Rippikoulu on juoni, jolla

ev.lut.kirkko

yrittää sitoa nuoria omaan uskontokuntaansa ja saada kirkkoon kuulumattomia nuori liittymään kirkkoon ja saada heidät maksamaan kirkollisveroa. Tämä on taloudellisesti hyvin kannattava business kirkolle. Nuorien ja heidän vanhempiensa pitäisi huomata tämä.

7

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksessa

olisi muutamakin prosentti totuutta olisi rippikoulu kuivunut pois ajat sitten. Onneksi näin ei ole, vaan jokainen, joka haluaa, voi saada kestäviä rakennuspalikoita elämäänsä varten.

• #random

yleisin syy riparille taitaa olla raha. ite ainakin kävin sen takia ja erosin sitten kirkosta.

• siinähän

onkin muutama prosentti totuutta...
        Iso osa rippikoululaisista ei käy rippikoulua sen takia että uskoo jumalaan... minä itse käyn sen sen takia että en uskalla tunnustaa äidilleni etten usko jumalaan... ja tietysti niiden rippilahjojen takia...
        Rippikoulu on ihan turha juttu, enkä ymmärrä uskossa olevia ihmisiä alkuunsakkaan. minun puolestani rippikoulut saisi ihan mielellään laukkauttaa ja vaikka kirkot samantein.

• miliame
        siinähän kirjoitti:

onkin muutama prosentti totuutta...
        Iso osa rippikoululaisista ei käy rippikoulua sen takia että uskoo jumalaan... minä itse käyn sen sen takia että en uskalla tunnustaa äidilleni etten usko jumalaan... ja tietysti niiden rippilahjojen takia...
        Rippikoulu on ihan turha juttu, enkä ymmärrä uskossa olevia ihmisiä alkuunsakkaan. minun puolestani rippikoulut saisi ihan mielellään laukkauttaa ja vaikka kirkot samantein.

edellisen kanssa mitä noille kirkoille ja ripareille voisi tehdä. no, ovathan ne siinä mielessä kivoja ne riparit kun saa rahaa :D

• aino

Nuorethan kuuluvat jo kirkkoon leirille mentyään. Jos ihminen ei kuulu kirkkoon, ei hänelle myöskään tule kutsua rippikouluun.

• Pl-p kla

Mutta ikävä kyllä kirkkoon liittyminen ei ole joskus ollut nuoren oma valinta, uskontokunta kun periytyy.

Ja voihan leirin käydä, vaikka ei olisikaan ev.lut. kirkon jäsen. Konfirmointi tosin tapahtuu vasta kun nuori on kastettu.

Rippikoulun tosiaan käy turhan moni nuori, jota eivät motivoi leirin opetukset/tiedotukset, tai edes leirielämä, vaan ainoastaan leiriin täysin liittymättömät asiat, kuten raha, lahjat ja korut.

Vanhemmat saavat päättää nuoren uskonnon aina kahdeksantoista vuotiaaksi asti, jskin nuori saa vanhempien suostumuksella vaihtaa sitä oma aloitteisesti jo 15 vuotiaana. Siihen asti vanhemmat päättävät täysin nuoren uskontokuntiin kuulumisesta.

Rippikouluun menemistä tosin vanhemmat päätä koska siihen tarvitaan myös nuoren suostumus enkä usko että vnhemmat lapsiaan riparille pakottavat.

• looooool

loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool mikä väite!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe