Kumpaan malliin kallistuisitte itse?
Kohteena n 120 neliöinen suorasähkölämmitteinen omakotitalo ja pääpaino kallistuu varmasti lämmitykseen talvella vaikka kesäisin tulee varmasti jäähdytettyäkin jonkin verran. Apuna toki tarvittaessa takka ja sähköpatterit talvisin.
Pääasia että riittävästi lämpöä ja puhallusta riittäisi kovemmillakin pakkasilla.
Hinnat asennettuna ovat suunnilleen samoissa.
ILP Mitsubishi LN35 vs Toshiba premium+ 25?
4
2454
Vastaukset
- Anonyymi
Voit heittää arvalla. Molemmat hyviä koneita. Itse pidän enemmän Toshiban designista, mutta se on ihan makuasia sekin. Itselläkin on vielä valintaprosessi meneillään, mutta siihen tuli vähän mutkia matkaan. Alun perin meinasin satsata oikein kunnolla lämpöpumppuun ja ostaa Panasonicin VZ pumpun, mutta versiot näyttää olevan aika vanhaa versiota, tosin en tiedä onko niistä edes tulossa uudempaa vesiota kuin tuo SKE, josta niistäkin pyydetään lähes tuplat enemmän kuin noista Mitsusta ja Toshibasta.
- Anonyymi
Tänään 5.12.2021 ja pakkasta tänään Lapissa, jossa asun 29,4 c ja kuukauden ollut ilmalämpöpumppu Mitsubishi LN35 ja meillä neliöitä n.100 ja pumpun otin tämän isomman teholtaan ja tuntuu näin pakkasella oikealta osuneen, koska lämpöä pukkaa oikein mukavasti. Meillä on lattialämmitys vastukset valussa ja takka sekä leivinuuni.
Nyt loppumassa nuo ilmaiset lämmitys puut niin tulee lämmitettyä kaksi kertaa viikossa ettei muurit jäähdy ja ala kylmää hohtamaan.
Asentaja oli kanssani samaa mieltä, pumpun koon suhteen, että kannattaa täällä pohjoisessa mitoittaa neliöihin nähden teholtaan isompi. - Anonyymi
Aina on paras kysyä täältä Suomelta !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747