Hän San 6.9.

Anonyymi

Asiallinen ja kaivattu kannanotto hoivakotien vierailuläytännöistä.
Susanna Lähdekorven kanssa monet jakavat nämä kokemukset.
Käytännöt lienevät tällä hetkellä jopa laittomia.
Kiitos HämeenSanomat ja Susanna!

14

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi omaisten pitäisi roikkua tuntitolkulla siellä hoivakodeissa henkilökunnan töitä haittaamassa? En ole yhtään samaa mieltä toimittajan kanssa. Pysykää pois sieltä syynäämästä ja arvostelemasta. Odottakaa sitä aikaa kun itse pääsette makaamaan sinne ja nauttimaan palveluista. Etsitte vaan valittamisen aiheita tunkemalla itsenne hoivakoteihin!!!

    • Anonyymi

      Toimittajan kirjoitus oli täysin turha ja jopa asiaton. Ei sitä omaista tarvitse silmäkkäin tavata jatkuvasti. Ei sitä halua omainenkaan eikä varsinkaanhoitoväki.

    • Anonyymi

      En ole lukenut mitään lehtiä mutta sen sanon että ilman omaisten valvontaa ei ketään hoideta kunnolla. Jos haluat minimihoidon niin on le paikalla ja kyttää joka ikinen päivä. Ja jos henkilökuntä kysyy koska tulet next time. Tämä hauska tapa selvittää tarviiko hoitaa huomenna tms. Kannattaa valehdella että ylihuomenna vaikka tuletkin heti seuraavana aamuna. Eikös makaa paskoissaan eikä aikomustakaan nostaa saliin sängystään koko päivänä.

      • Anonyymi

        Onko kiva keksiä satuja? Onko kiva valehdella? Tota "paskoissaan makaamista" saa lukea joka päivä yleisönosastoilta. Tekisi mieli vastata, että haistakaa oma paskanne ennen kuin suollatte niitä valeitanne. Ei ihme, ettei hoitotyöhön ole halukkaita, kun omaiset ovat ihan paskoja arvostelijoita.


      • Anonyymi

        Ai jaa...Oletko itse koskaan kokeillut tehdä tätä työtä? Jos on 3 hoitsua vuorossa ja 30 asukasta, ei voi millään olla "jokaisen luona samaan aikaan". Elikkäs tämähän on jo vuosikausia ollut liukuhihnatyötä. Ja tahti vaan kiihtyy....Terveisin 40 vuotta alalla ollut, mutta ei enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa...Oletko itse koskaan kokeillut tehdä tätä työtä? Jos on 3 hoitsua vuorossa ja 30 asukasta, ei voi millään olla "jokaisen luona samaan aikaan". Elikkäs tämähän on jo vuosikausia ollut liukuhihnatyötä. Ja tahti vaan kiihtyy....Terveisin 40 vuotta alalla ollut, mutta ei enää.

        Pitikö oikein koko yö valvoa, että tuon pläjäyksen keksit? Vai kirjoititko yövuorossa työnantajan koneella ja työaikana? Jo on sitten raskasta olla hoitsu, kun aikaa riittää koneelle, kun pitäisi olla "jokaisen luona samaan aikaan".


    • Anonyymi

      Aloittajalle, mikä on Hän San ?

      • Anonyymi

        Jossaet sitä tajuu niin voivoi vaan sua! Otan osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossaet sitä tajuu niin voivoi vaan sua! Otan osaa

        Tarkoittaako se "Hän San" että hän sanoi, vai mitä? Enpä ole moista lyhennelmää ennen nähnyt. Entä mitä tarkoittavat "jossaet", "tajuu" ja "sua" tuossa edellisessä kannanotossasi?
        Persulta on jäänyt koulu kesken,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossaet sitä tajuu niin voivoi vaan sua! Otan osaa

        Ihan pakko ottaa osaa, kun persu ei ole oppinut kirjoittamaan. Ilmankos äänestää Lulua, kun ei osaa lukeakaan sen vuodatuksia. Kyllä on koululaitos epäonnistunut persujen kasvatuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pakko ottaa osaa, kun persu ei ole oppinut kirjoittamaan. Ilmankos äänestää Lulua, kun ei osaa lukeakaan sen vuodatuksia. Kyllä on koululaitos epäonnistunut persujen kasvatuksessa.

        Päinvastoin perskoulu on onnistunut kasvattamaan nimenomaan kirjoitus- ja lukutaidottomia poikia todella paljon. Täytyy kyllä olla melkoiset valkoroskageenit jossei yhdeksän vuoden koulussa opi kunnolla lukemaan. Toki koulussakin on vikaa ja paljon jossei pysty jotain Jukolan Jussia lukemaan opettamaan. No kuulin että eritysluokillakin vaan löhötään säkkituoleilla ja litkitään energiajuomaa oman tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin perskoulu on onnistunut kasvattamaan nimenomaan kirjoitus- ja lukutaidottomia poikia todella paljon. Täytyy kyllä olla melkoiset valkoroskageenit jossei yhdeksän vuoden koulussa opi kunnolla lukemaan. Toki koulussakin on vikaa ja paljon jossei pysty jotain Jukolan Jussia lukemaan opettamaan. No kuulin että eritysluokillakin vaan löhötään säkkituoleilla ja litkitään energiajuomaa oman tahtiin.

        Näin on. Sitten nämä säkkituoleilla löhönneet äänestävät vaaleissa (jos ylipäätään äänestävät) Lulua, kun eivät ole ymmärtäneet sen sönkötyksistä tuon taivaallista, mutta kun sillä on niin upea rintavarustus ja makeat korkokengät. Yhteiskunnan mekanismeista ja puoluepolitiikasta näillä koulupudokkailla ei ole harmainta aavistusta.


    • Anonyymi

      Ja varokaa ettei polvikipuun aloiteta huumelaastaria (subutexin kaltainen)... Kohta oletkin jalaton ja saattohoidossa..
      Ja taas on kauan kaivattu paikka vapaana.. Ei ole jonoja😜

      • Anonyymi

        Eutanasia pitäisi sallia kun kohtelu on tuollaista kun se nyt on. Mutta oon kuullut että Suomessa ihmistä hoidetaan suunnilleen jotenkin siihen asti kun sen kaikki säästöt on kupattu. Sitten saa mennä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe