Rippikoulu on juoni, jolla

ev.lut.kirkko

yrittää sitoa nuoria omaan uskontokuntaansa ja saada kirkkoon kuulumattomia nuori liittymään kirkkoon ja saada heidät maksamaan kirkollisveroa. Tämä on taloudellisesti hyvin kannattava business kirkolle. Nuorien ja heidän vanhempiensa pitäisi huomata tämä.

7

855

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksessa

olisi muutamakin prosentti totuutta olisi rippikoulu kuivunut pois ajat sitten. Onneksi näin ei ole, vaan jokainen, joka haluaa, voi saada kestäviä rakennuspalikoita elämäänsä varten.

• #random

yleisin syy riparille taitaa olla raha. ite ainakin kävin sen takia ja erosin sitten kirkosta.

• siinähän

onkin muutama prosentti totuutta...
        Iso osa rippikoululaisista ei käy rippikoulua sen takia että uskoo jumalaan... minä itse käyn sen sen takia että en uskalla tunnustaa äidilleni etten usko jumalaan... ja tietysti niiden rippilahjojen takia...
        Rippikoulu on ihan turha juttu, enkä ymmärrä uskossa olevia ihmisiä alkuunsakkaan. minun puolestani rippikoulut saisi ihan mielellään laukkauttaa ja vaikka kirkot samantein.

• miliame
        siinähän kirjoitti:

onkin muutama prosentti totuutta...
        Iso osa rippikoululaisista ei käy rippikoulua sen takia että uskoo jumalaan... minä itse käyn sen sen takia että en uskalla tunnustaa äidilleni etten usko jumalaan... ja tietysti niiden rippilahjojen takia...
        Rippikoulu on ihan turha juttu, enkä ymmärrä uskossa olevia ihmisiä alkuunsakkaan. minun puolestani rippikoulut saisi ihan mielellään laukkauttaa ja vaikka kirkot samantein.

edellisen kanssa mitä noille kirkoille ja ripareille voisi tehdä. no, ovathan ne siinä mielessä kivoja ne riparit kun saa rahaa :D

• aino

Nuorethan kuuluvat jo kirkkoon leirille mentyään. Jos ihminen ei kuulu kirkkoon, ei hänelle myöskään tule kutsua rippikouluun.

• Pl-p kla

Mutta ikävä kyllä kirkkoon liittyminen ei ole joskus ollut nuoren oma valinta, uskontokunta kun periytyy.

Ja voihan leirin käydä, vaikka ei olisikaan ev.lut. kirkon jäsen. Konfirmointi tosin tapahtuu vasta kun nuori on kastettu.

Rippikoulun tosiaan käy turhan moni nuori, jota eivät motivoi leirin opetukset/tiedotukset, tai edes leirielämä, vaan ainoastaan leiriin täysin liittymättömät asiat, kuten raha, lahjat ja korut.

Vanhemmat saavat päättää nuoren uskonnon aina kahdeksantoista vuotiaaksi asti, jskin nuori saa vanhempien suostumuksella vaihtaa sitä oma aloitteisesti jo 15 vuotiaana. Siihen asti vanhemmat päättävät täysin nuoren uskontokuntiin kuulumisesta.

Rippikouluun menemistä tosin vanhemmat päätä koska siihen tarvitaan myös nuoren suostumus enkä usko että vnhemmat lapsiaan riparille pakottavat.

• looooool

loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool mikä väite!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      274
      1708
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1559
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      152
      1274
    4. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      507
      1077
    5. 141
      1076
    6. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    7. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1011
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      953
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      901
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      152
      867
    Aihe