Mistä löytyy edullisin USB muistitikku (mutta ei rikollinen tuote) ?
HUOM: Alalla toimii myyjiä, jotka myyvät rikollisia tuotteita.
Tyypillinen rikollinen tuote tehdään näin:
Esimerkiksi "512 GB USB -muistitikku":
Rikolliset ottavat pohjaksi esim. 16 GB muistitikun.
Seuraavaksi rikolliset korvaavat muistitikun sisäisen ohjausohjelmiston omallaan,
rikollisella tavalla toimivalla. Tämä rikollisella tavalla toimiva ohjausohjelmisto toimii aivan kuten alkuperäinen, niin kauan kuin tikulle ei kirjoiteta yli 16 GB dataa.
JOS tikulle kuitenkin kirjoitetaan yli 16 GB dataa, silloin rikollisella tavalla toimiva ohjausohjelmisto ylikirjoittaa osan aiemmasta datasta uutta dataa kirjoitettaessa.
Eli lopputuote on todellisuudessa 16 GB muistitikku, joka teeskentelee olevansa 512 GB muistitikku, ja jos dataa kirjoitetaan sille yli 16 GB, niin loppuosa datasta saadaan mahtumaan muistitikulle muuta sille tallennettua dataa ylikirjoittamalla.
Esim. wish.com myy muistitikkuja niin halvoilla hinnoilla, että minulla on syytä epäillä ko. yrityksen myyvän tuollaisia feikki -muistitikkuja, jotka ovat todellisuudessa rikollista asiakkaiden huijaamista.
esim. Jimm's PC storesta löysin halvimman 512 GB muistitikun hintaan 64,90 €.
Tilattava tikku tulee käyttöön EU -alueen ulkopuolelle, joten jostain luotettavasta ulkomaisesta kaupasta tilattuna jää ainakin 24% alv pois.
Eli: mistä löydän halvimman rehellisellä tavalla valmistetun 512 GB muistitikun, jossa ei sentään huijata asiakasta väärennetyllä ohjausohjelmistolla?
Mistä edullisin USB muistitikku (mutta ei rikollinen tuote) ?
Anonyymi
2
142
Vastaukset
Aika mahdotonta ostajan on tietää onko tuote aito vai ei. Minä ostan muistitikut aina suomalaisista tunnetuista verkkokaupoista kuten verkkokauppa.com tai tuo mainitsemasi Jimm's PC store - silloin voi ainakin olla varma siitä että jos sattuisi saamaan roskaa niin palautus kyllä onnistuu.
Tuossa kokoluokassa (512 GB) suosittelisin harkitsemaan myös ulkoista USB SSD kovalevyä muistitikun sijaan - nuo eivät ole paljoa kalliimpia mutta ovat usein paljon nopeampia (mutta toki fyysisesti suurempia kuin muistitikut).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275