nöffi/saksanpaimenkoira risteytys

katjuuna

hei
mulla nöffin ja sakemannin risteytys.ois kiva kuulla jos jollain samanlaista. koira on luonteeltaan ja näöltään nöffi kuono hitusen pidempi samoin häntä.

12

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dee

      No meillä on Nöffin ja Alaskanmalamuutin sekotus.
      Ihan Nöffin näkönen ainakin vielä, ikää sillä nimittäin vast 8 viikkoo.

    • minä...

      viestisi on kirjoitettu vuosia sitten,mutta päätin vielä vastata. minulla on nöffi-sakemanni. syksyllä 9v. ihan nöffin näköinen.ja myöskin hiukan pidempi kuono kuin puhasrotuisilla.luonnekin on aikalailla nöffin. enemmän on nöffiä kuin sakemannia. vois melkein sanoa ettei ollenkaan sakemannia.

      • Paatikosken ihme

        Itsellä myös 9v.Nöffi/Saku.Fiksu,oppivainen,tottelee hyvin,laaja sanavarasto.Sekarotuiset on mukavia,itsellä tämä on kolmas.


      • anneka123
        Paatikosken ihme kirjoitti:

        Itsellä myös 9v.Nöffi/Saku.Fiksu,oppivainen,tottelee hyvin,laaja sanavarasto.Sekarotuiset on mukavia,itsellä tämä on kolmas.

        Miun tyttärellä oli Nöffin/Sakemannin sekoitus: kuoli 2 kk sitten 15-v. AIVAN IHANA!! 1,5 x sakemannin kokoinen ja mallinenkin. Nöffiltä peritty jykevyys ja paksumpi karvapeite, sekä vähän lerpattavat huulet:). Herätti huomiota mustassa komeudessaan joka paikassa minne meni.
        Luonne oli mitä mainioin; olis voinu vaikka solmuun laittaa. Todella fiksu ja oppivainen koira! Kauhea ikävä sitä vieläkin, mutta vanhuuden vaivat ja kivut vaativat ikiuneen päästämistä. Nyt kun etsiskelin ko. rotusekoituksen pentuja, niin päädyinpä tälle sivulle, joten lisäänpä kokemukseni tästä sekoituksesta.


      • gfkljäjhh

        olisko kuvia? :)


    • hemulinennene

      samaa minä olisko kuvia?

    • @kata@

      Meilläkin on nyt 4kk ikäinen nöffi/sakemanni sekoituspentu. Värin on perinyt isältään sakemannilta mutta muuten muistuttaa enemmän nöffiemoaan. Osaako kukaan sanoa jolla vastaavanlainen koira ollut että onko jäänyt koiralle lurppakorvat vai ovatko nousseet pystyyn kuten sakemanneilla? Kovasti toivon että pentumme perisi enemmän nöffin piirteitä vaikka eipä sillä että sakemannissakaan vikaa olisi...

    • hiiipsu

      mulla on ollut nöffi/sammari (kuoli vuosi sitten 11vuotiaana)ja tällä hetkellä kotonamme asustaa nöffi/berni ja näitten koirien pentu . Ei vois parempia koiria olla! loistava luonne ja tuntuu että eniten näissä on nöffiä niin luonteensa kuin ulkonäön puolesta...

    • sakemanni/nöffykkä

      onko kukaan harrastanut jotai nöffi/sakemannin kanssa. olisi kiva tietää kun olen kiinnostunut sekotuksesta, mutta haluaisin harrastus koiran jota voisi käyttää esim. tokossa , jäljellä , tai palvelussa. Mieluiten tokossa ku nöffi ei kyl mikää palvelukoira ole mutta sakemanni on.

    • Touhukas

      Meillä on nöffi50% sakemanni25% berni25% risteytys ja kerrassaan mainio koira!
      Kävimme yhden kurssin rallytokoa ja tykkäsi kovasti.
      Kovasti nöffin näköinen, mutta pienempi ja sileä karvainen. Korvat ovat lurpat. Turkki on upeasti kiiltävä musta ja helppohoitoisempi kuin täys nöffillä. Tassuissa räpylät ja rakastaakin uimista!
      Luonnekkin nöffimäinen, eli rauhallinen, kiltti ja säyseä, mutta myös leikkisä.
      Kävin useita koulutus kursseja koiran pentuaikoina ja oli nopeasti oppiva ja helposti motivoitavissa herkuilla.
      Aivan ihana perhe koira ja toivonkin sekarotuisuuden tuovan pitkää ikää ja terveyttä:)

      • Porvoosta

        Hauskaa olis löytää sisaruksia. Meillä 25% nöffi, 25% berni, 50% sakemanni. Kohta parivuotias. Nöffi näkyy täälläkin eniten, hoikempana, lyhyempikarvaisena ja valkoisilla merkeillä. Niin ja pidemmällä kuonolla.


    • minä

      olin jo unohtanu tän ketjun...taitaa olla mun kirjoitus ehkä tuo 8.5.2010. mitempä tätä kautta kuvia saa...eikä omia yhteystietojani voi tässä sanoa,mulla on vielä tää lokakuussa 2001 syntyny nöffi-sakemanni, vaikkakin nyt huhtikuussa todettiin ainakin nivelrikkoa.aluksi annoin rimadyl-kipulääkettä ja nyt oon antanu luontaistuote-nivelvalmistetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe