Etävanhemman maksama elatusmaksu

Anonyymi

Hei!
Paljonko sinä keskituloisena etävanhempana maksat lapsestasi lähivanhemmalle elatusmaksua kuukausittain? Lapsi on melko harvoin, noin 1 viikonopun kuukaudesta etävanhemman luona. Meillä on yhteishuoltajuus ja mietimme tässä keskinäisellä sopimuksella maksua. Meitä ei houkuta lastenvalvojan kautta lähteä asiaa ajamaan ja täyttelemään kaikenlaisia selvityksiä.

Kiitos asiallisista vastauksista!

28

1105

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Tarkennusa lkuperäiseen: kyseessä yläasteikäinen lapsi.

    • Anonyymi

      Olen lähivanhempi, yksi lapsi, tapaamisia ei juuri ollenkaan.

      Elatusmaksu on 350€/kk, olemme molemmat kai hyvätuloisia, palkka n.5000€/kk.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista :)


      • Anonyymi

        Kaikilla ei tähän järjestelyyn ole mahdollisuutta eikä todellakaan ole tarkoitus vieraannuttaa lasta toisesta vanhemmasta. Myöskään lapsen sukunimi ei muutu - miksi se pitäisi muuttaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei tähän järjestelyyn ole mahdollisuutta eikä todellakaan ole tarkoitus vieraannuttaa lasta toisesta vanhemmasta. Myöskään lapsen sukunimi ei muutu - miksi se pitäisi muuttaa???

        Ylläpito ei poista viestiä sääntöjen vastaisena, muutoin syyllistyy rikokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito ei poista viestiä sääntöjen vastaisena, muutoin syyllistyy rikokseen.

        Sinun viestit poistaa


    • Anonyymi

      540e/ kk 9v lapsi..

      • Anonyymi

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9073

        Onkohan tuo jo aika kova elatusmaksu? Vai miten muilla🧐?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        - 61€/kk


    • Anonyymi

      En mitään.

    • Anonyymi

      650€/kk, koska minulla on tosi hyvät tulot

      • Anonyymi

        -61€/kk, koska minulla tosi tosi hyvät tulot


      • Anonyymi

        Unohtuiko etumerkki - 61€/kk?


      • Anonyymi

        Minulla paljon tuloja ja lapset vieraannutettuna.


      • Anonyymi

        Mun tulot veroparatiiseissa pankkitilillä 22500€/kk brutto- ja netto.


      • Anonyymi

        Unohtuiko etumerkki - 61€/kk? Minulla paljon tuloja ja lapset vieraannutettuna.


      • Anonyymi

        Unohtuiko etumerkki - 61€/kk? Minulla paljon tuloja ja lapset vieraannutettuna....


      • Anonyymi

        Mun tulot veroparatiiseissa pankkitilillä 22500€/kk brutto- ja netto. Paljon sul???


      • Anonyymi

        Unohtuiko etumerkki - 61€/kk? Minulla paljon tuloja ja lapset vieraannutettuna.......


      • Anonyymi

        Elatusmaksuista löytyy tilastoja.. maksamasi elatusmaksu menee lähes yli tilastojen?? Mahtaa olla hyvät tulot😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elatusmaksuista löytyy tilastoja.. maksamasi elatusmaksu menee lähes yli tilastojen?? Mahtaa olla hyvät tulot😁

        - 61€/kk


      • Anonyymi

        Sitä saa mitä tilaa- "lapsesi" eivät edes halua olla sun kanssa. Heillä ei onneksi ole mitään "uutta isää" isättömänä- ja lapsettomana..


    • Anonyymi

      Ei mitään meillä vuoroasuminen ja molemmilla tulot suurinpiirtein samat, asutaan kilometrin päässä toisistamme, lapsella 14v oma huone ja vehkeet kummankin luona.

      • Anonyymi

        Minun lapsilla on kuollut hauki lattialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapsilla on kuollut hauki lattialla.

        Siitä saa ainakin jonkinmoisen ateria lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä saa ainakin jonkinmoisen ateria lapsille.

        Hauki söi lapseni


    Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe