Kuinka usein Kultainen noutaja tlee pestä? Siis ihan kunnolla. Minulla on itselläni ollut collie, ja tämän pesin noin pari kertaa vuodessa. Pitääkö Kultaisia noutajia pestä useammin vai harvemmin?
koiran pesu
9
2146
Vastaukset
- mukaan
Itse pesen kultsujani ihan tarpeen mukaan eli aina kun on likaantunut ulkona tms. ja aina kun turkki haisee/tuntuu tahmaiselta. Ja tietty aina ennen trimmausta ja näyttelyä. Kesäaikaan harvemmin, kun pääsevät uimaan. Kyllä tulee pestyä useammin kuin pari kertaa vuodessa.
- hui hai
Tarpeen mukaan, kun koiruus tuntuu olevan pesun tarpeessa niin silloin pestään....ite pesen silloin kun tuntuu että kädet likaantuvat rapsuttaessa koiruutta...likaisena aikana laimennan nestemmäisen mäntysuopan...turkki tuoksuu kauan puhtaalta..ja ei tunnu (oma kokemus)rasittavan turkkia...eikä ihoa...
Näyttelykoiralla se pesu onkin sit useammin..kannattaa valita oikeat aineet ettei turkki ja iho rasitu liikaa...- minttu
Siksi minä oikeastaan kyselin kun kaverini koira on Kultainen noutaja ja sitä ei ole yhtään kiva silittää kun koiran turkki on niin likainen ja haiseva. Vaikka eihän se varmaan koiraa yhtään haittaa, mutta minusta puhdasta koiraa on kivempi silitellä! Ja omaa koiraa oli ainakin kiva pestä, kun sitä lopputulosta oli aina niin kiva ihailla..
- ^^^dragon
...tarpeen vaatiessa, ja muuten jos on joku juhla päivä (joulu tms.)
- Nessa
Meidän perheeseen ollaan hankkimassa kultaista noutajaa mutta mä en yhtään tiedä millä se pitäisi pestä! Siis mikä olisi hyvä valmiste, ettei koiran turkki rasitu? paljon maksaa ja mistä saa?
kiitoksia. - Nimetön
Nessa kirjoitti:
Meidän perheeseen ollaan hankkimassa kultaista noutajaa mutta mä en yhtään tiedä millä se pitäisi pestä! Siis mikä olisi hyvä valmiste, ettei koiran turkki rasitu? paljon maksaa ja mistä saa?
kiitoksia.pesen ihan normaalilla koiran shampoolla. jos tarvii. tai sitten pelkällä' vedellä.
- Anonyymi
Nessa kirjoitti:
kiitoksia.Koiran pesuun on olemassa omat shampoot ostaa voi netistä ja elainkaupoista. Koiraa ei tarvitse pestä usein 3- 4 kertaa vuodessa. Mahanalusta tassut takapuolta pesen usein varsinkin kurakeleilla. Jos koira käy näyttelyissä pesua on useimmin turkkiin kjaytettavat shampoot ja mahdolliset hoitoaineet kannattaa silloin valita laadukkaat. Ettei koiran turkki ja iho kärsi
- Anonyymi
Jatkuva koko turkin pesu ei ole hyväksi turkista katoaa oma luonnollinen rasva. Jos koira on likainen turkki tuntuu käteen rasvaiselta likaiselta on koira pestävä. Tähän on olemassa omat koirille kehitetyt shampoot elainkaupoista netistä löytyy kauppoja josta voi niitä tilata. En pese koiraani ihmisille tarkoitetuilla tuotteilla.
- Anonyymi
Kultsit on sellaisia likaajia maassa pyöriminen niin kesällä kuin talvella on mukavaa Talvella pysyy puhtaana muina vuodenaikoina ei. Pestä pitää usein pesen vain ne alueet jossa pahin lika on. Varsinkin kun olen lyhyen aikaa sitten pessy koko koiran
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412957Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262789Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342776Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372506Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1521838Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241395Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
- 281057