toyotan tavoitteita ei siten pystytty yhdistämään, ja siksi Toyota läksi omille teilleen.

        Ratkaisu oli erittäin viisas, sillä kohta ladattaviin akkuautoihin perustuva bisnes kuivuu kasaan akkumateriaalien hintojen noustessa taivaisiin. Toyotan viisaat insinöörit pystyivät ennustamaan tämänkin asian oikein.

        Tekniikassa mennään kovaa vahtia eteenpäin. Vuonna 1997 Toyota oli edelläkävijä, mutta ikävä kyllä jämähti omaan valintaansa liian pitkäksi aikaa. Jos Toyota olisi 10 vuotta hybridinsä esittelyn jälkeen julkaissut täyssähköautonsa, olisi edelläkävijän asema edelleen Toyotan hanskassa, mutta näin ei käynyt. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu Toyotalla seuraavan 3 vuoden aikana. Do or die.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei vaan olla herätty ajoissa siihen tosiasiaan, että maanosa kerrallaan heidän synergy drivensä kielletään. Fiksu olisi valmistautunut muutokseen, suunnittelemalla kattavan sähköautomalliston niille markkinoille, joissa itselataavat joutuvat myynti- ja maahantuontikieltoon. Nykyinen Toyotan suunnitelma vaikuttaa siltä, kuin valkotakkisille olisi kysyntää, toivottavasti ovat vain itse älynneet palkata niitä valkotakkisia ja paljon, siis sinne tuotekehitysosastolle.
        Mikään yritys ei ole liian suuri kaatuakseen.

        *********

        Nyt puhut taas täysin sekavia. Kyllä Toyota on tutkinut maailman autotehtaista varmasti eniten sähköisiä liikennevälineitä. Se toi markkinoille jo 1997 mainion itselataavan hybridiauton, jossa oli nerokas sähköinen voimalinja. Toyota oli monta vuotta myös Teslan suuri omistaja, mutta se luopui omistuksestaan, koska Teslan toimintastretegia ei sopinut Toyotalle.

        Tesla yrittää ansaita rahaa myymällä rikkaiden ja kehittyneiden maiden rikkaimmille ja turhamaisille ihmisille väkisin tehtyjä sähköautoja, mutta Toyota pyrkii myymään tavallisia autoja tavallisille ihmisille myös alikehittyneissä maissa. Teslan ja Toyotan tavoitteita ei siten pystytty yhdistämään, ja siksi Toyota läksi omille teilleen.

        Ratkaisu oli erittäin viisas, sillä kohta ladattaviin akkuautoihin perustuva bisnes kuivuu kasaan akkumateriaalien hintojen noustessa taivaisiin. Toyotan viisaat insinöörit pystyivät ennustamaan tämänkin asian oikein.

        Osasivat ennustaa tämän? Nyt Toyota joutuu ostamaan Teslalta päästöoikeuksia, jotta voi tehdä yli 95g/km CO2 päästäviä autoja EU:ssa ilman sakkoja. Sekin raha on hybridi Toyotan hinnassa veroilla korotettuna. Tesla vie kelkasta pudonneiden rahat ja kehittää sähköautojaan paremmiksi ja halvemmiksi.


    • Anonyymi

      Mä silmät luon Toyotaan
      ja yhteen käteni liitän.
      Sua luotettava Toyota
      nyt hartain mielin mä kiitän.

      Sua riemullista on ylistää,
      ja mielelläni sen teenkin.
      Ei sulta Terokaan unhoon jää,
      vaan katsot myös vähäiseenkin.

      Oi kiitos lahjoista, joita suot,
      niin paljon hyvyyttä riittää.
      Ja aina iloa uutta luot,
      en osaa kaikesta kiittää.

      Mä kuljettaja olen sun
      ja varten taivasta luotu,
      sun armollisehen huomahas
      jo syntymästäni suotu.

      Mua suojaa sä, Toyota,
      sun Hybridis voimalla vielä
      ja tieni johdata taivaaseen,
      iäiseen elohon siellä.

      • Anonyymi

        "Katsopa yhtiön arvoja. Tesla on moninkertaistanut arvonsa ja pystyisi nyt ostamaa koko tojon jos haluaisi."

        Voisi halutakkin mutta ei taida olla myytävänä, Kansanautokonsernista en ole varma vaikka olisi lähitulevaisuudessa myynnissä.


    • Anonyymi

      Itselataavahybrid on vielä vuosikymmenen, parin vaihtoehtoauto muille energiamuodoille kunnes kehittyvät.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla ihan oikeassa
        https://www.is.fi/autot/art-2000008233490.html

        Käyttäjäkuntakin on jo tiedossa.
        "Nykyisessä Yariksessa istutaan paljon matalammalla kuin edellisessä, mistä kaikki auton iäkkäämmät käyttäjät eivät ole olleet ilahtuneita. Yaris Crossissa tilanne on päinvastoin: kuljettaja istuu varsin korkealla. Niinpä autoon astuminen ja siitä poistuminen on vaivatonta."


      • Anonyymi

        Itselataavalla hybridi-Tojotalla ajava ihminen on malliesimerkki oikeasta ekologisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavalla hybridi-Tojotalla ajava ihminen on malliesimerkki oikeasta ekologisuudesta.

        Ihminen voi kyllä olla mutta auto ei ole.


    • Anonyymi

      On meillä tyhmät poliitikot, kun eivät ymmärrä itselataavien Tojojen erinomaisuutta. Missään kohtaa liikenteen ilmastostrategiaa ei mainita sanallakaan itselataavia hybridejä.

    • Anonyymi

      Toyota itselataava on paras auto autoilijalle joka tyydyttää itseään.

      • Anonyymi

        Eikö sulla peli enää toimi?


    • Anonyymi

      Mielummin toko kuin VW TSI +DSG +sähkö yhdistelmä

    • Anonyymi

      Toyota ei tyrkytä sähköautoja, kun sen solid state akkuprojekti näyttää menevä reisille. Akku ei ole vielä läheskään tuotantovalmis. Ongelmana lyhyt kestoikä ja korkeat valmistuskustannukset. Tulee, jos tulee kaupalliseen käyttöön 2020-luvun loppupuolella kalliisiin premiumautoihin eli ei nähdä Suomessa.

    • Anonyymi

      "On meillä tyhmät poliitikot, kun eivät ymmärrä itselataavien Tojojen erinomaisuutta. Missään kohtaa liikenteen ilmastostrategiaa ei mainita sanallakaan itselataavia hybridejä."

      Kyllä mainitaan. Siinä kohtaa missä sanotaan että nuo fossiilipolttimet kielletään kokonaan noin 10 vuoden päästä.

    • Anonyymi

      Toyota, johdata sinä meitä.

      Merkkien merkki tuo uskoville ikuisen onnen, autuuden ja voiton. Mutta voi niitä kurjia uskottomia merkkien merkin kieltäjiä ja pilkkaajia, heidän kohtalonsa on ikuinen kurjuus, hammasten kiristys ja vaikerrus, tulta ja tulikiveä sataa uskottomien päälle kun kurjat vaeltavat synkässä murheen laaksossa.
      Hirmuinen tulee olemaan valitus kun kun väärän merkin valinneet tajuavat erheensä ja ikuisen kadotuksen johon he joutuvat mutta oikean merkin valinneet, he ovat autuaita iänkaikkisesti.

    • Anonyymi

      Osoittaa että toyotavaarit menivät televisiomainoksen lankaan ja lähtivät vaihtamaan bensacorollansa itselataavaan.

      • Anonyymi

        Toyotavaarit käyttäyityivät hyvin ekologisesti. He vaihtoivat itselleen itselataavat hybridi-Tojotat, jotta saivat kulutuksen heti puolittumaan kaupunkiajossa. Esimerkillista käytöstä päästöjen vähentämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotavaarit käyttäyityivät hyvin ekologisesti. He vaihtoivat itselleen itselataavat hybridi-Tojotat, jotta saivat kulutuksen heti puolittumaan kaupunkiajossa. Esimerkillista käytöstä päästöjen vähentämiseksi.

        Toyotapapat eivät uskalla tulla lähellekään kaupunkien keskustoja, joten tuo säästö on pelkkää utopiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotavaarit käyttäyityivät hyvin ekologisesti. He vaihtoivat itselleen itselataavat hybridi-Tojotat, jotta saivat kulutuksen heti puolittumaan kaupunkiajossa. Esimerkillista käytöstä päästöjen vähentämiseksi.

        Aika varovasti pitää kiihdyttää valoista, eikä valtateille ole asiaa jotta polttomoottori käy mahdollisimman vähän. Onhan näiden "keventäjien" perässä joutunut ajamaan, kaasua painetaan varovasti että auto pysyisi sähköajossa.


    • Anonyymi

      Kyllä pitäis tarjota enemmän sähköautoja koska C-HR oli vasta sijalla 9 !!!

    • Anonyymi

      Maailma on itselataavien täyshybridien!

      • Anonyymi

        Kyllä näin on jämpti!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hämeenlinnassa ammuttu poliisia!

      Alkaa olla Chigagon meininki! Kukas se on paukutellu?
      Hämeenlinna
      87
      4463
    2. Sofiaa hemmoteltu

      Upea kukkakimppu. Kyllä Therman osaa hemmotella rakastaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      2228
    3. Sofian uusi miesseuralainen

      Sofialla uusi miesseuralainen kun Stefan Isben kanssa Hangossa ja heppakisoissa, kukahan hän lienee?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1468
    4. Minä tiedän

      Tiedän että kirjoitit tänne illalla ja että sinä tiedät minun vastanneen sinulle. Silti se ei muuta sitä että sinun on astuttava se askel minun suunt
      Ikävä
      82
      1393
    5. Uskallatko paljastaa

      mikä on saanut sinut etenkin viime aikoina pohtimaan että haluaisit tavata minut?
      Ikävä
      54
      977
    6. Sä oot ihan hullu

      😅..🤣🤣.. Silti niin.. Mun😶..
      Ikävä
      55
      960
    7. Gossip Mom, Maisa, tekisi mitä vaan

      …ettei ” mun elämä olis tällaista”. Niin varmasti. Ottaahan se päähän, kun kaasot miehineen, viettävät hulppeaa viikonloppua Tallinnassa. Mika Salohan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      869
    8. Haluatko sä vielä?

      Meidät? Se hurja tunne sun lähellä johtui siitä, että molemmat tunsi sen. Tähän olen nyt päätynyt kun sain pienen annoksen järkeä päähäni. Olisi pitän
      Ikävä
      18
      801
    9. Ooksä täällä mies?

      Sano jotain kivaa. Piristä rakastunutta.
      Ikävä
      67
      682
    Aihe